ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΘΕΜΑ: ΡΕΥΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
HENRI MATISSE
Advertisements

Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
ΤΜΗΜΑ ΑΡ1 ΣΧΕΔΙΑΖΩ , ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ
ΣΧΕΔΙΑΖΩ : ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Ο θάνατος του Μαρά.
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η Ελληνική επανάσταση του 1821 υπήρξε ο αγώνας για απελευθέρωση των Ελλήνων από την οθωμανική καταπίεση. Ήταν η τελευταία από μια σειρά εξεγέρσεων που.
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Σουρρεαλισμός. Ο όρος σουρεαλισμός χρησιμοποιήθηκε από το 1917 και ύστερα από τους Andre Breton, Paul Eluard και πολλούς αρθρογράφους της εφημερίδας Literature.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΌΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
project: οψεις της ψυχολογιας
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Ελ Γκρέκο.
V. Η Λειτουργία της Έκφρασης Ζητήματα στη Σύγχρονη Φιλοσοφία της Τέχνης.
ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ Αντλεί τα θέματα του από την παιδική ηλικία. Απεικονίζει τις ακραίες ηλικίες μικρά παιδιά και γέροντες.
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ. Την κατάληξη –ισμός, την συναντούμε σε πολλές λέξεις όπως ρατσισμός, Βουδισμός,παραλογισμός κ.α.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
ΠΑμπλο Πικασο.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία,
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Εξπρεσιονισμός Καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχτηκε το Ο όρος εξπρεσιονισμός προέρχεται από τον λατινικό όρο “expressio” που σημαίνει “έκφραση”. Σε.
Έπιμέλεια : Μαρία Γεωργακούλια - φιλόλογος
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ.
Η Σχολή της Μπαρμπιζόν (Barbizon)
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ερευνητική Εργασία Θέμα: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΟ ΝΗΣΙ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Σταχτομαζώχτρες.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
Φρούτα και ζωγραφική.
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
A A.1 ΤΙΤΛΟΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΚΟΠΟΣ:
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΘΕΜΑ: ΡΕΥΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΒΗΣ ΣΑΛΒΑΔΟΡ ΝΤΑΛΙ

Τα ρεύματα της ζωγραφικής Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία, αλλά και τη σύγχρονη ζωή. Στην ουσία αποτελεί την απελευθέρωση από τις προκαταλήψεις και τις νοοτροπίες του Μεσαίωνα. Από τους κύριους εκφραστές είναι:  Botticelli, Michelangelo, Leonardo da Vinci, El Greco.

Μπαρόκ Ξεκίνησε στις αρχές του 1600 στη Ρώμη. Ο όρος προέρχεται από την πορτογαλική λέξη “barocco”, που σημαίνει το ακανόνιστο μαργαριτάρι και δηλώνει γενικά την έννοια του ασυνήθιστου ή παράδοξου σχήματος.  Το μπαρόκ επιδιώκει να θαμπώσει με τον όγκο, τα πολύπλοκα σχέδια και τη φορτική πολυτέλεια της διακόσμησης, το στήσιμο του έργου και το θεατρικό ύφος. Η επιτυχία του οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό και στη στήριξη της καθολικής εκκλησίας.

Γεννήθηκε ως αντίδραση στο μπαρόκ, στα 1760, στη Ρώμη Γεννήθηκε ως αντίδραση στο μπαρόκ, στα 1760, στη Ρώμη. Στα νεοκλασικά έργα παρατηρείται η υπεροχή του σχήματος αντί του χρώματος, τα κλειστά περιγράμματα, το ευδιάκριτο σχέδιο και η αποφυγή των βίαιων χρωματικών αντιθέσεων. Είναι πίνακες αυστηρών και συντηρητικών κανόνων και αναλογιών. Τα θέματα είναι παρμένα κυρίως από την αρχαία Ρώμη και την Ελλάδα, με εξιδανίκευση του γυμνού ανθρώπινου σώματος, κυρίως σε παγερές στάσεις. Είναι μια απόπειρα επιστροφής στην αρχαιότητα.  Νεοκλασικισμός

Ρομαντισμός Καλλιτεχνικό ρεύμα που ξεκίνησε στη Γερμανία γύρω στο 1800. Χαρακτηρίζεται από έργα που έχουν πλούσια χρώματα, αντιθετικά χρώματα και αδρές πινελιές που δεν ακολουθούν πιστά τα περιγράμματα. Αυτή η ελευθερία, σε συνδυασμό με τα γεμάτα κίνηση και ενέργεια θέματα, προκαλούν στον θεατή όμορφα συναισθήματα και του διεγείρουν τη φαντασία. Οι ζωγράφοι αντλούν τα θέματά τους από τη σύγχρονη εποχή και το περιβάλλον με μια ιδιαίτερη αγάπη για τα εξωτικά θέματα και για τους αγώνες των λαών για την ελευθερία.

