Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Advertisements

Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Προϊοντικές Αποφάσεις Για Υπηρεσίες. Τύποι προϊοντικών αποφάσεων για υπηρεσίες.
Δ.Π.Θ. ΤΕΦΑΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια Μ. Μιχαλοπούλου.
ΑΠΑΡΤΙΩΣΗ «ΑΣΘΕΝΗΣ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ» Χαράλαμπος Καλόφωνος Αναπληρωτής Καθηγητής Ιατρικό Τμήμα Πανεπιστημίου Πατρών.
Εργασία Ecomobility Εκπαιδευτήρια Καντά Έτος: 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τζώρτζη Μαρία.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΕΦΑΑ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « Άσκηση & Ποιότητα ζωής» ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (804) ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄Γυμνασίου Επίδραση των Διαλυμάτων Οξέων σε Μέταλλα Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
Η γενική αιτιολογία ύπαρξης του Μη Κερδοσκοπικού Τομέα (οι γνώσεις που παρουσιάζονται προέρχονται από την Διδακτορική Διατριβή του Π. Φωτόπουλου στο Πανεπιστήμιο.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:ΕΝΑ ΕΥΡΥ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ.
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
ΦΑΙΑΚΙΔΑ: ΕΝΟΤΗΤΑ 11 ζ Η Φαιακίδα αποτελεί ένα επεισόδιο της ενότητας του “Νόστου” της Οδύσσειας (αγώνας του Οδυσσέα να επιστρέψει στην Ιθάκη).
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες Κρατούμενοι
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Το νερο στη λογοτεχνια και στην επιστημη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί:
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Αξιολόγηση VIDEO μικροδιδασκαλίας
Πρακτική άσκηση στην κοινότητα
Δημιουργική εργασία ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 2o ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
1ο Γυμνάσιο Ανατολής Σχολικό έτος
Οι φυσικές καταστάσεις.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2014 – 2020
Η επικοινωνία στη Νοσηλευτική
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
Ερευνητικη εργαςια Α΄ Λυκειου Τιτλος: "Τροποι ψυχαγωγιας των εφηβων" Τμημα : Α5 δευτερο τετραμηνο γΕΛ Παιανιας, ςχολικο ετος:
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
Γυμνάσιο Κωνσταντινουπόλεως Στροβόλου
Διουρητικα τησ αγκυλησ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης Η συμβουλευτική σχέση-Η ενσυναίσθηση στην πράξη- Κατανοώντας πώς λειτουργώ ως σύμβουλος Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης

Στόχοι συνάντησης Na προσδιοριστούν τα βασικά συστατικά- στοιχεία της συμβουλευτικής σχέσης Να αναγνωριστεί ο ρόλος και η σημασία της ενσυναισθησης στη συμβουλευτική διαδικασία Να αναδεχθεί η σημασία και η αξία της εφαρμογής συμβουλευτικων τεχνικών (ανατροφοδότηση, αντανάκλαση, ελάχιστη ενθάρρυνση κ.α.) Λέξεις κλειδιά : συμβουλευτική σχέση

Τι είναι η συμβουλευτική; Σύμφωνα με τον Nelson-Jones (2006), o όρος συμβουλευτική χρησιμοποιείται για να δηλώσει κυρίως την υποστηρικτική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον σύμβουλο και τον συμβουλευόμενο. Η σχέση αυτή δημιουργείται μέσα σε ένα πλαίσιο ειδικών συνθηκών και προϋποθέτει την ύπαρξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων εκ μέρους του συμβούλου, όπως είναι η ικανότητά του να μπαίνει στη θέση του άλλου και να τον κατανοεί (empathy), η αποδοχή του άλλου, ο σεβασμός του δικαιώματος του ατόμου να ρυθμίζει μόνο του τα ζητήματα που τον απασχολούν, η συναισθηματική ανταπόκριση και άλλα παρόμοια.

