(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Advertisements

FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Tα χρoνια του Περικλh.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Ο.Κ.Ρ O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ο Μαρξ στο Σόχο Πουρναντζή Βασιλική Ραυτοπούλου Αντιγόνη
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄. Στόχος Η πρόοδος της κοινωνίας Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε πολίτη.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ « Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι κατά κανόνα λάθος, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι κατά κανόνα σωστό ». Γεωργούση Άννα Γκιούρα Κλαίρη.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΠΕΤΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΜΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΝΟΣ.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Παιδαγωγική θεωρία και χριστιανική θεολογία ΕΡΩΤΗΜΑ: Υφίστανται σχέσεις μεταξύ παιδαγωγικών αρχών και χριστιανικών πεποιθήσεων;
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
Εργασία Ομάδας: 1ης Σ. Άγγελος Τ. Νικόλαος Φ. Ιάσονας Φ. Φοίβος Χ. Αλέξανδρος.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Κοινωνικό Ζήτημα
Καλωσήρθατε!!!.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ «INCEPTION»
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
Α) Κριτική Θεωρία.
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Επικοινωνία ….τι είναι;
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Βενιέρη Αθηνά Μπουζέλου Σταυρούλα
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου) Κείμενο 1 Αμφιβολίας Εγκώμιον (απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου) Νέοι :έχουν την τάση να ερευνούν και να αμφισβητούν παραδεδεγμένες αλήθειες για να γνωρίσουν την ουσία των πραγμάτων και την βαθύτερη αλήθεια. Μεγάλοι: επαναπαύονται στην ιδεολογία που έχουν ήδη αναπτύξει χωρίς να έχουν την διάθεση να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους γιατί μένουν προσηλωμένοι σε ένα ουτοπικό κόσμο.

Για να διαφοροποιηθούν από τους προγενέστερους. Μπορείτε να προσθέσετε άλλους, δικούς σας λόγους που ωθούν τους νέους στην αμφισβήτηση (κοινωνικούς, ψυχολογικούς, βιολογικούς κτλ.); Για να διαφοροποιηθούν από τους προγενέστερους. Λόγω της αφέλειας της ηλικίας τους πιστεύουν πως θα καταφέρουν να αλλάξουν όλο τον κόσμο ξεκινώντας από τα θεμέλιά του που είναι οι κοινωνίες.

Πώς ορίζει ο συγγραφέας την αμφισβήτηση (παράγραφος 10, με έντονα γράμματα) και κάτω από ποια προϋπόθεση τη θεωρεί γόνιμη; Ο συγγραφέας ορίζει ως αμφισβήτηση την έκφραση του ζωντανού, του ανοικτού πνεύματος που δεν δέχεται τίποτα ως δεδομένο, ως απόλυτο. Η αμφισβήτηση είναι γόνιμη όταν δεν επαναπαύεται σε δόγματα ελέγχεται διαρκώς, αναθεωρεί και κρίνει.

Σε ποιους χώρους, σύμφωνα με το Ν Σε ποιους χώρους, σύμφωνα με το Ν. Δήμου πρέπει να ευδοκιμεί η αμφισβήτηση; Συμφωνείτε; Η αμφισβήτηση είναι απαραίτητη στην επιστήμη, με την αμφισβήτηση θεωριών, στο κοινωνικό-ηθικό χώρο, με τη μορφή του διαλόγου και τέλος, στη θρησκεία με τη γενικότερη έρευνα. Σίγουρα η αμφισβήτηση είναι απαραίτητη σε αυτούς τους κλάδους, αλλά δεν χρειάζεται να περιορίζεται μόνο σε αυτούς.

ΚΕΙΜΕΝΟ 2 Διάλογος δύο γενεών, Προσπάθεια για κάποια συνεννόηση Πώς αντιμετωπίζει ο Ευάγγ. Παπανούτσος την αμφισβήτηση των νέων; Οι υποχωρήσεις και οι συμβάσεις σε τυποποιημένες πεποιθήσεις κάνουν τον άνθρωπο αδύναμο και άβουλο ον. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό οι νέοι να αμφισβητούνε αυτά που τους επιβάλλει η κοινωνία να πιστεύουν. Αν δεν το έκαναν, ο κόσμος θα γινόταν φτωχότερος και οι απόγονοι τους δεν θα είχαν κανένα λόγο να τους θαυμάζουν.

Θεωρεί τη δυναμική που προκύπτει από την αμφισβήτηση των νέων ζημιογόνα ή ωφέλιμη για την κοινωνική πρόοδο; Βρίσκει ωφέλιμο για την κοινωνική πρόοδο το γεγονός ότι οι νέοι έχουν αναλάβει τα ηνία της κοινωνίας. Θα φέρουν νέες ιδέες και θα την απαλλάξουν από την ένδεια.

Ποιες μορφές πρέπει να λαμβάνει η αμφισβήτηση, κατά τη γνώμη σας, ώστε να οδηγεί στην πρόοδο (π.χ. καλοπροαίρετη, εποικοδομητική, χωρίς όρια κτλ); Η αμφισβήτηση για να οδηγήσει στην πρόοδο πρέπει να είναι εποικοδομητική. Το καλύτερο είναι να αμφισβητούμε έννοιες με σκοπό να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και να αναπτύξουμε το πνεύμα μας. Να μην δεχόμαστε έτσι απλά όσα μας προβάλλει η κοινωνία αλλά να ψάχνουμε την δική μας αλήθεια με ορθή σκέψη και κρίση.

ΚΕΙΜΕΝΟ 3 Black Days Ποιο περιεχόμενο δίνουν στην αμφισβήτηση οι παραπάνω στίχοι(πολιτικό, κοινωνικό, θρησκευτικό κτλ); Ο αρθρογράφος αμφισβητεί την θέση που έχει η θρησκεία στη ζωή μας, γιατί θεωρεί ότι καταδικάζει την ελεύθερη σκέψη της κριτικής και του λόγου.

Ποια «παραδεγμένα» αμφισβητούνται; Συμφωνείτε; Θέλετε μήπως να προσθέσετε κι άλλα στον κατάλογο; Ο στιχουργός αμφισβητεί τη δομή της κοινωνίας “οι λαοί σιωπούν μπροστά στους καπιταλιστές” και τα δόγματα της εκκλησίας που καταδικάζουν την ελευθερία των ανθρώπων. Η γνώμη του στιχουργού μάς βρίσκει σύμφωνους.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ Τ. ΜΑΡΙΑ Τ. ΑΝΝΑ Σ. ΙΩΑΝΝΑ Σ. ΜΑΡΙΤΑ Τ.