Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Με πόση ασφάλεια χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Βιολογία Γυμνασίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Προπονούμαι στην προπαίδεια
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Καλώς ορίσατε! [Έτος] Σχολικό έτος.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Καλώς ορίσατε! Σχολική χρονιά [Εισαγωγή έτους] Όνομα σχολείου
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης

Διαδικασία έρευνας δράσης Σχεδιασμός: Οι μαθητές μου πιστεύουν ότι επιστήμη σημαίνει ανάκληση γεγονότων και όχι διαδικασία έρευνας. Πώς μπορώ να προκαλέσω την έρευνα στους μαθητές μου; Να αλλάξω το αναλυτικό πρόγραμμα; Να αλλάξω τις ερωτήσεις μου; Να αποφασίσω τις στρατηγικές μου για τις ερωτήσεις. ΰ Μετατροπή της στρατηγικής των ερωτήσεων για να ενθαρρύνω τους μαθητές να διερευνούν τις απαντήσεις στις δικές τους ερωτήσεις. Δράση & παρατήρηση: Δοκιμάζω ερωτήσεις που αφήνουν τους μαθητές να πουν αυτό που πιστεύουν, αυτό που τους ενδιαφέρει. ΰ Καταγράφω τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις σε κασέτα για ένα–δυο μαθήματα για να δω τι συμβαίνει. Κρατώ σημειώσεις από τις εντυπώσεις μου σε ένα ημερολόγιο. Στοχασμός : Οι ερωτήσεις μου για την έρευνα διαταράσσονται από την ανάγκη μου να έχω τον έλεγχο, όπως περιμένει η τάξη. Αναθεωρημένος σχεδιασμός: Συνεχίζω το γενικό σκοπό αλλά περιορίζω τις εκδηλώσεις ελέγχου της τάξης από την πλευρά μου. Δράση & παρατήρηση Χρησιμοποιώ λιγότερες δηλώσεις ελέγχου για ένα – δυο μαθήματα ΰ Καταγράφω σε κασέτα τις ερωτήσεις και τις δηλώσεις ελέγχου. Σημειώνω στο ημερολόγιο τις επιδράσεις στη συμπεριφορά των μαθητών. Στοχασμός: Η έρευνα αναπτύσσεται, αλλά οι μαθητές είναι πιο ανήσυχοι. Πώς μπορώ να τους ελέγξω; Αν ακούνε ο ένας τον άλλον, αν διερευνώ τις ερωτήσεις τους; Ποια μαθήματα θα βοηθήσουν;

Μια εκπαιδευτικός ζήτησε από μια συνάδελφό της που την εμπιστευόταν να ηχογραφήσει μια ώρα διδασκαλίας, για να διερευνήσει σε ποιον απηύθηνε τις ερωτήσεις της. Διαπίστωσαν από την παρατήρηση ότι απευθυνόταν δυο φορές περισσότερο στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια, αν και το ποσοστό αγοριών και κοριτσιών ήταν το ίδιο. Διαφοροποίησε σταδιακά τη στάση της, αφού όμως πρώτα φρόντισε να αλλάξει τις προσδοκίες που είχαν οι μαθητές από την ίδια. Ένας εκπαιδευτικός που δίδασκε Φυσική ενδιαφέρθηκε για τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές κατανοούν τη διδακτική ενότητα αλλά και το βαθμό κατανόησης. Διαπίστωσε ότι οι ερωτήσεις του στην τάξη δεν έδιναν παρά ελάχιστα περιθώρια στους μαθητές να μιλήσουν για τις ιδέες τους αλλά και για ό,τι είχαν κατανοήσει. Άλλαξε δραστικά το ύφος της διδασκαλίας του μειώνοντας το χρόνο που ο ίδιος μιλούσε από 85% σε 40%. Στη συνέχεια κατάλαβε ότι έπρεπε να αλλάξει και το είδος των ερωτήσεων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να κατανοήσουν τα όσα διδάχτηκαν μέσα από συζητήσεις με τον ίδιο και τους συμμαθητές τους.