Συμβουλευτική σχέση Παρακολουθήστε το video και προσδιορίστε βασικά χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν την συμβουλευτική σχέση. ( video συμβουλευτική)

Συζήτηση σε ομάδα Συζητήστε στα πλαίσια της ομάδας σας το ρόλο και τη σημασία της ενσυναίσθησης στη συμβουλευτική σχέση.

O ρόλος της ενσυναίσθησης Ο σύμβουλος πρέπει να αποδέχεται τον πελάτη άνευ όρων και χωρίς να τον επικρίνει, και πρέπει, επίσης, να εισέλθει ενσυναισθητικά στον προσωπικό κόσμο του πελάτη. Η σχέση αυτή είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία μιας συμβουλευτικής διαδικασίας. Μια συμβουλευτική σχέση περιλαμβάνει την έννοια της ενσυναίσθησης (empathy) και την θετική εκτίμηση και αποδοχή του πελάτη, σύμφωνα με τη θεωρία του Rogers (Μαλικιώση-Λοΐζου, 1999)

Διαφορά συμπάθειας και ενσυναίσθησης Η συμπάθεια είναι μια συναισθηματική αντίδραση, άμεση και μη ελεγχόμενη, η οποία κατακλύζει το άτομο όταν αυτό φαντάζεται τον εαυτό του στη θέση στην οποία βρίσκεται κάποιος άλλος. Για το λόγο αυτό, μπορεί να οδηγήσει σε αναστολή της παροχής φροντίδας ή να αμβλύνει ηθικές δράσεις. Η ενσυναίσθηση, από την άλλη πλευρά, αποτελεί μια ικανότητα που μαθαίνεται ή μια στάση ζωής, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην προσπάθεια να έρθει κανείς σε επαφή, να επικοινωνήσει και να κατανοήσει τους άλλους, αναφορικά με καταστάσεις τις οποίες βιώνει το άτομο καθώς και τις εμπειρίες ή τα συναισθήματα που έχει. Συχνά περιγράφεται ως «η ικανότητα να βλέπεις τον κόσμο με τα μάτια του άλλου», κάτι που υπονοεί ότι πρόκειται απλά για την ανάπτυξη της ικανότητας να φαντάζεσαι αυτό που κάποιος σκέφτεται και νιώθει σε μια δεδομένη κατάσταση. Πρόκειται για μια προσπάθεια να κατανοεί κανείς, να βιώνει, να αισθάνεται πράγματα με τον ίδιο τρόπο που το κατορθώνει ένας άλλος άνθρωπος.

Ανατροφοδότηση Ο όρος είναι μια μετάφραση του αγγλικού feedback (σπανιότερα λέγεται και ανάδραση) και προέρχεται από τη θεωρία συστημάτων. Είναι μια τεχνική που έχει σκοπό να επιβεβαιώσει τι γνωρίζουν ή τι αισθάνονται οι άλλοι για τη συμπεριφορά και τις στάσεις μας. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως αρνη- ική ή θετική, ανάλογα με το είδος του μηνύματος/απάντησης που επιστρέφει στο άτομο. Επίσης, μπορεί να είναι αντικειμενική ή υποκειμενική. Στην αντικειμενική η πληροφορία που δίνουμε στον άλλο είναι βασισμένη στην αντικειμενική παρατήρηση της συμπεριφοράς και των λόγων του άλλου, χωρίς να εμπεριέχει υποκειμενική αξιολόγηση και έκφραση συναισθημάτων. Π.χ. «Παρατηρώ ότι κάθε φορά που αναφερόμαστε στη σχέση σας με τη μητέρα σας, δείχνετε πολύ ανήσυχος». Στην υποκειμενική, από την άλλη πλευρά, η πληροφορία που δίνουμε στον άλλο εκφράζει τα προσωπι-κά μας συναισθήματα ως αντίδραση στα λόγια και τη συμπεριφορά του. Π.χ. «Θύμωσα, γιατί είχα-με συμφωνήσει ότι σε περίπτωση που θα προέκυπτε κάτι και θα χρειαζόταν να ακυρώσετε το ρα- ντεβού μας θα τηλεφωνούσατε». Για να είναι αποτελεσματική η ανατροφοδότηση πρέπει να είναι συγκεκριμένη, να δίνεται στο κατάλληλο χρονικό σημείο, να είναι ξεκάθαρη και αξιόπιστη και φυσι- κά να έχει στόχο να βοηθήσει τον άλλο.

