Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Tα χρoνια του Περικλh.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Συστήματα Ταξινόμησης Βιβλιοθήκης
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
#dyas_collections password: academyofathens1926. Πώς προβάλλω τις συλλογές μου μέσα από το ΔΥΑΣ Παρουσίαση των στοιχείων καταγραφής των συλλογών στην.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Επεξεργαστής Παρουσιάσεων λογισμικό Ο Επεξεργαστής παρουσιάσεων είναι και αποτελείται από μια ομάδα από οπτικά εργαλεία που βοηθούν το χρήστη να δημιουργεί.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Εγχειρίδιον Επικτήτου
Ο Φίλιππος Β΄και η ένωση των Ελλήνων
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
25. Η ανάσταση του Λαζάρου- «’Εγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή»
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται
ΚΠΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑ 11Η ΕΝΟΤΗΤΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το κείμενο αναφέρεται στο αγαπημένο άλογο του Μ. Αλεξάνδρου, το Βουκεφάλα. Ο Αρριανός μάς δίνει διάφορες εκδοχές για την προέλευση του ονόματος του αλόγου και παραδίδει και ένα χαρακτηριστικό επεισόδιο που δείχνει τον στενό δεσμό του μεγάλου στρατηλάτη με τον πιστό σύντροφό του. Ο Πλούταρχος στο έργο του Ἀλέξανδρος (6.1-8) περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο ο Αλέξανδρος δάμασε τον Βουκεφάλα. Βλ. και πρόσθετες πηγές πληροφοριακού υλικού για τον Αλέξανδρο και τον Βουκεφάλα. O Aλέξανδρος δαμάζει τον Βουκεφάλα . Πίνακας του γερμανού ζωγράφου,F. Schommer, 19ος αιώνας.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ it's ancient greek to me!

ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Το αρχαίο κείμενο, λεξιλογικές επισημάνσεις και απόδοση νοήματος.  το σχεδιάγραμμα της ενότητας Ερωτήσεις  1. Πώς πέθανε ο Βουκεφάλας; 2. Σε τι όφειλε το όνομά του το άλογο του Μ. Αλεξάνδρου; 3. Ποιο γεγονός επικαλείται ο Αρριανός, για να καταδείξει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Μ. Αλεξάνδρου για το άλογό του; 4. Μπορείτε να ανακαλέσετε στη μνήμη σας άλλες γνωστές περιπτώσεις στενού δεσμού μεταξύ ενός ανθρώπου και ενός ζώου;

Ο ΑΡΡΙΑΝΟΣ Αρριανός (90 - 175 μ.Χ.) Αρριανός (90 - 175 μ.Χ.) Ο Φλάβιος Αρριανός, από τη Νικομήδεια της Βιθυνίας ανήκει στο 2ο αι. μ.Χ.. Με φιλοσοφική παιδεία στην Αθήνα και στη Νικόπολη της Ηπείρου (υπήρξε μαθητής του στωικού Επίκτητου), στρατιωτική και πολιτική δράση (διατέλεσε άρχων, ύπατος, ανθύπατος, τοπάρχης Καππαδοκίας), τιμήθηκε στην Αθήνα ως «υπατικός φιλόσοφος» και απέκτησε τα δικαιώματα του Ρωμαίου πολίτη. Υπήρξε συγγραφέας πολυγραφότατος. ο Αρριανός έμεινε κυρίως διάσημος για το έργο του Αλεξάνδρου Ανάβασις, που στον τίτλο και τη δομή θυμίζει την Ανάβαση του Ξενοφώντα· είναι αφιερωμένο στη μεγαλειώδη εκστρατεία του Αλέξανδρου,από την αρχή έως την ημέρα του θανάτου του, και αποτελεί πανηγυρικό για το στρατηλάτη. Το έργο αποτελείται από εφτά βιβλία Προτομή του Αρριανού

Χάρτης με τις κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου Χάρτης με τις κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου

ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Η αγάπη του Αλεξάνδρου για τον Βουκεφάλα (ΒΙΝΤΕΟ) Η αγάπη του Αλεξάνδρου για τον Βουκεφάλα (ΒΙΝΤΕΟ) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ - Βίντεο από το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ - Βίντεο από το Γυμνάσιο Βόνιτσας. Στη σελίδα της "Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης" : ντοκιμαντέρ "Αλέξανδρος ο Μέγας".

