Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
H μάθηση υπό το πρίσμα των σύγχρονων παιδαγωγικών αντιλήψεων Σχεδιασμός οργάνωση και διαχείριση…
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Σημείωμα: Καταγράψτε πολύ συνοπτικά κάτι σε σχέση με τη διδασκαλία-μάθηση που σας έκανε εντύπωση κατά την προηγούμενη παρατήρησή σας. Σημειώστε κάτι που.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Προσχολική Παιδαγωγική
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Προσχολική Παιδαγωγική
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Προσχολική Παιδαγωγική
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Mαθησιακό Περιβάλλον: Χώρος και μη λεκτική επικοινωνία ως στοιχεία του μαθησιακού περιβάλλοντος 10/10/2017.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Έφη Γουργιώτου Μόν. Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν. Κρήτης
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Mαθησιακό Περιβάλλον: Χώρος και μη λεκτική επικοινωνία ως στοιχεία του μαθησιακού περιβάλλοντος

Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης; ?

Χώρος? Εκπαιδευτικά Υλικά? Σχέσεις- Αλληλεπιδράσεις? Κλίμα τάξης? Μη λεκτική επικοινωνία? Προθέσεις? Προσωπικές θεωρίες? εκπαιδευτικές πρακτικές?

Καταγράψτε ατομικά με βάση την εμπειρία σας ως μαθητριών και αξιοποιώντας τα όποια από τα παραπάνω στοιχεία ένα “χαρακτηριστικό” περιβάλλον μάθησης των σχολικών σας χρόνων.

Τι βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό/οργάνωση/διαχείριση ενός περιβάλλοντος μάθησης? ΘΕΩΡΙΑΘΕΩΡΙΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

Εντοπίζετε στοιχεία / αντιλήψεις για τη μάθηση μέσα από τις φωτογραφίες που ακολουθούν; (ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ)

Σύγχρονες αντιλήψεις για τη μάθηση: κοινωνιογνωστικές προσεγγίσεις => Αν δεχόμαστε ότι: κατάκτηση της γνώσης είναι μία ενεργητική διαδικασία – το παιδί την οικοδομεί σταδιακά μέσα από τη δική του δραστηριότητα, και παράλληλα ότι η μάθηση είναι κοινωνική δραστηριότητα, είναι δηλαδή μία διαδικασία που το άτομο την αναπτύσσει κατά τη συναναστροφή του με άλλους και σε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του,

τότε το επιθυμητό για το νηπιαγωγείο είναι η διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει τα παιδιά: να διατυπώνουν ερωτήματα και να προσπαθούν να βρούν απαντήσεις, να κάνουν λάθη και να επιχειρούν να τα διορθώσουν, να αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους και με τους ενηλίκους και να μοιράζονται σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, να διερευνούν, να υποθέτουν, να αιτιολογούν, να επιχειρηματολογούν…. Να αναγνωρίζουν στοιχεία της δράσης τους και της ταυτότητάς τους μέσα στο περιβάλλον τους.

Χαρακτηριστικά περιβαλλόντων μάθησης κατάλληλων για τις μικρές ηλικίες (ανοιχτών και ευέλικτων) Ενεργός συμμετοχή των παιδιών. Διεύρυνση και αξιοποίηση των βιωμένων εμπειριών– αποδοχή και αναγνώριση της ταυτότητας κάθε παιδιού. Συνεκτίμηση και αξιοποίηση κοινωνικο-πολιτισμικών παραμέτρων – μάθηση για όλους. Γνώσεις που να αφορούν την πραγματικότητα εκτός τάξης – ανάπτυξη στρατηγικών σκέψης… Προώθηση της αυτονομίας της σκέψης. Αυθεντικά έργα των παιδιών – σεβασμός στη δημιουργικότητα. Ευκαιρίες για αυτοσυγκέντρωση

Κοινωνική αλληλεπίδραση και σεβασμός του άλλου. Ερευνητικές προσεγγίσεις. Διαδικασίες επίλυσης προβλήματος. Ανάπτυξη κοινότητας πρακτικής στην τάξη…