Ενεργητική ακρόαση Περιλαμβάνει την παρακολούθηση, τη σύνθεση και την ανάλυση από την πλευρά του συμβούλου των όσων λέει ο συμβουλευόμενος. Ο καλός ακροατής ακούει προσεκτικά, έχει οπτική επαφή με τον άλλο, χρησιμοποιεί αλλαγές στο ρυθμό, την ένταση και τον τόνο της ομιλίας του ώστε να δείχνει το ενδιαφέρον του και γενικά επιστρατεύει όλες του τις αισθήσεις και την προσοχή του ώστε όχι απλώς να ακούσει αλλά και να κατανοήσει σε βάθος αυτά που λέει ο συμβουλευόμενος.

Αντανάκλαση Προϋποθέτει την ενεργητική ακρόαση που συνοδεύεται με επιβράβευση. Στην αρχή μπορεί να η- χήσει λίγο παράξενα και συχνά κάνει κάποιους επιφυλακτικούς στη χρήση της, γιατί θεωρούν ότι είναι αφύσικος τρόπος επικοινωνίας ή ότι απλώς επαναλαμβάνει αυτά που ακούμε και περιορίζει τον αυθορμητισμό στην επικοινωνία. Μπορεί όμως να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις που κάποιος θέλει να δείξει ότι έχει κατανοήσει κάτι που ειπώθηκε, που θέλει να ελέγξει ότι αυτό που έχει καταλάβει είναι όντως αυτό που εννοούσε ο άλλος αλλά και όταν οι άλλοι θέλουν να αισθαν- θούν ότι τα συναισθήματά τους αναγνωρίζονται.

Ελάχιστη ενθάρρυνση Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται πολύ συχνά στη συμβουλευτική διαδικασία με σκοπό να δώσει στον συμβουλευόμενο το έναυσμα να μιλήσει χωρίς να διακόψει τη ροή της σκέψης και της ομιλίας του. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιείται απλά από τον σύμβουλο ένα καταφατικό νεύμα του κεφαλιού ή ένα σύντομο λεκτικό επιφώνημα, όπως «χμμμ…».

Παράφραση Είναι μία αποτελεσματική τεχνική που βοηθάει τον συμβουλευόμενο να αναδομήσει τη σκέψη του. Ο σύμβουλος επαναδιατυπώνει με δικά του λόγια αυτά που είπε ο συμβουλευόμενος. Αυτό πρέπει να φροντίσει να γίνει με τόπο ξεκάθαρο και όχι κριτικό.

Δραστηριοτητα Χρησιμοποιώντας την τεχνική της παράφρασης, επαναδιατυπώστε τις ακόλουθες φράσεις: • «Είμαι στ’ αλήθεια ευτυχισμένος, που επιτέλους ξεμπέρδεψα μ’ αυτή τη δουλειά» • «Μισώ το να πηγαίνω για δουλειά σ’ εκείνο το μέρος» • «Θα ήθελα να σταματήσω να καπνίζω τόσο πολύ» • «Πιστεύω ότι είναι πολύ χαριτωμένη»

