Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική

2 Ο χαρακτήρας της βυζαντινής ζωγραφικής
 Δεν είναι τέχνη διακοσμητική  Σκοπός = να εκφράσει την πίστη των χριστιανών  Να αισθητοποιήσει τις αλήθειες της πίστης μας  Να ανεβάσει τον άνθρωπο από τα επίγεια στα ουράνια, από τον υλικό στον πνευματικό κόσμο (δύο διαστάσεις – χρυσό φόντο – σώματα λιπόσαρκα – πρόσωπα «κατενώπιον»)  Να διδάξει τις αλήθειες της πίστης μας  Να υπομνηματίσει (= σχολιάσει) τους ύμνους και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας

3 Αντιπαραβολη φυσικηΣ μορφησ, γελοιογραφιασ και εικονασ
Γελοιογραφική απεικόνιση (τονίζονται τα ψεγάδια) Φυσική μορφή του ανθρώπου Αγιογραφική απόδοση (αφαιρούνται τα ψεγάδια, δοξάζεται η μορφή)

4 Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Παλαιά Διαθήκη Αγία Τριάδα Καινή Διαθήκη Θεϊκό χρώμα Ραβδί Σύμβολο εξουσίας Υψωμένο δεξί χέρι, φαίνεται σαν να ρωτά Θεϊκή εντολή Υπηρέτρια Βλέπει με δέος τον άγγελο

5 Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

6 El Greco, Ο Ευαγγελισμός
Rubens, Ο Ευαγγελισμός Δυτική ζωγραφική

7 Matteis, Ο Ευαγγελισμός Salvador Dali, Ο Ευαγγελισμός
Ο κρίνος, σύμβολο της αγνότητας. Απαντάται μόνο στις εικόνες της Δυτικής Εκκλησίας

8 Leonardo da vinci Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

9 Vincent Price, Ο Ευαγγελισμός (1964) Έργο κινέζου ζωγράφου

10 Διαφορές Βυζαντινής και Δυτικής ζωγραφικής
Βυζαντινή ζωγραφική Μοναδικός τρόπος παράστασης της ανθρώπινης μορφής Επικρατεί η ανωνυμία Δυτική ζωγραφική Διακοσμητικός ο ρόλος της Μικρή σημασία μέσα στο ναό Επώνυμα ζωγραφικά έργα, από μεγάλους καλλιτέχνες

11 Παναγία Βρεφοκρατούσα – Γλυκοφιλούσα
Ωμοφόριο  Συμβολίζει την προστατευτική φροντίδα της Παναγίας για το Βρέφος, για τον άνθρωπο και τον κόσμο ολόκληρο Όταν η Παναγία κρατάει το ωμοφόριό της απλωμένο πάνω από τους ανθρώπους , τότε είναι οι εικόνες της αγίας «Σκέπης». Παναγία Βρεφοκρατούσα – Γλυκοφιλούσα

12 Η Παναγία Οδηγήτρια 16ος αι.
Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ Στην εικόνα της Οδηγήτριας η Θεοτόκος κρατά με το αριστερό της χέρι τον Ιησού, ενώ ταυτόχρονα απλώνει το δεξί της χέρι, δείχνοντας το Θείο Βρέφος. Η Παναγία είναι δηλαδή η Οδηγήτρια, αυτή που οδηγεί τους ανθρώπους στο Χριστό. Η Παναγία Οδηγήτρια 16ος αι. Βυζαντινό Μουσείο Μυτιλήνης


Κατέβασμα ppt "Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google