ΙΣΛΑΜΙΣΤΙΚΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Ισλάμ.
Advertisements

ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
ΙΣΛΑΜ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2
Πολυμενάκου Ουρανία Θεολόγος καθηγήτρια στο Γεν. Λύκειο Νεάπολης
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 17/2/14 Θρησκευτικά ΘΕ6: Από την αρχή.
Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
18.Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Ισλαμοφοβία, κυριολεκτικά σημαίνει ο φόβος για το Ισλάμ, τους Μουσουλμάνους και τα θέματα που αφορούν στο Ισλάμ.
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Τμήμα: Α2’ Σχολικό έτος: Εργασία: Εργασία στην Τάξη 9, σελ. 96 και.
Ισλάμ – Μωάμεθ Μωαμεθανισμός
«Ο κόσμος και η ιστορία οδεύει προς ένα τέλος»
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ: « ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ»
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
Επιστολή Παύλου προς Φιλήμονα Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β’2 Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Υπεύθυνος Καθηγητής:
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Το τελοσ Του κοσμου στο ισλαμ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ
Σύγκριση αποσπασμάτων
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΣΥΣΤΑΣΗ 1720 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Αγία Σαλώμη η Μυροφόρος
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Το τέλος του κόσμου στον Ισλαμισμό
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΣΛΑΜΙΣΤΙΚΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΟΛΓΑ ΚΛΑΔΗ Γ2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Το Ισλάμ… Το Ισλάμ είναι η τρίτη, κατά σειρά εμφάνισης θρησκεία, η οποία βασίζεται στον μονοθεϊστικό χαρακτήρα της θρησκείας που διαμορφώθηκε από τον Αβραάμ. Η βάση του Ισλαμισμού είναι ο απόλυτος μονοθεϊσμός, ο οποίος συμπυκνώνεται στην πρόταση: «Κανένας άλλος Θεός δεν υπάρχει εκτός από τον Αλλάχ». Είναι γεγονός ότι, ο κύριος λόγος για τον οποίο ο Μωάμεθ ξεκίνησε το έργο του ως απόστολος του Θεού ήταν οι εσχατολογικές του ιδέες, το φοβερό όραμα της καταστροφής του κόσμου και της έσχατης ημέρας της κρίσης. Ειδικότερα, η άμεση προσδοκία των εσχάτων συνιστά το ουσιώδες χαρακτηριστικό του αρχικού κηρύγματος του Κορανίου ενώ παράλληλα η ιδέα περί ενός παντοδύναμου και αγαθού Θεού έχει άμεση σχέση με τις εσχατολογικές δοξασίες του Μωάμεθ.

Το τέλος του κόσμου στο Ισλάμ Ο Μωάμεθ και η πρώτη ισλαμική κοινότητα υπογράμμισαν την προσδοκία των εσχάτων και γι’ αυτό τον λόγο η ανάσταση των νεκρών και η κρίση εντοπίζονται στο κέντρο της ισλαμικής εσχατολογίας. Αναλυτικότερα, ο φόβος της κρίσης, η ελπίδα της ανάστασης και η μελλοντική ευζωία του παραδείσου είναι θέματα, τα οποία πάντα έδιναν έμπνευση στη ισλαμική θεολογία και φιλολογία. Σύμφωνα με την ισλαμική διδασκαλία ο Θεός είναι ενέργεια και ποτέ δεν παύει να δημιουργεί, ο Θεός θα αναστήσει τον άνθρωπο επειδή δεν τον έπλασε μάταια αλλά σκοπός Του είναι ο άνθρωπος να ζει κοντά Του. Εκτός από αυτό, η ανάσταση είναι αναγκαία ούτως ώστε να συμβεί η δίκαιη ανταπόδοση, οι άνθρωποι που έπραξαν σύμφωνα με τον νόμο του Θεού θα ανταμειφθούν μετά την ανάσταση ενώ οι αμαρτωλοί θα καταδικαστούν. Το κύριο νόημα των κορανικών χωρίων, τα οποία κάνουν λόγο για την ανάσταση είναι ότι η παλαιά δημιουργία θα καταργηθεί ενώ μια νέα δημιουργία θα εμφανισθεί, στην οποία και το νέο αναστημένο σώμα του ανθρώπου θα έχει διαφορετικές ιδιότητες από το παλαιό σώμα

