Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Στόχευση - Τοποθέτηση.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος: Στάδια και Στρατηγικές Δρ. Καταραχιά Ανδρονίκη Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Διάλεξη 3η Προσανατολισμός Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα «Γιατί Αποτυγχάνουν οι Εταιρίες/επιχειρήσεις;» Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Επιχειρηματική / Εταιρική Στρατηγική (Corporate Strategy)
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος:
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 3η ( ) Ποιότητα Υπηρεσιών
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς Μάρκετινγκ Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr Τηλ.: 2810379621 E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/PGRAD_OMM104/

Σκοπός Στρατηγικών Ανάπτυξης Κέρδος Ανάπτυξη Διατηρήσιμη Ανάπτυξη Ενοποιημένη Επιστήμη (integrated science) Ένταση Γνώσης (knowledge intensity) Βελτίωση Παραγωγικότητας (Productivity improvement)

Διαφορετικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Οι ανταγωνιστικές στρατηγικές ανάπτυξης βασίζονται στη μήτρα Ansoff

Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Στρατηγική διείσδυσης αγοράς ή επέκταση Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντος Στρατηγική ανάπτυξης αγοράς Στρατηγική διαφοροποίησης (διαποικίλσης) σε νέα προϊόντα ή αγορές Στρατηγικές καθετοποιημένης ολοκλήρωσης

Στρατηγική Διείσδυσης Αγοράς Σκοπός της επιχείρησης είναι η αύξηση των πωλήσεων (μερίδιο αγοράς) με τα προϊόντα που ήδη παρέχει Αύξηση χρήσης ενός προϊόντος (συχνότητα χρήσης | ποσότητα χρήσης | νέοι τρόποι χρήσης) Πως επιτυγχάνονται οι παραπάνω στόχοι: …………………………………

Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντος Ουσιαστικά αναφερόμαστε στη στρατηγική επέκτασης της προιοντικής γραμμής Αλλά: Ωφελούνται οι καταναλωτές από τις δυνατότητες και διευκολύνσεις της μεγάλης προιόντικής γραμμής Υπάρχουν οφέλη για την επιχ/ση σε σχέση με τη μείωση κόστους παραγωγής και διανομής Διαθέτει η επιχ/ση ικανούς πόρους για να προσθέσει και υποστηρίξει τα παραπάνω προϊόντα στη προιοντική γραμμή

Στρατηγική Ανάπτυξης Αγοράς Δύο βασικές στρατηγικές προσέγγισης: Γεωγραφική επέκταση Από επιχείρηση που λειτουργεί περιφερειακά σε επιχείρηση με εθνική εμβέλεια (αγορά όλης της χώρας) Στόχευση νέων τμημάτων (με βάση): Τη χρήση του προϊόντος Το κανάλι διανομής Την ηλικία Τις προτιμήσεις για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του προϊόντος

Στρατηγική Διαφοροποίησης Είσοδος της επιχ/σης σε αγορές προϊόντων που είναι διαφορετικές σε σχέση με αυτή που δραστηριοποιείται η επιχ/ση Συσχετισμένη διαφοροποίηση (διαποικίλση) Επέκταση δραστηριοτήτων σε τομείς που έχουν κάποιες ομοιότητες με τους υφιστάμενους Γιατί; (κίνητρο) Μη συσχετισμένη διαφοροποίηση Επέκταση δραστηριοτήτων σε εντελώς νέους τομείς

Στρατηγικές Καθ/νης Ολοκλήρωσης Η προς τα εμπρός ολοκληρωμένη καθετοποίηση Εξαγορά των σημείων διανομής Γιατί | κίνητρα; Η προς τα πίσω ολοκληρωμένη καθετοποίηση Εξαγορά | έλεγχος σημείων παραγωγής πρώτων υλών

