Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Στάση Βροχοσταλίδων (συνέχεια)
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
Έρση Καλαϊτζάκη 1 ο ΕΠΑ.Λ. Χανίων Χανιά 8/12/2014.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Εργασίες Διδακτική των κοινωνικών επιστημών Μαρία Ρεπούση.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η΄ΕΡΩΤHΜΑΤΙΚΗ (ερωτήσεις –απαντήσεις) ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας». Υποθέματα: Ι. «Πλημμύρισαν από Πνεύμα Άγιο», Η εμπειρία της Πεντηκοστής, Πρ. 2, 1-13. ΙΙ. «Η εικόνα της Πεντηκοστής».

1. Τίτλος του σεναρίου- σχεδίου διδασκαλίας. «Η γενέθλια ημέρα της εκκλησίας».   2. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές. Γλώσσα (ανάγνωση, περιγραφή, βιογραφικό σημείωμα). Μουσική (επαφή με τη βυζαντινή μουσική, απολυτίκιο της Πεντηκοστής). Εικαστικά (επαφή με τη βυζαντινή τέχνη και ζωγραφική). Τ.Π.Ε. (αξιοποίηση γνώσεων στους Η/Υ).

3. Εποπτικό Υλικό και Μέσα Η/Υ Βιντεοπροβολέας Εκτυπωτής Εικόνα Πεντηκοστής Φωτοτυπημένα κείμενα Φύλλα εργασίας Σημειωματάριο - τετράδιο

4. Σκοπός και στόχοι του σεναρίου – σχεδίου διδασκαλίας. 4 4. Σκοπός και στόχοι του σεναρίου – σχεδίου διδασκαλίας. 4.1 Γενικός σκοπός: Οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν την Πεντηκοστή και να αντιληφθούν πόσο σημαντική είναι για την ιστορία και την πορεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

4.2 Επιμέρους στόχοι: Περιγράφουν το γεγονός της Πεντηκοστής. 4.2 Επιμέρους στόχοι:   Περιγράφουν το γεγονός της Πεντηκοστής. Αναγνωρίζουν την Πεντηκοστή ως το γεγονός της ιστορικής φανέρωσης της Εκκλησίας (γενέθλια ημέρα). Αναγνωρίζουν τις διαφορετικές απεικονίσεις της Πεντηκοστής. Γνωρίζουν βιογραφικά στοιχεία του ζωγράφου Θεοφάνη του Κρητικού. Διερευνούν και εξηγούν το νόημα των συμβολιστικών και εικονιστικών παραστάσεων της Εκκλησίας. Γνωρίζουν έθιμα της Κυριακής της Πεντηκοστής. Ερμηνεύουν και κατανοούν το απολυτίκιο της Πεντηκοστής. Μελετούν, ερευνούν και αντλούν πληροφορίες από την Καινή Διαθήκη.

5. Εκπαιδευτική μέθοδος και τεχνικές. Συνεργατική διερεύνηση. Διαθεματική προσέγγιση. Ερωτήσεις και απαντήσεις. Ομαδικές εργασίες. Αφηγήσεις. Καθοδηγούμενος διάλογος. Συζήτηση.

6. Εκτιμώμενη χρονική διάρκεια. Η ενότητα αυτή καλύφθηκε σε 2 + 1 διδακτικές ώρες. (Οι 2 ώρες είναι απαραίτητες και 1 ώρα ακόμη βοηθά στο να εργαστούμε ανακαλύπτοντας).

