Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «Μικρές Αγγελίες – Μεγάλες Αλήθειες» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Μεταρρυθμιςη ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ Γκασούκα Μαρία Επίκουρη Καθηγήτρια Φύλου και.
5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
ΒΑΡΔΑΚΑ ΣΤΕΛΛΑ (Α.Μ.: 425Μ/ )
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Η Διάσταση του φύλου στο βιβλίο του ΣΕΠ της Γ΄Γυμνασίου
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Στερεότυπα των φύλων στην οικογένεια και στην εκπαίδευση
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Στερεότυπα φύλου στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων του Γιώργου Π
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Δημιουργία Ερευνητικού Εργαλείου
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στερεότυπα.
ΦΥΛΛΟ.
Χορογραφίες Προγραμμάτων Γυμναστικής για Όλους
Χορευτικό ταξίδι στο χρόνο και στον τόπο: από το βορρά στο νότο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις. ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Σεξισμός στη γλώσσα. Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις. Στα δημόσια έγγραφα το γυναικείο φύλο είναι σχεδόν αόρατο. Επίσης στον προφορικό και γραπτό λόγο στο σχολείο.

Γιατί να χρησιμοποιούμε νέες λέξεις; Γιατί χρειάζεται να αλλάξουμε τη γλώσσα; Γιατί να χρησιμοποιούμε νέες λέξεις; Είναι αναγκαίο η γλώσσα να σταματήσει να διαιωνίζει σεξιστικές αντιλήψεις. Γιατί αν συνεχίσουμε να μιλάμε την ίδια γλώσσα θα αναπαράγουμε την ίδια ιστορία.

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών για τη χρήση μη σεξιστικών εκφράσεων Έρευνες με προσωπικές συνεντεύξεις για τις επιπτώσεις της γλώσσας στην ψυχολογία του ανθρώπου Πειραματικές διδασκαλίες σε σχολεία με τη χρήση μη σεξιστικών λέξεων Καταγραφή αλλαγών στις αντιλήψεις και στάσεις των μαθητριών και των μαθητών με τη χρήση μη σεξιστικής γλώσσας Διανομή σε όλα τα σχολεία οδηγού χρήσης μη σεξιστικών λέξεων Δημιουργία λεξικού χρήσης εναλλακτικών όρων

Στερεότυπα στα σχολικά εγχειρίδια Σε όλα τα σχολικά βιβλία η παρουσία των γυναικών είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Το περιεχόμενο των βιβλίων είναι μονοφυλικό. Μαθητές και μαθήτριες διαβάζουν βιβλία τα οποία προβάλλουν κυρίως το ένα φύλο και σε στερεοτυπικούς ρόλους.

Ισομερής κατανομή φωτογραφιών και σκίτσων που απεικονίζουν γυναίκες και άνδρες. Αλλαγή περιεχομένου και προώθηση μη στερεοτυπικών επαγγελμάτων και ασχολιών. Αλλαγή εικονογράφησης για ενθάρρυνση πρωτοβουλιών, για ανίχνευση του προσωπικού τους δρόμου, για σεβασμό της διαφορετικότητας.

Υποαντιπροσώπευση των γυναικών σε ανώτερες ιεραρχικά διοικητικές θέσεις 13 περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα Διευθυντές και διευθύντριες στις περιφερειακές διευθύνσεις 10 Άνδρες 3 Γυναίκες Σύμβουλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 177 άνδρες και 125 γυναίκες στην δημοτική εκπαίδευση. 10 άνδρες και 7 γυναίκες στην ειδική 1 άνδρας και 68 γυναίκες στην προσχολική Σύμβουλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 235 άνδρες και 192 γυναίκες. Διευθυντές και διευθύντριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 49 άνδρες και 9 γυναίκες. Διευθυντές και διευθύντριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Διευθυντές και διευθύντριες σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 68% άνδρες και 32% γυναίκες Διευθυντές και διευθύντριες σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 2419 άνδρες με ποσοστό 70% και 1057 γυναίκες με ποσοστό 30%.

Η κα Μαραγκουδάκη συμπεραίνει ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί αποτελούν την «αποκλεισμένη πλειοψηφία» από τη διοικητική ιεραρχία του εκπαιδευτικού συστήματος. Λόγοι αποκλεισμού: στην απουσία ευκαιριών για εξοικείωση των γυναικών με το γραφειοκρατικό χαρακτήρα των αρμοδιοτήτων αυτών στις στερεοτυπικές αντιλήψεις που ταυτίζουν τις διοικητικές θέσεις με τον ανδρικό χαρακτήρα στον άνισο καταμερισμό της εργασίας στην οικογένεια

Τι εμποδίζει τις γυναίκες να ανελιχθούν σε υψηλές θέσεις Οικογενειακές ευθύνες Κοινωνικές αντιλήψεις και η ανδρική πολιτιστική κυριαρχία Διοικητικές απαιτήσεις Σχέση με τις μαθήτριες και τους μαθητές και τους γονείς τους Η γυάλινη οροφή Προσωπικά και ψυχολογικά αίτια Θεσμικά αίτια Κοινωνικοπολιτικά και πολιτισμικά αίτια

Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τα κορίτσια και τα αγόρια Οι εκπαιδευτικοί μιλούν με διαφορετικό τρόπο όταν μιλούν για αγόρια και κορίτσια, όταν αναφέρονται στη σχολική επίδοση. Χρησιμοποιούν διαφορετικά ερμηνευτικά πλαίσια για το κάθε φύλο. Τα συναισθηματικά ανώριμα αγόρια και τα ώριμα συναισθηματικά κορίτσια. Τα αθώα αγόρια, τα πονηρά, ύπουλα κορίτσια. Τα επιθετικά αγόρια , τα ήσυχα και υπάκουα κορίτσια. Τα έξυπνα αγόρια και τα μελετηρά κορίτσια.

Επίγνωση των εκπαιδευτικών για την ανισότητα των φύλων στην κοινωνία. Επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών για ενημέρωση, συνειδητοποίηση και ευαισθητοποίηση για την ισότητα των φύλων Στρατηγικές παρέμβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία

Γενική Γραμματεία Ισότητας των φύλων ΚΕΘΙ (κέντρο ερευνών για θέματα ισότητας) Παρατηρητήριο για την ισότητα στην εκπαίδευση Φυλοπαιδεία / ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια για θέματα φύλου. www.fylopedia.oua.gr