Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 9-10
Advertisements

ΣΤΑΣΕΙΣ.
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
Η ΑΡΧΗ.
The jobs Τα επαγγέλματα Στο κόσμο υπάρχουν διάφορα επαγγέλματα. Όπως 1.Η χορεύτρια 2.Ο ποδοσφαιριστής 3.Ο δικαστής 4.Ο μπασκετμπολίστας 5.Ο δάσκαλος.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 5: Έννοιες Παρακίνησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 12 :Διαδικασίες και Συστήµατα Ελέγχου Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΓΕΝΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΗΛΕΟΣ Cases - Robbins 8 th edition Ε. Κουρέα Δεκέμβριος 2012.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 1: Εισαγωγικά στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο.
Τίτλος: «Τροποποίηση Τρωτότητας και Προσαρμοστικότητας για Προκαταστροφικό Μετριασμό Κινδύνων και Καταστροφών» Διδάσκουσα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΣΑΠΟΥΝΤΖΑΚΗ, καθηγήτρια.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 9: Οργανωσιακή κουλτούρα Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 1: Εισαγωγή - Ορισμοί Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Ηγεσία Οι ηγέτες γεννιούνται, γίνονται ή εκπαιδεύονται…; Σύγχρονες θεωρίες-ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων Λέξεις κλειδιά: καθοδήγηση, ηγέτης, σύγχρονα μοντέλα.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Προγραμματισμός συστήματος και Προηγμένα Λειτουργικά
Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού
Κεφάλαιο 1. Εισαγωγή στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά
Συγκρούσεις & διαπραγματεύσεις
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Διοικητική των επιχειρήσεων
Επίλυση προβλημάτων & Λήψη αποφάσεων: (1ο μέρος σε ατομικό επίπεδο)
Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)
Οργανωσιακή αλλαγή –διοίκηση αλλαγής
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
Προσωπικότητα και αξίες
Θεματικές Ενότητες (1) Ορισμός της προσωπικότητας, περιγραφή, μέτρηση και εξήγηση των παραγόντων που καθορίζουν την προσωπικότητα ενός ατόμου. Περιγραφή.
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Οι θεματικές ενότητες (1)
Διοικητική των επιχειρήσεων
Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)
Project 1 ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)
Ενάντια στον πόλεμο με ζωγραφική , ποίηση & τραγούδια
Συναισθήματα & Διαθέσεις
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΟΥ
Διάλεξη 5: Εξίσωση διάχυσης (συνέχεια)
Ηγεσία.
Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς
Οργανωσιακή κουλτούρα
Σύγκρουση και διαπραγμάτευση
Έννοιες Παρακίνησης.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
Ιωάννης Νικολάου Αναπληρωτής Καθηγητής
To Σας καλωσορίζει στην εκδήλωση « Ένα ταξίδι στην ποίηση»
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ
Παράδοση βασισμένη στο 1ο -2ο κεφάλαιο του βιβλίου «Η πειραματική μέθοδος στην επιστημονική έρευνα»,του Christensen (2001) ελληνική έκδοση 2007, Παπαζήσης.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Τεχνο-ιστορική Ερμηνευτική: Η Βιογραφία και το Πλαισιοκρατικό Αφήγημα
Διαχείριση προβλημάτων στην ομάδα
Anti–Phospholipase A2 Receptor Antibodies and Malignancy in Membranous Nephropathy  Sjoerd A.M.E.G. Timmermans, BSc, Rivka Ayalon, MD, Pieter van Paassen,
Το σκάκι στη ζωγραφική.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση

Οι θεματικές ενότητες (1) Τρεις συνιστώσες μιας συμπεριφοράς. Σχέση μεταξύ στάσεων και συμπεριφοράς. Σύγκριση & αντιπαραβολή των κύριων εργασιακών στάσεων.

Οι θεματικές ενότητες (2) 4. Ορισμός της εργασιακής ικανοποίησης & μέτρησή της. 5. Τα κύρια αίτια της εργασιακής ικανοποίησης. 6. Η εργασιακή ικανοποίηση είναι μια ουσιώδης έννοια σε χώρες εκτός των ΗΠΑ.

Στάσεις Αξιολογικές δηλώσεις –είτε ευνοϊκές είτε δυσμενείς– για αντικείμενα, ανθρώπους ή γεγονότα. Αντανακλούν το πώς νιώθει κανείς για κάτι.

Τρεις κύριες συνιστώσες των στάσεων Γνώση – μια άποψη ή πεποίθηση «Μόλις ανακάλυψα ότι πληρώνομαι 20% λιγότερο από τους συναδέλφους μου» Θυμικό – το συναισθηματικό ή αισθηματικό τμήμα που συνδέεται με αυτή την πεποίθηση «Νιώθω θυμό που δεν τυγχάνω δίκαιης αντιμετώπισης» Συμπεριφορά – η πρόθεση να συμπεριφερθούμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο «Θα παραιτηθώ από αυτή τη δουλειά όσο πιο σύντομα μπορώ και θα πω σε όλους πόσο απαίσια είναι αυτή η εταιρεία»

Η συμπεριφορά προκύπτει πάντα από τις στάσεις; Παλαιότερες έρευνες για τις στάσεις υπέθεταν ότι αυτές σχετίζονται αιτιακά με τη συμπεριφορά – δηλαδή, οι στάσεις που τηρούν οι άνθρωποι προσδιορίζουν το τι κάνουν. Η ύπαρξη μιας σχέσης ανάμεσά τους προκύπτει επίσης και με βάση τη κοινή λογική.

Η συμπεριφορά προκύπτει πάντα από τις στάσεις; Τη δεκαετία του 1960, μια ανασκόπηση της έρευνας αμφισβήτησε την υποτιθέμενη αυτή επενέργεια των στάσεων στη συμπεριφορά. Ο Leon Festinger υποστήριξε ότι οι στάσεις έπονται της συμπεριφοράς. Έχετε προσέξει ότι οι άνθρωποι αλλάζουν αυτό που λένε ώστε να μην αντιβαίνει σε αυτό που κάνουν;

Οι στάσεις προκύπτουν από τη συμπεριφορά: Γνωσιακή ασυμφωνία Οποιαδήποτε ασυνέπεια ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες στάσεις ή ανάμεσα σε συμπεριφορά και στάσεις Τα άτομα επιδιώκουν να ελαχιστοποιήσουν την ασυμφωνία Η επιθυμία να περιορίσουν την ασυμφωνία καθορίζεται από: τη σπουδαιότητα των στοιχείων που δημιουργούν την ασυμφωνία το βαθμό της επιρροής που πιστεύει ότι έχει το άτομο στα στοιχεία τις ανταμοιβές που μπορεί να συνοδεύουν την ασυμφωνία

Η συμπεριφορά προκύπτει από τις στάσεις: Παρεμβαλλόμενες μεταβλητές Οι πιο σημαντικοί ρυθμιστές των σχέσεων στάσης-συμπεριφοράς είναι: Η σημαντικότητα Η αντιστοιχία προς τη συμπεριφορά Η προσβασιμότητα Οι κοινωνικές πιέσεις Η άμεση προσωπική εμπειρία Η γνώση των στάσεων βοηθά στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς

Κύριες εργασιακές στάσεις Εργασιακή ικανοποίηση Ταύτιση με την εργασία Ψυχολογική ενδυνάμωση Οργανωσιακή δέσμευση Θυμική δέσμευση Δέσμευση λόγω συνέχειας Κανονιστική δέσμευση Αντιληπτή οργανωσιακή υποστήριξη

Μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης Μέθοδος μεμονωμένης καθολικής αξιολόγησης Μόνο μερικές γενικές ερωτήσεις Αξιοσημείωτα ακριβής Μέθοδος αποτελέσματος άθροισης Εντοπίζει τα στοιχεία-κλειδί σε μια δουλειά και αναζητά το συγκεκριμένο αίσθημα για αυτά Μέσο επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης ανά πτυχή

Τι δημιουργεί εργασιακή ικανοποίηση; Η ίδια η δουλειά – η πιο ισχυρή συσχέτιση με τη συνολική ικανοποίηση Η κοινωνική συνιστώσα – υπάρχει στενή συσχέτιση με το πώς βλέπουν οι άνθρωποι το κοινωνικό πλαίσιο της εργασίας τους Μισθός – δεν σχετίζεται αφότου το άτομο κατακτήσει ένα επίπεδο άνετης διαβίωσης Προαγωγή Προϊστάμενος Συνάδελφοι

Οι συνέπειες της δυσαρέσκειας 2-13 Καταστρεπτική προς εποικοδομητική Παθητική προς ενεργητική Αποχώρηση Έκφραση γνώμης Εγκατάλειψη Αφοσίωση

Τα οφέλη της ικανοποίησης Καλύτερη εργασιακή και οργανωσιακή απόδοση Καλύτερες συμπεριφορές οργανωσιακής ιθαγένειας (ΣΟΙ - Προαιρετικές συμπεριφορές που συμβάλλουν στην οργανωσιακή αποτελεσματικότητα αλλά δεν αποτελούν μέρος των τυπικών καθηκόντων του υπαλλήλου) Υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης πελατών Γενικά μικρότερη συστηματική αποχή από τα καθήκοντα και κινητικότητα Μειωμένα περιστατικά παρέκκλισης στο χώρο εργασίας

Παγκόσμιες προεκτάσεις 2-15 Είναι η εργασιακή ικανοποίηση αμερικανική έννοια; Διαπολιτισμικές διαφορές υπάρχουν, αλλά η εργασιακή ικανοποίηση δείχνει να απασχολεί σε παγκόσμιο επίπεδο Είναι οι υπάλληλοι στους δυτικούς πολιτισμούς πιο ικανοποιημένοι με την εργασία τους; Ναι, αλλά αυτό ίσως οφείλεται στην υψηλότερη αξία που αποδίδουν οι δυτικοί στα θετικά συναισθήματα και στην ευτυχία

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ Οι στάσεις των υπαλλήλων προειδοποιούν για τυχόν προβλήματα και επηρεάζουν τη συμπεριφορά Οι ικανοποιημένοι και αφοσιωμένοι υπάλληλοι επιδεικνύουν συμπεριφορές που αυξάνουν τα οργανωσιακά αποτελέσματα Οι μάνατζερ πρέπει να μετρούν τις εργασιακές στάσεις, προκειμένου να τις βελτιώνουν Τα πιο σημαντικά στοιχεία στα οποία μπορεί να επικεντρωθεί ένας μάνατζερ είναι τα ενδογενή κομμάτια της εργασίας: να κάνει τη δουλειά απαιτητική και ενδιαφέρουσα Η υψηλή αμοιβή δεν αρκεί για να δημιουργήσει ικανοποίηση

Να θυμάστε... Τα άτομα έχουν πολλών ειδών στάσεις όσον αφορά στη δουλειά τους Η εργασιακή ικανοποίηση σχετίζεται με την οργανωσιακή αποτελεσματικότητα Οι περισσότεροι υπάλληλοι είναι ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους, αλλά όταν δεν είναι, μπορούμε να περιμένουμε πλήθος ενεργειών ως αντίδραση στη δυσαρέσκεια

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.