ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Advertisements

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Σιάνου Χατζηκαμάρη Παναγιώτα Τσιόνκη Μαγδαληνή 2017
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Επιμορφωτικά Σεμινάρια Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού 1ο ΚΕΣΥΠ ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ - ΝΕΑΠΟΛΗΣ / 2ο ΚΕΣΥΠ ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ - ΛΑΓΚΑΔΑ 2015 1

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Βασικός Σκοπός – Ειδικότεροι Στόχοι Το μάθημα «ΣΕΠ (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) - Περιβάλλον Εργασίας- Υγιεινή & Ασφάλεια » στοχεύει: να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους, και 2

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Βασικός Σκοπός – Ειδικότεροι Στόχοι να τους στηρίξει, επίσης, στην προσπάθεια για μια πορεία δια βίου ανάπτυξης και, ειδικότερα, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής 3

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Βασικός Σκοπός – Ειδικότεροι Στόχοι επιδιώκει να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες, κατά τα διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους, να αναπτύξουν τον εαυτό τους και τις δεξιότητές τους πολύπλευρα, 4

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Βασικός Σκοπός – Ειδικότεροι Στόχοι να συσχετίσουν τις επιθυμίες τους με την πραγματικότητα, να οργανώσουν τις προσπάθειές τους και να σχεδιάσουν το μέλλον τους διεκδικώντας το δικό τους χώρο στο κοινωνικό γίγνεσθαι. 5

Γραφείο Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΠΑ.Λ. Βέροιας

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Ειδικότεροι Στόχοι Την ενεργοποίηση των μαθητών και την εμπλοκή τους σε μαθησιακές διαδικασίες (με βάση τις αρχές που προωθούν την κριτική και συνεργατική μάθηση) μέσα από τις οποίες θα ανακαλύπτουν και θα αποκτούν τη γνώση 7

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Ειδικότεροι Στόχοι και, ειδικότερα, τη γνώση και τις πληροφορίες που αφορούν στις σύγχρονες συνθήκες εργασίας. Την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης. 8

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Ειδικότεροι Στόχοι Την καλλιέργεια της γραπτής έκφρασης. Την αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης κ την κριτική ανάγνωση της πληροφορίας. Την ανάπτυξη υπευθυνότητας και ανάληψης πρωτοβουλιών. 9

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Διδακτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις το μάθημα αυτό στηρίζεται στη βιωματική προσέγγιση στη μάθηση και στη διδασκαλία. 10

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 3. Διδακτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Συμπλήρωση ερωτηματολογίων με δημιουργική συζήτηση που ακολουθεί Επεξεργασία πινάκων και διαγραμμάτων, δεδομένου ότι τα διαγράμματα, μαζί με άλλο χρήσιμο υλικό, αποτελούν κείμενα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης των πληροφοριών. 11

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 3. Διδακτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Συζήτηση σε ομάδες ή και ανά ζεύγη Ασκήσεις προσωμοίοσης (με παίξιμο ρόλων, δημιουργία σεναρίων με θέματα κυρίως σχετικά με την απασχόληση, με τις στερεοτυπικές αντιλήψεις, με τη λήψη απόφασης, κ.ά.). 12

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 3. Διδακτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Συνεργασία με φορείς απασχόλησης Στρατηγικά οργανωμένες επισκέψεις σε χώρους εργασίας Διοργανώσεις ημερίδων από τους μαθητές με προσκλήσεις ατόμων για ενημέρωση για τις συνθήκες στο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας. 13

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ως προς το εργασιακό περιβάλλον, υπάρχουν πολλές μεθοδολογικές δυνατότητες. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες με υπεύθυνους καθηγητές των ειδικών μαθημάτων (δύο για κάθε τμήμα), μπορούν να αναλάβουν τη διερεύνηση της αγοράς εργασίας της περιοχής τους, 14

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ την εκπόνηση συνδυαστικών εργασιών σχετικών με τα αντικείμενα των τομέων του κύκλου που έχει το σχολείο τους, την οργάνωση και πραγματοποίηση επισκέψεων σε εργασιακούς χώρους, την ανάλυση των στοιχείων και πληροφοριών αυτής της επίσκεψης και τη σύνταξη εκθέσεων/αναφορών, κ.ά. 15

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οι έρευνες και οι εργασίες αυτές προτείνεται να πραγματοποιούνται κυρίως με τη μέθοδο του σχεδίου εργασίας (project) και τη μέθοδο της μελέτης περίπτωσης (case study), που βοηθούν τους μαθητές στην καλλιέργεια ερευνητικών και κριτικών δεξιοτήτων. 16

