Παρουσίαση του όρου
Κηπούπολη (Garden City) Μοντέλο πολεοδομικού σχεδιασμού. Εμπνευστής, ο Άγγλος στενογράφος Εμπενέζερ Χάουαρτ εκδίδει το 1902 το βιβλίο «Κηπουπόλεις της αύριον». προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να ενσωματωθούν μέσα στο καπιταλιστικό πλαίσιο, λειτουργικές και βιώσιμες πόλεις. Αρκετές εφαρμογές στην κεντρική και δυτική Ευρώπη ως εναλλακτική λύση πολεοδομικής οργάνωσης που στρέφεται κατά του προτύπου των μεγάλων πυκνοδομημένων οικιστικών συνόλων και της αλλοίωσης του ανθρώπου με την αποκοπή του από το φυσικό περιβάλλον.
Οργάνωση της κηπούπολης https://www.youtube.com/watch?v=yXTZyYtsBnM
Παραδείγματα Κατοικίες στο Welwyn Garden City, την δεύτερη κηπούπολη που λειτούργησε ως προάστιο του Λονδίνου. Φωτογραφία του Graham Turner για το Guardian. Σχέδια του Ι. Κρέμεζη που απεικονίζουν κοινόχρηστους χώρους στην κηπούπολη της Φιλοθέης, το συνεταιριστικό προάστιο στην Αθήνα. Πηγή: Μουσείο Μπενάκη-Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής.
Παρουσίαση του βιβλίου
Παρουσίαση βιβλίου του Sorkin M. "See you in Disneyland" Disneyland Ένα θεματικό πάρκο που αποτελείται από άλλα θεματικά πάρκα. Πρόκειται για μία αρχιτεκτονική του θεάματος Το πάρκο επινοήθηκε παράλληλα με μια τηλεοπτική σειρά. Και τα δύο λειτούργησαν μέσω της δημιουργίας ενός νέου, μη γεωγραφικού χώρου. Έμπνευση Πρόγονοι, οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις της Βιομηχανικής Επανάστασης. Οι εκθέσεις, ενθάρρυναν μια καινοτόμα ατμόσφαιρα μεταρρύθμισης και προωθούσαν μια πιο φυσική μορφή, με συνέπειες στην πολεοδομία. Βασική ιδέα η προσομοίωση του ταξιδιού. Το θεματικό πάρκο υμνεί την σχέση μεταξύ μεταφοράς και γεωγραφίας. Τάσεις επαναφοράς της φύσης στην πόλη. Οργάνωση Οργάνωση και κλίμακα πάρκου, ίδια με αυτή της κηπούπολης.
Παρουσίαση βιβλίου του Sorkin M. "See you in Disneyland" Θέαμα Ο κόσμος της Disney εντάσσεται στον χώρο του Hollywood. Η γοητεία σχετικά με τις ταινίες, βρίσκεται τόσο στον χώρο υλοποίησης τους, το στούντιο, όσο και στον αφηγηματικό χώρο ορισμένων ταινιών. Το ενεργό κινηματογραφικό στούντιο, επιτρέπει στους επισκέπτες να βρεθούν κοντά σε μια πραγματική παραγωγή με διάσημους ηθοποιούς. Παρουσίαση της εργασίας ως θέαμα. Η "δουλειά" στον κόσμο της Disney είναι διασκέδαση. Οι εργαζόμενοι του πάρκου θεωρούνται από την διοίκηση ηθοποιοί. Αποτελεί μια άλλη διαταγή του τουρισμού, την προσθήκη της απόλαυσης της ηδονοβλεψίας. Εργασία Προσπάθεια προβολής ενός υγιούς περιβάλλοντος, στελεχωμένου από μη αλλοτριωμένους εργαζόμενους που απολαμβάνουν την συμβολή τους στην ευτυχισμένη συλλογικότητα. Τα πάρκα της Disney είναι χτισμένα πάνω σε γιγαντιαίες πλατφόρμες. Κάτω από τα αξιοθέατα, ένας λαβύρινθος από σήραγγες, παρέχει την κυκλοφορία του προσωπικού, και υπηρεσίες, για την διεξαγωγή της από πάνω δημόσιας δραστηριότητας.
Παρουσίαση βιβλίου του Sorkin M. "See you in Disneyland" Μετακίνηση Ένα ταξίδι στην Disneyland αποτελεί υποκατάστατο ενός ταξιδιού. Παράγει υποκατάστατα αναμνηστικά από τον κάθε τόπο. Στο κομμάτι της κυκλοφορίας δίνεται έμφαση στους πεζούς, ενώ περιμετρικά οργανώνονται όλες οι υπόλοιπες κυκλοφορίες. Μετακίνηση μέσα στο πάρκο με αυτοματοποιημένα συστήματα μαζικής μεταφοράς (People-mover). Τόπος και Εντυπώσεις Κύριο χαρακτηριστικό του χώρου, η ασφάλεια. Στην είσοδο της Disney ο επισκέπτης καλείται να εγκαταλείψει το όχημα του σε κάποιο ξενοδοχείο, κάμπινγκ ή παρκινγκ ώστε να εισέλθει στο σύστημα. Η υποδοχή των επισκεπτών γίνεται από τον Mickey mouse, ένα άτριχο και άκακο ποντίκι. Απολύτως χειριστικά, λειτουργεί η εξωτερική εμφάνιση του, συναισθηματική και χαριτωμένη. Ο Mickey, κινείται στον κόσμο των καρτούν, έναν κόσμο όπου η κτηνωδία της ζωής παρουσιάζεται με γέλια και οι παρορμήσεις δεν λογοκρίνονται. Στον χώρο της Disney, φαίνεται να δίνεται η έμφαση στην φύση, αλλά η μηχανή είναι η πραγματικότητα. Ο κόσμος της Disneyland δεν είναι ακριβώς ο πραγματικός, αλλά καλύτερος.
Παρουσίαση βιβλίου του Sorkin M. "See you in Disneyland" Disneyland και Πολεοδομία Τα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Disney είναι κατεξοχήν σύγχρονα, όπως η εγκληματικότητα, η μεταφορά, τα απόβλητα, η σχέση εργασίας και ελεύθερου χρόνου και η παροδικότητα του πληθυσμού. Όμως, στην πραγματικότητα, η Disney δεν είναι καθόλου αστική. Επικαλείται την πολεοδομία χωρίς να παράγει ουσιαστικά μια πόλη. Αντίθετα παράγει μια απογυμνωμένη πόλη με δισεκατομμύρια αναλώσιμων πελατών, χωρίς κατοίκους. Μια ουτοπία της παροδικότητας, όπου όλοι είναι περαστικοί και συναρμολογούν αυτόν τον χώρο μέσω της συνεχούς τους κίνησης. Η Disney είναι μια ουτοπία κινουμένων σχεδίων, μια πολεοδομία για την ηλεκτρονική εποχή.
Ευχαριστώ