Διαχείριση Σχολικής Τάξης Πειθαρχία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΔΙΑΤΡΟΦΉΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΑΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΤΑΞΗ: κανόνες συμπεριφοράς, Αναλυτικό Πρόγραμμα, δραστηριότητες λειτουργία και συμπεριφορά > πειθαρχία > σχολικό ήθος Η αταξία προσβάλλει.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κωστάκη Ειρήνη, Ψυχολόγος, MSc
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Άγχος Πανελλήνιων Εξετάσεων: Τρόποι Διαχείρισης
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Θέμα: «Ηλεκτρομαγνητική Ακτινοβολία - Κινητά Τηλέφωνα και Υγεία»
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ Τ.Ε.Ι. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση Σχολικής Τάξης Πειθαρχία Αναστάσιος Μαράτος Δάσκαλος-Φιλόλογος MSc maratos@uth.gr

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ Η επισκόπηση της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας μας επιτρέπει να ισχυριστούμε ότι το θέμα των σχολικών κανόνων και της σχολικής πειθαρχίας έχει αποτελέσει αντικείμενο διερεύνησης τόσο στο δημοτικό όσο και στις υπόλοιπες βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ Λέγεται η υπακοή σε κάθε ανώτερη εξουσία Εννοείται ως η υπακοή στους νόμους γραπτούς και άγραφους, σε διαταγές και γενικότερα ως ο «προστάτης» του συστήματος αξιών που διέπουν τον κοινωνικό βίο και την ηθική. Υποδηλώνει την απόλυτη υποταγή, ή τη μέθοδο «υποταγής του πνεύματος και της διαμόρφωσης χαρακτήρων», δηλαδή ρυθμίζει την ανθρώπινη συμπεριφορά και θέτει συγκεκριμένους στόχους προς επίτευξη

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ Στη νεοελληνική γλώσσα για παράδειγμα αποκαλούμε «τάξη» τη σχολική αίθουσα και τη σχολική βαθμίδα. Στα λατινικά οι λέξεις disciplina (=πειθαρχία) και discipulos (στα αγγλικά disciple) σημαίνουν σχολείο και μαθητής. Στα εβραϊκά η λέξη mûsar σημαίνει διδασκαλία και τιμωρία ταυτόχρονα.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΗΜΑΣΙΕΣ Εργαλείο για την εξασφάλιση της ομαλότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας Συστατικό στοιχείο της εκπαιδευτικής πράξης Μηχανισμός για την εξασφάλιση και εδραίωση των σχολικών και των ευρύτερων εξουσιαστικών δομών

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Παλιότερα η οργάνωση του σχολείου ήταν αυταρχική και δασκαλοκεντρική αγνοώντας τις ατομικές ανάγκες των μαθητών. Οι δάσκαλοι της εποχής χρησιμοποιούσαν μεθόδους που υπαγόρευε η κοινή λογική και η προσωπική τους εμπειρία. Ένα από τα πλέον διαδεδομένα μέτρα ήταν η χρήση αυστηρών σωματικών ποινών. Τα μέτρα αυτά αποδείχθηκαν «αποτελεσματικά» στο να «ρυθμίζουν» τις μαθησιακές δυσκολίες και τα προβλήματα κοινωνικής συμπεριφοράς στο χώρο της σχολικής ζωής.

ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Το σύγχρονο σχολείο προσπαθεί να διαφοροποιήσει τη διδακτική πράξη για να ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών. Απαγορεύονται νομικά οι σωματικές τιμωρίες κατά τη διδασκαλία. Αντίθετα οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προετοιμάζουν και να αναπροσαρμόζουν τη διδασκαλία τους με βάση τη διατήρηση της ησυχίας στη σχολική τάξη.

Η εξουσία του εκπαιδευτικού Μέσα στο χώρο του σχολείου ο εκπαιδευτικός εκτός απ’ τα διδακτικά του καθήκοντα έχει: Δικαστική εξουσία Εκτελεστική εξουσία

Αίτια πειθαρχικών προβλημάτων Ο Dreikurs θεωρεί ότι οι λόγοι είναι: Απόσπαση της προσοχής Επιζήτηση δύναμης Εκδικητική διάθεση Προσποιητή ανικανότητα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο όρος πειθαρχία έχει αρνητικό υπόβαθρο γι’ αυτό προτιμάται ο όρος διαχείριση τάξης. Η αποτελεσματική μάθηση σχετίζεται και με τη σωστή διαχείριση της τάξης. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει το ρόλο του ηγέτη και του συντονιστή της τάξης.