Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
2 ο Γυμνάσιο Κω Περιβάλλον-Ευθύνη-Δράση Νοιαζόμαστε για τον τόπο μας Περικλής Σαχίνης Επιτελικός ΣύμβουλοςCISD.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Σύγκριση Ελένης και Ανδρομάχης
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Η φιλοξενία στην ομηρική και στη σημερινή εποχή. Μάθημα: ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Μαθήτρια: Χαρά Λύκου.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Ασιατικοί Βεδουίνοι Γεωργία Θωμά. Πού ζει ο λαός  Οι Βεδουίνοι εντοπίζονται σε όλο το μήκος των εκτάσεων που καλύπτει η έρημος, από της ακτές της Σαχάρας.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Δικαιώματα Γυναικών στις θρησκίες
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
στ Ο Έκτορας στην Τροία – Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΑΜΠΛΙΩΝΗ ΑΡΕΤΗ ΣΧ.ΕΤΟΣ:2016-2017 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: ΑΝΝΑΣ-ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΔΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΥ ΑΛΙΚΗΣ ΣΜΙΛΛΗ ΜΑΡΙΑΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Οι μαθητεσ αξιοποιωντασ πληροφοριεσ των ραψωδιων γ και ζ τησ ιλιαδασ παρουσιαζουν τη θεση τησ γυναικασ στην ομηρικη κοινωνια. Υπευθυνη καθηγητρια:καμπλιωνη αρετη

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΠΑΔΙΟΥ ΑΝΝΑΣ -ΜΑΡΙΑΣ Η γυναίκα στην ομηρική εποχή ανήκε σε κατώτερη βαθμίδα σε σχέση με τον άντρα καθώς εκείνος είχε την εξουσία του οίκου. Η ιδανική γυναίκα τότε όφειλε να είναι χρυσοχέρα, σεμνή, συνετή, ευγενική και αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα. Εκείνες της αριστοκρατικής τάξης, όπως η Ελένη στη ραψωδία Γ, έπρεπε να εμφανίζονται δημόσια ,μπροστά στους άντρες, συνοδευόμενες από υπηρέτριες και με καλυμμένο το κεφάλι συνήθως με ένα μαντίλι που τις προφύλασσε από άσχημα και απρεπή σχόλια. Ακόμα κάθε σωστή γυναίκα της εποχής ασχολούνταν με τον αργαλειό, τη ρόκα, την ανατροφή των παιδιών καθώς επίσης και με το να δίνει οδηγίες στις παρακόρες. Επιπλέον σε περίπτωση που ο άντρας της σκοτωνόταν στον πόλεμο και η πόλη της έπεφτε στα χέρια τον εχθρών, η γυναίκα γινόταν δούλα των εχθρών και υποχρεωνόταν να εκτελεί τις εντολές τους, Έτσι ο Έκτορας φαντάζεται ως δούλα των Αχαιών την Ανδρομάχη, μετά τον θάνατο του και την πτώση της Τροίας. Συμπερασματικά, η γυναίκα είχε περιορισμένη θέση σ’ έναν ανδροκρατούμενο κόσμο.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΨΥΧΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ Η θέση της γυναίκας  στην Ιλιάδα   κρίνεται από τον ρόλο τον οποίο παίζει. Η γυναίκα στο ρόλο της μητέρας  ( Ανδρομάχη) χαρακτηρίζεται ως καλή μητέρα που αγωνιά  για το μέλλον του γιού της μετά τον θάνατο του άνδρα της. Η γυναίκα ως σύζυγος των ηρώων της Ιλιάδας  παρουσιάζεται να νοιάζεται για το καλό του άνδρα της, να του συμπαραστέκεται και να τον συμβουλεύει. Έτσι η Ανδρομάχη στη Ραψωδία Ζ νοιάζεται για τον Έκτορα και τον προτρέπει να  μείνει εκτός μάχης  χρησιμοποιώντας  συναισθηματικά επιχειρήματα. Η απελπισία της Ανδρομάχης για τον μελλοντικό χαμό του άνδρα της, δείχνει την εξάρτηση της γυναίκας από την ανδρική παρουσία. Η γυναίκα  μετά την  άλωση της πόλης γίνεται λάφυρο πολέμου. Κατά την ομηρική εποχή ο στρατός  ο οποίος νικούσε στην πολιορκία μιας  πόλης έπαιρνε από την πόλη που μόλις είχε καταλάβει όλες  τις γυναίκες ως λάφυρα ή τις πωλούσε. Πολλές φορές  αυτές οι γυναίκες γίνονταν ερωμένες   των ιδιοκτητών τους. Έτσι κατά το μοίρασμα των λαφύρων, οι αρχηγοί του στρατού έπαιρναν τις ωραιότερες  γυναίκες  και  οι υπόλοιποι στρατιώτες ότι περίσσευε.  Γενικότερα  τις γυναίκες  λάφυρα τις κακομεταχειρίζονταν και θεωρούνταν μία από τις κατώτερες τάξεις  της κοινωνίας.  

