Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ Ακαδημαϊκό Έτος Πέμπτη, 25 Ιουνίου η Εβδομάδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ.
Ένα δείγμα προβλημάτων στα Αριθμητικά του Διόφαντου
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΔΥΑΔΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ & ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ. Δυαδική αναζήτηση (Binary search) ΔΕΔΟΜΕΝΟ: ένα μεγάλο αρχείο που περιέχει τιμές z [0,1,…,n-1] ταξινομημένες.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Επιστήμη των Υπολογιστών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η δουλειά των ονείρων μου…
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Δρ. Λεμπέση Γεωργία Ελένη
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών 2.1 Πρόβλημα Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών Β΄ μέρος

Περιεχόμενα Διαδικασίες επίλυσης (υπολογιστικού) προβλήματος Καλημέρα !

Διαδικασίες επίλυσης (υπολογιστικού) προβλήματος Διαδικασίες επίλυσης (υπολογιστικού) προβλήματος Κατανόηση Ανάλυση - Αφαίρεση

Κατανόηση προβλήματος Η προσπάθεια αντιμετώπισης και επίλυσης ενός προβλήματος προϋποθέτει αρχικά την πλήρη κατανόηση του προβλήματος.

Κατανόηση προβλήματος Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κατανόηση ενός προβλήματος; Σωστή διατύπωση εκ μέρους του δημιουργού του. Σωστή ερμηνεία από τη μεριά εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει.

Κατανόηση προβλήματος Άστοχη χρήση ορολογίας και λανθασμένη σύνταξη προκαλούν παρερμηνείες. Όμως, παρερμηνείες μπορούν να υπάρξουν ακόμα και σε περιπτώσεις όπου όλοι οι λεξιλογικοί και συντακτικοί κανόνες τηρούνται.

Ανάλυση – Αφαίρεση προβλήματος Όταν ένα πρόβλημα είναι πολύπλοκο το αναλύουμε σε άλλα απλούστερα, για να είναι εύκολη η αντιμετώπισή τους. Διαχωρίζουμε τα κύρια στοιχεία σε σχέση με τα δευτερεύοντα.

Διαδικασίες επίλυσης (υπολογιστικού) προβλήματος Φραστικά Περιγράφουμε με λόγια πώς και σε ποια επιμέρους προβλήματα αναλύεται το κυρίως πρόβλημα καθώς και τα υποπροβλήατα που προκύπτουν. Με διαγραμματική αναπαράσταση Η περιγραφή γίνεται με ένα διάγραμμα σε σχήμα γενεαλογικού δέντρου στο οποίο κάθε πρόβλημα έχει «παιδιά», τα υποπροβλήματα, στα οποία αναλύεται.

Ανάλυση - Φραστικά Αντιμετώπιση Ναρκωτικών 1. Πρόληψη 2. Θεραπεία 3. Επανένταξη 1.1 Ενημέρωση Πολιτών 1.2 Καλλιέργεια Ενδιαφερόντων των Εφήβων 2.1 Δημιουργία Θεραπευτικών Κοινοτήτων 2.2 Ενίσχυση Υπαρχόντων Θ.Κ. 3.1 Επιδότηση Θέσεων Εργασίας 3.2 Καταπολέμηση Κοινωνικής Προκατάληψης

Ανάλυση - Διαγραμματικά Αντιμετώπιση Ναρκωτικών 1. Πρόληψη 1.1 Ενημέρωση Πολιτών 1.2 Καλλιέργεια Ενδιαφερόντων Εφήβων 2. Θεραπεία 2.1 Δημιουργία Θεραπευτικών Κοινοτήτων 2.2 Ενίσχυση Υπαρχόντων Θ.Κ. 3. Επανένταξη 3.1 Επιδότηση Θέσεων Εργασίας 3.2 Καταπολέμηση Κοινωνικής Προκατάληψης

Καθορισμός απαιτήσεων Η σωστή επίλυση ενός προβλήματος προϋποθέτει επίσης: τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα την λεπτομερειακή καταγραφή των ζητούμενων που αναμένονται σαν αποτελέσματα της επίλυσης του προβλήματος

Δεδομένα + Επεξεργασία = Ζητούμενο Δεδομένα + Επεξεργασία = Ζητούμενο Από την επεξεργασία των δεδομένων προκύπτει το ζητούμενο, που εμείς της πληροφορικής το λέμε πληροφορία.

Επεξεργασία δεδομένων Συστηματική εκτέλεση ενεργειών - πράξεων σε δεδομένα.

Σύνθεση Κατά τη σύνθεση επιχειρείται η κατασκευή μιας νέας δομής, με την οργάνωση των επιμέρους στοιχείων του προβλήματος.

Κατηγοριοποίηση - Γενίκευση Κατηγοριοποίηση - Γενίκευση Μέσω της κατηγοριοποίησης το πρόβλημα κατατάσσεται σε κάποια κατηγορία, σε μια οικογένεια παρόμοιων προβλημάτων, για διευκόλυνση της επίλυσής του και τελικά Με τη γενίκευση, μπορούν να μεταφερθούν τα αποτελέσματα σε άλλες παρεμφερείς καταστάσεις ή προβλήματα.

Επίλυση προβλήματος - Στάδια Επίλυση προβλήματος - Στάδια Κατανόηση Ανάλυση - Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση

Όχι πάλι μαθηματικά μωρέ…. Παράδειγμα Όχι πάλι μαθηματικά μωρέ…. Να διερευνηθεί η εξίσωση ax + β = 0 ως προς x, για τις διάφορες τιμές του α και β.

Επίλυση (φραστική) Υπάρχουν 2 περιπτώσεις: Περίπτωση 1: Επίλυση (φραστική) Υπάρχουν 2 περιπτώσεις: Περίπτωση 1: Αν α ≠ 0, τότε η εξίσωση έχει μοναδική λύση την x = - β / α Περίπτωση 2: Αν α = 0, τότε υπάρχουν 2 υποπεριπτώσεις Περίπτωση 2.1: Αν β ≠ 0, η εξίσωση είναι αδύνατη Περίπτωση 2.2: Αν β = 0, η εξίσωση είναι αόριστη

Και τα στάδια επίλυσης ήταν: Κατανόηση Δίνονται οι σταθεροί όροι α, β της εξίσωσης και ζητείται η τιμή της μεταβλητής x για τις διάφορες τιμές των α και β. Ανάλυση Το πρόβλημα διασπάται αρχικά σε δύο υποπροβλήματα (α ≠ 0 ή α = 0). Το δεύτερο υποπρόβλημα διασπάται σε δύο υποπροβλήματα (β = 0 ή β ≠ 0) Σύνθεση Η εξίσωση είτε έχει μοναδική λύση, είτε είναι αδύνατη, είτε είναι αόριστη. Κατηγοριοποίηση – Γενίκευση Όλες οι πρωτοβάθμιες εξισώσεις αντιμετωπίζονται με αυτή την προσέγγιση.

Ουφ…