ΑΙΓΥΠΤΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
Advertisements

Η Νέα Υόρκη (New York/Νιου Γιορκ) είναι μεγαλούπολη των Ηνωμένων Πολιτειών. Βρίσκεται στην ανατολική ακτή και είναι η πιο πυκνοκατοικημένη πόλη των ΗΠΑ.
KΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΥΡΟΥΜΑΛΗΣ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ Α2
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
1.  Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα  Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης  Πειρατεία στην Ελλάδα  Συνέπειες  Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί  Βιβλιογραφία.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
επιπτώσεις της στους νέους
Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία
Η Διεθνής Κρίση και η Ανεργία Μια Αμφ ί δρομη Σχ έ ση.
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Παγκόσμιος Χάρτης.
Το κράτος υπολογίζει τι θα εισπράξει και τι θα ξοδέψει την επόμενη χρονιά.
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Παρουσίαση των γεγονότων του
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση Οικονομικών Κλαδικών Μελετών.
Ευχές για καλή συνέχεια στο Ταξίδι της Ζωής
28η Οκτωβρίου.
ΟΟ Δ ΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΑΓ.Ι..ΡΕΝΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.) ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΝΙΚΑΙΑΣ ΑΓ.Ι..ΡΕΝΤΗ «Επαγγελματική απορρόφηση-Προοπτικές.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Ευκαιρίες καρριέρας στην Ελληνική ναυτιλία  Δρ. Παναγιώτης Νομικός  5 Ιουλίου 2016  AllilonNet Webinar.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Παραδοτέο εργαστηρίου Η/Υ Θέμα Anangel Aspiration European Καγκαράκης Θ. Σχολή Πλοιάρχων, ΑΕΝ Μακεδονίας. Καγκαράκης.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ. ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΠΛΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ.
{ Ενότητα 3 η κεφ. 12 Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου- Διονύσιος Σολωμός Ούρδας Ιωάννης 2013.
Εξελίξεις στον Παγκόσμιο και τον Ελληνικό Τουρισμό και στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχίας το 2015 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ.
ΑΙΓΥΠΤΟΣ. ΚΡΗΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΙΗΡΙΣ ΡΩΜΗ
Ιανουάριος 2016 Ευκαιρίες απασχόλησης στην Ποντοπόρο Ναυτιλία ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ FOUNDATION FOR ECONOMIC & INDUSTRIAL RESEARCH.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ. Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται.
ΔΙΩΡΥΓΕΣ ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΔΙΩΡΥΓΩΝ ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Απο:  Δρ. Αλέξανδρο Μ. Γουλιέλμο,  Διευθυντού Διοίκησης Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων, Οικονομικού Κολλεγίου Αθηνών, BCA,  τ. Καθηγητού Πανεπιστημίου Πειραιώς.
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
“Προοπτικές για τα Ναυτιλιακά Επαγγέλματα στην Κύπρο”
Το θάυμα της Νότιας Κορέας
Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος «Ο Ολοκληρωτικός Πόλεμος»
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
            13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
5ο ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Η οικονομική κρίση Μαύρη Πέμπτη/ 24 Οκτωβρίου 1929: Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης καταρρέει. Κανείς από τους οικονομικούς αναλυτές δεν είχε προβλέψει.
Η Ασφυξια ως αποτελεσμα Συστημικης Αδυναμιας
Ιωάννης Ευστρατίου Αναπληρωτής Διευθυντής Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας
Mathew Shane & David Kelch
Η ελληνική οικονομία κατά τον 19ο αιώνα
Το δίκτυο των σιδηροδρόμων
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Η εμπορική ναυτιλία Ιστιοφόρα σε ελληνικό λιμάνι.
EΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η περίπτωση της Γερμανίας
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ
Η ανάπτυξη του εμπορίου και της βιοτεχνίας στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας Pax Ottomana, 15oς.
Αλυσίδα Εφοδιασμού και Μεταφορικά
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances 2014
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Τι συμβαίνει σήμερα Λουκέτο σε σημεία πώλησης λιανικής
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΙΓΥΠΤΟΣ

ΚΡΗΤΗ

ΕΛΛΑΔΑ

ΤΡΙΗΡΙΣ

ΡΩΜΗ

Πηγή Greek Shipping Miracle

Πηγή Greek Shipping Miracle

Πηγή Greek Shipping Miracle Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1870 οι Έλληνες κατασκεύαζαν στη πατρίδα τους το σύνολο σχεδόν των ιστιοφόρων πλοίων και συγκροτούσαν μια μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη στη Μεσόγειο και στη Μαύρη θάλασσα. Πηγή Greek Shipping Miracle

