«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δικτύου Comenius που συνδέει όσους χρησιμοποιούν υλικά μελέτης του χώρου και γεω-πληροφορίες στο σχολείο.
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Ειδική αγωγή και εκπαίδευση Θεσμικό πλαίσιο-εκπαιδευτική παρέμβαση
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
στο 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες . Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Burnout Εκπαιδευτικών
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΚΕ στην Εκπαίδευση Εκπαίδευση Κομοτηνή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Ο Ρόλος του Καθηγητή Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα ΚΕΔΔΥ
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Γιάννης Δ. Καραντζής τ. Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ Μάιος 2016.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. 11 Οκτωβρίου 2008 Επιμέλεια: Φωτεινή Βενέτη
Ειδική Αγωγή – Γενική Αγωγή Αποτελεσματικότερη συνεργασία ΚΕ. Δ. Δ. Υ
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση (mainstreaming)
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας: Πλαίσιο εφαρμογής
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανιχνεύοντας και εκπαιδεύοντας παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Επιμορφωτικός κύκλος ΕΑΕ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Μαθητικές εκλογές Μικρός οδηγός
H λειτουργία των Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης: Θεσμικό πλαίσιο και παιδαγωγική τεκμηρίωση. Πηλείδου Κωνσταντίνα.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου και σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, με κωδικούς MIS, 446749 και 457263 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα"Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθησης.   1

Ομάδα Συντονισμού του Προγράμματος Επιστημονικός Υπεύθυνος: Κουρμπέτης Βασίλειος Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ Συντονιστής Προγράμματος:Αλεβίζος Γεώργιος Δ/ντής Δ/νσης ΕΑΕ ε.τ Μέλη 1.Κατσούγκρη Αναστασία Εκπ/κός A/θμιας ΠΕ-70 2.Κυριακοπούλου Σίβυλλα Εργοθεραπεύτρια ΠΕ-29 . 3.Μαστοράκη Ελένη Κοιν. Εργασίας ΠΕ-18.09 4.Μπόντσιου Θεοδώρα Λογοθεραπεύτρια ΠΕ-21 5. Σκαλούμπακας Χρήστος Ειδικός Παιδαγωγός 6. Χηνάς Παναγιώτης Ψυχολόγος ΠΕ-23

Η 1η φάση Επιμόρφωσης, αφορά στην Επιμόρ- φωση των Σχολικών Συμβούλων ειδικής και γενικής αγωγής Αγωγής , Δ/ντών ΣΜΕΑΕ, Προϊστα- μένων ΚΕΔΔΥ, Εκπ/κών ΕΑΕ, μελών του ΕΕΠ ( 20 ομάδες Πολλαπλασιαστών χ 4 μέλη κάθε ομάδα =80Πολλαπλασιαστών) θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα δύο(2)ημερών και επί συνόλου 12 ωρών (09:00- 15:00 καθημερινά), τη Δευτέρα 31 Μαρτίου και Τρίτη Απριλίου 2014.

Η 2η φάση Επιμόρφωσης, αφορά την επιμόρφωση 2150 μονίμων αναπληρωτών μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που θεσμικά στελεχώνει τις ΕΔΕΑΥ, τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, του (ΕΒΠ) που στελεχώνει σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης καθώς και των Δ/ντών των Κέντρων των ΕΑΕ των (ΣΔΕΥ) σε διάστημα δύο (2) συνεχόμενων ημερών και επί συνόλου 12 ωρών ( 09:00- 15:00 καθημερινά) και κατά το χρονικό διάστημα από 5 Απριλίου μέχρι 15 Μαϊου 2014

Η 3η φάση Επιμόρφωσης, αφορά την επιμόρφωση όλων των μελών της 2ης φάσης σε μία (1) μέρα και επί συνόλου (6) ωρών ( 09:00- 15:00) απο την 1η Ιουνίου μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2013-14.

Οι ΣΜΕΑΕ αποτελούν και Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ μιας ενότητας σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης ανεξαρτήτου βαθμίδας. Οι σχολικές μονάδες που τις συνθέτουν συνιστούν Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ). Σε κάθε σχολική μονάδα του ΣΔΕΥ, που λειτουργεί ΤΕ, δημιουργείται και μια ΕΔΕΑΥ.

ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΣΜΕΑΕ ΚΕΝΤΡΟ ΣΔΕΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ

Το ΕΠ, ΕΕΠ και ΔΠ τοποθετείται ανάλογα με τη διασπορά του μαθητικού πληθυσμού και σε κάθε περίπτωση τοποθετείται μία πλήρης διεπιστημονική ομάδα σε μαθητικό πληθυσμό τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ατόμων.(Ν 3699/2008 άρθρο 12 παρ.6 ) Η κάθε διεπιστημονική ομάδα του ΣΔΕΥ τοποθετείται σε μαθητικό πληθυσμό χιλίων διακοσίων1.200 μαθητών.

Ε Π Ι Τ Ρ Ο Π Η Δ Ι Α Γ Ν Ω Σ Τ Ι Κ Η Σ Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Τ Ι Κ Η Σ Α Ξ Ι Ο Λ Ο Γ Η Σ Η Σ Υ Π Ο Σ Τ Η Ρ ΙΞ Η Σ κάθε περίπτωση τοποθετείται μία πλήρης διεπιστημονική ομάδα σε μαθητικό πληθυσμό τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ατόμων.

Oι ΕΔΕΑΥ αποτελούν ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος όσον αφορά στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία μέσα στο γενικό σχολείο. Στοχεύουν στη διεπιστημονική ενίσχυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο κοινό σχολείο

Οι ΕΔΕΑΥ λειτουργούν μόνο μετά την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας τους και την πλήρη στελέχωσή τους σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) που κυρώθηκε με το ν. 4974/2012 (Α΄88).

Κάθε ΣΔΕΥ έχει σκοπό: α) την προώθηση της συνεργασίας, το συντο- νισμό του έργου των σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους, β) στην ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους και γ) στην υποστήριξη των Τμημάτων τους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία

α) το διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρου ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ α) το διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρου β) έναν (1) εκπαιδευτικό της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας Εκπ/σης γ) έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου που υπηρετεί στο Κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ δ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΕΔΕΑΥ Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ ο πρόεδρός της συμμετέχει xωρίς δικαίωμα ψήφου για τη λήψη απόφασης . Η ΕΔΕΑΥ πριν τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης, μπορεί να ζητά την τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων. Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ καλείται και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο,μπορεί να καλεί,μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο Κέντρo Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ α) Διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολό- γηση των εμποδίων εκπαίδευσης και των ειδι- κών εκπαιδευτικών αναγκών. β) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης Διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης στην οποία φοιτά ο μαθητής.

γ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμέτωπη των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική τάξη, στο σπίτι και στην κοινότητα για επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Συνεργάζεται με ΙΠΔ ή ιατρικές ή ψυχολογικές δημόσιες Υπηρεσίες της περιοχής της, με κοινωνικές Υπηρεσίες και με τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.

δ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώι-μης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ της περιοχής αρμοδιότητάς της. ε) Παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμέ- νου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου της και του προγράμματος υποστήριξης της οικογένειάς τους και για μαθητές με κατ’ οίκον διδασκαλία.

στ) Συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους Φορείς. ζ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους και τους απόφοιτους με αναπηρία. η)Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον

Για την παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων. Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης.

στ) Ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών, καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους.