Παγκόσμιες Διασκέψεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
Advertisements

Χαρακτηριστικές Προκλήσεις για την Αυτοδιοίκηση στην Ευρωπαϊκή Ενωση κατά την περίοδο 2007 – 2013 Σκέψεις για την αξιοποίηση τους από τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒΑΣΑΡΔΑΝΗΣ.
Θέσπιση μιας νέας διεθνούς συμφωνίας EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
Νικόλαος Πετρόπουλος Ημερίδα REPUBLIC MED Πειραιάς 20/03/ REMIDA Σύντομη παρουσίαση.
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
IEE/09/ SHEEP - A Schools' panel for High Energy Efficiency Products Οδηγίες για Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας.
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ MOBILISATION WORKSHOP CLEARSUPPORT PROJECT CHANIA – CRETE
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή: προς ένα Ευρωπαϊκό πλαίσιο δράσης
European Commission Enterprise and Industry GReening business through the Enterprise Europe Network Επιμελητήριο Ηρακλείου (HCCI) Ηράκλειο, 16/5/2011 Η.
Σεμινάριο Ανάλυσης Έργων Καθαρής Ενέργειας Ανάλυση Εκπομπών Αερίων Του Θερμοκηπίου με το Λογισμικό RETScreen ® © Υπουργός Φυσικών Πόρων Καναδά 2001 – 2005.
LOGO ΠΟΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δανάη Φωτίου γ5 ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
SEAP-PLUS: Adding to SEAP – more participants, more content across Europe IEE/11/978/SI JOKKMOKK Το Σύμφωνο των Δημάρχων Ρόλος των Περιφερειακών.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ορισμός
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
18 Ιουνίου 2004 «Φυσική Περιβάλλοντος» «Διεθνής Συνθήκες και πρωτόκολλα για την κλιματική αλλαγή» “Climate Change 2001, Mitigation, WMO (
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
H παραγωγή και η κατανάλωση ενέργειας στην Ευρώπη
1 Διασκέψεις για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη Συνδιάσκεψη της Στοκχόλμης για το Ανθρώπινο Περιβάλλον (1972) υιοθετήθηκαν και ενεργοποιήθηκαν ορισμένες.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΝEΡΓΕΙΑΣ.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Πολιτική Διεθνούς Ανάπτυξης και Βοήθειας της Ε. Ε Γκότση Παναγιώτα Παπαλεξίου Βασιλική.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Νόμος για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα 2008/50/ ΕΚ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. Ρόλος της Ε.Ε. στη διεθνή σκηνή πρωταγωνιστικός σημαντικός οικονομικός, εμπορικός και χρηματοδοτικός ρόλος κυριότερος.
ΑΑα. “...Για να αποδείξουμε πως οι τοπικές αρχές ήδη δραστηριοποιούνται και είναι μπροστά στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής. Τα κράτη, μας χρειάζονται.
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πρόγραμμα Συνεργασίας ( Π.Σ.) Interreg V-A Πρόγραμμα Συνεργασίας
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
POSEIDON MED II-ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΕΝΤΕΠΟΖΙΔΟΥ.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
AMSTERDAM-SMART GRID CASE STUDY
Ενημερωτικό Φυλλάδιο Συντονιστής Έργου Συνεργαζόμενοι Φορείς
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Προγραμματική Περίοδος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΕ
ΕΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Το Φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Η Διαχείριση του Πλούτου των Εθνών στο σύγχρονο Οικονομικό και Τεχνολογικό Περιβάλλον Οδυσσέας Κοψιδάς (ΠΕ 09, 17.05)
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Παντείου Πανεπιστημίου
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΕ
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Νταίζη Παπαθανασοπούλου, Συντονίστρια Προγράμματος Υγιείς Πόλεις του Π
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παγκόσμιες Διασκέψεις Για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (3)

Θεματικές Ενότητες HABITAT AGENDA (Κωνσταντινούπολη 3-14 Ιουνίου 1996) Πρωτόκολλο του Κιότο

HABITAT AGENDA (Κωνσταντινούπολη 3-14 Ιουνίου 1996)

- Επαρκή στέγη για όλους - Βιώσιμη ανάπτυξη των ανθρώπινων οικισμών σε ένα αστικοποιούμενο κόσμο οικονομικά - με σεβασμό κοινωνικά στα ανθρώπινα περιβαλλοντικά δικαιώματα - διαφανής αντιπροσωπευτική και υπεύθυνη διακυβέρνηση - βιώσιμος τρόπος παραγωγής και κατανάλωσης - περιβαλλοντική υποβάθμιση - δημογραφικές αλλαγές - επίμονη φτώχεια - κοινωνική και οικονομική ανισότητα