Πηγή Greek Shipping Miracle Η σταδιακή επικράτηση του ατμού έγραψε για την Ελλάδα ουσιαστικά τον επίλογο αυτής της «βιομηχανίας». Η αδυναμία του Ελληνικού κράτους να υποστηρίξει την ανάπτυξη ναυπηγικής βιομηχανίας χαλύβδινων πλοίων οδήγησε τους Έλληνες καραβοκύρηδες στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας 1897 Πηγή Greek Shipping Miracle

1900 1905

Πηγή Greek Shipping Miracle 1873 Σημαντικό βήμα για την Ελληνική ναυτιλία είναι η κατασκευή του πρώτου υπό Ελληνική σημαία ατμόπλοιου ΙΘΑΚΗ στα ναυπηγεία R. Thomson στο Σάντερλαντ του Η.Β. Πλοιοκτήτες οι αδελφοί Αντώνιος & Ιωάννης Θεοφιλάτοι καταγόμενοι από την Ιθάκη και δραστηριοποιούμενοι στη Ρουμανία. Πηγή Greek Shipping Miracle

Πηγή Greek Shipping Miracle Σημαντικό πρόβλημα στην ανάπτυξη της ατμοκίνητης ναυτιλίας στην Ελλάδα ήταν η, από πλευράς των Ελλήνων ναυτικών, άγνοια χειρισμού των μηχανών αναγκάζοντας του Έλληνες πλοιοκτήτες στη πρόσληψη αλλοδαπών μηχανικών. Η δημιουργία, το 1861, του Μηχανουργείου του Νεωρίου στην Ερμούπολη της Σύρου έδωσε τη δυνατότητα εκπαίδευσης των πρώτων Ελλήνων μηχανικών καθιστώντας το στην ουσία πρώτη άτυπη Σχολή Μηχανικών Ε.Ν. στην Ελλάδα. Πηγή Greek Shipping Miracle

Πηγή Greek Shipping Miracle “Το ατμόπλοιο NICOLAOS PATERAS, κατασκευής 1905, που αποκτήθηκε το 1923 από τον Νικόλαο Ι.Πατέρα.” Πηγή Greek Shipping Miracle

“Από την καθέλκυση του THEOFANO LIVANOS το 1936.” Πηγή Greek Shipping Miracle

Το 1939 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "J. L Το  1939 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "J.L. Thomson and Son" του Σάντερλαντ της Αγγλίας, σε σχέδια του Προέδρου του ναυπηγείου R.C. Thomson ένας πρωτοποριακός, τότε, ναυπηγικός τύπος πλοίου εκτοπίσματος 10.000 t.D.w. και ολικής χωρητικότητας 5.300 περίπου κόρων, ατμοκίνητο, με υπερυψωμένο μεσόστεγο και χαμηλά το πρόστεγο και το επίστεγο, με παλινδρομική μηχανή ισχύος 2.500 ΗΡ που του έδινε ταχύτητα, πλήρους φόρτου, 10 κόμβους και που ονομάσθηκε "Doringhton Court".

Dorington Court σαν Laleham το 1937

Ο ναυπηγικός αυτός πρωτοποριακός τύπος με τα δύο πρωραία ενιαία κύτη (αμπάρια) και ένα πρυμναίο έμελλε να διαδραματίσει τον σημαντικότερο ρόλο εμπορικού πλοίου στη διάρκεια του επερχόμενου πολέμου. Το πρώτο πλοίο του τύπου αυτού καθελκύστηκε στις  15 Οκτωβρίου 1941 στην Καλιφόρνια με το όνομα "Ocean Vanguard" (=Ωκεάνια εμπροσθοφυλακή).

23 Αυγούστου 1941 Νοέμβριο του 1941 Εβδομήντα όμως μέρες νωρίτερα στις 23 Αυγούστου 1941  στο ναυπηγείο Νόρθ Σαντς στο Σάντερλαντ της Αγγλίας ξεκίνησε η κατασκευή του πραγματικού πρωτότυπου του τύπου αυτού των πλοίων με το όνομα “EMPIRE LIBERTY” (Ελεύθερη Αυτοκρατορία 7,157 GRT). Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 1941 και ήταν αυτό που έδωσε το διεθνές όνομα στο ομώνυμο ναυπηγικό τύπο. το 1943 παραχωρήθηκε στην Ελληνική Κυβέρνηση και μετονομάσθηκε σε ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Το 1947 πουλήθηκε στην H C Dracoulis, και μετονομάσθηκε σε Mentor. Διαλύθηκε τον Οκτώβριο 1960 στην Ιαπωνία.