Στρατηγικές Μεριδίου Αγοράς Αρκετές επιχειρήσεις αξιολογούν την απόδοση τους (και την απόδοση των διευθυντικών στελεχών) μέσω του μεριδίου αγοράς που κατέχουν στην αγορά Γενικές Στρατηγικές Μεριδίου Αγοράς: Στρατηγική αύξησης μεριδίου ή ανάπτυξης κέρδους μεριδίου Στρατηγική διατήρησης Στρατηγική της συγκομιδής Στρατηγική της εγκατάλειψης Στρατηγικές Χαμηλού Μεριδίου Αγοράς Στρατηγικές Υψηλού μεριδίου Αγοράς

Στρατηγική Αύξησης Μεριδίου Εμφανίζεται μέσω: Τη μείωση τιμών Την αύξηση δαπανών για προβολή και εξυπηρέτηση πελατών Την εισαγωγή νέων προϊόντων Τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων Τις καινοτομίες σε λειτουργίες ή διαδικασίες του μάρκετινγκ

Στρατηγική Διατήρησης Μεριδίου Αποτελεί στρατηγική αμυντικού προσανατολισμου Τακτικές υπεράσπισης μεριδίου αγοράς είναι παρόμοιες με αυτές για την ανάπτυξη του μεριδίου. Επιλεκτικές μειώσεις τιμών Μείωση τιμων σε βασικές αγορές και υψηλές δαπάνες Εστίαση σε καινοτομίες Έλεγχος σημείων και καναλιών διανομής (εμπόδιο εισόδου Μάρκετινγκ σχέσεων

Στρατηγική Συγκομιδής Μεριδίου Χρήση σε αγορά που φθίνει ή η θέση της επιχείρησης στην αγορά είναι αδύναμη. Θυμίζει κάτι απο προηγούμενες διαλέξεις; Παρατεταμένη συγκομιδή Απόσπαση μεγάλου ποσού (απο πωλήσεις) σε μεγάλο χρονικό διάστημα παράδειγμα Άμεση|αυστηρή συγκομιδή

Στρατηγική Εγκατάλειψης Μεριδίου Η θέση της επιχείρησης είναι αδύναμη, ή το προιόν είναι μακρυά απο τη κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης, ή η αγορά είναι σε ύφεση|ασθενής Θυμίζει κάτι απο προηγούμενες διαλέξεις;

Στρατηγικές Χαμηλού Μεριδίου Οι επιλογές που έχουν οι επιχειρήσεις χαμηλού μεριδίου αγοράς είναι: Επιδίωξη αυξησης μεριδίου Αποχώρηση απο την αγορά. Πολλές φορές όμως οι επιχειρήσεις είναι ικανοποιημένες απο το χαμηλό μερίδιο αγοράς Αντίθετα, επιλέγουν να εστιάσουν σε: Προσεκτική τμηματοποίηση της αγοράς Προσεκτική χρήση των πόρων για Ε&Α Σκέφτονται περιορισμένα (να παραμείνουν μικρές) Οι επιχ/σεις με μικρό μερίδιο αγοράς δεν είναι σκύλοι

Τακτικές Χαμηλού Μεριδίου Επιθετικές τακτικές Προσαρμογή της επιχείρησης στις αλλαγές στο περιβάλλον της αγοράς Προσφορά υψηλότερης ποιότητας Προσφορά χαμηλότερων τιμών σε σχέση με τους ανταγωνιστές Διατήρηση χαμηλού συνολικού κόστους Αμυντικές Τακτικές Ανύψωση δομικών εμποδίων Απειλή ανταγωνιστών με πιθανά αντίποινα Μείωση παρακίνησης (αποθάρρυνση) για επίθεση

Τακτικές Υψηλού Μεριδίου Οι επιχειρήσεις με υψηλό μερίδιο αγοράς εκτίθενται σε κινδύνους: Ανταγωνιστές Καταναλωτές και κοινωφελείς οργανισμούς Κυβερνήσεις Στρατηγικές υψηλού μεριδίου αγοράς: Χτισίματος μεριδίου Διατήρηση μεριδίου Μείωσης μεριδίου Μείωσης κινδύνου

Στρατηγικές Υψηλού Μεριδίου