Αντανάκλαση και αναγνώριση συναισθημάτων Έχει σκοπό να αναγνωρίσει και να ανατροφοδοτήσει τον συμβουλευόμενο με την υποκείμενη συναισθηματική εμπειρία. Επιτρέπει σε αυτόν να κατανοήσει πληρέστερα τα συναισθηματικά στοιχεία των περιστάσεων. Η αντανάκλαση των συναισθημάτων αποτελεί έκφραση της ικανότητας του συμβούλου για ενσυναίσθηση και επικοινωνία. Η τεχνική αυτή δεν είναι μια απλή επαναδιατύπωση όσων λέει κάποιος. Απευθύνεται στο συναισθηματικό τομέα του προσώπου και μερικές φορές είναι αναγκαίο να τίθενται και ερωτήματα όπως «πιστεύετε ότι μπορείτε να κάνετε κάτι για να βελτιώσετε την κατάσταση;» Μπορεί να γίνει άμεσα σε κάτι που μόλις έχει πει ο συμβουλευόμενος ή να γίνει ανακεφαλαιωτκά στο τέλος μιας συνεδρίας.

Ερμηνεια Η τεχνική αυτή είναι περισσότερο ψυχοθεραπευτική και απαιτεί μεγάλη εμπειρία. Ο θεραπευτής παρουσιάζει την εμπειρία του πελάτη από μια διαφορετική οπτική γωνία, δίνοντάς της ένα διαφορετικό νόημα, μια διαφορετική λειτουργία ή ένα διαφορετικό λόγο ύπαρξης. Η ερμηνεία βασίζεται στο θεωρητικό υπόβαθρο και προσανατολισμό του θεραπευτή. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει ο Στα- λίκας (2005), η επιθετικότητα του πελάτη προς τους γονείς του μπορεί να ερμηνευτεί ως ανάγκη αυτοεπιβεβαίωσης, ως ασυνείδητη οιδιπόδεια αγάπη, ως έκφραση χαμηλής αυτοεκτίμησης ή ως υπαρξιακή ανάγκη αυτονόμησης. Η χρήση της πρέπει να γίνεται προσεκτικά και να μην επιβάλλο- νται στον πελάτη οι πεποιθήσεις-υποθέσεις του ψυχοθεραπευτή.

Ακούω το σώμα μου Προτείνω να καθίσετε αναπαυτικά με τα πόδια στο πάτωμα και τα μάτια κλειστά. Παρακολουθήστε την αναπνοή σας χωρίς να την αλλάξετε. Ακολουθήστε τον αέρα που κατεβαίνει στην κοιλιά Νιώστε το σώμα σας Πως νιώθετε αυτή τη στιγμή; Yπάρχει κάποιο σημείο του σώματός σας που σας μιλά; Aνοίξτε τα μάτια σας Ποιος θα ήθελε να μας πει πως ένιωσε;

Εργασία Στα πλαίσια του εργαστηρίου καλείστε να παρέμβετε συμβουλευτικά εφαρμόζοντας στη πράξη τις προαναφερόμενες συμβουλευτικές τεχνικές (ανατροφοδότηση, ενεργητική ακρόαση, αντανάκλαση, ελάχιστη ενθάρρυνση, και αναγνωριση συναισθημάτων, ερμηνεία) σε έφηβο η ενήλικα με θεματική τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Θα πρέπει να μαγνητοφωνήσετε και να αποδελτιώσετε το ηχητικό υλικό διάρκειας 4-5 λεπτών στο οποίο και θα εφαρμόσετε τις προαναφερόμενες συμβουλευτικές τεχνικές. Καλείστε: α) να αναγνωρίσετε-κατονομάσετε τις συμβουλευτικές τεχνικές που αξιοποιήσατε, β) να καταγράψετε, τυχόν, δυσκολίες κατά την εφαρμογή τους και γ) να αποτιμήσετε την εφαρμογή των συμβουλευτικών αυτών τεχνικών (σύμβουλος, συμβουλευόμενος) Όριο λέξεων 2000-2500 ( συμπεριλαμβανομένου θεωρητικού μέρους και βιβλιογραφίας) Παράδοση εργασίας: μέχρι την προτελευταία συνάντηση του εργαστηρίου