Το τέλος του κόσμου στο Ισλάμ Σύμφωνα με την ισλαμική διδασκαλία πριν την ημέρα της ανάστασης και την έσχατη μέρα της κρίσης, θα συντελεστούν σημεία και τέρατα και θα επακολουθήσει η καταστροφή του κόσμου. Η καταστροφή όμως αυτή δεν σημαίνει ότι θα είναι το έσχατο τέλος αλλά το προάγγελμα της γενικής κρίσης. Η αναστάτωση, η οποία θα επικρατήσει μεταξύ των ανθρώπων περιγράφεται με επιβλητικότητα στο Κοράνιο, προφανώς γιατί ο Μωάμεθ είχε ως σκοπό να ενσταλάξει το δέος και το φόβο της έσχατης κρίσης στον λαό των Αράβων, ο οποίος μέχρι τότε ήταν ξένος προς μια τέτοια αντίληψη. Άπαντες οι άνθρωποι θα συρθούν μπροστά στο θρόνο της κρίσης και ο καθένας θα λάβει την ακριβή ανταπόδοση των έργων του, οι άπιστοι μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι Χριστιανοί και οι Ιουδαίοι θα ριφθούν στην αιώνια κόλαση ενώ οι πιστοί θα κερδίσουν τον παράδεισο.

Το τέλος του κόσμου στο Ισλάμ Ενδιαφέρον προκαλούν οι μεσσιανικές αντιλήψεις του Ισλάμ, σύμφωνα με τις οποίες θα έλθει κατά τα έσχατα ο Mahdi, ο οποίος προερχόμενος από τον οίκο του Μωάμεθ θα ανορθώσει την θρησκεία του Ισλάμ και θα επιβάλλει δικαιοσύνη στον κόσμο. Μετά την έλευση του Mahdi θα λάβει χώρα η εμφάνιση του Ιησού, ο οποίος θα οδηγήσει όλους τους χριστιανούς στην ισλαμική πίστη και θα τους θέσει υπό την εξουσία του Mahdi. Η παρουσία αυτών των δύο προσώπων, του Mahdi και του Ιησού κλείνει τον ιστορικό κύκλο της ανθρωπότητας, εδώ πρέπει να τονιστεί ότι ο Ιησούς σύμφωνα με την ισλαμική διδασκαλία θεωρείται η «σφραγίδα της αγιότητας» και είναι μέρος της αποκαλυμμένης ισλαμικής θρησκευτικής διδασκαλία.

Το τέλος του κόσμου στο Ισλάμ Συμπερασματικά, οι αποκαλυπτικές και εσχατολογικές αντιλήψεις, οι οποίες παρουσιάζονται στο Κοράνιο και στη μεταγενέστερη ισλαμική παράδοση, αποτελούν ένα συνονθύλευμα από αντίστοιχες ιρανικές, βιβλικές και ιουδαϊκές εσχατολογικές δοξασίες. Το κήρυγμα του Μωάμεθ βρίθει από τέτοιες αντιλήψεις, επηρεασμένο πιθανότατα από αιρετικές θρησκευτικές ιδέες, φορείς των οποίων υπήρξαν οι διωκόμενοι από το βυζαντινό κράτος νεστοριανοί και μονοφυσίτες.

Το τέλος του κόσμου στο Ισλάμ Συνεπώς δεν  υπάρχει κάποια ιδιαίτερη πρωτοτυπία στην εσχατολογία του Ισλαμισμού, η οποία ουσιαστικά εδράζεται στην αναγκαιότητα της ανταπόδοσης των πράξεων του ανθρώπου κατά τη διάρκεια της ζωής του στη γη και στην τελική διάκριση των απίστων από τους πιστούς. Το πλεονέκτημα αυτής της διδασκαλίας εδράζεται στο ότι είναι αρμονικό με την λογική αντίληψη του ανθρώπου περί μελλοντικής ανταπόδοσης αλλά το μειονέκτημα της εντοπίζεται στην αιώνια καταδίκη των απίστων λόγω της λανθασμένης πίστης τους με συνέπεια να εντείνεται η μισαλλοδοξία προς τους πιστούς άλλων θρησκειών.

Παράδεισος για τους ισλαμιστές… Εντύπωση προκαλεί, η εικόνα του παραδείσου στη μουσουλμανική εσχατολογία, ο παράδεισος θα είναι ένας κήπος υλικών απολαύσεων, ένα καταφύγιο των στερημένων πιστών, οι οποίοι θα δρέψουν τους καρπούς της πίστης τους στα έσχατα και θα ευφραίνονται ηδύποτα χωρίς ποτέ να μεθούν, υπηρετούμενοι από όμορφες κοπέλες και νεαρούς, παράλληλα θα συζητούν περί του Θεού παρακολουθώντας τους κολασμένους να βασανίζονται. Αυτό σημαίνει ότι το εσχατολογικό κριτήριο της σωτηρίας καθίσταται η τυφλή, απόλυτη πίστη στο Ισλάμ, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε έννοια δικαιοσύνης, εφόσον ο άπιστος δεν έχει την ελπίδα της σωτηρίας ακόμα και αν έχει πράξει καλά έργα σε αντίθεση με τον μουσουλμάνο, ο οποίος παρέβηκε το Ισλάμ αλλά δύναται να εξαγνιστεί χωρίς να παραμείνει αιώνια στο πυρ της κόλασης