Βιολογία Γυμνασίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Μπάκου Αλεξάνδρα Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηραακλείου
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Πανηγύρι Επιστήμης Παρουσίαση για γονείς
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1.Η σημασία των επιτόπιων μελετών - έρευνες με αποτελέσματα 2.Η κατάσταση σήμερα 3.Εφαρμογή της έρευνας πεδίου από μαθητές στην αλυκή της Λάρνακας Οι επιτόπιες.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιολογία Γυμνασίου

Βιβλία/ ύλη Το μάθημα της Βιολογίας διδάσκεται: Στην Α΄τάξη 2 διδακτικές περιόδους την εβδομάδα Στην Β΄τάξη 1 διδακτική περίοδο την εβδομάδα Στην Γ΄τάξη 2 διδακτικές περιόδους την εβδομάδα Το βιβλίο δραστηριοτήτων λειτουργεί και σαν τετράδιο του μαθητή και της μαθήτριας.

Τι θα μάθουμε στο μάθημα της Βιολογίας

Πως δουλεύουν οι επιστήμονες Η διδασκαλία της Βιολογίας στοχεύει στο να οδηγήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες, στην απόκτηση βασικών και απαραίτητων δεξιοτήτων. Τέτοιες είναι οι ικανότητες για: Παρατήρηση φαινομένων Προβληματισμό και διατύπωση ερωτημάτων Σχεδιασμό και εκτέλεση πειραμάτων Καταγραφή και αξιολόγηση μετρήσεων Διατύπωση συμπερασμάτων

Πως δημιουργούνται νέοι απόγονοι

Πως τρέφονται τα φυτά

Πως είναι οργανωμένο το ανθρώπινο σώμα

Ποιος οργανισμός τρώει ποιον Μέσα από τη διδασκαλία των τροφικών σχέσεων που έχουν οι οργανισμοί μεταξύ τους αλλά και με το περιβάλλον στο οποίο ζούν, μαθαίνουν να σέβονται και να προστατεύουν το βιοφυσικό περιβάλλον και να αντιλαμβάνονται τη σημασία της αειφόρου ανάπτυξης.

Πως ταξινομούνται οι οργανισμοί της Γης

Βιολογία: Ένα σύγχρονο μάθημα Μέσα από το μάθημα της Βιολογίας επιδιώκεται τα παιδιά να κατανοήσουν τις λειτουργίες του φυσικού κόσμου, να αποκτήσουν γνώσεις για τους ζωντανούς οργανισμούς και να μελετήσουν τη σχέση τους με το περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο αποκτούν θετικές στάσεις απέναντι στη διαχείρηση του περιβάλλοντος και διεκδικούν βελτίωση της ποιότητας ζωής και υγείας.

Στη Βιολογία, όπως και σε άλλα μαθήματα, η διδασκαλία που προτείνεται είναι τέτοια ώστε να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες των παιδιών, με ιδιαίτερη φροντίδα να αυξηθεί το ενδιαφέρον, η αυτοπεποίθηση και η συμμετοχή τους.

Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Τα παιδιά στο μάθημα της Βιολογίας εργάζονται σε ομάδες των 4 ή 5 ατόμων. Συγκεκριμένα στην αρχή κάθε μαθήματος παρουσιάζεται μια αποστολή που πρέπει τα παιδιά να διερευνήσουν. Η κάθε ομάδα διερευνά μέσα από τις δραστηριότητες του βιβλίου, που σκοπό έχουν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τους μαθητές στην προσπάθεια τους να συλλέξουν πληροφορίες. Τα δεδομένα που έχουν συλλέξει θα τους βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος και στην διεξαγωγή των δικών τους συμπερασμάτων. Είναι σημαντικό οι μαθητές να αφεθούν ελεύθεροι, οργανωμένοι σε ομάδες, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους και να οδηγηθούν μόνοι τους σε λογικά συμπεράσματα. Όπως είπε και η παιδαγωγός Αλεξάνδρα Τρένφορ : “Οι καλοί δάσκαλοι είναι εκείνοι που σου δείχνουν πού να κοιτάξεις, αλλά δεν σου λένε τι να δεις”