Δέσμευση . για την υλοποίηση του Προγράμματος Δράσης Δέσμευση  για την υλοποίηση του Προγράμματος Δράσης για τους ανθρώπινους οικισμούς (Habitat Agenda) μέσω εθνικών, περιφερειακών σχεδίων δράσης υποστηριζόμενα από τη διεθνή κοινότητα με τον άνθρωπο στο επίκεντρο του σχεδιασμού και σεβασμό στη φέρουσα ικανότητα τω τόπων (carrying capacity)

Τα παραπάνω θα διασφαλίσουν: ασφαλείς, αποδοτικές. δημιουργία ευνοϊκού Τα παραπάνω θα διασφαλίσουν: ασφαλείς, αποδοτικές δημιουργία ευνοϊκού ολοκλήρωση οικιστικού ολοκληρωμένη περιβαλλο- και περιβαλλοντικά διεθνούς και εσωτερικού σχεδιασμού (urban plan. ντική υποδομή με στόχο υγιείς κατασκευές περιβάλλοντος για οικο- σε σχέση με την κατοικία την προστασία της υγείας νομική και κοινωνική τις συγκοινωνίες, τις (καθαρό πόσιμο νερό, ανάπτυξη (προσέλκυση εξυπηρετήσεις κ.ά. διαχείριση απορριμ. κ.ά.) επενδύσεων βιώσιμοι τρόποι περιορισμό της διάλογος μεταξύ όλων αποδοτική χρήση της παραγωγής και ρύπανσης των πόλεων των φορέων και κατά- ενέργειας και επέκταση κατανάλωσης νομή ωφέλειας-κόστους της χρήσης των ΑΠΕ προστασία της ιστο- προστασία της πανίδας εκπαίδευση και κατάρ- ενίσχυση της ζωτικότητας ρικής και πολιτιστικής και της χλωρίδας και τιση σε περιβαλλοντικά των αγροτικών περιοχών κληρονομιάς των φυσικών χώρων υγιείς τεχνολογίες, υλικά στην πόλη και προϊόντα κατάλληλη διαχείριση αποκέντρωση εξουσίας, ισότητα των δύο φύλων ενθάρρυνση της εθνικής και των βαρέων μετάλλων πόρων, λειτουργιών και για τη διαχείριση των τοπικής οικονομίας με στο- αρμοδιοτήτων για την θεμάτων της βιωσιμότητας χο τη δημιουργία απασχό- αντιμετώπιση των ανα- των οικισμών λησης σε τοπικό επίπεδο γκών των ανθρώπων Όλα αυτά με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος

Σε τοπικό επίπεδο οι στόχοι θα επιτευχθούν: με τη θέσπιση νομοθετικού θεσμικού και χρηματοδοτικού πλαισίου ώστε όλοι να εργαστούν για τους στόχους (ο ιδιωτικός τομέας, οι ΜΚΟ, οι τοπικές ομάδες, οι γυναίκες) κινητοποίηση ολόκληρου του δυναμικού των τοπικών πόρων -------------- Οι πολιτικές δράσης, όσον αφορά στους ανθρώπινους οικισμούς σκοπεύουν στους τομείς: - «Περιβαλλοντικά βιώσιμοι υγιείς και κατοικήσιμοι ανθρώπινοι οικισμοί» - «Βιώσιμη χρήση της ενέργειας» - «Βιώσιμα συστήματα μεταφορών και επικοινωνιών»

Πρωτόκολλο του Κιότο 11 Δεκεμβρίου1997  Κιότο Ιαπωνίας 3η Διάσκεψη των Συμβαλλόμενων Μερών της Σύμβασης ο καθορισμός ενός νομικού εργαλείου για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων (υπεύθυνων για το μεταλλαγμένο Φαινόμενο του Θερμοκηπίου)

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Τα συμβαλλόμενα μέρη της, τα οποία αποτελούν οι: περισσότερες εκβιομηχανισμένες χώρες, δεσμεύονται για τον περιορισμό των εκπομπών ορισμένων αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, και τα οποία θεωρούνται υπεύθυνα για τη θέρμανση του πλανήτη.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο νομικά κατοχυρωμένες δεσμεύσεις των βιομηχανικά αναπτυγμένων κρατών να μειώσουν τις εκπομπές έξι αερίων 4. των υδροφθορανθράκων (HFC), 5. των υπερφθοριωμένων υδρογονανθράκων (PFC) και 6. του εξαφθοριούχου θείου (SF6) 1. Του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), 2. του μεθανίου (CH4), 3. του πρωτοξειδίου του αζώτου (N2O),