Ο Αλέξανδρος δαμάζοντας τον Βουκεφάλα Πίνακας του Edgar Degas, 1859-1861

ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ πόλις ΛΕΞΙΚΑ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ [= πόλη, πολιτεία] θ. πολι-, πολε- ΛΕΞΙΚΑ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Αρχαία Ελληνική / Νέα Ελληνική ὁ πολίτης ἡ πολιτεία [= (α.ε.) το πολίτευμα, ο τρόπος ζωής των πολιτών, (ν.ε.) το κράτος, η πόλη] ὁ πολιτευτής [= ο πολιτικός] πολιτικός τὰ πολιτικά τὸ πολίτευμα πολιτεύω [= είμαι πολίτης] πολιτεύομαι [= (α.ε.) δρω ως πολίτης, (ν.ε.) θέτω υποψηφιότητα στις εκλογές] ὁ πολιτισμός η πολιτική πολιτικάντης [= ο πολιτικός που αναδεικνύεται με ευτελή μέσα, δημαγωγία, πελατειακές σχέσεις] πολιτειακός [= αυτός που σχετίζεται με το πολίτευμα] πολιτισμένος πολιτιστικός πολιτισμικός ἡ ἀκρόπολις (-η) ἡ κωμόπολις (-η) πολιορκῶ ἡ πολιορκία ὁ πολιοῦχος [= ο προστάτης της πόλης] πολιτογραφῶ [= (α.ε.) εγγράφω κάποιον ως πολίτη, (ν.ε.) δίνω υπηκοότητα] ὁ πολιτοφύλαξ (-ακας) [= αυτός που φυλάει τους πολίτες] συμπολιτεύω (ν.ε. συμπολιτεύομαι) ἡ συμπολίτευσις (-η) ὁ συμπολίτης ἀντιπολιτεύομαι [= είμαι πολιτικός αντίπαλος] πολιτικοποιώ πολιτικοποίηση πολιτικολογώ πολιτοφυλακή [= ένοπλο σώμα πολιτών για τη διατήρηση της τάξης] πολεοδόμος πολεοδομία αντιπολίτευση απολίτιστος απολιτικός

ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ Αντιστοίχισε τους ορισµούς µε την κατάλληλη λέξη από τις παρακάτω: αντιπολίτευση πολεοδοµία πολιτεία πολίτευµα πολιτικάντης πολιτικοποιούµαι πολιτισµένος πολιτιστικός πολιτογραφώ συµπολίτευση 1. το πολίτευµα, ο τρόπος ζωής των πολιτών, το κράτος ________________ 2. το πολιτικό σύστηµα οργάνωσης και άσκησης της εξουσίας σε µια χώρα ________________ 3. ο πολιτικός που αναδεικνύεται µε ευτελή µέσα ________________ 4. αυτός που έχει ανεπτυγµένο πολιτισµό, που έχει καλούς τρόπους ________________ 5. αυτός που αφορά τον πολιτισµό, που προωθεί την ανάπτυξή του ________________ 6. η επιστήµη που ασχολείται µε το σχεδιασµό µιας πόλης ________________ 7. το σύνολο των κοµµάτων που είναι αντίθετα µε την κυβέρνηση ________________ 8. το σύνολο των κοµµάτων που είναι σύµφωνα µε την κυβέρνηση ________________ 9. αποκτώ πολιτική συνείδηση, συµµετέχω στην πολιτική ζωή ________________ 10. εγγράφω κάποιον ως πολίτη, του δίνω την υπηκοότητα ________________

ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ Αντιστοίχισε τις λέξεις δηµιουργώντας ονοµατικά σύνολα. Αντιστοίχισε τις λέξεις δηµιουργώντας ονοµατικά σύνολα. πολιτιστικός αξιωµατική πολιούχος άγιος πολιτική άνθρωπος πολιτειακό πολίτευµα πολιτισµένος θέµα αντιπολίτευση ενεργός πολίτης υπόθεση ακρόπολη σύλλογος πολεοδοµία επιστήµη δηµοκρατικό πόλης

ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ Συµπλήρωσε τα κενά επιλέγοντας την κατάλληλη λέξη 1. Κάθε µυκηναϊκή πόλη είχε µια ____________, όπου χτιζόταν το ανάκτορο. α) ακρόπολη β) πολεοδοµία γ) πολιορκία 2. Η Νεάπολη Λακωνίας είναι µια µεγάλη ______________. β) κωµόπολη γ) πόλη 3. Στη φύλαξη των συνόρων συνέβαλε αποτελεσµατικά η ______________. α) κωµόπολη β) πολιτικοποίηση γ) πολιτοφυλακή 5. Πήγα στην __________________ για την άδεια ανέγερσης της οικοδοµής. α) πολεοδοµία β) συµπολίτευση γ) ακρόπολη

ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ Ασκήσεις Αντιστοίχισε τους ορισμούς με τη σωστή λέξη.  Ασκήσεις   Αντιστοίχισε τους ορισμούς με τη σωστή λέξη. Αντιστοίχισε τις λέξεις δημιουργώντας ονοματικά σύνολα. Συμπλήρωσε τα κενά επιλέγοντας την κατάλληλη λέξη. Πρόσθετες ασκήσεις σε αρχείο pdf

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Η γραμματική και το συντακτικό της ενότητας:  Η γραμματική και το συντακτικό της ενότητας: Θεωρία για την απλή πρόταση, το υποκείμενο, το κατηγορούμενο, το αντικείμενο Ασκήσεις Μια εύκολη άσκηση για το αντικείμενο

Ο Αλέξανδρος ιππεύοντας το Βουκεφάλα Πίνακας του Benjamin Robert Haydon

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ Πλούταρχος, Αλέξανδρος 6.5-8 Παράλληλα κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό Σε σελίδα της "Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα" μπορείτε να διαβάσετε σε μετάφραση την περιγραφή του Πλουτάρχου (Αλέξανδρος  6.1-8) για τον τρόπο με τον οποίο ο Αλέξανδρος δάμασε τον Βουκεφάλα, καθώς και μια διαφορετική  ερμηνεία για το όνομα του Βουκεφάλα, που μας παραδίδει ο Στράβωνας (Γεωγραφικά 15.1.29). Θα βρείτε επίσης πλούσιο εικονογραφικό υλικό για τον Αλέξανδρο και τον Βουκεφάλα, καθώς και χάρτες, για να εντοπίσετε τις πόλεις Νίκαια και Βουκεφάλα και την περιοχή των Ουξίων. Στοιχεία για τις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου μπορείτε να βρείτε και σε σελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.