Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αντιλήψεις καθηγητών Πληροφορικής σχετικά με τη φύση του αντικειμένου και τον τρόπο εισαγωγής του στην εκπαίδευση Γιάννης Δοξαστάκης Δημήτρης Δημάκης.
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Πρόγραμμα Kidspiration
Διδακτικά σενάρια.
«Διδασκαλία Χημείας στη Β/βαθμια Εκπαίδευση με την υποστήριξη εύχρηστων εκπαιδευτικών λογισμικών» Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Δρ. Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Ενδοσχολική Επιμόρφωση.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
O Σχεδιασμός Περιβαλλόντων Μάθησης σε υπολογιστή
O σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης σε υπολογιστή
H μοντελοποίηση στο σχεδιασμό εκπαιδευτικού λογισμικού
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πρακτικές δραστηριότητες
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Σχεδόν κάθε είδος εκπαιδευτικού λογισμικού επιδρά θετικά ενώ ορισμένα επιδρούν καταλυτικά (συγκριτικές αλλά και ποιοτικές έρευνες) στο σύνολο του πλαισίου συμφραζομένων στο οποίο συντελείται η μάθηση οι ερμηνείες : φυσικές κοινωνιολογικές γνωστικές πολιτισμικές κ.α

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Ο υπολογιστής ως το Very medium στη διδακτική τάξη, γιατί? Η μάθηση σε περιβάλλον εκπαιδευτικού λογισμικού ως ένα είδος κατασκευής, εξερεύνησης απόδοσης προσωπικών σημασιών στη γνώση άλλων και διερεύνησης αγοράς ‘Window shopping’

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Ο ρόλος του μαθητή: πιο ισχυροποιημένος στη σχέση του με τον καθηγητή μαθαίνει πώς να μαθαίνει αναπτύσσει ένα διερευνητικό ρόλο αναλύει το πρόβλημα κάνει επιλογές συνθέτει κάνει έλεγχο υποθέσεων του δίνεται η ευκαιρία να εκφράσει τις ατομικές του αλλά και τις εσωτερικές του διαφορές στη μάθηση αισθάνεται ότι κάποιος ασχολείται μαζί του αποκτά κίνητρο για τη μάθηση (αλληλεπιδραστικότητα, διερευνητικό λογισμικό και δραστηριότητες)

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Ο ρόλος του καθηγητή: Μειώνεται η αυθεντία και η εξουσία του λόγω ειδικότητας Περισσότερο διερευνητικός Εξυπηρετεί το μαθητή Οργανώνει διερευνητικές δραστηριότητες Εξελίσσεται με τους μαθητές του Επηρεάζεται από τις εποικοδομιστικές σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις που συνήθως υποστηρίζονται από διερευνητικό λογισμικό Αναγκάζεται να υιοθετήσει ομαδοσυνεργατικές πρακτικές, να κατασκευάσει φύλλα εργασίας Δεν μπορεί να αγνοήσει τους αδύνατους μαθητές

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Η γνώση που κατασκευάζεται: Αποτελεί προιόν διερευνητικής προσπάθειας Στηρίζεται σε πλούσια πειραματικά δεδομένα Αποτελεί γνώση που παράγεται με βάση την επαγωγική λογική Οι έννοιες αποκτούν δυναμικό και όχι στατικό περιεχόμενο Αποτελεί προιόν ομαδοσυνεργατικής προσπάθειας Είναι υψηλού επιπέδου λόγω της δραστηριότητας επίλυσης προβλήματος που συνήθως τίθεται Η γνώση που κατασκευάζεται από ολόκληρη την τάξη είναι πλουσιότερη από αυτήν που κατασκευάζεται με τα συμβατικά μέσα η οποία συνήθως είναι μονοδιάστατη Κατασκευάζεται με τη συμβολή όλων των μαθητών ανάλογα με τις ικανότητές τους και όχι μόνο από τους λίγους καλούς μαθητές

Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Γνώση βιβλία και εκπαιδευτικό λογισμικό: Η γνώση διαφοροποιείται από αυτή των βιβλίων, εκσυγχρονίζεται και αποτελεί προιόν σύνθεσης των επιστημολογικών αντιλήψεων του σχεδιαστή για το αντικείμενο σε αλληλεπίδραση με τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, και με τις θεωρητικές παραδοχές για το πώς ο μαθητής μαθαίνει γενικά αλλά και το αντικείμενο ειδικότερα, ένα είδος δυναμικής γνώσης Κάθε γνωστικό αντικείμενο εκσυγχρονίζεται και νέοι τρόποι εποικοδομιστικών δραστηριοτήτων αναζητούνται όπως και νέα συστήματα αναπαραστάσεων