Ερευνητικές Εργασίες στο Σχολείο με τη Μέθοδο Project

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΣΧΗΜΑ ΤΩΝ 5 ΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ PROJECT ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04
ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΡΙΤΗ Aφορά στον κορμό της Ερευνητικής Εργασίας, στις ερευνητικές δραστηριότητες και στον τρόπο με τον οποίο θα οργανωθούν και θα εξελιχθούν, ώστε.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Μέρος Πρώτο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Inquiry Learning Projects
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ερευνητικές εργασίες: οργάνωση, μεθοδολογία, σύνθεση, αξιολόγηση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ. Στ Στ. Θέματα προς Συζήτηση Ζ. Ζ. Δυσκολίες, Προοπτικές, Δράσεις Α. Α. Εισαγωγή στο Πρόβλημα, «Μακροσκοπική» Επισκόπηση.
1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων με τη μορφή υποδειγματικής διδασκαλίας στα σχολεία Παιδαγωγικής Ευθύνης 2013 Θέμα: Ερευνητικές εργασίες:
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
της Ερευνητικής Εργασίας
Συντονισμός, Υποστήριξη, Εποπτεία
Δομή ερευνητικής εργασίας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Η Ερευνητική Εργασία στο Νέο Λύκειο. Η μέθοδος project
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητικές Εργασίες στο Σχολείο με τη Μέθοδο Project ΠΕΚ Ηρακλείου Φεβρουάριος 2012 Γ. Πανσεληνάς

Πρόγραμμα Σεμιναρίου 09:20-09:30, Προσέλευση, ένταξη στα Τμήματα 09:20-09:30, Προσέλευση, ένταξη στα Τμήματα 09:30-10:00, Γνωριμία, Σύνθεση σε ομάδες, Προσδοκίες 10:00-11:30, Πρόγραμμα Σεμιναρίου- Η φυσιογνωμία των ερευνητικών εργασιών-Πρώτο Εργαστήριο* 11:30-11:45, Διάλειμμα- Αλλαγή επιμορφωτών 11:45-12:45, 2ο Εργαστήριο Προετοιμασία, Οργάνωση, Συντονισμός και Αξιολόγηση 3ωρης/2ωρης συνάντησης με τους μαθητές * 12:45-13:45, 3ο Εργαστήριο Σύνταξη Ερευνητικής Έκθεσης – Αξιολόγηση Ομαδικής Εργασίας και Ατομικού Έργου 13:45-14:00, Διάλειμμα- Ολομέλεια στο Αμφιθέατρο 14:00-14:30 Ερωτήματα - Παρατηρήσεις-Αξιολόγηση Σεμιναρίου – Βεβαιώσεις παρακολούθησης * Το 1ο και το 2ο εργαστήριο θα πραγματοποιηθούν αντίστροφα στο 2ο Τμήμα

H«παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών Τέσσερις παιδαγωγικές αρχές: Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση. Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών. Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση. Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών Και μια Πέμπτη Η αρχή της Μάθησης μέσω της Δημιουργίας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Τι θα χρειαστεί να φτιάξουμε; Προσωπικό ημερολόγιο από κάθε μαθητή Ημερολόγιο Ομάδας από την ομάδα των μαθητών Ατομικό Φάκελο από κάθε μαθητή Ομαδικό Φάκελο από την ομάδα των μαθητών Χρονοπρογραμματισμό από τον Εκπαιδευτικό, ο οποίος κοινοποιείται στους μαθητές Ημερολόγιο εκπαιδευτικού

Τι περιλαμβάνουν τα Ημερολόγια; Εργασίες που έγιναν (Ατομικά και Ομαδικά) Τι έκανα σήμερα; Τι έπρεπε να κάνω; Τι πρέπει να θυμηθώ να κάνω; Ποιες δυσκολίες βρήκα; Με ποιον τρόπο αντιμετώπισα τα προβλήματα που συνάντησα; Παρατηρήσεις καθηγητή/συμμαθητών Αυτό-αξιολόγηση εργασίας σε ομάδες (Ατομικά ή και Ομαδικά) Οργάνωση Έκθεσης-Φακέλου (Ομαδικά και Ατομικά)

Τι περιλαμβάνουν τα Ημερολόγια; Τα ημερολόγια συντάσσονται κατά την εκπαιδευτική συνάντηση (Εργαστήριο κ. Περυσινάκη)

