ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΝΕΥΤΩΝΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ Ο Νόμος της αδράνειας.
Advertisements

Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Συμμετρία & Σχετικότητα στον κόσμο μας Κατερίνα Ζαχαριάδου.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Κεφάλαιο 4: Δυναμική της Κίνησης
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΕΠΑ 336 Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Κοσμολογία και Αρχαία Ελλάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ
Διημερίδα Αστροφυσικής
«ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ» ΗΛΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 12ο Γυμνάσιο Πάτρας
Δυνάμεις – Σωματίδια Δυναμεις Εξ’ αποστάσεως Εξ’ επαφής Τα λεγόμενα σωματίδια φορείς δυνάμεων είναι υπεύθυνα για την αλληλεπίδραση των σωμάτων που βρίσκονται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Γιώργος Χατζηπαναγιώτης
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Οι ιδέες των μαθητών. Εναλλακτικές Ιδέες Εναλλακτικές αντιλήψεις, προϊδέες, παρανοήσεις, διαισθητικές ιδέες, λανθασμένες αντιλήψεις, αλλά και νοητικά.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
… εκεί που οι δυνάμεις περισσεύουν ρευστά και πίεση.
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
ΚΕΡΑΥΝΟΙ.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΦΕΙΑ – 3ο Μάθημα Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μάθημα 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους
Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ Π.Τ.Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΛΑΚΙΤΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Αρχαίοι Έλληνες ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Αρχαίοι Έλληνες “Όλα όσα συμβαίνουν στη φύση οφείλονται στη θέληση των Θεών.” Θαλής: προέβλεψε μια έκλειψη ηλίου, καθόρισε το έτος σε 365 μέρες και θεώρησε το νερό αρχή των πάντων Αναξίμανδρος: Έπαιρνε σαν αρχή των πάντων την απροσδιόριστη ύλη (άπειρο) Αναξιμένης: Πήρε σαν αρχή τον αέρα Ηράκλειτος: Πίστευε ότι αρχή των πάντων ήταν η φωτιά Λεύκιππος – Δημόκριτος: Δύο είναι τα στοιχεία (το πλήρες – κενό). Άπειρα άτομα. ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Αρχαίοι Έλληνες ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Αρχαίοι Έλληνες Αριστοτέλης: Για να εξηγήσει τα φαινόμενα, απέδιδε σε κάθε ιδιότητα ένα μυστικό γνώρισμα. Κίνηση (πρώτο κινούν) Ο Αριστοτέλης έφτανε σε συμπεράσματα με βάση το συλλογισμό (λέξεις) Αγνοούσε το πείραμα – Παρατήρηση Προσφορά: Εισήγαγε τη συλλογή υλικού, την ταξινόμηση, την εξαγωγή συμπερασμάτων και καταξίωσε την επαγωγική μέθοδο. «Περί του χρόνου εξελίξεως των γονιμοποιηθέντων αυγών στα πτηνά» ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Επιστημονική Επανάσταση 16ος αιώνας ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Επιστημονική Επανάσταση 16ος αιώνας Κοπέρνικος: έθεσε τα θεμέλια οικοδόμησης της επιστήμης. (Ο ήλιος κέντρο του πλανητικού συστήματος). ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Η παρατήρηση πηγή αλήθειας Η σχολαστική ομιλία εκτοπίζεται Γαλιλαίος: Έδωσε στην επιστήμη την αρχή του πειράματος και την προγραμματισμένη παρατήρηση. Νεύτωνας: Έδωσε έμφαση στην παρατήρηση και την ερευνητική προσπάθεια. ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (Deductive approach) Σύμφωνα με τον Popper: Υπάρχει μια κοινή μέθοδος που μπορεί να εφαρμοστεί και στη μελέτη των Φ.Ε. Κάποιος θέτει το πρόβλημα και στη συνέχεια εξετάζονται κριτικά όλες οι προτεινόμενες λύσεις Όταν προτείνουμε μια λύση, αντικειμενικός σκοπός δεν είναι να υπερασπιστούμε τη θεωρία αλλά να προσπαθήσουμε να τη διαψεύσουμε. Κριτήριο διαψευσιμότητας: «μια εμπειρική πρόταση είναι επιστημονική όταν μπορεί να διαψευστεί» ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (Deductive approach) Σύμφωνα με τον Kuhn: Θεωρεί το κριτήριο της διαψευσιμότητας ανάλογο με την εμπειρική κατάσταση στην οποία μια προκαλούμενη κρίση προετοιμάζει το δρόμο για μια νέα θεωρία Η γνώση στις Φ. Ε. προάγεται με μια σειρά από επαναστάσεις στη θεωρία, καθεμιά από τις οποίες προκαλείται από μια κρίση περισσότερο σοβαρή από την απλή ύπαρξη μερικών απλών περιπτώσεων. ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (Deductive approach) Ο Νεύτωνας: Πρώτο έργο Principia = θεωρητική διερεύνηση των φαινομένων, τίθενται αξιωματικά οι νόμοι της κίνησης και προκύπτουν παραγωγικά οι συνέπειες Δεύτερο έργο optis = χρησιμοποιεί εκτεταμένα τη μέθοδο της ανάλυσης και σύνθεσης. Π.χ στην ανάλυση του φωτός. ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ) Στην προαγωγή των Φ. Ε. Αφού η κατασκευή και ο έλεγχος των θεωριών είναι το κύριο χαρακτηριστικό της μιας και καμιά επιστημονική θεωρία δεν μπορεί ποτέ να δημιουργηθεί από την παρατήρηση Στο σχολείο: Παίζει σημαντικό ρόλο όταν ο εκπαιδευτικός θέτει το πρόβλημα και καλεί τους μαθητές να κάνουν προβλέψεις, να υποθέσουν, να περιγράψουν, να αναλύσουν τα δεδομένα και να καταλήξουν σε συμπεράσματα. ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (Inductive approach) Μπάλα είναι κάτι σφαιρικό, από πλαστικό ή δέρμα με διάφορα χρώματα με το οποίο παίζουμε ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (Inductive approach) ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Ίσως είναι… Μάλλον οφείλεται… Πρόκειται να… ΙΔΕΕΣ φαινόμενο Απόψεις των μαθητών ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΙΔΕΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Ιδέες των μαθητών Άποψη Αφηρημένη έννοια Εκτίμηση ΙΔΕΑ Οι απόψεις των παιδιών για τα φαινόμενα ομαδοποιούνται και συγκροτούν ερμηνευτικά πρότυπα. Καταγράφονται ως: Ιδέες των μαθητών Εναλλακτικές ιδέες Παρανοήσεις Προϋπάρχουσες ιδέες Αυθόρμητες αντιλήψεις Διαισθητικές ιδέες Αναπαραστάσεις ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Γιατί δημιουργούνται; ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Γιατί δημιουργούνται; Προσπαθούν να δώσουν νόημα στον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν Προσπαθούν να ερμηνεύσουν το φυσικό περιβάλλον Πώς δημιουργούνται; Επίδραση των Μ.Μ.Ε. Αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά Επίδραση των αντιλήψεων των μεγάλων Σχολικά εγχειρίδια Επικοινωνία δασκάλου - μαθητή ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Τα μη ορατά δεν υπάρχουν Περιορισμένη εστίαση Εστιάζουν την προσοχή τους σε αλλαγές και όχι σε σταθερές καταστάσεις Γραμμικός αιτιακός συλλογισμός Μη διαχωρισμός των εννοιών Εξάρτηση από το πλαίσιο Εγωκεντρική και ανθρωποκεντρική άποψη Στα αντικείμενα αποδίδονται χαρακτηριστικά ανθρώπων ή ζώων Οι εναλλακτικές απόψεις των μαθητών έχουν γενικότητα και διαχρονική ισχύ. ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΕΡΑ Α. ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ Ύπαρξη αέρα σε ανοικτά και κλειστά δοχεία Ιδιότητες αέρα Αέρια και αέρας ως υλικά σώματα Διαρκής – αναλλοίωτη φύση ενός αερίου Αέρας και φως Αέρας και Βάρος Αέρας και Βαρύτητα Β. ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΠΙΕΣΗ Άνεμος και Πίεση Διαφοροποίηση ατμοσφαιρικής πίεσης και κίνησης αέρα Δυνάμεις του αέρα κι εξωτερικές δυνάμεις Αέρας σε δοχείο ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Ι Οι βιταμίνες σου δίνουν ενέργεια Οι υγιείς άνθρωποι έχουν πολύ ενέργεια Η ενέργεια σε στηρίζει Η ενέργεια είναι δύναμη Ο ήλιος δίνει στα φυτά ενέργεια Ο σκύλος μου έχει πολύ ενέργεια, τρέχει γύρω – γύρω όλη την ώρα Η ενέργεια είναι σαν μια ώθηση να κάνεις κάτι Το πετρέλαιο είναι σαν μια ενέργεια Χρησιμοποιείς ενέργεια όταν οδηγάς το ποδήλατό σου Δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς ενέργεια Μου έχει τελειώσει η ενέργεια Τα πάντα έχουν ενέργεια για να μπορούν να κινούνται ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΙΙ Η ενέργεια είναι ισχύς Ο ήλιος δίνει ενέργεια στα φυτά Ο σκύλος μου έχει αρκετή ενέργεια, τρέχει γύρω – γύρω όλη την ώρα Η ενέργεια είναι σαν μια δύναμη Η βενζίνη είναι σα μια ενέργεια Χρησιμοποιείς ενέργεια ανεβαίνοντας στο ποδήλατό σου Δε μπορούμε να ζήσουμε χωρίς ενέργεια Ο ηλεκτρισμός σου δίνει ενέργεια Η ζάχαρη είναι τροφή, που σου δίνει ενέργεια Χρησιμοποιούμε ενέργεια για να σηκώνουμε αντικείμενα Στις μηχανές υπάρχει ενέργεια Η πυρηνική ενέργεια δίνει φως Ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ενέργεια όταν κινείται ΠΤΝ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