Γεννήθηκε στη Γαλλία γύρω στα 1840 Γεννήθηκε στη Γαλλία γύρω στα 1840. Είναι η ζωγραφική της πραγματικότητας, ότι είναι αληθινό. Τα έργα χαρακτηρίζονται από την έλλειψη καλλωπισμού, καθώς παρουσιάζουν το θέμα όπως πραγματικά είναι χωρίς να το ωραιοποιούν. Επίσης δίνουν θέση πρωταγωνιστή ακόμη και στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, εμφανίζοντας με ειλικρίνεια τη σκληρή καθημερινότητά τους. Όμορφες φωτοσκιάσεις, ζωντανά χρώματα απλωμένα με αδρές πινελιές, πράγματα, ζώα και άνθρωποι ρεαλιστικά αποτυπωμένα. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του ρεαλισμού είχε και η εφεύρεση της φωτογραφικής μηχανής. Από τους κύριους εκφραστές είναι:  Édouard Manet, Edgar Degas, Ρεαλισμός

Ιμπρεσιονισμός Αναπτύχθηκε γύρω στα 1870, στη Γαλλία και προέρχεται από τη λέξη “Impressionism” που σημαίνει “εντύπωση”. Χαρακτηρίζει την καμπή στη ζωγραφική και την μετάβαση από το αντικειμενικό στο υποκειμενικό. Ο καλλιτέχνης αποτυπώνει υποκειμενικά το θέμα, σύμφωνα με την εντύπωση που του προκαλεί εκείνη τη στιγμή. Κύρια χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού είναι τα ζωντανά χρώματα, κυρίως με χρήση των βασικών χρωμάτων, έμφαση στην αναπαράσταση του φωτός, σπάνια χρήση του μαύρου χρώματος και για πρώτη φορά η ζωγραφική σε ανοιχτούς χώρους (en plein air), γεγονός που ευνοήθηκε από την ανακάλυψη των προ-επεξεργασμένων χρωμάτων. Από τους κύριους εκφραστές είναι:  Monet, Renoir.          

Μετα-ιμπρεσιονιστές Αποτελείται από διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα που ξεκίνησαν γύρω στα 1880 και αποτελούν επέκταση του ιμπρεσιονισμού. Οι μετα-ϊμπρεσιονιστές ζωγράφοι εξακολουθούν να διατηρούν τα χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού, ωστόσο επιδιώκουν να προσδώσουν μεγαλύτερο συναισθηματισμό στα έργα τους, χωρίς όμως να αποτελούν μια ομάδα με κοινά χαρακτηριστικά. Έτσι εμφανίζονται μεμονωμένοι καλλιτέχνες με δικό τους στυλ ζωγραφικής. Όπως: Ο Paul Cézanne προσπάθησε να αποδώσει την ουσία των πραγμάτων μέσα από την έρευνα και την παρατήρηση της φύσης. Ο Paul Gauguin δημιούργησε ένα δικό του στυλ, τον Κλουαζονισμό ζωγραφίζοντας στα νησιά του Ειρηνικού, με τη χαρακτηριστική επιπεδοποίηση του χώρου. Ο Vincent van Gogh ανακαλύπτει ένα δικό του τρόπο έκφρασης, ένα είδος εξπρεσιονισμού με τον οποίο ολοκάθαρα χρώματα τοποθετούνται στον καμβά με γοργές κυματιστές πινελιές.

Εξπρεσιονισμός Καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχτηκε το 1900. Ο όρος εξπρεσιονισμός προέρχεται από τον λατινικό όρο “expressio” που σημαίνει “έκφραση”. Σε αντίθεση με τον ιμπρεσιονισμό που επεδίωκε μια αντικειμενική αναπαράσταση της πραγματικότητας, οι εξπρεσιονιστές ζωγράφοι απομακρύνονται από την απεικόνιση της πραγματικότητας και ασχολούνται με την έκφραση της σκέψης και των συναισθημάτων. Πρόκειται για μια τέχνη που εκφράζει τις εσωτερικές αναζητήσεις  και τις ψυχικές αγωνίες των καλλιτεχνών μέσα από έντονα χρώματα, επιθετικές φόρμες,  περίπλοκες συνθέσεις και την παραμόρφωση του ανθρώπινου σώματος και του προσώπου

