Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Π.Τ.Δ.Ε.) του Α.Π.Θ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδασκαλείο Δ.Ε. ¨Αλέξανδρος Δελμούζος¨ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Εργασία για Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Χειμαριού Ελισσάβετ ΑΜ 5334 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ « Η Γλωσσική εκπαιδευτική πολιτική και το ζήτημα των εγχειριδίων την περίοδο »
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας.
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα και τη Λαμία στα χρόνια της μεταρρύθμισης του 1929 Γιώργος Σταυρόπουλος Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Α / θμιας Εκπ / σης.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Μaθηση και μορφες διδασκαλιας
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Επιστήμες της εκπαίδευσης
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Τα «Αθεϊκά» του Βόλου.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα

Τέλος 19ου – Αρχές 20ου αι. Άνδρωση ελληνικής αστικής τάξης → αφετηρία δυναμικών και διαρκών μεταρρυθμιστικών εξορμήσεων σε όλους τους τομείς → εκπαιδευτικά μεταρρυθμιστικά αιτήματα: κίνημα δημοτικισμού

Αλέξανδρος Δελμούζος «Χρόνια ολόκληρα καρφωμένοι στα θρανία ακίνητοι ακούγαμε τον δάσκαλο. Αυτός μιλούσε, μονολογούσε αδιάκοπα, αυτός σκεπτόταν, κι εμείς καθόμαστε φρόνιμα με σταυρωμένα χέρια και μαθαίναμε. Στην τάξη σερνόταν από το δάσκαλο πάντα το ίδιο θέμα για όλους, που συχνά μας ήταν ολότελα αδιάφορο και ξένο από τη ζωή μας […] Ποτέ δε σταθήκαμε μόνοι μας απέναντι στα πράγματα, ανάμεσά τους και σε μας μπερδευόταν πάντα ο δάσκαλος […] αυτός εξηγούσε, αυτός ενεργούσε, αυτός παντού ήταν το κέντρο».

Αιτήματα εκπαιδευτικού δημοτικισμού Καθιέρωση δημοτικής γλώσσας Μεταρρύθμιση σχολικού θεσμού Προσαρμογή σχολείου στη σύγχρονη πραγματικότητα

Από τα αιτήματα στην πραγμάτωσή τους: το εναλλακτικό μοντέλο Παρθεναγωγείο του Βόλου υπό τη διεύθυνση Αλέξανδρου Δελμούζου (ίδρυση 1908 – βίαιο κλείσιμό του 1911) συνάντησε έντονες αντιδράσεις από κοινωνικές & θρησκευτικές δυνάμεις

Παρθεναγωγείο του Βόλου Μαθήτριες: απόφοιτες Δημοτικών σχολείων, που οι γονείς τους είχαν την οικονομική ευχέρεια να τους προσφέρουν ουσιαστικότερη και ευρύτερη μόρφωση Σκοπός: α) να προετοιμάσει γνήσιες Ελληνίδες «με θετικό και φωτισμένο μυαλό, που νάναι σε θέση να στήσουν ένα σπιτικό νοικοκυρεμένο και να μορφώσουν τα παιδιά τους όπως πρέπει» (Δελμούζος) β) να μορφώσει «το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή των κοριτσιών της αστικής τάξεως, να μορφώσει δηλαδή Ελληνίδες με χαρακτήρα ηθικό και αυθύπαρκτο» (Δελμούζος)

Παρθεναγωγείο του Βόλου: Καινοτομίες Καθιέρωση για πρώτη φορά της δημοτικής ως βασικής γλώσσας της διδασκαλίας Διδασκαλία δημοτικών τραγουδιών Διδασκαλία σύγχρονων δημοτικιστών ποιητών και πεζογράφων Διδασκαλία αρχαίων κλασικών από μετάφραση Θετικός και πρακτικός προσανατολισμός του Προγράμματος Αναδρομική (από το παρόν στο παρελθόν) διδασκαλία της Γλώσσας και της Ιστορίας.

Παρθεναγωγείο του Βόλου: Αρχές Σχολείου Εργασίας Εποπτεία (Περίπατοι – Σχολικός κήπος) Αυτενέργεια: «Το παιδί δεν είναι άδειο για να το γεμίσομε αυθαίρετα με όποιες και όσες γνώσεις εμείς θέλομε. Είναι ένας έμψυχος οργανισμός που από εσωτερική ανάγκη διαλέγει όσα αγαθά του χρειάζονται και τα δουλεύει όπως αυτό μπορεί να τα δουλέψει» (Δελμούζος) μέσω: α) διαλόγου β) κατάργησης τιμωρίας γ) ανάπτυξη ατομικότητας

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος Ιδρυτές & Πρωτεργάτες: Δελμούζος – Γληνός – Τριανταφυλλίδης Αιτήματα: καθιέρωση δημοτικής γλώσσας – σχέση εκπαίδευσης με οικονομία – εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης Μεταρρυθμιστική προσπάθεια (1917-1920): καθιέρωση δημοτικής γλώσσας, συγγραφή σχολικών βιβλίων, , επιμόρφωση δασκάλων… Ταύτιση με Βενιζελισμό → διακοπή μεταρρυθμιστικής προσπάθειας μετά την πτώση του Βενιζέλου (1920)

Επαναδραστηριοποίηση Εκπαιδευτικού Ομίλου 1922 Προσπάθεια επιβολής γλωσσο - εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης: εκπαίδευση εκπαιδευτικών → Δημιουργία Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ίδρυση Μαρασλείου Διδασκαλείου Ίδρυση Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης