technical determination recombinant architecture technical determination pyknolepsy hybridization paradigm shift subject new media physical object renewed orality virtual reality Hybrid Realities Postalphabetical Era global village digital time 3D graphics prototype augmented new spatialities wearable computers composite spaces digital morphogenesis dematerialization architecture through time
Hybrid Realities + Postalphabetical Era recombinant architecture 3D graphics global village new media wearable computers dematerialization pyknolepsy architecture through time virtual reality digital morphogenesis technical determination prototype paradigm shift
Hybrid Realities + Postalphabetical Era Η αλφαβητική εποχή ξεκίνησε με τον Γουτεμβέργιο και την τύπωση του πρώτου βιβλίου. Σιγά σιγά ακολούθησε η μαζική αναπαραγωγή αντικειμένων και ιδεών, η δημιουργία πρωτοτύπων. Η τύπωση αυτών των βιβλίων και αργότερα περιοδικών οδήγησε στην δημιουργία του όρου μέσα, ο οποίος στη εποχή εκείνη υπονοούσε τα μέσα ενημέρωσης. Στην συνέχεια μετά την βιομηχανική επανάσταση ακολούθησαν η φωτογραφία και το φιλμ τα οποία αποτελούσαν και τα νέα μέσα της εποχής εκείνης καθώς άλλαξαν ριζικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Ωστόσο αυτά τα μέσα αποτελούν σήμερα older media, καθώς τα new media της σημερινής εποχής είναι ψηφιακά και χαρακτηρίζονται από μεταβλητότητα. Η αλλαγή παραδείγματος είναι μια διαδικασία η οποία προσπαθεί να αναλύσει αυτή τη μεταβλητότητα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να προσφέρει μια διαφορετική ερμηνεία σε αυτή. Μια εφαρμογή που προέκυψε από την δημιουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι τα 3D γραφικά με τα οποία γίνεται απεικόνιση και απόδοση του αναλογικού σε ψηφιακό δημιουργώντας την εικονική πραγματικότητα.
Hybrid Realities + Postalphabetical Era Η είσοδος του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας έκανε πιο έντονη την εικονική πραγματικότητα, καθώς οι χώροι γίνονται πλέον πιο ρευστοί (recombinant architecture) και μπορείς από το σπίτι και την οθόνη του υπολογιστή να δουλέψεις, να ψωνίσεις και να κάνεις κάθε είδους συναλλαγή. Τα υπάρχοντα πρότυπα αλλάζουν, ο υλικός κόσμος αποσυντίθενται (dematerialization) και ο νέος ψηφιακός κόσμος απαιτεί ολοένα και λιγότερο χώρο. Μέσω της οθόνης και της ψηφιακής μορφογένεσης μπορούν να πάρουν μορφή οι ιδέες χωρίς να έχουν πρότερη υλική υπόσταση. Όμως και τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα αλλάζουν μορφή με ταχείς ρυθμούς, με ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα να αποτελούν οι φορετοί υπολογιστές. Μορφή όμως αλλάζει όχι μόνο ο υλικός κόσμος αλλά και ο τρόπος επικοινωνίας. Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται, η πληροφορία μεταφέρεται ραγδαία σε σχέση με την πραγματικότητα και οι κοινωνικές ομάδες δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο, το παγκόσμιο χωρίο (global village). Αυτή τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και της κοινωνίας ακολούθησε και η ταυτόχρονη εξέλιξη της αρχιτεκτονικής μέσα στο χρόνο. Η τεχνολογία δεν έχει μόνο θετική πλευρά και αυτό ήρθε να το υποστηρίξει η θεωρία του τεχνολογικού ντετερμινισμού. Η πυκνοληψία αποτελεί ένα παράδειγμα που ενισχύσει τη θεωρία αυτή.