Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Σοφία Πιτέρη, Μαθηματικός, M.Sc., Ph.D.
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Η διδασκαλία της τριγωνομετρίας στην Β΄Λυκείου με χρήση λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας (Sketchpad) Αργύρη Παναγιώτα Μαθηματικός , Πρότυπο Πειραματικό.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
This project has been funded with support from the European Commission. Mathematical literacy and basic competences in science and technology Μαθηματική.
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
Προσδιορισμός σημείου. Μέτρο αθροίσματος διανυσμάτων.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ Αναλυτικό πρόγραμμα και Οδηγίες Φυσικής Α΄Λυκείου.
Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία Μαθηματικός. Στα έργα των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, όπως των Ευκλείδη, Αρχιμήδη, Απολλώνιου και άλλων, υπήρχαν δύο ειδών.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
Μια μικρή παρουσίαση Επιμέλεια : Κοσόγλου Ιορδάνης , μαθηματικού
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Μαθηματικά: Βασικές έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών (21 Δεκεμβρίου 2010) Δ’ Φάση Επιμόρφωσης.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου Κώστας Στουραΐτης εκπαιδευτικός ΠΕ03 ενημέρωση σχολικών συμβούλων Θεσσαλονίκη 23/9/2016

οι στόχοι του εξορθολογισμού οι οδηγίες διαχείρισης της ύλης η λογική των προτεινόμενων αλλαγών εξαίρεση κάποιων ενοτήτων αλλαγή εστίασης κάποιων ενοτήτων αξιοποίηση προτεινόμενου υλικού η συζήτηση είναι ανοιχτή

οι στόχοι του εξορθολογισμού της ύλης σχετικά με το περιεχόμενο εμβάθυνση σε έννοιες των Μαθηματικών με πρόσθετη μαθησιακή αξία (πχ. συνάρτηση, απόδειξη) σύνδεση με τον κόσμο των επιστημών και της εμπειρίας (πχ. πρόοδοι, εκθετική – λογάριθμοι, στερεομετρία) τα μαθηματικά ως προϊόν του ανθρώπινου πολιτισμού (πχ. Ευκλείδεια γεωμετρία – απόδειξη, άρρητοι αριθμοί κοκ)

οι στόχοι του εξορθολογισμού της ύλης σχετικά με την εμπλοκή των μαθητών ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση συνεργασία – επικοινωνία στην τάξη μαθηματικοποίηση – επίλυση προβλημάτων

οι στόχοι του εξορθολογισμού της ύλης σχετικά με το χρόνο προσαρμογή στον διατιθέμενο διδακτικό χρόνο (50 – 75 ώρες) χρόνος για ανακεφαλαιωτικές/επαναληπτικές δραστηριότητες

οι οδηγίες διαχείρισης της ύλης διδακτέα ύλη – οδηγίες διαχείρισης υποστήριξη εκπαιδευτικού στο τι να διδάξει, με τι στόχο, πόσο χρόνο, με τι υλικό χάραξη κατευθυντηρίων γραμμών – αυτονομία και ευθύνη εκπαιδευτικού

η λογική των προτεινόμενων αλλαγών μετατοπίσεις από τα υπάρχοντα ΔΕΠΠΣ–ΑΠΣ (και βιβλία) προς τις επεξεργασίες των καινούργιων προγραμμάτων σπουδών αφαίρεση ενοτήτων, (αλλά και προσθήκη κάποιων) αλλαγές στην εστίαση – προσέγγιση

περιορισμοί στην εργασία της επιτροπής τα υπάρχοντα βιβλία και προγράμματα σπουδών (δεν κάνουμε κάτι νέο, «μπαλώνουμε» το υπάρχον με βήματα προς … τους στόχους) χρονικοί περιορισμοί (περίπου 3 εβδομάδες λειτουργίας)

Άλγεβρα Α και Β: εξαίρεση κάποιων ενοτήτων Πιθανότητες Α Λυκείου (επιχειρήματα υπέρ – κατά) Ιδιότητες ριζών Α Λυκείου (γιατί;) Άθροισμα πρώτων όρων προόδου Α Λυκείου (γιατί;) Γραμμικά συστήματα Β Λυκείου (επιχειρήματα υπέρ – κατά)

