Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Προσωπικές δεξιότητες
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Χαρακτηριστικά των παιδιών με κινητικά προβλήματα
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Με τον όρο Ψυχολογία (ετυμολογείται από την αρχαία ελληνική: Ψυχή + λόγος), εννοείται η μελέτη της συμπεριφοράς, του νου και της σκέψης. Κυρίως.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Μόλβερ, Γ., Λαμπροπούλου, Π., 1991) ©  Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ.
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Δεξιότητες διαχείρισης της μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Ε.Κ.Ο. (Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες) - ΑμεΑ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων Συμβουλευτική σε άτομα με αναπηρία Μελέτη περίπτωσης: Άτομο με πρόβλημα όρασης Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων ΠΕΣΥΠ ΚΡΗΤΗΣ Επιμέλεια: Αναστασάκη Μ., Θεοδωρομανωλάκη Μ., Μαρκάκη Στ., Μπαΐλα Δ., Τριανταφύλλου Γ., Φιλίππου Ευγενία-Όλγα

Η έννοια των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες / αναπηρία Η έννοια των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες / αναπηρία Σύμφωνα με το νόμο 2817/2000, «άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.

Κατηγορίες ατόμων με ειδικές ανάγκες ή αναπηρία Άτομα με αισθητηριακές διαταραχές Άτομα με κινητικά προβλήματα (νευρολογικές μειονεξίες, με ορθοπεδικές ή μυοσκελετικές αναπηρίες και με σοβαρά προβλήματα υγείας) Άτομα με μαθησιακές δυσκολίες Άτομα με ιατρικής φύσεως παθήσεις Άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές Ρικής

Χαρακτηριστικά των ατόμων με ειδικές ανάγκες / αναπηρία Τα άτομα με αναπηρία διαφοροποιούνται από τα άτομα τυπικής ανάπτυξης σε: Νοητικό επίπεδο Αισθητήριες ικανότητες Ικανότητες επικοινωνίας Συμπεριφορά και συναισθηματική ανάπτυξη Φυσική κατάσταση (Σιδηροπούλου – Δημακάκου, 2008)

Στόχος της ειδικής αγωγής η υποβοήθηση, η υποστήριξη και η βελτίωση της σωματικής, συναισθηματικής, πνευματικής και κοινωνικής κατάστασης των παιδιών και των εφήβων. η επαγγελματική αποκατάσταση και μέσω αυτής η κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Προσωπικά χαρακτηριστικά του επιτυχημένου συμβούλου (1) Να έχει ικανότητα για δημιουργία εποικοδομητικής σχέσης και γενικότερα να του αρέσει να εργάζεται με ανθρώπους. Να έχει καθαρή εικόνα για την ενδοπροσωπική και διαπροσωπική του ανάπτυξη και να αποδέχεται τον εαυτό του. Να έχει ένα προσωπικό σύστημα αξιών με το οποίο να δεσμεύεται αλλά και να κατανοεί και να αναγνωρίζει την επίδραση του στη συμπεριφορά του ως σύμβουλος αλλά και γενικότερα. Επίσης, να έχει την ικανότητα να εξερευνά και να αξιολογεί αυτό το σύστημα σε μια πορεία αυτογνωσίας.

Προσωπικά χαρακτηριστικά του επιτυχημένου συμβούλου (2) Να έχει την ικανότητα και το θάρρος να αναγνωρίζει και να καταρρίπτει κατά το δυνατόν προσωπικά στερεότυπα και προκαταλήψεις. Να μην είναι δηλαδή άκαμπτος και δογματικός. Να μπορεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες και προβλήματα που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της συμβουλευτικής διαδικασίας, χωρίς να αποδιοργανώνεται η εργασία και η ζωή του. Να αντιλαμβάνεται τους άλλους ανθρώπους και τις προθέσεις τους με θετική διάθεση. Να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στις ικανότητες του.

Ρόλος εκπαιδευτή – συμβούλου σε άτομα με αναπηρία (1) Ρόλος εκπαιδευτή – συμβούλου σε άτομα με αναπηρία (1) Οι σύμβουλοι των ατόμων με αναπηρία πρέπει να είναι γνώστες: της ισχύουσας νομοθεσίας και πολιτικής των χαρακτηριστικών των διαφόρων τύπων αναπηρίας των συνεπειών τους στην εργασιακή συμπεριφορά των ευκαιριών της αγοράς εργασίας των μοντέλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Ρόλος εκπαιδευτή – συμβούλου σε άτομα με αναπηρία (2) Ρόλος εκπαιδευτή – συμβούλου σε άτομα με αναπηρία (2) των συνεπειών των κοινωνικών στερεοτύπων στην αυτοεκτίμηση τους των μοντέλων ανάπτυξης προεπαγγελματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των τρόπων συνεργασίας με άλλους ειδικούς ώστε να διευκολυνθεί η επαγγελματική εξερεύνηση και ο σχεδιασμός σταδιοδρομίας των ατόμων με αναπηρία (Σιδηροπούλου- Δημακάκου, 1995).