Το Πρωτόκολλο του Κιότο την περίοδο 2008 – 2012 κατά 5% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλουν συλλογικά να μειώσουν τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου κατά 8% μεταξύ 2008 και 2012.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Για την εφαρμογή των παραπάνω δεσμεύσεων έχουν αποφασισθεί μια σειρά από πολιτικές: Η ενδυνάμωση ή η θέσπιση εθνικών πολιτικών μείωσης των εκπομπών (αύξηση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας, προώθηση των αειφόρων μορφών γεωργίας, ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κ.ά.) Η ανάπτυξη συνεργασίας με τα άλλα συμβαλλόμενα κράτη-μέρη (ανταλλαγή πείρας ή πληροφοριών, συντονισμός των εθνικών πολιτικών με στόχο την αποτελεσματικότητα, μέσω μηχανισμών συνεργασίας, όπως άδειες εκπομπής, από κοινού εφαρμογή και καθαρός μηχανισμός ανάπτυξης).

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Υπογραμμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2001 και αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε υπογράψει το Πρωτόκολλο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Laeken επικύρωσε τη βούλησή της για τη θέση σε ισχύ του Πρωτοκόλλου του Κιότο πριν από την Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής για την βιώσιμη ανάπτυξη, του Γιοχάνεσμπουργκ (26 Αυγούστου – 4 Σεπτεμβρίου 2002). Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος, η απόφαση αυτή ενέκρινε το Πρωτόκολλο εξ ονόματος της Ένωσης.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Το αργότερο ένα έτος πριν από την πρώτη περίοδο δέσμευσης, τα συμβαλλόμενα κράτη – μέρη θεσπίζουν εθνικό σύστημα υπολογισμού των ανθρωπογενών εκπομπών από τις πηγές, καθώς και της απορρόφησης όλων των αερίων του θερμοκηπίου που δεν ελέγχονται από το Πρωτόκολλο του Μόντρεαλ.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο το Πρωτόκολλο του Κιότο αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη και παίζει ένα καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση του φαινομένου των κλιματικών αλλαγών.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο το Πρωτόκολλο του Κιότο προσφέρει ένα πρόσθετο μέσο επίτευξης των στόχων μείωσης ή ελέγχου των εκπομπών αερίων μέσω τριών μηχανισμών που βασίζονται στην λειτουργία της αγοράς.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο την εμπορία δικαιωμάτων εκπομπών, την κοινή εφαρμογή, και το μηχανισμό καθαρής ανάπτυξης.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Ο πρώτος μηχανισμός η Εμπορία Εκπομπών (Emissions Trading System) επιτρέπει την επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων με οικονομικά αποτελεσματικό τρόπο μέσω συναλλαγών αδειών που παρέχουν το δικαίωμα εκπομπής συγκεκριμένης ποσότητας αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια μιας καθορισμένης περιόδου. Ο Μηχανισμός συναλλαγών των αδειών (δικαιωμάτων) αυτών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που προβλέπονται από το Πρωτόκολλο του Κιότο.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Ο δεύτερος Μηχανισμός η Από κοινού εφαρμογή (Joint Implementation) αφορά μόνο τις χώρες του Παραρτήματος Ι του Πρωτοκόλλου (όπως π.χ. οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης). Σύμφωνα με τον μηχανισμό αυτό δίνεται η δυνατότητα σε μια χώρα του Παραρτήματος Ι να επενδύσει σε φιλοπεριβαλλοντικά προγράμματα ανάπτυξης σε μια άλλη χώρα (εντός του Παραρτήματος I πάντοτε) όπου το κόστος επένδυσης είναι μικρότερο απ’ αυτό που ισχύει σε εθνικό επίπεδο.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο ο τρίτος Μηχανισμός του Πρωτοκόλλου ο Μηχανισμός καθαρής ανάπτυξης (Clean Development Mechanism or CDM), ενθαρρύνει την επένδυση φιλοπεριβαλλοντικών προγραμμάτων σε αναπτυσσόμενες χώρες, δηλαδή σε χώρες του Παραρτήματος ΙΙ του Πρωτοκόλλου.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο Αυτός ο μηχανισμός επιτρέπει τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου με σημαντικά χαμηλότερο κόστος, μέσω της χρηματοδότησης από τις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες σχετικών επενδυτικών προγραμμάτων στις αναπτυσσόμενες χώρες. Τον μηχανισμό αυτό μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε ανεπτυγμένη χώρα προκειμένου να μειώσει τις ποσοστώσεις εκπομπών αερίων της.