επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Jigsaw σημαίνει Puzzle Διερευνητική μάθηση-διδασκαλία
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 2 ο ) Πρακτική Θεωρία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Σκέψη Είδη σκέψης: Προτασιακή (εκφράζει μία πρόταση/ισχυρισμό)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΝΘΕΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ευάγγελος Μώκος 1 και.
Παράδειγμα μοντελοποίησης στην Άλγεβρα Α’ Λυκείου.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος:
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Μεθοδολογία έρευνας Αποτελέσματα έρευνας
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού 3ο μέρος

ερώτημα: τι θέλουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να μάθουν οι μαθητές μας; απάντηση: όλοι θα συμφωνήσουμε ότι φυσικά κυνηγάμε τη γνώση 1η απορία: έχουμε πλήρως αντιληφθεί τη σημαίνει για τον καθένα μας η έννοια «γνώση»; Τι νόημα έχει δώσει ο κάθε εκπαιδευτικός σε αυτόν τον όρο και ποιες αναπαραστάσεις έχει στο μυαλό του ακούγοντας την λέξη «γνώση»; 2η απορία: μήπως έχουμε παρεκκλίνει από το στόχο μας και αντί να επιδιώκουμε τη γνώση απλά, στην πραγματικότητα, έχουμε «εγκλωβιστεί» σε μια διαδικασία απλά παρουσίασης πληροφοριών στους μαθητές;

οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα γνώση μια οντότητα με δύο υποσυστήματα που λειτουργούν ταυτόχρονα και συνεργάζονται δηλωτική γνώση αναφέρεται στο περιεχόμενο των πληροφοριών που εισέρχονται δια των αισθήσεων γνώση διεργασίας νοητικές διεργασίες μετασχηματισμού αναγωγής αποθήκευσης ανάκλησης χρήσης οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα μια εσωτερική κατάσταση που αντιστοιχεί σε μια ορισμένη κατάσταση του κόσμου (Μπάρμπας,2007)

ο πραγματικός μας εκπαιδευτικός στόχος είναι η γνώση διεργασίας δομικά συστατικά μέθοδοι επεξεργασίας στρατηγικές

παραδείγματα στρατηγικών όταν ένας μαθητής έχει να λύσει ένα πρόβλημα με μεγάλους αριθμούς, είναι σύνηθες να το απλοποιεί αντικαθιστώντας τους μεγάλους αριθμούς με μικρούς. Επίσης μερικές φορές σε ένα πρόβλημα που έχει πολλές πληροφορίες προσπαθεί να αναδιατυπώσει απορρίπτοντας τις άσχετες πληροφορίες και τονίζοντας τα βασικά σημεία. (στρατηγική απλοποίησης) όταν ένας μαθητής στην προσπάθεια του να λύσει ένα πρόβλημα αναζητά ομοιότητες με άλλα προβλήματα που έχει λύσει στο παρελθόν. (στρατηγική αναλογίας) όταν ένας μαθητής για να λύσει ένα πρόβλημα χρησιμοποιεί τα δεδομένα που είναι στο τέλος του προβλήματος και προχωράει προς τα πίσω διότι τα αρχικά του δεδομένα είναι δύσκολα. (στρατηγική ανάποδης πορείας), όπως κάνουμε πολλές φορές σε παιχνίδια λαβύρινθου.

μέθοδοι επεξεργασιών με τον ολιστικό τρόπο επεξεργασία ο μαθητής αντιμετωπίζει το πρόβλημα ως μια ενιαία οντότητα, χωρίς να προσπαθεί να διακρίνει τα επιμέρους στοιχεία που το συνθέτουν. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ο μαθητής να σχηματίζει μια συνολική αναπαράσταση του προβλήματος από ένα μέρος των στοιχείων ή των ιδιοτήτων των στοιχείων του. από την άλλη πλευρά υπάρχει ο αναλυτικός τρόπος επεξεργασίας στον οποίο ο μαθητής προσπαθεί όχι μόνο να αναγνωρίσει τα στοιχεία του προβλήματος αλλά και τα χαρακτηριστικά καθώς και τις ιδιότητες τους. Τέλος φτάνει στην τελική σύνθεση τους για τη συγκρότηση μιας συνολικής αναπαράστασης του. (Μπάρμπας,2007)

βιβλιογραφία Μπάρμπας, Γ. (2000). Σχολική υποεπίδοση στα Μαθηματικά και Ενισχυτική Διδασκαλία, Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα. Μπάρμπας, Γ. (2007). Σχολείο και Μάθηση, μια αποκλίνουσα σχέση. Θεσσαλονίκη: Προμηθεύς.

αξιολόγηση παρουσίασης ποια ήταν τα αρνητικά σημεία της παρουσίασης ;

σας ευχαριστώ δάσκαλος σπύρος ψαθάς