Γέφυρα: Σχεδιασμός, άσκηση δυνάμεων και αντοχή υλικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οπτικές ίνες-Καλώδια οπτικών ινών
Advertisements

Πόσο ασφαλή είναι (ή πρέπει να είναι) τα γεωτεχνικά έργα
Τι είναι ο προγραμματισμός
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΤΑΒΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 21/10/2009
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ, ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΡΑΝΟΥΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΗ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΜΕΡΗ ΕΝΟΣ ΚΡΑΝΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ.
Εισαγωγή στο Εργαστήριο Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου Ι
EIΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών ENOTHTA 7 η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α’) 1. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ  Εκτός από τις τερματικές.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
«ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ» Σχολή: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Όνομα: Βασίλης Τμήμα: Δομικών Έργων
Εικόνα 4.1: Τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου (Αττική οδός)
Τι είναι χαρτογράφηση-πως λειτουργεί- κατηγορίες
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥΣ.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΟΠΟΙΪΑΣ
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ. Η βασική αρχή του οικονομικού σχεδιασμού είναι η δημιουργία οικονομικών και κοινωνικών στόχων για το μέλλον, εκφρασμένων σε ποσοτικοποιημένα.
Ασφαλείς Μετακινήσεις: ο ακρογωνιαίος λίθος των απόψεων της Διεθνούς Οδικής Ομοσπονδίας (IRF) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δρ Χάρης Ευδωρίδης,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ποιον χάρτη να διαλέξω;
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
7.2 Η εξέλιξη του ανθρώπου Για να ανακαλύψουν οι επιστήμονες τα εξελικτικά μονοπάτια που οδήγησαν στον άνθρωπο, εξετάζουν απολιθώματα, πέτρινα εργαλεία.
ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ. Πιθανά σημεία προβληματισμού: Πώς μετέφερε αρχικά την τροφή του ο προϊστορικός άνθρωπος και ποιες δυσκολίες.
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε το 2004 μεταξύ του Ρίου (κοντά στην Πάτρα) και του Αντιρρίου, που συνδέει την Πελοπόννησο.
ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΡΙΟΥ ΑΝΤΙΡΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
Ενότητα: Επιλογή των δομικών υλικών
ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ - ΒΑΘΡΩΝ
ΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΓΕΦΥΡΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΩΣΗΣ
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Διαγράμματα δοκού με τη μέθοδο της ομόλογης αμφιέρειστης. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΕΝΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΚΑΡΑΛΑΚΗ-ΚΥΡΙΑΖΗ 13/11/2016 ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑ: Δ΄2 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:04/06/10 ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΩΝ.ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΑΛΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ ΚΥΡΙΑΖΗ.
 Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. – ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ  ΦΩΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΛΑΖΑΡΙΔΗ ΕΛΕΝΗ  ΑΡ.Μ. : 409, 376  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 13/5/2010.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΕΣ Κότσιαλος Ευάγγελος Φούσιας Ιωάννης.
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Μηχανισμοί 25/12/2017.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Όνομα: Γκρέκα Πελαγία Αριθμός μητρώου:484 Εξάμηνο: Δ
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Ελαστική Γραμμή Παραμόρφωση λόγω κάμψης. Η μέγιστη υποχώρηση ή αλλιώς το μέγιστο βέλος κάμψης εμφανίζεται στο ελεύθερο (δεξιό) άκρο.
Eφαρμογές σκυροδεμάτων υψηλής επιτελεστικότητας σε νέες κατασκευές η στην ενίσχυση υφισταμένων ΚΑΤΣΙΚΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΒΑΡΕΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Δ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2010.
M. Πατρινόπουλος.
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΕΤΡΙΝΩΝ ΓΕΦΥΡΙΩΝ
ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Σκυρόδεμα –Τσιμέντο 1824…εως σήμερα με λίγα λόγια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γέφυρα: Σχεδιασμός, άσκηση δυνάμεων και αντοχή υλικών

Περιεχόμενα: Εισαγωγή στις απλές μηχανές Εισαγωγή στις γέφυρες Περιεχόμενα:  Εισαγωγή στις απλές μηχανές Εισαγωγή στις γέφυρες Πρόβλημα Απαραίτητοι παράγοντες για την λύση του προβλήματος Ανάλυση παραγόντων για την λύση του προβλήματος Τέλος

Εισαγωγή στις απλές μηχανές: ΟΡΙΣΜΌΣ: Γενικά Μηχανή ή μηχάνημα ονομάζεται οποιοδήποτε εργαλείο ή μέσον που μπορεί να διευκολύνει την ανθρώπινη εργασία ή που μπορεί να αυξήσει τη δύναμη ή την αποτελεσματικότητά της. Επίσης οποιαδήποτε συσκευή που χρησιμοποιείται για τη παραγωγή έργου, είτε μεταδίδοντας είτε μετατρέποντας άλλη μορφή ενέργειας σε παραγωγή έργου. Ακόμη μπορεί να εννοείται και κάθε ευφυής επινόηση

ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΑΝΑΔΡΟΜΉ: Στην αρχαιότητα, οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν την σημασία της απλής μηχανής ως ορισμό από τον Βιτρούβιο, ενώ διέκριναν δύο είδη μηχανών: τις απλές και τις σύνθετες. Στις απλές ανήκαν οι μοχλοί, η σφήνα, ο κοχλίας, το πολύσπαστο, κ.ά. Στις σύνθετες ανήκαν οι υδραυλικές μηχανές, οι βιομηχανικές (μύλοι άλεσης και σύνθλιψης), οι υψωτικές ή ανυψωτικές, οι πολεμικές και οι μηχανές θεάτρου. Κατά τη μηχανολογία, η μηχανή είναι ένα σύνολο μηχανικών μερών και μηχανισμών ικανών να μετατρέψουν μια ενέργεια τροφοδότησης σε μία διαφορετικού ή ίδιου τύπου αλλά με διαφορετικές παραμέτρους τελική ενέργεια, προκειμένου να την χορηγήσουν σε άλλες μηχανές ή να την χρησιμοποιήσουν άμεσα για να πραγματοποιήσουν συγκεκριμένες διαδικασίες παραγωγής έργου. Tην ανάγκη χρησιμοποίησης εργαλείων την ένοιωσε ο άνθρωπος από την παλαιολιθική εποχή. Κατασκεύαζε πέτρινα εργαλεία και όπλα, λαξεύοντας τους λίθους που βρίσκονταν δίπλα στη σπηλιά του. Πολλά τέτοια εργαλεία έχουν βρεθεί από τους αρχαιολόγους στους διάφορους παλαιολιθικούς οικισμούς. Πιστεύεται όμως ότι η ανακάλυψη του εργαλείου έγινε παλιότερα.

Εισαγωγή στις γέφυρες:

Η γέφυρα είναι μια αρχιτεκτονική ή τεχνική κατασκευή με τη οποία επιτυγχάνετε ζεύξη δύο ή περισσότερων στοιχείων υπεράνου μεσολαβούντος εμποδίου ( φυσικού ή τεχνικού). Έχει σκοπό την συνέχεια μιας γραμμής επικοινωνίας όπως μιας οδού (οδική γέφυρα), ενός σιδηροδρόμου, μιας ροής πεζών κλπ πάνω από ένα εμπόδιο. Η ονομασία των γεφυρών συχνά συνδυάζετε με τοπωνύμια της θέσης της γέφυρας, με τον κατασκευαστή, με τον πολιτικό ή στρατιωτικό ηγέτη που διέταξε την κατασκευή της ή με το εμπόδιο που γεφυρώνεται. Από τα πανάρχαια χρόνια, η αποκατάσταση της συνέχειας μιας οδού πάνω από μια υδάτινη ροή αποτελούσε σπουδαίο πρόβλημα. Έτσι ο άνθρωπος αναγκάστηκε να το αντιμετωπίσει κατασκευάζοντας γέφυρες από τους πανάρχαιους ακόμα κόσμους. Με τα χρόνια άρχισαν να εμφανίζονται διαφορετικά είδη γεφυρών, όπως οι καλωδιωτές, οι κρεμαστές, οι γέφυρες τύπου δοκού κλπ.

Πρόβλημα: Η σύγχρονη αντιμετώπιση των προβλημάτων σχεδιασμού μιας γέφυρας είναι γενικά μια σύνθετη και αρκετά ειδικευμένη εργασία. Τα κριτήρια σχεδιασμού είναι: Η ασφάλεια της κατασκευής σε συνηθισμένες και έκτατες καταπονήσεις Η διατήρηση της αντοχής στον χρόνο Η λειτουργικότητά της Η οικονομία Η εναρμόνιση της κατασκευής με το περιβάλλον Για να επιτευχθεί μια ασφαλής κατασκευή πρέπει να είναι με επάρκεια γνωστές, εκτός από τις ιδιότητες των υλικών, και οι επιπωνήσεις της κατασκευής που προέρχονται από: Τα ίδια βάρη της κατασκευής Τα φορτία της κατασκευής Τις θερμοκρασιακές κατασκευές Τους ανέμους, τα χιόνια, τους πάγους κλπ. Τους σεισμούς.