Τι περιλαμβάνει ο Ατομικός Φάκελος: Ατομικό Ημερολόγιο Υλικό που ο ίδιος συνεισέφερε στη συλλογική εργασία Ερωτηματολόγια αυτό-αξιολόγησης Τι περιλαμβάνει ο Ομαδικός Φάκελος: Ερευνητική Έκθεση (Υποχρεωτικό) Τέχνημα (κατασκευή, Αφίσα, Πόστερ κοκ) Δράσεις (πχ σχολική εκδρομή, θεατρική παράσταση, παρεμβάσεις) Υλικό για την Παρουσίαση* Άλλο συμπληρωματικό υλικό (Ερωτηματολόγια αυτό-αξιολόγησης)

Ομαδική Αξιολόγηση ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ (30%) (Ημερολόγια μελών και Ομάδων, Παρατήρηση) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΈΚΘΕΣΗΣ (30%) (Ερευνητική Έκθεση) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ (20%) Ερευνητική Έκθεση) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%) (Παρουσίαση)

Ατομική Αξιολόγηση Ομαδική Αξιολόγηση Παρατήρηση της ατομικής συμβολής στην ομαδική εργασία Ατομικό ημερολόγιο Παρουσίαση της ομαδικής εργασίας και ανταπόκριση στις ερωτήσεις του κοινού

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΟ

Στόχοι του εργαστηρίου είναι να οριοθετηθεί ένα θέμα, να διατυπωθούν τα Ερευνητικά Ερωτήματα και να ενταχθούν σε σύνολα που θα αντικατοπτρίζουν τις πτυχές του (υπο-θέματα), (3) να αναζητηθούν συνειρμοί που θα συνδέουν τα υπο-θέματα και θα σχηματοποιούν το «όλο», να συγκροτηθεί η προβληματική του, να προγραμματιστεί ο βηματισμός των ομάδων

ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟ-ΘΕΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΥΠΟ-ΘΕΜΑ ΥΠΟ-ΘΕΜΑ Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟ-ΘΕΜΑ ΥΠΟ-ΘΕΜΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Προβληματική ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΜΑΔΑ …… Σύντομη Παρουσίαση της Προβληματικής ……………………………….. ……………………………………….. ……………………………… ………………………………………… …………………………………………… ………………….. Πτυχές του θέματος/Υπο-θέματα Πηγές/Μέθοδοι/Ερευνητικά Εργαλεία-Τεχνικές

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΧΗΜΑ 2ο): ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΕ ΥΠΟ-ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΟΜΑΔΑ Α ΥΠΟΘΕΜΑ1ο ΟΜΑΔΑ Β ΥΠΟΘΕΜΑ2ο ΟΜΑΔΑ Γ ΥΠΟΘΕΜΑ3ο ΟΜΑΔΑ Δ ΥΠΟΘΕΜΑ4ο

Προβληματική, Ζητήματα για την Ολομέλεια, Πηγές, Μέθοδοι, Εργαλεία ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Προβληματική, Ζητήματα για την Ολομέλεια, Πηγές, Μέθοδοι, Εργαλεία ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΜΑΔΑ Α΄ ΥΠΟ-ΘΕΜΑ Πρώτες ύλες, Παραγωγή, Προώθηση, Χρόνος Ζωής ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Τα κινητά τηλέφωνα φτιάχνονται από στοιχεία τα οποία μαθαίνουμε στη Χημεία (και συχνά δεν καταλαβαίνουμε το «γιατί»), τα οποία αποσπώνται από τα βάθη της γης με αμφιλεγόμενες πρακτικές, μας έχουν γίνει απαραίτητα με τις πολλές τους δυνατότητες, τα αλλάζουμε συχνά πριν χαλάσουν για να πάρουμε άλλα με περισσότερες (όπως μας λένε οι διαφημίσεις) και, πολλοί από εμάς τα πετάμε όπου τύχει. Μάλλον, χρειάζεται να τα ψάξουμε όλα αυτά καλύτερα και να σκεφτούμε τις αιτίες και τις συνέπειές τους. Για να γίνουμε πιο συνειδητοί καταναλωτές και πολίτες. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Εργάτες ορυχείων, εταιρίες εξόρυξης μεταλλευμάτων και μη δημοκρατικά καθεστώτα, ορυχεία στις πόλεις του «Τρίτου» Κόσμου ΠΗΓΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Πεδίο: Εταιρίες Ανακύκλωσης Εργαστήριο: Σπάνιες Γαίες Internet: Γεωγραφική κατανομή πρώτων υλών Δημοσιογραφία τεκμηρίωσης: ... Φωτογραφίες: ορυχείων, χώρων απόρριψης ηλεκτρονικών αποβλήτων Κινηματογράφος: ……. Παρατήρηση, Πείραμα, Διερεύνηση Στάσεων, Ανάλυση Περιεχομένου, Ερμηνεία Προσομοιώσεις, Ερωτηματολόγια, Συνεντεύξεις, «Ενδεικτική» «Ενδεικτικά» «Ενδεικτικές»

