Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συντονιστής Φορέας Intercollege Φορείς Υλοποίησης ΟΕΒ - Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων ΠΕΟ- Παγκύπρια Εργατική Ομοσπονδία ΚΙΣΑ – Κίνηση.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΤΣΟΚΑΝΑΡΗ ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Β΄ τετράμηνο. ,  Ημερομηνία ίδρυσης:  Όνομα. Ψ.Υ.Ε. [ψυχολογική υποστήριξη Ελλήνων]  Ιδεολογικός προσανατολισμός: Πρεσβεύουμε ότι η ψυχική.
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Β. ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ (1844 – 1880) ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1844
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Ποιος από τους παρακάτω είναι Φυσικό Πρόσωπο; (Φ.Π)
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΙΙ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
«Το νομικό πλαίσιο και οι ευκαιρίες για τους ασθενείς στην κρίση» Δημήτρης Κρεμαλής, LL.M., Ph.D. LMU Munich Εταίρος, ΚΡΕΜΑΛΗΣ Δικηγορική Εταιρεία Πρόεδρος.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή Ενότητα 3: Ιστορικοί και νομοθετικοί σταθμοί στην Ειδική Αγωγή Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Επισκόπηση της πρόσφατης νομολογίας της Αρχής σε θέματα επεξεργασίας ευαίσθητων δεδομένων υγείας Χαρίκλεια Ζ. Λάτσιου Δ.Ν. Δικηγόρος Ειδική Επιστήμων ΑΠΔΠΧ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
1. 2 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 3 ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ Αυτοχρηματοδοτούμενα Προγράμματα Αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά από τον ΔΟΑΤΑΠ Συνεργασίες με Πανεπιστήμια Εξωτερικού.
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Πρωτοβάθμια περίθαλψη
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
2. Το οικονομικό σύνταγμα της Ελλάδας
Μετάφραση Ειδικών Κειμένων
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή –
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το περιβάλλον και η ΘΚ: πολιτικές και κοινωνία
Κοινωνικά Δικαιώματα.
Διεθνείς Συμβάσεις και Ψηφίσματα για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ
H δομή της Διοίκησης
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Θεσμικό Πλαίσιο Ειδικής Αγωγής- Δομές Ειδικής Αγωγής
Erasmus EMaTTech.
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
ΚΟΙΝΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΕ (Ι)
ΚΟΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΣΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ Δια-ιδρυματικό – Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ακαδημαϊκού Έτους 2016 - 2017 Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Παναγιώτης Ν. Μαντάς, δρ., Σύμβουλος A ΥΠΠΕΘ

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Παναγιώτης Ν. Μαντάς, δρ., Σύμβουλος A ΥΠΠΕΘ

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 1. Η Συνταγματική προστασία των παιδιών με ΕΕΑ στην Ελλάδα. Η Ελλάδα, ακολουθώντας την μεγάλη πολιτιστική και ανθρωποκεντρική κληρονομιά της και ενεργώντας στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους, έχει λάβει σημαντικά νομοθετικά μέτρα άσκησης κοινωνικής φροντίδας και μέριμνας για τα άτομα με αναπηρία.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Το Ελληνικό Σύνταγμα εισάγει μία ανθρωποκεντρική και κοινωνική αντίληψη του δικαίου και του κράτους, κατοχυρώνοντας με το άρθρο 4 την αρχή της ισότητας έναντι του νόμου, η οποία αποτελεί το θεμέλιο λίθο του ρυθμιστικού πλαισίου για τα ΑμεΑ και την αντιμετώπισή τους από το κράτος.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Με το άρθρο 21 θεμελιώνεται το κοινωνικό κράτος δικαίου και η κοινωνική πολιτική του κράτους και γίνεται ρητή αναφορά στην αναπηρία και την προστασία της από το Σύνταγμα. Με το άρθρο 22 θεμελιώνεται το δικαίωμα των ΑμεΑ στην εργασία και η προστασία της εργασίας που παρέχουν.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Το Σύνταγμα της Ελλάδας εναρμονίζεται με τα πιο προοδευτικά Συντάγματα άλλων χωρών και υιοθετείται το κοινωνικό μοντέλο για την αναπηρία

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Έτσι κατά το Σύνταγμα η Εκπαίδευση των ΑμεΑ, παρέχεται δωρεάν από το κράτος σε δημόσια σχολεία, ενώ η μορφή των σχολείων αυτών προσδιορίζεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών αυτών.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Στην Εργασία και στην Απασχόληση, στόχος είναι η ισότιμη συμμετοχή των ΑμεΑ στην κοινωνία, στην παραγωγή, στην κατανάλωση και στην άρση κάθε είδους αποκλεισμού και περιθωριοποίησης των ΑμεΑ.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Στην Υγεία, την Κοινωνική Πρόνοια και την Ασφάλιση, στόχος είναι η διασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου κοινωνικής προστασίας των ΑμεΑ, με την παροχή δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και τη θέσπιση οικονομικής ενίσχυσης, καθώς και η ίδρυση και λειτουργία ιδρυμάτων κοινωνικής στήριξης και επανένταξής, τα οποία προσφέρουν στα άτομα αυτά ψυχική στήριξη, άνετη και ασφαλή διαβίωση, ιατρική παρακολούθηση και κοινωνική επανένταξη.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Στις Μεταφορές και τις Επικοινωνίες, στόχος είναι η απρόσκοπτη προσβασιμότητα των ΑμεΑ στο φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 2. Το Συνταγματικό Πλαίσιο Νομικής Προστασίας των ΑμεΑ. άρθρο 4 άρθρο 5Α άρθρο 21 άρθρο 22 άρθρο 25 άρθρο 116