Πηγή Greek Shipping Miracle Φορτηγά 74% Πηγή Greek Shipping Miracle

Πηγή Greek Shipping Miracle 1939 583 πλοία Μέχρι Απρίλιο 1945 434 πλοία Απώλειες 74,5 % Πηγή Greek Shipping Miracle

«ΛΙΜΠΕΡΤΥ" Μετά τη λήξη του πολέμου, 100 πλοία "λίμπερτυ" παραχωρήθηκαν δανεικά από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, σε Έλληνες πλοιοκτήτες, με τα οποία ξεκίνησε, μετά τον πόλεμο, την ανοδική πορεία της η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ. Χάρις αυτών κατάφερε η ελληνική, και όχι μόνο, εμπορική ναυτιλία να ανασυγκροτηθεί και η παραδοσιακή ναυτιλιακή της δύναμη κυριολεκτικά ν΄ αναστηθεί από τη θεομηνία και τα δεινά του Β΄ Π.Π. στον οποίο είχε γίνει βορά σχεδόν ολόκληρος ο ελληνικός Εμπορικός Στόλος

«Το πρώτο από τα 100 Liberty που παρελήφθησαν μεταξύ 1946-1947 και τέθηκαν υπό ελληνική σημαία, το GEORGIOS F. ANDREADIS.»

"Η καθέλκυση του TINA ONASSIS το 1953 στο Αμβούργο

Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνει για μία ακόμη χρονιά ο ελληνόκτητος στόλος με βάση υπολογισμού τους gross tonnage (gt) ή τους dead weight tones (dwt), σύμφωνα με το βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson. Παράλληλα, οι Έλληνες είναι πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς. Σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες ανταγωνίζονται δυο οικονομικές υπερδυνάμεις, την Ιαπωνία και την Κίνα.

Αναλυτικότερα, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος -σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson’s αποτελείται (05/2016) από 5211 πλοία, 195,9 εκατομμύρια gt. (+1,9%) Στη δεύτερη θέση με 8.701 πλοία, 164,8 εκατομμύρια gt βρίσκεται η Ιαπωνία (+0,42%), ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.709 πλοία, 131,3 εκατομμύρια gt (+0,61%). 16% 13% 11%

Ο αριθμός των πλοίων της Ιαπωνίας και της Κίνας είναι μεγαλύτερος, καθώς η μεν Ιαπωνία ως νησιωτική και η Κίνα ως τεράστια χώρα έχουν πολύ μεγάλο αριθμό πλοίων μικρής σχετικά μεταφορικής ικανότητας προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες μεταφορών στο εσωτερικό τους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία και η Νότιος Κορέα.

2015 είναι τα 10 χρόνια, 2003 ήταν 20,3 χρόνια, ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου το 2015 είναι τα 10 χρόνια, ήτοι κατά 2,5 χρόνια μικρότερος της μέσης ηλικίας του παγκοσμίου στόλου (12,5). Η εντυπωσιακή μείωση της μέσης ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου, δεδομένου ότι το 2003 ήταν 20,3 χρόνια, οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε νέα πλοία υψηλών προδιαγραφών. 36

Σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στους τομείς δεξαμενοπλοίων και πλοίων ξηρού φορτίου χύδην που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του παγκοσμίου εμπορίου.

GSCC by Lloyd’s Register- Fairplay

Ο Ελληνόκτητος Εμπορικός Στόλος κατέχει το 7.6% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, 13.5% σε GT και 15.9% σε DWT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το διάστημα 2000-2010 η ναυτιλία έφερε στη χώρα μας 140 δις ευρώ σε συνάλλαγμα. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης όταν μιλάμε για τη ναυτιλία, το συνάλλαγμα αυτό αντιστοιχεί στο μισό του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας το οποίο ανήλθε σε 280 δις ευρώ το 2009 ή σε 3,5 φορές το ποσό που εισέπραξε και θα εισπράξει η χώρα μας από το Γ΄ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2000-2013, συνολικά 46 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 26 δις από το Γ΄ΚΠΣ και τα 20 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Έρευνα Boston Consulting Group Δηλαδή 750 περίπου ναυτιλιακές επιχειρήσεις Ελληνικών συμφερόντων, έφεραν στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια τρεις φορές περισσότερα από ότι τα δυο τελευταία «κοινοτικά πακέτα» και τα μισά από το σύνολο του Δημόσιου χρέους. Η συνολική συνεισφορά του Ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου ξεπερνά το 7% του συνολικού Α.Ε.Π. Έρευνα Boston Consulting Group 43

ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