Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
Advertisements

1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Η Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α Ελληνική Εκκλησία Ευαγγελική Κατερίνης
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ TOY BYZANTIOY
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 18/10/14
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Η πτώση του Βυζαντίου.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Υπεύθυνος καθηγητής: Γιώργος Καπετανάκης ΘΕ2:Παγφκόσμιο συμβούλιο εκκλισιών Επιμέλεια: Τσώλη Ελένη.
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
Μάθημα 9ο Συρία – Λίβανος www. facebook
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
Βυζαντινά Μονοπάτια. Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή Ορθόδοξο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή απλά Οικουμενικ ὸ ν Πατριαρχείον είναι η ονομασία.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
Ιστορία Αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών Ενότητα 06: Η Ασσυριακή (Νεστοριανική) Εκκλησία Β – Κεντρική Ασία και Μέση Ανατολή στη νεώτερη περίοδο Δημήτριος Ν.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Η εκστρατεία και το έργο του
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Η ιστορία των Χριστουγέννων
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Ιστορία Αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Εικονομαχία Α’ Φάση
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Εργασία: Χριστίνα Ιωαννίδου Γ’1 Μάθημα: Θρησκευτικά Θέμα: Ο Χριστιανισμός στη Συρία Ημερομηνία: 1/11/15 Υ.Καθηγητής: κος Καπετανάκης Γιώργος

Πόσοι είναι οι Χριστιανοί της Συρίας; Είναι ασαφές το μέγεθος του χριστιανικού πληθυσμού της Συρίας, εφόσον εδώ και δεκαετίες, με βάση την εκκοσμικευμένη ιδεολογία του κυβερνώντος κόμματος Μπάαθ, η θρησκεία δεν συμπεριλαμβάνεται στα απογραφικά δεδομένα. Οι περισσότεροι τους υπολογίζουν σε 10-11% των 22 εκατ. κατοίκων της Συρίας. Αυτοί οι Χριστιανοί διαχωρίζονται σε 11 διαφορετικές εκκλησίες, η μεγαλύτερη των οποίων είναι το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιοχείας, που αντιπροσωπεύει κάτι ανάμεσα στο ένα τρίτο και το μισό του συνόλου των Χριστιανών της Συρίας.

Ο όρος “Ελληνορθόδοξος” ο όρος “Ελληνορθόδοξος” μπορεί να παραπλανήσει, ότι δεν πρόκειται για Έλληνες, αλλά για γηγενείς Άραβες. Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως “Ρουμ Ορτοντόκς”, δηλ. με την Αραβική λέξη για τον “Ρωμαίο”, που υποδεικνύει την αναφορά τους στην παράδοση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Από τα τρία Ελληνορθόδοξα Πατριαρχεία της Μέσης Ανατολής, αυτό της Αντιόχειας είναι το μόνο που έχει αραβοποιηθεί πλήρως από το 1899, οπότε, μετά από εντάσεις, υιοθετήθηκε η αραβική γλώσσα στη λατρεία και, το κυριότερο, ο ελληνικός κλήρος αντικαταστάθηκε από Άραβες. Οι ίδιες εντάσεις, σημειωτέον, επαναλαμβάνονται περισσότερο από έναν αιώνα μετά στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, εν μέρει για παρόμοιους λόγους, που περιπλέκονται από το παλαιστινιακό ζήτημα. Πάντως οι σχέσεις του Πατριαρχείου Αντιοχείας με τις ελληνόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες είναι (τώρα πια που δεν υπάρχει θέμα εξωτερικού ελέγχου της εκκλησίας) θερμές: “Αντιοχειανοί” φοιτητές σπουδάζουν με υποτροφία σε ελληνικές θεολογικές σχολές, ανταλλάσσονται επισκέψεις κ.ο.κ.

Συρορθόδοξοι Το δεύτερο μεγαλύτερο χριστιανικό δόγμα στη Συρία είναι οι Συρορθόδοξοι (γνωστοί και οι Συρο-Ιακωβίτες - αν και όλοι αυτοί οι όροι που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των δογμάτων δεν γίνονται πάντοτε αποδεκτοί από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους). Πρόκειται για μία από τις τοπικές εκκλησίες της Ανατολής (άλλες είναι οι Μαρωνίτες και οι νεστοριανοί Ασσύριοι) που αποσχίσθηκαν από τον ενιαίο κορμό τον 4ο-5ο αι. μ.Χ. με βάση τις διαμάχες που σημάδεψαν τις Οικουμενικές Συνόδους της Εφέσου και της Χαλκηδόνας (μονοφυσιτισμός, μονοθελητισμός κ.ο.κ.). Οι Συρορθόδοξοι έχουν ιδιαίτερο τυπικό και χρησιμοποιούν στη λατρεία μιαν ύστερη μορφή της αραμαϊκής γλώσσας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δύο απαχθέντες επίσκοποι, προέρχονται ακριβώς από τις δύο μεγαλύτερες Εκκλησίες της Συρίας.