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 3.Το Αστικό Δίκαιο για τα ΑμεΑ. 3.1. Δικαιοπραξίες Άρθρο 128 - Ανίκανοι για δικαιοπραξία. Άρθρο 129 - Περιορισμένα ικανοί. Άρθρο 130 - Δήλωση βούλησης από ανίκανο. Άρθρο 131 - Άκυρη δήλωση βούλησης. Άρθρο 133 - Δικαιοπραξίες του περιορισμένα ικανού. Άρθρο 172 - Δήλωση προς περιορισμένα ικανό.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 3.2. Αδικοπραξίες Άρθρα 929 - 931 ΑΚ – Αποζημίωση σε περίπτωση βλάβης του σώματος ή της υγείας.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 4.Δικαστική Συμπαράσταση Άρθρο 1666 - Ποιοι υποβάλλονται σε δικαστική συμπαράσταση. Άρθρο 1667 - Διαδικασία υποβολής σε δικαστική συμπαράσταση. Άρθρο 1669 - Ποιος διορίζεται δικαστικός συμπαραστάτης. Άρθρο 1671 - Αδυναμία διορισμού. Άρθρο 1674 - Έκθεση της κοινωνικής υπηρεσίας για τον συμπαραστατούμενο. Άρθρο 1676 - Αποτελέσματα της υποβολής σε δικαστική συμπαράσταση. Άρθρο 1678 - Καθεστώς στερητικής ή επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης. Άρθρο 1679 - Δικαιώματα διοίκησης της περιουσίας του συμπαραστατούμενου. Άρθρο 1680 - Αρμοδιότητες ως προς την επιμέλεια του συμπαραστατούμενου. Άρθρο 1685 - Άρση της δικαστικής συμπαράστασης. Άρθρο 1687 - Ακούσια νοσηλεία

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 5. Το Κληρονομικό Δίκαιο Άρθρο 1719 - Ανίκανοι για σύνταξη διαθήκης. Άρθρο 1720 - Ανικανότητα σύνταξης διαθήκης ατόμων υπό δικαστική συμπαράσταση. Άρθρα 1735 - 1736 - Διαθέτης κουφός. Άρθρο 1745 - Διαθέτης άλαλος ή κωφάλαλος.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 6. Το Ποινικό Δίκαιο. Άρθρο 33 - Κωφάλαλοι εγκληματίες. Άρθρο 34 - Διατάραξη των πνευματικών λειτουργιών ή της συνείδησης. Άρθρο 36 - Ελαττωμένη ικανότητα για καταλογισμό. Άρθρο 37 - Έκτιση της ποινής σε ιδιαίτερα καταστήματα. Άρθρο 38 - Επικίνδυνοι εγκληματίες με ελαττωμένο καταλογισμό. Άρθρο 39 - Διάρκεια του περιορισμού στα ψυχιατρικά καταστήματα. Άρθρο 40 - Μετατροπή του περιορισμού σε φυλάκιση ή κάθειρξη. Άρθρο 41 - Εγκληματίες καθ΄ έξη με ελαττωμένο καταλογισμό. Άρθρο 56 - Τρόπος εκτέλεσης ποινών και μέτρων ασφαλείας. Άρθρο 69 - Φύλαξη ακαταλόγιστων εγκληματιών.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 7. Ρυθμίσεις του Υπαλληλικού Κώδικα για τα ΑμεΑ. Άρθρο 7 - Υγεία. Άρθρο 8 - Στερητική ή επικουρική δικαστική συμπαράσταση. Άρθρο 12 - Τρόπος πλήρωσης θέσεων. Άρθρο 21 - Αναδιορισμός. Άρθρο 50 - Δικαίωμα ειδικής άδειας. Άρθρο 53 - Διευκολύνσεις υπαλλήλων με οικογενειακές υποχρεώσεις. Άρθρο 54 - Δικαίωμα αναρρωτικής άδειας. Άρθρο 56 - Διαδικασία χορήγησης αναρρωτικής άδειας. Άρθρο 99 - Θέση σε διαθεσιμότητα. Άρθρο 100 - Διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Άρθρο 102 - Αποδοχές διαθεσιμότητας. Άρθρο 152 - Λόγοι απόλυσης. Άρθρο 153 - Απόλυση για σωματική ή πνευματική ανικανότητα. Άρθρο 164 - Είδη υγειονομικών επιτροπών. Άρθρο 165 - Πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες υγειονομικές επιτροπές. Άρθρο 166 - Επιτροπές προσφυγών. Άρθρο 167 - Ειδικές υγειονομικές επιτροπές.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 8. Άλλες Νομοθετικές Ρυθμίσεις για τα ΑμεΑ. Νόμος 2430/1996 : Καθιέρωση της 3ης Δεκεμβρίου κάθε έτους ως Ημέρα των ΑμεΑ – Θέσπιση της Κάρτας Αναπηρίας.

Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ- ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Παναγιώτης Ν. Μαντάς, δρ., Σύμβουλος A ΥΠΠΕΘ