Μια εκπαιδευτικός αντιμετώπιζε προβλήματα πειθαρχίας με ένα ιδιαίτερα ανήσυχο τμήμα. Ηχογράφησε μια συνηθισμένη διδασκαλία της και συνειδητοποίησε ότι η ίδια οξύνει το πρόβλημα με το να απασχολεί συνεχώς τους μαθητές με το θέμα της πειθαρχίας. Έτσι αποφάσισε να διαπραγματευτεί με τους μαθητές για τους κανόνες που πρέπει να υπάρχουν στην τάξη και απλώς το πρόβλημα εξαφανίστηκε. Προχώρησε πειραματιζόμενη μήπως μπορεί να διαπραγματευτεί και το Αναλυτικό Πρόγραμμα με τους μαθητές και ανακάλυψε την αξία των στρατηγικών της διδασκαλίας που χρησιμοποιούν τη γνώση των μαθητών ως βάση για νέα μάθηση. Μια ομάδα εκπαιδευτικών διερεύνησε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές για την ενισχυτική διδασκαλία στο μάθημα της Γλώσσας στο Γυμνάσιο. Με βάση δεδομένα, που συνέλεξαν από τους μαθητές, από τα ημερολόγια που κρατούσαν με τις κρίσεις τους, και τη διασταύρωση των επισημάνσεών τους κατά τη διάρκεια δύο περιόδων, ανακάλυψαν ότι, όταν οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν την ενισχυτική διδασκαλία δεν εργάζονται σε ξεχωριστά τμήματα κάποιες επιπρόσθετες ώρες, αλλά εντάσσονται στη διαδικασία της διδασκαλίας στην κανονική τάξη ως συνεργάτες εκπαιδευτικοί, τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα για τους μαθητές που χρειάζονται επιπρόσθετη βοήθεια.

Αρκετές ομάδες εκπαιδευτικών διερεύνησαν τα προβλήματα και τις συνέπειες της περιγραφικής, μη ανταγωνιστικής αξιολόγησης. Ανακάλυψαν ότι οι μαθητές προτιμούσαν την περιγραφική ανατροφοδότηση και τη βρήκαν περισσότερο επιβοηθητική για τη μάθησή τους. Διαπίστωσαν ακόμη ότι η περιγραφική αξιολόγηση δημιουργεί ένα πιο συνεργατικό μαθησιακό περιβάλλον. Άλλοι εκπαιδευτικοί, ορισμένοι γονείς και κάποιοι από τους ίδιους τους μαθητές ανησύχησαν για τις συνέπειες της μη βαθμολόγησης και ιεράρχησης των μαθητών. Τα αποτελέσματα όμως της χρήσης του ανταγωνισμού ως κινήτρου μάθησης ήταν τέτοια που οι εκπαιδευτικοί συνέχισαν την στρατηγική της περιγραφικής αξιολόγησης και πήραν με το μέρος τους και κάποιους – όχι όλους – από αυτούς που ήταν αντίθετοι σε αυτή τη στρατηγική. Ένας δάσκαλος που έκανε Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προβληματιζόταν για την αδυναμία των μαθητών του να του θέσουν ερωτήσεις για αμφιλεγόμενα περιβαλλοντικά θέματα. Άλλαξε τον τρόπο διδασκαλίας και μετέτρεψε τη δασκαλοκεντρική συζήτηση σε μια «σύσκεψη δημοτικού συμβουλίου» με αρκετές μικρές ομάδες στις οποίες ήταν ο ίδιος συντονιστής. Οι μαθητές άρχισαν να ρωτούν ο ένας τον άλλο για περιβαλλοντικά θέματα σε μεγάλη έκταση και ζήτησαν από το δάσκαλο να μην παρεμβαίνει. Το ζήτημα που απασχολούσε πλέον το δάσκαλο ήταν πώς θα μπορούσε να έχει μια θέση συντονιστή χωρίς να επηρεάζει το χαρακτήρα της συζήτησης.