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΣΜΙΛΛΗ ΑΛΙΚΗΣ Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή ήταν τελείως διαφορετική από ότι είναι σήμερα καθώς ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένη σε σχέση με εκείνη του άνδρα. Αρχικά οι ασχολίες των γυναικών στην ομηρική εποχή ήταν η ρόκα, ένα εργαλείο που το χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες για να γνέσουν το μαλλί ή το βαμβάκι και να το κάνουν νήμα και χρησιμοποιούσαν και τον αργαλειό για την ύφανση. Η ζωή τους ήταν περιορισμένη στο χώρο του σπιτιού και ο προορισμός τους ήταν να γίνουν καλές μητέρες και να αναθρέψουν καλά παιδιά. Επίσης οι γυναίκες της αριστοκρατικής τάξης έπρεπε να εμφανίζονται συνοδευόμενες και με καλυμμένο το κεφάλι μπροστά στους άντρες, αφού το μαντίλι προσέδιδε σοβαρότητα, σεμνότητα και τις προστάτευε από άσχημα σχόλια. Η μοίρα των γυναικών στον πόλεμο δεν ήταν καλή, αφού οι εχθροί, όταν κυρίευαν τον τόπο τους, τις έπαιρναν ως δούλες και τις έβαζαν να κάνουν σκληρές δουλειές.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑΣ Η θέση της γυναίκας στα παλιά χρόνια και συγκεκριμένα στην ομηρική εποχή ήταν κατώτερη από του άνδρα, σε αντίθεση με σήμερα όπου μια γυναίκα θεωρείται ισότιμη με έναν άντρα και έχει ίσα δικαιώματα μ’ αυτόν (τουλάχιστον στις ευρωπαϊκές χώρες).Η ζωή μιας γυναίκας τότε είχε συγκεκριμένες ασχολίες. Πρώτα απ' όλα να υπηρετεί τον άντρα της και ακόμη να κάνει τις κοπιαστικές δουλειές του σπιτιού. Επιπροσθέτως, οι γυναίκες ήταν υποχρεωμένες όταν θα βρίσκονται σε χώρο εκτός του σπιτιού τους να συνοδεύονται πάντα από κάποιες δούλες και να φορούν ένα μαντίλι το οποίο αποδείκνυε τη σεμνότητα και τη σοβαρότητα τους. Η τύχη μιας γυναίκας μετά την άλωση της πόλης της, ήταν σκληρή, αβάστακτη και υπερβολικά προσβλητική. Μια ζωή ''στην κόλαση'', γιατί οι αιχμάλωτες γυναίκες γίνονταν λάφυρα και δούλες των νικητών, δηλαδή συγκαταλέγονταν μαζί με τα αντικείμενα και οδηγούνταν μακριά από την πατρίδα και την οικογένειά τους χωρίς τη θέλησή τους. Ακολουθούσε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τις ανάγκαζαν να κουβαλούν νερό, να υφαίνουν και να κάνουν πολλές άλλες κοπιαστικές εργασίες