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Απολογισμός Ερευνητικής Δραστηριότητας ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ Εργασία για…. Ποιος έκανε κάτι ιδιαίτερο; ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… ……………………………… Ο Μιχάλης ……….., Η Κατερίνα ………, Ο ………. ……………., Η ………….. …………, Χώρος Τάξη, Αίθουσα Η/Υ Απολογισμός Τι μας δυσκόλεψε Τι μας άρεσε Τι μας ενθουσίασε ………………………………………………. ………………………………………………….. Παρατηρήσεις ή παραινέσεις των εκπαιδευτικών (Προαιρετικές) …………………………..……

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (1) Προσωπικό Ημερολόγιο Ονοματεπώνυμο ……………………………. Ημερομηνία …../…./….. Εργασία για…. ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… ……………………………… Χώρος Τάξη, Αίθουσα Η/Υ Απολογισμός Τι με δυσκόλεψε Τι μου άρεσε Τι με ενθουσίασε ………………………………………………. ………………………………………………….. Παρατηρήσεις ή παραινέσεις των εκπαιδευτικών (Προαιρετικές) …………………………..……

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ Προσωπικό Ημερολόγιο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (2) ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ Ονοματεπώνυμο …………………………………… Ημερομηνία: ../../.. Με ποιο τρόπο βοήθησες την ομάδα σου και τους συμμαθητές σου ………………………………….. Ποιος βοήθησε εσένα ή άλλα παιδιά της ομάδας και με ποιο τρόπο …………………………….. Τι σκοπεύεις να κάνεις, για να βοηθήσεις την ομάδα, από εδώ και πέρα ………………………………………………. ………………………………………………….. Τι περιμένεις από τους άλλους να κάνουν, για να βοηθήσουν την ομάδα από εδώ και πέρα …………………………..……

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΧΗΜΑ 4ο): ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΣΗ, ΜΕΣΩ ΕΝΟΣ ΚΡΙΤΙΚΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΑΣΕΙΣ, ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, ΕΠΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΟΜΑΔΑ Β ΟΜΑΔΑ Α ΟΜΑΔΑ Γ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΗΠΕΔΟ CAFÉ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1) (2) ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ NOKIA SONY SAMSUNG Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. Ε.Ε. Ο.Ο.Σ.Α. ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΧΡΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ (4) (3)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ

Στόχος του εργαστηρίου είναι (1) να αποσαφηνίσει το πέρασμα από τα Ερευνητικά Ερωτήματα στις ερευνητικές δραστηριότητες, εστιάζοντας στην αναζήτηση συμβατών μεταξύ τους (i) πηγών (ii) μεθόδων έρευνας και (iii) ερευνητικών εργαλείων-τεχνικών (2) να διαγράψει συνοπτικά τρόπους παρουσίασης και κριτικής ερμηνείας των δεδομένων-μαρτυριών

Ερευνητικές Μέθοδοι Η Φύση της έρευνας Η συστηματική αναζήτηση της αλήθειας Δύο θεωρήσεις της πραγματικότητας (αδρά): Θετικιστική-Πειραματική: Η γνώση ενός φαινομένου είναι ανεξάρτητη από τον παρατηρητή/υποκείμενο του φαινομένου Επαλήθευση μιας υπόθεσης μέσω πειραματισμού και απόδειξης) Ερμηνευτική-Υποκειμενική: Η γνώση ενός φαινομένου εξαρτάται και εμπεριέχει τον παρατηρητή/υποκείμενο του φαινομένου)