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τη διάρκεια του έτους ο διδάσκων συνεκτιμά: α. Τη συμμετοχή του στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία. β. Την προφορική εξέταση, καθώς επίσης την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα. γ. Τις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι ή στο σχολείο. Οι εργασίες κατανέμονται ως εξής: 17

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α΄ Τετράμηνο Δημιουργία portfolio, οργάνωση Ατομικού Φακέλου εξέλιξης του μαθητή (ατομική εργασία). Ο Ατομικός Φάκελος Μαθητή (portfolio): δημιουργείται και οργανώνεται από τον ίδιο τον μαθητή με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, ενημερώνεται από τον ίδιο τον μαθητή ακολουθώντας την προσωπική του πορεία σταδιοδρομίας, φυλάσσεται και διατηρείται με ευθύνη του κατόχου του και σε αυτόν μπορεί να έχει πρόσβαση μόνο όποιος θελήσει ο ίδιος ο κάτοχός του. 18

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α΄ Τετράμηνο Συνιστάται να περιλαμβάνει: Ημερολόγιο προσωπικής πορείας - εξέλιξης, συμπληρωμένα φύλλα ασκήσεων, δομημένων εργασιών κλπ που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος του ΣΕΠ, επιτεύγματα - διακρίσεις του μαθητή, σχολική επίδοση, σχέδιο εκπαιδευτικής σταδιοδρομίας, βιογραφικό σημείωμα κτλ. Επιπλέον, προστίθενται στοιχεία που συνδέουν τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό με το Περιβάλλον Εργασίας και την Ασφάλεια και Υγιεινή. 19

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α΄ Τετράμηνο Ενδεικτικά, αναφέρουμε τις ιδιαιτερότητες του Περιβάλλοντος Εργασίας και της Ασφάλειας και Υγιεινής των επαγγελμάτων που ορίζουν οι ειδικότητες των Ομάδων Προσανατολισμού των Επαγγελματικών Λυκείων και τη σημασία που έχουν αυτές για την επιλογή του αντίστοιχου επαγγέλματος. 20

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α΄ Τετράμηνο Μέσω του φακέλου δίνεται η ευκαιρία στο μαθητή να καλλιεργήσει συγκεκριμένες δεξιότητες-κλειδιά οι οποίες είναι μεταφερόμενες και σε άλλους τομείς της ζωής του π.χ. οργάνωση, αξιολόγηση, υπευθυνότητα, αυτοπαρουσίαση, διαπραγμάτευση, διαχείριση του χρόνου, αξιοποίηση δικτύων και πηγών, καλλιέργεια γραπτού λόγου κ.ά. 21

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α΄ Τετράμηνο Να διερευνήσει και να αποτυπώσει πτυχές του εαυτού και των δημιουργημάτων του. Να αποκτήσει μια συνέχεια σχετικά με τα διαφορετικά στοιχεία που συνθέτουν την ολότητά του. Να αξιολογεί-επαναξιολογεί ανατροφοδοτικά την προσωπική του πορεία. Να καλλιεργήσει θετική και ρεαλιστική αυτοεικόνα και εκτίμηση του εαυτού. 22

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Β΄ Τετράμηνο: Ο διδάσκων θα επιλέξει σε συνεργασία με τους μαθητές ένα από τα κάτωθι: α. Συμπλήρωση του portfolio (Ατομικού Φακέλου εξέλιξης του μαθητή) με μία (1) εργασία. 23

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Β΄ Τετράμηνο: Ο μαθητής θα εκπονεί στο σπίτι μία (1) εργασία. Η εργασία θα είναι ατομική, γραπτή, έκτασης 5-6 σελίδων (2.500-3.000 λέξεων). Θα έχει θέμα σχετικό με τη σύνδεση του ΣΕΠ με το Περιβάλλον Εργασίας ή με τη σύνδεση του Περιβάλλοντος εργασίας με την Ασφάλεια και Υγιεινή. 24

ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΗ (PORTOFOLIO) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΗ (PORTOFOLIO) β. Συμπλήρωση του portfolio (Ατομικού Φακέλου εξέλιξης του μαθητή) με τη σύνταξη επαγγελματικής μονογραφίας (ατομική εργασία). 25