Υπερρεαλισμός ή Σουρεαλισμός Γεννήθηκε γύρω στο 1920 στο Παρίσι. Ήταν ένα ευρύτερο καλλιτεχνικό και πολιτικό ρεύμα. Ονειρικές καταστάσεις ζωγραφισμένες με συμβατικό τρόπο. Πραγματικά και ρεαλιστικά στοιχεία συνυπάρχουν σε συνθέσεις που είναι πέρα από τη λογική και τη φαντασία. Από τους κύριους εκφραστές είναι:  Giorgio de Chirico, Salvador Dalí, Joan Miró 

Εμείς σαν ομάδα επιλέξαμε δύο καλλιτέχνες από την ίδια εποχή τον Δημήτρη Δάβη (1905-1973) και τον Σαλβαδόρ Νταλί (1904-1989) που ανήκουν σε δύο εντελώς διαφορετικά ρεύματα ζωγραφικής, ο ένας ανήκει στον ρεαλισμό με επιρροές από τον γερμανικό εξπρεσινισμό και ο δεύτερος συνδέεται με τον υπερρεαλισμό.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΒΗΣ Η έκθεση στο μουσείο Μπενάκη είναι αφιερωμένη στο πολύπλευρο έργο του ζωγράφου Δημήτρη Δάβη (1905-1973). Ο Δ. Δάβης σπούδασε ζωγραφική αρχικά στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και στη συνέχεια στην Ακαδημία του Μονάχου. Ταξίδεψε στα καλλιτεχνικά κέντρα της Ευρώπης και ήρθε σε επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα το 1929 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση Συνεργάστηκε με εφημερίδες και περιοδικά, δημοσίευσε πλήθος γελοιογραφιών με κοινωνικό και πολιτικό περιεχόμενο και εικονογράφησε παιδικά βιβλία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Υπήρξε ακόμα ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Ελεύθεροι Καλλιτέχναι.

Η έκθεση περιλαμβάνει ελαιογραφίες, σχέδια, γελοιογραφίες αλλά και αντιπροσωπευτικά δείγματα από τις εικονογραφήσεις βιβλίων. Τα περισσότερα προέρχονται από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, αλλά και από άλλα Ιδρύματα και ιδιωτικές συλλογές της Αθήνας.

Ο χαρακτήρας του έργου του είναι ρεαλιστικός καθώς κυριαρχούν τα τοπία και τα πορτρέτα με στοιχεία από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και αυτό φαίνεται καθαρά και στην ψυχογραφική απόδοση των προσώπων. Ιδιαίτερη καλλιτεχνική και ιστορική σημασία έχουν οι εμπνεύσεις του από τη μάχη της Κρήτης καθώς και οι αποτυπώσεις της καθημερινότητας των μεταπολεμικών χρόνων.

ΣΑΛΒΑΔΟΡ ΝΤΑΛΙ Ο Σαλβαδόρ Νταλί ήταν ένας από τους σημαντικότερους ισπανούς ζωγράφους. Συνδέθηκε με το καλλιτεχνικό κίνημα του υπερρεαλισμού στο οποίο ανήκε για ένα διάστημα. Αποτελεί έναν από τους γνωστότερους ζωγράφους του 20ου αιώνα και μια πολύ εκκεντρική φυσιογνωμία της σύγχρονης τέχνης.

Ο Νταλί συμμετέχει στην πρώτη μεγάλη υπερρεαλιστική έκθεση στην Αμερική το 1932, όπου και αποσπά διθυραμβικές κριτικές. Λίγο αργότερα όμως, ο Αντρέ Μπρετόν τον διαγράφει από το υπερρεαλιστικό κίνημα λόγω των πολιτικών θέσεων του, κυρίως σε ότι αφορά την υποστήριξη του στον δικτάτορα Φράνκο της Ισπανίας. Ο ίδιος όμως δηλώνει, ότι είναι αναρχικός, αλλά και μοναρχικός, και τα δύο όμως σε μεταφυσικό επίπεδο και όχι σε πολιτικό. Στα πλαίσια αυτής της διαμάχης, ο Νταλί ακόμα δηλώνει πως ο ίδιος είναι όλος ο υπερρεαλισμός ενώ ο Μπρετόν επινοεί τον περίφημο αναγραμματισμό του ονόματος του Νταλί

Tο 1941 εργάζεται για την Walt Disney πάνω στη δημιουργία ενός κινούμενου σχεδίου (το Destino) αλλά μόνο 15 δευτερόλεπτα παρουσιάζονται ολοκληρωμένα πέντε χρόνια αργότερα.

The Persistence of Memory (1931)

Soft Construction with Boiled Beans (Premonition of Civil War) (1936)

Meditative Rose (1958)

Ομάδα τέχνης ΑΝΥΦΑΝΤΗ ΕΥΑ ΓΙΩΤΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΔΑΝΑΗ-ΜΑΡΙΑ ΖΩΝΤΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