Πώς δημιουργήθηκαν οι υπόλοιπες χριστιανικές εκκλησίες; Ένα επόμενο κύμα αποσχίσεων προέκυψε μετά τον 17ο αι., όταν διείσδυσαν στην ευρύτερη περιοχή οι Μεγάλες Δυνάμεις, προκειμένου να αναπτύξουν εμπορικές σχέσεις με την Οθωμανική Αυτοκρατορία και παράλληλα δραστηριοποιήθηκαν μέσω ιεραποστολών, σχολείων και αργότερα πανεπιστημίων. Πρωτοπόρος σε αυτή τη διείσδυση υπήρξε η καθολική Γαλλία, της οποίας τα προξενεία προσέφεραν διευκολύνσεις και προνόμια σε όσους ντόπιους Χριστιανούς τα προσέγγιζαν, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος Ορθόδοξων Χριστιανών, ιδίως εμπόρων, να “προσηλυτιστούν” στον Καθολικισμό

Αντίστοιχες διαιρέσεις υπήρξαν και σε άλλες ανατολικές εκκλησίες, με αποτέλεσμα να προκύψουν Συροκαθολικοί, Αρμενοκαθολικοί κ.ο.κ. Είναι “ουνίτικες” εκκλησίες (αν και ο όρος δεν χρησιμοποιείται στην περιοχή) με δική τους αραβική ιεραρχία και τυπικό, αλλά διοικητική εξάρτηση από τη Ρώμη.

Οι Μαρωνίτες Ποτέ δεν έβλεπαν τον εαυτό τους ως τμήμα του πολιτισμικού πλαισίου της περιοχές και είχαν έντονα “ιδιαιτεροκεντρική” ταυτότητα, προχώρησαν σε ένωση με τη Ρώμη πρώτοι (τον 12ο αι.) και στο σύνολό τους. Είναι παρόντες και στη Συρία, αλλά ο κύριος όγκος τους είναι συγκεντρωμένος στο Όρος του Λιβάνου. Άλλωστε, η δημιουργία του κράτους του Λιβάνου, τη δεκαετία του ΄40, αποτέλεσε ένα “δώρο” των Γάλλων αποικιοκρατών προς τους Μαρωνίτες. Από την ενιαία περιοχή που αποκαλούμε “Ιστορική Συρία”, απέσχισαν το Όρος του Λιβάνου, προσθέτοντάς του για λόγους βιωσιμότητας και τρεις γειτονικές περιοχές, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το γνωστό δυσλειτουργικό “μωσαϊκό”.

Ενδοχριστιανικοί ανταγωνισμοί Προέρχονται κυρίως από το ότι οι σχετιζόμενες με το Βατικανό εκκλησίες είναι περισσότερο εύρωστες οικονομικά. Σε ένα περιβάλλον ανέχειας αυτό έχει σημασία, διότι τεράστια κοινωνικά στρώματα εξαρτώνται από τις εκκλησίες, οι οποίες σήμερα δρουν περίπου ως ΜΚΟ. Η χριστιανική νεολαία της Συρίας πάντως δεν δίνει πια καμία σημασία στις διαφορές των δογμάτων.

Η οικονομία τους Το κυριότερο διακριτικό στοιχείο των Χριστιανών στον επαγγελματικό προσανατολισμό ήταν η στροφή στα ελεύθερα επαγγέλματα, γεγονός σχετιζόμενο με τις καλύτερες προοπτικές απασχόλησης που προσέφερε η καλύτερη μόρφωση στα χριστιανικά σχολεία. Π.χ. μέχρι και σήμερα ίσως οι περισσότεροι φαρμακοποιοί της Δαμασκού είναι Χριστιανοί. Ενώ οι Αλαουίτες ήταν φτωχοί γεωργοί στα βουνά της Λατάκιας.

Τέλος Πηγές: http://www.capital.gr/story/1783684