Ερευνητικές Μέθοδοι: μια πρώτη κατηγοριοποίηση Ποιοτική έρευνα: «Ποιοι είναι οι τρόποι με τους οποίους μαθαίνω;» «Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί;»(Αναγνώριση επαναλαμβανόμενων μορφών-patterns) (Ερωτηματολόγιο, Συνέντευξη, Συζήτηση-Αναστοχασμός) «Ποια ολυμπιακά αθλήματα αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο κείμενο;» «Ποια θεωρούνται πιο σημαντικά και γιατί;» (Ανάλυση περιεχομένου-Ερμηνευτική) Ποσοτική έρευνα: «Πόσες ώρες χρησιμοποιώ το internet;» (Ερωτηματολόγιο, Παρατήρηση) «Πόσα βιβλία διαβάζω ετησίως;» (Ερωτηματολόγιο, Παρατήρηση) (Περιγραφική στατιστική)

Ερευνητικές Μέθοδοι: Ενδεικτικά Είδη (1) Ιστορική έρευνα Περιγραφή όλων των πλευρών της πραγματικότητας με ελαχιστοποίηση των προκαταλήψεων και διαστρεβλώσεων (πρωτογενείς, δευτερογενείς πηγές) (πχ Ιστορική έρευνα για το Σχολείο μου, η γειτονιά μου) Εξελικτική έρευνα Σύγκριση του ίδιου φαινομένου στο χρόνο (πχ Μελέτη των στάσεων των πολιτών της πόλης μου ως προς τη χρήση του ποδηλάτου στο χρόνο) Επισκοπήσεις/Δημοσκοπήσεις (Δείγμα-Πληθυσμός) Συλλογή σχετικά μεγάλου όγκου δεδομένων σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο με σκοπό την περιγραφή ή και (πχ η διατροφή των πολιτών της πόλης μου) τη συσχέτιση (πχ η οικολογική συνείδηση σε συνάρτηση με την ηλικία)

Ερευνητικές Μέθοδοι: Ενδεικτικά Είδη (2) Μελέτες Περίπτωσης Συνδυασμός ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων, Συμμετοχικής και μη Συμμετοχικής παρατήρησης για την βαθιά και συστηματική μελέτη όλων των πτυχών μιας περίπτωσης (πχ Η ανακύκλωση στην πόλη μου) Πειράματα Ψευδοπειράματα (Παρατήρηση Πειραματικής Ομάδας Ή μεταβλητών Φαινομένου πριν-Έκθεση στο Πείραμα-Παρατήρηση μετά) Αληθινά πειράματα (Πειραματική Ομάδα, Ομάδα Ελέγχου) (πχ Μελέτη φυσικών φαινομένων στην καθημερινή μου ζωή ή κατασκευή και παρατήρηση της συμπεριφοράς τεχνουργημάτων)

Ερευνητικές Μέθοδοι: Ενδεικτικά Είδη (3) Έρευνα δράσης Παρέμβαση μικρής κλίμακας στη λειτουργία του πραγματικού κόσμου και μια εξέταση από κοντά των επιδράσεων αυτής της παρέμβασης. (Πχ Υιοθέτηση υπεύθυνης και ασφαλούς στάσης ως προς τη χρήση της τεχνολογίας, περιβαλλοντικής συνείδησης, φιλαναγνωσίας των μαθητών του τμήματος ή του σχολείου (όχι γενικά), κατασκευή τεχνουργήματος για τη «θεραπεία» μιας κατάστασης πχ ένα μηχάνημα ανακύκλωσης, ένα διαδραστικό παιχνίδι για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου, για την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης κ.ο.κ και η δοκιμή και παρατήρηση των αποτελεσμάτων του Περιλαμβάνει Διαγνωστικό και «Θεραπευτικό» στάδιο

Ερευνητικά Εργαλεία Ερωτηματολόγιο, Συνέντευξη (Ερωτήματα Συνέντευξης), Συζήτηση (Άξονες συζήτησης) Παρατήρηση (Συμμετοχική και Μη συμμετοχική)(Σχάρες Παρατήρησης, Ημερολόγια), Παιχνίδι ρόλων, Προσομοίωση,(Σενάρια), Ανάλυση περιεχομένου(Πηγές Πληροφοριών: Διαδίκτυο, βιβλία, περιοδικά, πολυμέσα, κοκ) Αναστοχασμός -Προσωπικά δομήματα (Ερωτηματολόγιο-Κλείδες)

ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΥΠΟΣ ΒΙΒΛΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟ-ΛΟΓΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΣΧΕΔΙΑ, ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΥΠΟΣ ΒΙΒΛΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟ-ΓΡΑΦΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟ-ΛΟΓΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΔΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΠΗΓΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΡΙΤΟ

Στόχος του εργαστηρίου είναι να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους επεξεργασίας των «πρωτογενών» δεδομένων από την μαθητική ομάδα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν σε βάθος τις πλευρές του θέματος που μελετούν, (2) να αναπτύξουν τις γνωστικο-γλωσσικές δεξιότητες επεξεργασίας των πρωτογενών δεδομένων αλλά και δεξιότητες κοινοποίησης και διαπραγμάτευσης της νέας γνώσης που παρήγαγαν.