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΗ (PORTOFOLIO) Η εκπαιδευτική-επαγγελματική μονογραφία (ΕΕΜ) είναι η συστηματική παρουσίαση επαγγελματικών, κοινωνικών και εκπαιδευτικών πληροφοριών που αφορούν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα και ενίοτε μια μικρή οικογένεια επαγγελμάτων. 26

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΗ (PORTOFOLIO) Μέσα από τις πληροφορίες που παρέχει, η εκπαιδευτική-επαγγελματική μονογραφία δίνει την δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να γνωρίσει έμμεσα τον κόσμο των επαγγελμάτων και να τον προσεγγίσει θεωρητικά. 27

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Σκοπός της εν λόγω μονογραφίας είναι να παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του επαγγέλματος στο άτομο, συμβάλλοντας στην καλύτερη προσέγγιση της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής επιλογής του. 28

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Η εκπαιδευτική-επαγγελματική μονογραφία ουσιαστικά τον βοηθά να ανακαλύψει τις διάφορες εναλλακτικές λύσεις, να ζυγίζει τους κινδύνους καθώς και τις πιθανότητες και το κόστος μιας λανθασμένης επιλογής. 29

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Πρέπει να συμβάλλει ώστε ο ενδιαφερόμενος να ακολουθήσει τη σωστή κατεύθυνση μέσα από πληροφορίες, που συχνά μπορεί να είναι τόσο σύνθετες και πολλές, ώστε να του προκαλούν σύγχυση και άγχος. 30

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Τέλος, η μονογραφία πρέπει να είναι σε θέση να βοηθήσει τον ενδιαφερόμενο να αναθεωρήσει τις προσωπικές του πεποιθήσεις και τους στόχους του, αν αυτοί είναι σε λάθος δρόμο. 31

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Η εν λόγω μονογραφία μπορεί να περιλαμβάνει τους παρακάτω θεματικούς άξονες: Ι. Μέρος: Εισαγωγή Σύντομη εισαγωγική παρουσίαση- περιγραφή επαγγέλματος (στοιχεία, τα οποία δίνουν μια πρώτη, γενική ιδέα για το επάγγελμα). 32

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Ιστορική θεώρηση της εξέλιξης του επαγγέλματος (το στίγμα του επαγγέλματος στο χώρο και στο χρόνο). Κοινωνική προσφορά του επαγγέλματος. Παραδοσιακές μορφές- σύγχρονες εξειδικεύσεις. 33

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΙΙ. Μέρος: ανάλυση επαγγέλματος, φύση και περιεχόμενο Τυπικά προσόντα - τρόποι εισόδου στο επάγγελμα. Περιγραφή απαραιτήτων σπουδών. Περιγραφή του επαγγελματικού Αντικειμένου / επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Απαραίτητες επαγγελματικές δεξιότητες (τι είναι ικανός να κάνει ο επαγγελματίας) 34

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΙΙ. Μέρος: ανάλυση επαγγέλματος, φύση και περιεχόμενο Στοιχεία προσωπικότητας. Εργασιακές συνθήκες (ωράριο, αποδοχές, μονιμότητα, είδος απασχόλησης κ.ά.) Ειδικός εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την άσκησή του. 35

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΙΙ. Μέρος: ανάλυση επαγγέλματος, φύση και περιεχόμενο Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Χώροι επαγγελματικής απορρόφησης. Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος. Υπάρχουσα κατάσταση στην αγορά εργασίας - δυναμικό επαγγέλματος- μελλοντικές τάσεις ανάπτυξης. 36

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΙΙ. Μέρος: ανάλυση επαγγέλματος, φύση και περιεχόμενο Πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης για το επάγγελμα (επαγγελματικές, συνδικαλιστικές και επιστημονικές οργανώσεις, αρμόδιες υπηρεσίες, τα επιστημονικά επαγγελματικά έντυπα και βιβλία για την ειδικότητα αυτή) 37

Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) Σ.Ε.Π. Περιβάλλον Εργασίας – Υγιεινή & Ασφάλεια (Α΄ΕΠΑΛ) ΙΙΙ. Μέρος: Παραρτήματα (ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνουν: συνεντεύξεις επαγγελματιών, πληροφοριακό υλικό ενώσεων, θεσμικό πλαίσιο κ.ά.) Το μάθημα αξιολογείται-βαθμολογείται ανά τετράμηνο, αλλά δεν είναι γραπτώς εξεταζόμενο. 38

Υπεύθυνος ΣΕΠ: Καζαντζίδης Σάββας του ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ. ΝΕΑΠΟΛΗ: Αγ. Στεφάνου 26 Τηλέφωνο : 2310550240