Απαραίτητοι παράγοντες για την λύση του προβλήματος: Οι παράγοντες που εξετάζονται προκειμένου να επιλεγεί το καταλληλότερο φέρον σύστημα για μια γέφυρα είναι: Το τοπογραφικό ανάγλυφο Τα γεωλογικά και εδαφομηχανικά στοιχεία Η μέθοδος κατασκευής Τα διατεθειμένα υλικά και η τεχνογνωσία Η πρόοδος των υλικών (υψηλότερες αντοχές των υλικών) Σύμφωνα με τα παραπάνω, καθορίζετε το μήκος της γέφυρας, ο αριθμός και το ύψος των μεσόβαθρων και το ύψος του φορέα

Ανάλυση παραγόντων για την λύση του προβλήματος: Το τοπογραφικό ανάγλυφο/ τα γεωλογικά και εδαφομηχανικά στοιχεία: Το Τοπογραφικό ή πιο σωστά το Τοπογραφικό Διάγραμμα είναι ένα σχέδιο που αναλαμβάνει να εκπονήσει κάποιος εξειδικευμένος επαγγελματίας (Τοπογράφος), το οποίο απεικονίζει και αποτυπώνει επακριβώς το έδαφος με όλα τα χαρακτηριστικά του (ανάγλυφο, ρέματα / ποτάμια, πρανή κλπ), καθώς επίσης και ότι βρίσκεται πάνω σε αυτό (κτήρια, δρόμους, περιφράξεις κλπ). Εκτός από το διάγραμμα όμως ένα πλήρες τοπογραφικό περιλαμβάνει και μια ολοκληρωμένη μελέτη, που συντάσσεται με τις σχετικές προδιαγραφές, ανάλογα με το σκοπό έκδοσης του. Ως αποτέλεσμα, η μελλοντική κατασκευή της γέφυρας, πρέπει να γίνει σε τόπο κατάλληλο για τον κάθε τύπο της γέφυρας. Όσον αφορά την γέφυρα τύπου δοκού, τόσο το ανάγλυφο, όσο και τα γεωλογικά και εδαφομηχανικά στοιχεία της περιοχής πρέπει να είναι σταθερά και σαφή, δηλαδή οι ειδικότητες που θα συμβάλουν στην κατασκευή, θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρα στοιχεία και στατιστικά της περιοχής, κυρίως την σεισμική δραστηριότητα, ώστε να μπορούν να ελέγξουν σωστά την κατασκευή.

Η μέθοδος της κατασκευής: Όσον αφορά την μέθοδο κατασκευής, υπάρχουν τρία είδη:

Απλά εδραζόμενες δοκοί: Πλεονεκτήματα Διαφορικές καθιζήσεις Προκατασκευή Σύγκρουση γειτονικών τμημάτων κατ/τος   Μειονεκτήματα Μεγάλες ροπές ανοιγμάτων Κίνδυνος ανατροπής σε σεισμό Μη ξεκάθαρη σεισμική απόκριση Ασύγχρονη κίνηση επιμέρους καταστρωμάτων

Συνεχής δοκός: Μειονεκτήματα Πλεονεκτήματα Ικανοποιητική κατανομή ροπών στηρίξεων‐ ανοιγμάτων μικρό πάχος καταστρώματος Ικανοποιητική σεισμική απόκριση Το κατάστρωμα δρα ως διάφραγμα όλα τα μεσόβαθρα κινούνται παρόμοια Δεν υπάρχει κίνδυνος ανατροπής από τα μεσόβαθρα Μειονεκτήματα Ευαισθησία σε διαφορικές καθιζήσεις στα βάθρα Δεν μπορούν να παραλάβουν τεκτονικές μετακινήσεις

Καταστρώματα τύπου “δοκού Gerber”: Πλεονεκτήματα Καλή αναλογία ροπών ανοιγμάτων‐ στηρίξεων Μειονεκτήματα Σοβαρός κίνδυνος ανατροπής σε σεισμό Ειδικές συνδέσεις για αποτροπή ανατροπής

Υλικά ,τεχνογνωσία, και πάροδος των υλικών: Ο χάλυβας, µε τη µορφή ράβδων οπλισµού του σκυροδέµατος, καλωδίων βασικής προέκτασης του σκυροδέµατος, καλωδίων ανάρτησης, πρότυπων διατοµών που σχηµατίζουν τον φορέα ή και τα λοιπά µέρη της γέφυρας Μια µεγάλη ποικιλία βοηθητικών υλικών, που χρησιµεύουν για την προστασία των παραπάνω βασικών υλικών από εξωγενείς επιδράσεις, καθώς και για τον εξοπλισµό των γεφυρών για την καλύτερη αντιµετώπιση των αναγκών χρήσης τους. Το ξύλο, η πέτρα και οι φυτικές ίνες έχουν εκτοπιστεί και χρησιµοποιούνται σπανιότερα. Ο βασικός λόγος είναι ο µικρότερες δυνατότητες των υλικών αυτών αυτοτελώς, αλλά και σε σχέση µε το κόστος εργασίας που συνεπάγεται η χρήση τους Το σκυρόδεµα, οπλισµένο και προεντεµένο και, σπανιότερα πια, άοπλο.  

Τέλος: Τέλος, μετά από πολύ μελέτη και καταγραφή των πληροφοριών, αποφασίσαμε και τον τρόπο που θα χτίσουμε το μοντέλο της γέφυράς μας, το οποίο θα εκθέσουμε στην τελική μας παρουσίαση. Η ομάδα Knowledge Hub.