Επικοινωνία Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες. Με αυτήν τη μέθοδο διδασκαλίας τα παιδιά καταφέρνουν να αναπτύξουν: Επικοινωνία Εκφράζουν καθαρά τις ιδέες και τα συναισθήματα τους Ακούν προσεκτικά τι λένε οι συμμαθητές τους

Εμπιστοσύνη Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Μοιράζονται με τα μέλη της ομάδας τους φυλλάδια και υλικά Δέχονται εισηγήσεις από τα άλλα μέλη της ομάδας Υποστηρίζουν τη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας

Αλληλεπίδραση Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Συνεργάζονται με τρόπο που ο ένας να βοηθά τον άλλο για την επιτυχία της ομάδας.

Υπευθυνότητα Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Η ομάδα είναι υπεύθυνη για να επιτύχει τον στόχο της. Κάθε άτομο είναι υπεύθυνο για την προσωπική συμβολή του στην ομάδα.

Εξατομικευμένος τρόπος εργασίας στην ομάδα Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Εξατομικευμένος τρόπος εργασίας στην ομάδα Στην αρχή κάθε μάθηματος παρουσιάζεται μια αποστολή που πρέπει να διερευνήσουν τα παιδιά. Αρχικά εργάζονται ατομικά, συλλέγοντας πληροφορίες.

Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Συνεργασία στην ομάδα Στη συνέχεια εργάζονται ομαδικά, ανταλλάσσοντας πληροφορίες. ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥΣ

Συνεργασία με την καθηγήτρια Οργάνωση Μαθήματος Εργασία σε ομάδες Συνεργασία με την καθηγήτρια Στο τέλος ανακοινώνουν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της δικής τους ομάδας, στην ολομέλεια της τάξης. Ακολουθεί συζήτηση και έλεγχος των συμπερασμάτων.

ΤΙ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ Να σκέφτονται ελεύθερα. Να καταγράφουν παρατηρήσεις και ιδέες. Να ακούν με κριτικό πνεύμα ή και να αμφισβητούν τις επεξηγήσεις των άλλων. Να καταλήγουν σε λογικά συμπεράσματα από τα στοιχεία. Να συνεργάζονται και να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριες τους, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τη διαφορετικότητα του άλλου. Να αξιολογούν την πρόοδο και τις γνώσεις τους.

Αξιολόγηση Μαθήματος ΔΡΑΣΕΙΣ / ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΣΟΣΤΟ (%) Για την αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριών στο μάθημα της Βιολογίας λαμβάνονται υπόψιν τα πιο κάτω κριτήρια: ΔΡΑΣΕΙΣ / ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΣΟΣΤΟ (%) Διαγωνίσματα (στο μάθημα της ημέρας ή σε ολόκληρη ενότητα) 50 Δημιουργικές εργασίες -project 10 Βιβλίο Δραστηριοτήτων – Φύλλα Εργασίας Συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης (ολομέλεια – ομάδα) 20 Ενδιαφέρον για το μάθημα – Συγκριτικό πλεονέκτημα 5 Πρακτικές – Πειραματικές δεξιότητες

Σας ευχαριστώ Κατ΄οίκον εργασία δεν σημαίνει κατ΄οίκον διδασκαλία και να μην αγωνιάτε οι γονείς ότι πρέπει να είσαστε μαθηματικοί, βιολόγοι, φιλόλογοι κλπ. Η διδασκαλία γίνεται στο σχολείο, αυτό είναι η δουλειά του σχολείου, ευθύνη δική μας. Ο δικός σας ρόλος είναι εξαιρετικά σημαντικός στο να είσαστε δίπλα στα παιδιά για να τα στηρίζετε στην προσπάθειά τους να εμπεδώσουν, να κάνουν κτήμα τους την γνώση και την εμπειρία που πήραν από το σχολείο. Εξίσου σημαντικό είναι να αισθανθεί ένα παιδί ότι πρέπει να ενεργοποιηθεί και το ίδιο να είναι υπεύθυνο για την κατάκτηση της γνώσης. Σας ευχαριστώ