Άλγεβρα Α: αλλαγή εστίασης – προσέγγισης Πραγματικοί (Α) έμφαση στις έννοιες των αριθμών και τις ιδιότητές τους και τις γεωμετρικές αναπαραστάσεις Πρόοδοι (Α) έμφαση στην έννοια – όχι στην εφαρμογή τύπων Συναρτήσεις (Α) έμφαση στις έννοιες (πχ πεδίο ορισμού), στις αναπαραστάσεις και στις συνδέσεις (εξισώσεις – ανισώσεις – γραφικές παραστάσεις)

Άλγεβρα Β: αλλαγή εστίασης – προσέγγισης Τριγωνομετρία (Β) έμφαση στις αναπαραστάσεις (τριγωνομετρικός κύκλος – γραφική παράσταση) και στις συνδέσεις με ρεαλιστικές καταστάσεις (περιοδικότητα) Πολυώνυμα (Β) συναρτησιακή προσέγγιση (γραφικές παραστάσεις, Θ. Bolzano) έμφαση στην επίλυση εξίσωσης με παραγοντοποίηση Εκθετική – λογάριθμοι (Β) έμφαση στη μοντελοποίηση πραγματικών φαινομένων

Γεωμετρία Α εξαιρέσεις λίγων μικρών παραγράφων: Κεντρική και αξονική συμμετρία (3.8, 3.9) Κατασκευή παράλληλης (4.3) Γωνίες με κάθετες πλευρές (4.7) Αξιοσημείωτοι κύκλοι τριγώνου (5.12) προσθήκη: Ιστορικό σημείωμα (στο 4ο κεφάλαιο για το 5ο αίτημα) αλλαγή έμφασης: Ελαχιστοποίηση χρόνου στα κριτήρια ισότητας τριγώνων Μόνο αναφορά στο τόξο κύκλου που δέχεται γνωστή γωνία (6.4)

Γεωμετρία Β εξαιρέσεις παραγράφων: Διαίρεση ευθύγραμμου τμήματος σε ν ίσα μέρη (7.2) Γινόμενο ευθ. Τμήματος με αριθμό – λόγος ευθ. Τμημάτων (7.3) Θεωρήματα Διαμέσων (9.5) (υπέρ–κατά) Τέμνουσες κύκλου (9.7 ) (υπέρ–κατά) Μετασχηματισμός πολυγώνου σε ισοδύναμό του (10.6) Τετραγωνισμός κύκλου (11.8) προσθήκη: Στερεομετρία (12.1–12.6) (επιχειρήματα υπέρ – κατά) αλλαγή έμφασης: Εφαρμογές, προβλήματα στα Θ. Θαλή, διχοτόμων και ομοιότητα Προσέγγιση μήκους – εμβαδού κύκλου (μέθοδος του Αρχιμήδη)

Μαθηματικά προσανατολισμού Β εξαιρέσεις παραγράφων: Προβολή διανύσματος σε διάνυσμα Εφαπτόμενες έλλειψης και υπερβολής προσθήκη: μέθοδος οριζουσών (λύση και διερεύνηση γραμμικού συστήματος) αλλαγή έμφασης: σύνδεση διανυσμάτων με προβλήματα Ευκλείδειας γεωμετρίας και Φυσικής τα διανύσματα ως μαθηματική δομή κωνικές τομές ως γεωμετρικοί τόποι

αξιοποίηση προτεινόμενου υλικού ενδεικτικές δραστηριότητες και ψηφιακό υλικό (με συνδέσμους σε αναρτημένο υλικό) Παραδείγματα νέα προγράμματα σπουδών και οδηγοί για τον εκπαιδευτικό

η συζήτηση μένει ανοιχτή ήταν ανοιχτή με εκατέρωθεν επιχειρήματα είναι ανοιχτή για επόμενη/ες χρονιές για αλλαγές, εμπλουτισμό με υλικό κοκ

ευχαριστώ