7. Περιγραφή δραστηριοτήτων Δραστηριότητα 1η: Προβάλλεται στην οθόνη του βιντεοπροβολέα η εικόνα της Πεντηκοστής του Θεοφάνη του Κρητικού . (Ιδεοθύελλα, Σκέψου-Συζήτησε-Μοιράσου, Ιστοεξερεύνηση)

Δραστηριότητα 2η: Δίνονται σε κάθε μαθητή τα κείμενα: 1. «Η γενέθλια μέρα της Εκκλησίας» και 2. «Διαβάζουμε την εικόνα της Πεντηκοστής», από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Ι.Ε.Π. Γίνεται σιωπηρή ανάγνωση του 2ου κειμένου και κατόπιν μοιράζεται στην ομάδα ερωτηματολόγιο στο οποίο καλούνται οι ομάδες να απαντήσουν. Οι ομάδες ανακοινώνουν στην ολομέλεια τις απαντήσεις τους και σταδιακά συνθέτουν και αφηγούνται το γεγονός της Πεντηκοστής. (Σκέψου-Συζήτησε-Μοιράσου)

Δραστηριότητα 3η: Τοποθετείται χρονικά το γεγονός της Πεντηκοστής από το δάσκαλο. Επισημαίνονται τα αποτελέσματα της φανέρωσης του Αγίου πνεύματος: Οι μαθητές φωτίστηκαν από το Άγιο Πνεύμα και έγιναν Απόστολοι. Με το πρώτο κήρυγμα βαπτίστηκαν τρεις χιλιάδες άνθρωποι. Ιδρύθηκε η πρώτη Εκκλησία. Εξηγείται η συντομογραφία κάτω από το κείμενο 1: «Πρ. 2, 1-13». Ζητείται από τις ομάδες ολιγόλεπτη σιωπηρή ανάγνωση του πρώτου κειμένου. (Ιδεοθύελλα, Σκέψου-Συζήτησε-Μοιράσου, Επίλυση Προβλήματος)

Δραστηριότητα 4η: Η πρώτη ομάδα αναζητά στο διαδίκτυο έθιμα της Πεντηκοστής. Προετοιμάζει την περιγραφή των εθίμων στο σημειωματάριό της. Η δεύτερη ομάδα αναζητά στο διαδίκτυο πληροφορίες για τη ζωή και τα έργα του ζωγράφου Θεοφάνη του Κρητικού. Βρίσκει απεικονίσεις της Πεντηκοστής και από άλλους δημιουργούς. Συντάσσει το βιογραφικό σημείωμα του Θεοφάνη. Η τρίτη ομάδα αναζητά τις Πράξεις των Αποστόλων μέσα στην Καινή Διαθήκη και εντοπίζει τα αντίστοιχα εδάφια και στίχους, Πρ. 2, 1-13, 14-18, 22-23, 32-33. Προετοιμάζεται για την ανάγνωσή τους στην ολομέλεια. Αναζητά στο διαδίκτυο το απολυτίκιο της Πεντηκοστής. (Ιδεοθύελλα, Σκέψου-Συζήτησε-Μοιράσου, Επίλυση Προβλήματος, Ιστοεξερεύνηση)

Δραστηριότητα 5η: Οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις εργασίες τους. Πρώτη ομάδα: Περιγραφή των εθίμων της Πεντηκοστής. Δεύτερη ομάδα: Βιογραφικό σημείωμα του Θεοφάνη. Εικόνες της Πεντηκοστής από άλλους δημιουργούς. Τρίτη ομάδα: Ανάγνωση του απολυτίκιου της Πεντηκοστής και ανάγνωση εδαφίων της Καινής Διαθήκης. Ακρόαση του απολυτίκιου της Πεντηκοστής.

8. Αξιολόγηση: Δίνεται στους μαθητές/τριες ατομικό φύλλο εργασίας. Εργασία: Συμπληρώνω τα κενά στις προτάσεις με τις σωστές λέξεις απ’ όσα έμαθα σήμερα. Η __________________________ θεωρείται η μέρα που ιδρύθηκε η Εκκλησία μας. Στην εικόνα της Πεντηκοστής εικονίζεται το __________ _______________ με τη μορφή _______________________ γλωσσών. ____________ χιλιάδες άνθρωποι βαπτίστηκαν ___________________ τη μέρα της Πεντηκοστής. Οι μαθητές του Χριστού φωτίστηκαν και έγιναν ______________________ .