Ενέργειες του συμβούλου όταν εργάζεται με άτομα με αναπηρία Ο σύμβουλος δίνει έμφαση: στο «τι μπορούν να κάνουν» στην ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης απόφασης

Η επαγγελματική συμβουλευτική μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια διδάσκοντας στους εφήβους με αναπηρία: τα είδη των αποφάσεων, τις συνέπειές τους, τα βήματα προς μια ορθολογική απόφαση, τους παράγοντες που τη συνθέτουν και την πορεία προς την απόφαση. την επαγγελματική προετοιμασία. Η επαγγελματική προετοιμασία προϋποθέτει την παροχή βοήθειας για αύξηση κινήτρων, απόκτηση δεξιοτήτων αναζήτησης εργασίας κλπ. την τοποθέτηση στην αγορά εργασίας. Στον τομέα αυτό αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά τα προγράμματα προσωρινής απασχόλησης . (Σιδηροπούλου-Δημακάκου, 1998 ).

Οδηγίες που προτείνουν οι Nathan & Hill στους επαγγελματικούς συμβούλους που εργάζονται με «μειονοτικές» ομάδες: Εξετάστε με ειλικρίνεια τις προκαταλήψεις σας και ρυθμίστε τις. Αποδεχτείτε τα συναισθήματα θυμού και ματαίωσης που νιώθουν οι πελάτες. Βοηθήστε τους να δομήσουν την αυτοπεποίθησή τους και να αποκτήσουν διεκδικητικότητα. Να θυμάστε ότι πολλοί άνθρωποι από μειονοτικές ομάδες θα έχουν βιώσει ένα μεγάλο αριθμό απορρίψεων.

Μελέτη περίπτωσης

Μελέτη περίπτωσης Στέλλα 17 ετών Φοίτησε την Ά λυκείου σε γενικό λύκειο και στη Β΄ λυκείου κατευθύνθηκε σε ΕΠΑΛ με ειδικότητα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. έχει προβλήματα όρασης επάγγελμα μητέρας: ιδιωτικός υπάλληλος επάγγελμα πατέρα: ιδιωτικός υπάλληλος έχει έναν αδερφό, 32 ετών. Εργάζεται σε δημόσια υπηρεσία τι λένε οι γονείς: να σπουδάσει και να δουλέψει σε κάποιο γραφείο.

Μελέτη περίπτωσης τι λένε οι φίλοι: να τελειώσει το σχολείο και να δουλέψει. ενδιαφέροντα: της αρέσει η μουσική, οι ταινίες, τα ταξίδια και να ψάχνει πληροφορίες στον υπολογιστή. σχολική βαθμολογία: Μέτρια μαθήτρια εξωσχολικές δραστηριότητες: βόλτες με φίλους Της Στέλλας της αρέσει η ιδέα μελλοντικά να δουλέψει σε κάποιο γραφείο καθώς είναι κοινωνική, φιλική και της αρέσει να χειρίζεται τον υπολογιστή. Της αρέσει το μάθημα της έκθεσης, λογοτεχνίας και χημείας. Στις προηγούμενες τάξεις ήταν πολύ καλή μαθήτρια στα αρχαία ελληνικά.

Διαδικασία επαγγελματικής συμβουλευτικής και προσανατολισμού αυτογνωσία του παιδιού «ποιος είμαι;» αναγνώριση των κυριότερων χαρακτηριστικών αναγνώριση των δυνατών - αδύνατων σημείων του εαυτού του και ευκαιρίες - εμπόδια του περιβάλλοντος του διερεύνηση δεξιοτήτων τεστ δεξιοτήτων προβολή ιστορίας για την ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης σταδιοδρομίας «Το μονοπάτι»

Διαδικασία επαγγελματικής συμβουλευτικής και προσανατολισμού διερεύνηση ικανοτήτων τεστ ικανοτήτων διερεύνηση ενδιαφερόντων τεστ ενδιαφερόντων «Holland» αναγνώριση αξιών τεστ αξιών

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!!!!