Εισαγωγή Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών Η ανάπτυξη Νέων Προϊόντων αποτελεί μια περίπλοκη, επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει πάρα πολλούς κινδύνους. Σύμφωνα με έρευνες, 40% των νέων καταναλωτικών προϊόντων, 20% των νέων βιομηχανικών προϊόντων και 18% των νέων υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν, απέτυχαν εντελώς ως προϊόντα με την είσοδό τους στην αγορά των ΗΠΑ.
Αναγκαιότητα Οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπο για την εξασφάλιση της βιωσιμότητά τους, την αειφόρο ανάπτυξή τους & την αύξηση της κερδοφορία τους Επέκταση σε άλλες αγορές με τα ήδη υφιστάμενα προϊόντα Συγχωνεύσεις ή/και εξαγορές εταιριών Ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών
Case Study 1 – Lassen Company
Ορισμός Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών (Α.Ν.Π.) «εισαγωγή ενός νέου προϊόντος στην αγορά και σηματοδοτεί το σύνολο των δραστηριοτήτων από την αρχική αντίληψη μιας ευκαιρίας στην αγορά, μέχρι την παραγωγή, παράδοση και πώληση του προϊόντος» Διαδικασία Εναλλακτικής Μορφής Παραγωγής Διαδικασία Επιλογής Διαδικασία Μετασχηματισμού Διαδικασία Συντονισμού Είναι μια διαδικασία εναλλακτικής μορφή παραγωγής, η οποία αναγνωρίζει νέους συνδυασμούς τεχνολογιών, διεργασιών και ευκαιριών στην αγορά που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οικονομική αξία. Εναλλακτικές μορφές παραγωγής δημιουργούνται από την άμεση αναζήτηση/έρευνα αγοράς και τον «τυφλό» συνδυασμό στοιχείων χωρίς συνάφεια (δημιουργικότητα). Είναι μια διαδικασία επιλογής, η οποία επιλέγει τον περισσότερο υποσχόμενο συνδυασμό για περαιτέρω επενδύσεις σύμφωνα με πάγια κριτήρια. Είναι μια διαδικασία μετασχηματισμού, που μετατρέπει («αναπτύσσει») ευκαιρίες σε οικονομικά αγαθά και κωδικοποιημένη γνώση (ενσωματωμένη στο σχεδιασμό) - προϊόντα ή υπηρεσίες που θα προσφερθούν στους πελάτες. Είναι μια διαδικασία συντονισμού, η οποία εξασφαλίζει τη ροή πληροφοριών και τη συνεργασία μεταξύ πολλών μερών που εμπλέκονται στις δραστηριότητες ΑΝΠ.
Case Study 2
Case Study 3
Παράγοντες επιτυχίας Α.Ν.Π Αποτελεσματική διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων μιας επιχείρησης Επιλογή κατάλληλης αγοράς – στόχου Κοινή κατεύθυνση αναπτυξιακών επενδύσεων με εταιρικούς στόχων
Αποτελεσματική Διαχείριση Περιουσιακών Στοιχείων Διάσταση μεταξύ φυσικού και γενικού προϊόντος Φυσικό Προϊόν: φυσικά γνωρίσματα και τις προδιαγραφές Γενικό Προϊόν: ικανοποίηση αναγκών καταναλωτή Συνολικό Προϊόν: Ισορροπία φυσικού και γενικού Ανάγκη αποτελεσματικής διαχείρισης πόρων (οικονομικών & ανθρώπινων), τεχνολογίας, εγκαταστάσεων.
Επιλογή κατάλληλης αγοράς – στόχου Επιλογή ετερογενούς αγοράς και διαίρεσή της σε μικρότερα τμήματα (ή υποαγορές) που παρουσιάζουν ομοιογενή χαρακτηριστικά όσον αφορά το προϊόν ή την υπηρεσία μιας επιχείρησης Γεωγραφικά κριτήρια (π.χ. περιοχή, πληθυσμός) Δημογραφικά κριτήρια (π.χ. επίπεδο μόρφωσης, κοινωνικές τάξεις) Οικογενειακά κριτήρια (π.χ. ανύπαντροι, οικογένειες με παιδιά) Ψυχογραφικά κριτήρια (π.χ. προσωπικότητα, τρόπος ζωής)
Καινούργιες Αγορές Στόχος Ο πληθυσμός που έχει την αγοραστική δυνατότητα γερνάει. Είναι αυτός ένας λόγος για Ανάπτυξη Νέων Υπηρεσιών και Προϊόντων;
Case Study 4
Κοινή κατεύθυνση αναπτυξιακών επενδύσεων με εταιρικούς στόχων Κοινή κατεύθυνση αναπτυξιακών επενδύσεων με εταιρικούς στόχων «Συμβατότητα» Προϊόντος: ενσωμάτωση όλων των τμημάτων μιας επιχείρησης στην Α.Ν.Π. Εσωτερικό περιβάλλον επιχείρησης: Συνδυαστική προοπτική τμημάτων από άποψη πωλήσεων και μάρκετινγκ, βιομηχανίας, κατασκευής, λειτουργίας και ποιοτικού ελέγχου
Τύποι Νέων Προϊόντων Καινοτόμα Προϊόντα Αναφέρονται στα επαναστατικά για την αγορά προϊόντα. Η καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το προϊόν δεν είχε άμεσα εκτεθεί στην αγορά (ίσως μόνο ως ιδέα ή ως μελλοντική πρόβλεψη). Γενικά δημιουργούν εξ’ ολοκλήρου νέες αγορές οι οποίες δεν υπήρχαν πρωτίστως.
Καινοτόμο Προϊόν Είχε προβλεφθεί αόριστα από τη γελοιογραφία του Dick Tracy και είχε προσωποποιηθεί ως "πληροφοριοδότης" στο Star Trek. Τη σημερινή εποχή το κινητό τηλέφωνο έχει ξεσηκώσει τις ανθρώπινες επικοινωνίες
Τύποι Νέων Προϊόντων Νέες Σειρές Προϊόντων Οι νέες σειρές προϊόντων επιτρέπουν την είσοδο επιχειρήσεων σε νεότερες αγορές στις οποίες δεν είχαν πρόσβαση πρωτίστως. Είναι η εξοικείωση της αγοράς με τον κατασκευαστή που ανοίγει το δρόμο για νέες κατηγορίες προϊόντων
Νέα σειρά προϊόντος H ΒΜW από την παραγωγή αυτοκινήτων sedan πέρασε με εξαγορά της Rover, στο Mini.
Προσθήκη σε υφιστάμενη σειρά προϊόντος Τύποι Νέων Προϊόντων Προσθήκη σε υφιστάμενη σειρά προϊόντος Η προσθήκη σε υφιστάμενη σειρά προϊόντος πραγματοποιείται με τη δημιουργία συμπληρωματικών σειρών ώστε να επεκταθεί η επίδραση του εμπορικού σήματος του αρχικού προϊόντος σε ευρύτερο κοινό, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το πεδίο εφαρμογής.
Προσθήκη σε υφιστάμενη σειρά προϊόντος Προσθήκη σε υφιστάμενη σειρά προϊόντος Οι LCD οθόνες οι οποίες εξυπηρετούσαν το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν, είναι συνδεδεμένες πλέον με το internet.
Βελτίωση και αναθεώρηση υφιστάμενου προϊόντος Τύποι Νέων Προϊόντων Βελτίωση και αναθεώρηση υφιστάμενου προϊόντος Πρόκειται για τη αμυντικού χαρακτήρα βελτίωση υφιστάμενων προϊόντων με σκοπό την προσωρινή λύση έως ότου υλοποιηθεί κάποιο αναπτυξιακό πρόγραμμα
Βελτίωση και αναθεώρηση υφιστάμενου προϊόντος Βελτίωση και αναθεώρηση υφιστάμενου προϊόντος Το ανανεωμένο μοντέλο SAAB 9-3 2011 διατηρεί τα ίδια γνωρίσματα όσον αφορά τις λειτουργίες με το αντίστοιχο SAAB 9-3 2005, διαθέτει όμως βελτιωμένα χαρακτηριστικά αναφορικά με το front face.
Τύποι Νέων Προϊόντων Επανατοποθέτηση Η αλλαγή της αντίληψης ενός προϊόντος στο μυαλό του καταναλωτή. Πρόκειται περισσότερο για μια δραστηριότητα μάρκετινγκ, παρά για μια δραστηριότητα ανάπτυξης
Επανατοποθέτηση Αλλαγή στο τρόπο διαφήμισης των δημητριακών προϊόντων τα οποία σχετίζουν την υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες με τη μείωση των πιθανοτήτων για εμφάνιση καρκίνου.
Τύποι Νέων Προϊόντων Μείωση Κόστους Τα προγράμματα αυτά είναι αυστηρά ένα μέσο για τη μείωση του κόστους των προϊόντων που προσφέρουν παρόμοια αξία. Είναι συνήθως το αποτέλεσμα μιας ανταγωνιστικής πρωτοβουλίας που επιβάλλεται είτε από εσωτερικούς είτε από εξωτερικούς παράγοντες.
Μείωση κόστους Μείωση του κόστους συσκευασίας σε σοκολάτα της εταιρείας Kraft Foods
Επιμέρους Στοιχεία Επιτυχίας της ΑΝΠ Ικανοποίηση καταναλωτικού κοινού Χρήση διαθέσιμης τεχνολογίας Διαφορετικότητα ως προς το ανταγωνιστικό προϊόν Ευκολία κατασκευής, συσκευασίας και διανομής Αντανάκλαση εικόνας επιχείρησης Επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια Καλή απόδοση στην επένδυση επιχείρησης απόσβεση
Καινοτόμα έναντι Βελτίωση Υφιστάμενων Προϊόντων Κίνδυνος Τεχνολογία: Άρτια λειτουργία ; Κίνδυνος αγοράς: Ανταπόκριση πελατών ; Χρόνος: Αναλογία χρόνου και τελικής αποδοχής ; Πόροι: Ανθρώπινοι, Οικονομικοί, Τεχνολογικοί, Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, Εγκαταστάσεις, Υποδομές
Στάδια Ανάπτυξης Νέου Προϊόντος
Case Study 5 Παγκόσμια πρώτη μαζική παραγωγή υβριδικού επιβατικού αυτοκινήτου «Prius». Στοιχεία: Τόπος κατασκευής: Ιαπωνία Υψηλές αποδόσεις, χαμηλοί ρύποι Υψηλές πωλήσεις ανά τον κόσμο Τύπος Προϊόντος ; Νέα, υπάρχουσα αγορά ή διατήρηση μεριδίου ; Τμηματοποίηση αγοράς; Δυνατότητα επέκτασης σε αγορές ; Ύπαρξη κινδύνων ; Στοιχεία Επιτυχίας ; Το υβριδικό Prius ικανοποίησε τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού Έγινε χρήση της τεχνολογίας που η εταιρία έχει στη διάθεσή της ή που μπόρεσε να δημιουργήσει. Το υβριδικό Prius ήταν εντελώς διαφορετικό από αυτό τον ανταγωνιστών.
Τέλος Πρώτου Κεφαλαίου