╤ ♫ ╤ ΦΩΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΔΙΑΚΡΙΣΗ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ

Στόχοι του εργαστηρίου είναι (1) να προσδιοριστούν (i) η δομή της Έκθεσης, (ii) οι επιμέρους ενότητές της, (iii) τα περιεχόμενα των ενοτήτων, (2) να συζητηθεί το κρίσιμο ζήτημα της αξιολόγησης

ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΣΤΟΧΟΙ BACKGROUND, AIMS ΕΞΩΦΥΛΛA COVER PAGES ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ CONTENTS ΠΡΟΛΟΓΟΣ PREAMBLE ΕΙΣΑΓΩΓΗ INTRODUCTION ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ APPENDIX ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ CONCLUSION ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ BIBLIOGRAPHY ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ RESULTS, DISCUSSION ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ASSESSMENT CRITERIA ΕΠΙΛΟΓΟΣ EPILOGUE

ΦΑΚΕΛΟΣ ΘΕΜΑ: …………. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Α΄ ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2011-12 ΘΕΜΑ: …………. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ………………………………………. ……………………………………… ……………………………………….. …………………………………… ....................................... …………………………………….. ……………………………………. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ………………………………………. ……………………………………… ……………………………………….. …………………………………… ....................................... ……………………………………..

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Πρόλογος…………………………………………….. Εισαγωγή ……………………………………………. Προβληματική του θέματος ………………… Μεθοδολογία ………………………………………. Η Έρευνα ……………………………………………. 5.1 Ενότητα Πρώτη …………………………………….. 5.2. Ενότητα Δεύτερη …………………………………. 5.3. Ενότητα Τρίτη ………………………………………. 5.4. Ενότητα Τέταρτη ………………………………… 6. Συμπεράσματα ……………………………………. 7. Θέματα προς Συζήτηση ………………………. 8. Κριτική και Αυτοκριτική Αποτίμηση …….. 9. Βιβλιογραφία ……………………………………… 10. Παράρτημα …………………………………………..

Οργάνωση Έκθεσης-Φακέλου ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Οργάνωση Έκθεσης-Φακέλου ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Αναφορές των ντοκουμέντων (Πληροφορίες που θα συμπεριληφθούν στη βιβλιογραφία ) Περιεχόμενο των ντοκουμέντων (λέξεις κλειδιά και/ή σημαντικές πληροφορίες Οριστική θέση μέσα στην Ερευνητική Εργασία N° 1 Γράφημα Χαρακτηρισμός των εφαρμογών του κινητού τηλεφώνου 1ο Μέρος (τίτλος) 1.1 N° 2 Χαρτόνι Εργασίας (σχηματική αποτύπωση) ………………. N° 3 N° 4 N° 5 N° 6 N° 7 N° 8

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ (30%) ΠΙΝΑΚΑΣ 1 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ (30%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΗΓΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΡΗΣΗ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, ΚΑΝΟΝΩΝ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ. 73-94), (ΟΕΔΒ, 2011)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΈΚΘΕΣΗΣ (30%) ΠΙΝΑΚΑΣ 2 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΈΚΘΕΣΗΣ (30%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΩΝ, ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΕ ΝΕΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ. 73-94), (ΟΕΔΒ, 2011)

ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ (20%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ ΓΛΩΣΣΑ ΔΟΜΗ 1. Εισαγωγή στο θέμα, το σκοπό και στη σπουδαιότητα του θέματος, με σχετική βιβλιογραφική επισκόπηση 2. Παρουσίαση των υπο-θεμάτων και των κεντρικών ερωτημάτων εντός φυσικο-κοινωνικών πλαισίων 3. Περιγραφή και αιτιολόγηση των πηγών, των μέσων και των διαδικασιών συλλογής των δεδομένων 4. Εξήγηση και αιτιολόγηση των διαδικασιών επεξεργασίας των δεδομένων 5. Σαφής διατύπωση και κριτική των συμπερασμάτων 6. Αναστοχαστική κριτική του όλου εγχειρήματος, των εμπειριών και των ζητημάτων που ανέκυψαν ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ. 73-94), (ΟΕΔΒ, 2011)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%) ΠΙΝΑΚΑΣ 4 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ 1. Σαφής ενημέρωση του κοινού για τους στόχους και τις ερευνητικές διαδικασίες, τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της έρευνας, τις θέσεις της ομάδας στα ερευνητικά ερωτήματα και την κριτική στάση της στα διαλαμβανόμενα ζητήματα 2. Η χρήση της γλώσσας και των συμπληρωματικών/ πολυτροπικών μέσων και ΤΠΕ για τη στήριξη του λόγου και στις κατάλληλες στιγμές 3. Η χρήση χιούμορ, δημιουργικότητας και παραστατικότητας στη σωστή αναλογία και την κατάλληλη στιγμή 4. Η ετοιμότητα και πληρότητα των απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού. ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ. 73-94), (ΟΕΔΒ, 2011)

Αυτοαξιολόγηση Ομαδικής Εργασίας ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ: …………………………………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ………………… 1 ΚΑΘΟΛΟΥ 2 3 4 5 ΑΠΟΛΥΤΑ Α. Πόσο αποτελεσματικός είναι/ήταν ο προγραμματισμός των επιμέρους φάσεων που κάνατε; Β. Πόσο συνεπείς είστε/ήσασταν στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων; Γ. Σε τι βαθμό επικρατεί/επικρατούσε στην ομάδα σας πνεύμα ανάληψης ρόλων και πρωτο­βουλιών; Δ. Πόσο αποτελεσματικοί είστε/ήσασταν στη διαχείριση αντίθετων απόψεων, διαφωνιών και συγκρούσεων; Ε. Πόσο εύκολα καταλήγετε/καταλήγατε στη λήψη των αποφάσεων; Στ. Πόσο θετικό είναι/ήταν το κλίμα και το πνεύμα αποδοχής, συνεργασίας και στήριξης των μελών; Ζ. Πόσο εύκολος είναι/ήταν στην ομάδα σας ο συντονισμός και ο συλλογικός τρόπος εργασίας; Η. Πόσο αποτελεσματική είναι/ήταν η ομάδα σας στην αξιοποίηση του χρόνου; ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ. 73-94), (ΟΕΔΒ, 2011)

Αυτοαξιολόγηση Ατομικής Συμβολής στην Ομαδική Εργασία ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ: …………………………………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ………………… 1 ΚΑΘΟΛΟΥ 2 3 4 5 ΑΠΟΛΥΤΑ Α. Συμμετέχω ενεργά με πληροφορίες, ιδέες, ερωτήματα και επιχειρήματα στις συζητήσεις και τις λοιπές εργασίες της ομάδας; Β. Αναγνωρίζω, επαινώ και ενθαρρύνω τις προσπάθειες των άλλων μελών; Γ. Προσφέρω βοήθεια σε μέλη της ομάδας μου, όταν την έχουν ανάγκη; Δ. Ζητώ βοήθεια και ιδέες από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, όταν είμαι σε δύσκολη θέση; Ε. Είμαι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα και παραδίδω τις εργασίες μου έγκαιρα; Στ. Είμαι υπεύθυνος και εκπληρώνω τις υποχρεώσεις μου με επάρκεια; Ζ. Συμβάλλω θετικά στην άμβλυνση εντάσεων, συγκρούσεων και στην αναζήτηση συνθετικών λύσεων; Η. Αποδέχομαι και συζητώ την κριτική και τις διαφορετικές απόψεις και αναζητώ τρόπους σύνθεσης, αποφεύγοντας τις στείρες αντιπαραθέσεις; ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ. 73-94), (ΟΕΔΒ, 2011)

Φετινά Γαλλικά Θέματα ( Β Λυκείου) Περιορισμοί και Ελευθερίες Κρίση και Πρόοδος Ηθική και Υπευθυνότητα Καλή Φυσική κατάσταση και Υγεία Εξουσία και Εταιρίες Περιβάλλον και Πρόοδος Επιστημονικά και Τεχνικά επιτεύγματα Η μέτρηση

ΕΠΑΛ Ένας από τους 2 ειδικότητας Πέμπτη Θεματική (Ειδικότητα) Συνδιδασκαλία (2 καθηγητές)

Σύνταξη: Ειρήνη Περυσινάκη Εποπτεία: Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας http://users.sch.gr/iriniper/ee/ Σύνταξη: Ειρήνη Περυσινάκη Εποπτεία: Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας