Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Η Ψυχολογία της Λήψης Αποφάσεων. Εισαγωγή Έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την λήψη των αποφάσεων από την οπτική γωνία της Ψυχολογίας.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Ερμηνευτική προσέγγιση
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Θεωρίες μάθησης.
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Εννοιολογική Ανάπτυξη Μέρος Β
Α) Κριτική Θεωρία.
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Νοητικά Μοντέλα & Αναπαραστάσεις
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιστημολογικά παραδείγματα, θεωρίες μάθησης & παραδείγματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Xειμερινό εξάμηνο 2016, μάθημα 1 Κατερίνα Μακρή (kmakrh@ppp.uoa.gr)

Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση

Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ

Η άποψή μας για το τι είναι η γνώση και πώς κατακτάται Επιστημολογικό παράδειγμα Η άποψή μας για το τι είναι η γνώση και πώς κατακτάται Έγκυρες πηγές γνώσης: κατακτάμε τη γνώση μέσω της εμπειρίας; είναι κάτι εγγενές (παρόν από τη στιγμή της γέννησης); την αποκτάμε μέσω της σκέψης και της λογικής; Περιεχόμενο της γνώσης: μπορούμε πραγματικά να «γνωρίσουμε» το πώς μαθαίνουμε, δηλαδή να αποκωδικοποιήσουμε ένα τόσο σύνθετο μηχανισμό, όπως το γνωστικό; Είναι αυτό δυνατό μέσω της ανθρώπινης εμπειρίας;

Λογικός θετικισμός (Objectivism) Η πραγματικότητα είναι εξωτερική και αντικειμενική ... άρα η γνώση κατακτάται μέσα από τις εμπειρίες

Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) Πραγματισμός (pragmatism) Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) ...άρα η γνώση είναι διαπραγματεύσιμη μέσα από τις εμπειρίες και τη σκέψη.

Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) Η πραγματικότητα είναι εσωτερική ...και άρα η γνώση είναι κάτι που κατασκευάζεται.

Θεωρία μάθησης Η άποψή μας για πώς μαθαίνουμε (και άρα και πώς πρέπει να διδάσκουμε)... Το ποια άποψη (θεωρία) θα υιοθετήσουμε στηρίζεται στην επιστημολογική πεποίθηση που έχουμε υιοθετήσει απέναντι στη γνώση.

Η μάθηση συνίσταται στην αλλαγή μίας συμπεριφοράς συμπεριφορισμός (behaviorism) Η παρατηρήσιμη συμπεριφορά έχει περισσότερο ενδιαφέρον από την κατανόηση εσωτερικών νοητικών διεργασιών 1957 Η συμπεριφορά πρέπει να εστιάζει σε απλά στοιχεία: συγκεκριμένα ερεθίσματα και αντιδράσεις Η μάθηση συνίσταται στην αλλαγή μίας συμπεριφοράς

γνωσιακή θεωρία (cognitivism) Η μάθηση δεν είναι μόνο η αλλαγή στη συμπεριφορά του ατόμου, αλλά στο νοητικό του «σχήμα» : στον τρόπο που σκέφτεται, που καταλαβαίνει και που αισθάνεται 1967 Η μάθηση είναι σαν ένα πρόγραμμα υπολογιστή: ο μάνθάνων προσλαμβάνει πληροφορία (input) και μέσω νοητικών μηχανισμών τη μεταφέρει σε γνώση (output) Η γνώση είναι συμβολικές νοητικές αναπαραστάσεις (σχήματα) στο μυαλό του ατόμου και η μάθηση είναι το μέσο με το οποίο αυτές εγκαθιδρύονται στη μνήμη.

εποικοδομισμός (constructivism) Η γνώση δεν είναι κάτι που υπάρχει «έξω» από το άτομο, αλλά κάτι που το άτομο κατασκευάζει, καθώς προσπαθεί να κατανοήσει τις εμπειρίες του. O καθένας μας, προσπαθώντας να κατανοήσει τις εμπειρίες του, κατασκευάζει δικούς του «κανόνες» και «νοητικά μοντέλα»... ...άρα η μάθηση είναι απλά η διαδικασία προσαρμογής αυτών των σχημάτων, ώστε να «φιλοξενήσουν» νέες εμπειρίες. Η πραγματική «γνώση ζωής» είναι «ασυμμάζευτη» (messy) και χαοτική. Για να προετοιμαστεί κάποιος γι’ αυτή, πρέπει να «προπονηθεί» σε ανάλογα μαθησιακά περιβάλλοντα.

Ερμηνευτικό παράδειγμα Λογικός θετικισμός (Objectivism) Πραγματισμός (pragmatism) Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) ΕΠ ΘΜ Π συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) Driscoll, 2000

(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence) συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996

Βιβλιογραφία Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp. 268-305). Mahwah N.J.: L. Erlbaum

Bιβλιογραφία και πηγές Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp. 268-305). Mahwah N.J.: L. Erlbaum http://davidtjones.wordpress.com/2009/10/04/learning-theories-and-e-learning/