Κατά συνέπεια: ‘Ένα ανοιχτό και ευέλικτο περιβάλλον…. Διαθέτει αρκετά υλικά που επιτρέπουν διερευνητικές διεργασίες, καθώς και την αυτόνομη χρήση τους από τα παιδιά Ενισχύει διαφορετικές μορφές παιχνιδιού Το υλικό αντανακλά διαφορετικά κοινωνικο-πολιτισμικά βιώματα των παιδιών

Αντιλήψεις που προσδιορίζουν διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης To σχολείο μαθαίνει στα παιδιά γνώσεις και τα εξασκεί σε συγκεκριμένες δεξιότητες Vs. To σχολείο δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να διερευνήσουν και μέσα από αυτό να μάθουν

Το σχολείο επιμένει στην τυπική, ομοιόμορφη για όλους μάθηση, αξιολογεί με βάση το αποτέλεσμα Vs. Το σχολείο αξιοποιεί βιώματα, ενισχύει το παιχνίδι και τις άτυπες, αυθόρμητες μαθήσεις, εστιάζει στη διαδικασία, ενδιαφέρεται για τη νοηματοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Σχολιάστε τις εικόνες που ακολουθούν ως στοιχεία ενδεικτικά περιβαλλόντων μάθησης. (επεξεργασία φωτογραφιών στο μάθημα)

Δύο δεδομένα: Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη μάθηση. Επίσης: έμφαση στον ενιαίο χαρακτήρα της μάθησης στις μικρές ηλικίες

ΤΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΕ….

Καταγράφετε την ταυτότητα του Νηπιαγωγείου Αρχικά θα προσπαθήσετε να απαντήσετε σε περιγραφικού χαρακτήρα ερωτήσεις σχετικά με την ταυτότητα του νηπιαγωγείου: το χώρο στέγασης του νηπιαγωγείου (περιγραφή του κτιρίου και του εσωτερικού χώρου) τη σύνθεση της τάξης (αριθμός παιδιών, νήπια και προνήπια, αγόρια και κορίτσια, τόπος καταγωγής) την τυπική λειτουργία της τάξης (λειτουργεί μόνο πρωί, πρωί και απόγευμα, ολοήμερο).

Κάνετε συνολική περιγραφή του χώρου (γωνιές, τοίχοι κλπ)- Σε ποιες υποθέσεις σε σχέση με τις μαθησιακές διαδικασίες σας οδηγεί; Εστιάζετε σε μία γωνιά ή ένα άλλο σημείο της τάξης , το περιγράφετε αναλυτικά και στη διπλανή στήλη παραθέτετε το σχολιασμό σας με βάση τα ακόλουθα ερωτήματα.

Πώς είναι διαμορφωμένος ο χώρος (κυρίως εσωτερικός) ως μαθησιακό περιβάλλον?? Tι μηνύματα εκπέμπει; τι ερεθίσματα προσφέρει στα παιδιά για διερευνήσεις και μάθηση; Αντανακλά τα βιώματα των παιδιών; «Μιλά» για τις δραστηριότητες των παιδιών στην τάξη; Προσφέρει δυνατότητες ομαδικής δουλειάς, αλληλεπίδρασης, επαφής εκπαιδευτικού- παιδιών;

Βασική βιβλιογραφία: Aνδρούσου, Α. Δαφέμου- Κορτέση Χ. & Τσάφος, Β. (2016). Η παρατήρηση ως εργαλείο των εκπαιδευτικών. Η κατανόηση του πλαισίου ως θεμέλιο για την οικοδόμηση της κατανόησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας Στο Σ. Αυγητίδου, Μ.  Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τ. 2, κεφ. 2 σελ. 41- 117). Αθήνα: Gutenberg. κεφάλαιο 5 από τον ΟΔΗΓΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ (Βιβλιογραφική αναφορά: Δαφέρμου, Χ. Κουλούρη, Π. Μπασαγιάννη, Ελ (2006). Οδηγός Νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί Σχεδιασμοί. Δημιουργικά Περιβάλλοντα Μάθησης. ΥΠΕΠΘ: ΙΙ, Αθήνα: ΟΕΔΒ Γερμανός . Δ. (2002). Οι τοίχοι της γνώσης. Σχολικός χώρος και εκπαίδευση. Gutenberg