Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Οι μελλοντολόγοι συμφωνούν ότι πρέπει να εξεταστούν οι παράγοντες που διαμορφώνουν τη σύγχρονη κοινωνία:
Σχολείο Θα επηρεαστεί από τις αξίες της Κοινωνίας του Αύριο (Harman). 2 τύποι κοινωνιών: μεταβιομηχανική και ατομική Πολύ υψηλού επιπέδου κοινωνία-θα διαμορφώσει λειτουργικές αξίες: θα εξυπηρετούν τους σκοπούς επέκτασης της βιομηχανίας, κατανάλωση ή θα υπηρετούν ενδιαφέροντα και ατομικές ανάγκες
Harman: μελλοντολογική αντίληψη για τη μεταβιομηχανική κοινωνία Σκοπός της εκπαίδευσης θα είναι να προωθήσει τις συγκεκριμένες κοινωνικές επιδιώξεις. Τα σχολεία υπεύθυνα για την ανάπτυξη ατόμων που θα ταίριαζαν στην αναπτυσσόμενη τεχνολογικο-βιομηχανική κοινωνία και θα συντελούσαν στη βελτίωσή της.
Harman: μελλοντολογική αντίληψη για την εναλλακτική κοινωνία με κέντρο το άτομο Η εκπαίδευση διασφαλίζει την αυτοεκπλήρωση και την αυτοπραγμάτωση του ατόμου. Οι μαθητές γίνονται αποτελεσματικοί στοχαστές, αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες αναπτύσσουν την ταυτότητά τους και τη συναισθηματική τους ισορροπία. Το Α.Π. θα βασίζεται στις γνώσεις και δεξιότητες που μεγιστοποιούν τις προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες του ατόμου.
Για την ώρα… Οι μελλοντολόγοι πιστεύουν ότι βρισκόμαστε σε μια κατάσταση που προωθούνται και οι 2 τύποι κοινωνιών. Θα συνεχιστεί η προώθηση και η ανάπτυξη της παραγωγικής και καταναλωτικής κοινωνίας ή θα προχωρήσουμε προς την αυτοπραγμάτωση και ολοκλήρωση του ατόμου;
Οι μελλοντολόγοι πιστεύουν ότι Δεν είναι αρκετό να προετοιμάζονται μόνο οι μαθητές για μια συγκεκριμένη πραγματικότητα, αλλά πρέπει να υποβοηθούνται στο να οραματίζονται το μέλλον, καθώς και στο να εξοπλίζονται για την αντιμετώπιση του. Μια τέτοια παιδεία θα υποβοηθήσει τους μαθητές να προετοιμάζονται ψυχολογικά, να διαμορφώσουν απόψεις για το αύριο, το άγνωστο. Σταδιακά θα αποκτήσουν καλύτερη κατανόηση των δικών τους ικανοτήτων και θα συνειδητοποιήσουν όλους τους παράγοντες που ασκούν κάποια επίδραση στις επαγγελματικές τους προτιμήσεις και επιδιώξεις.
Οι μελλοντολόγοι πιστεύουν ότι Οι τεχνολογικές επιτεύξεις δε θα αφήσουν ανεπηρέαστα τα ΑΠ και την εκπαίδευση: Θα επαναστατικοποιήσουν το Α.Π. των σχολείων κατά τα επόμενα χρόνια. π.χ. σχολική κουλτούρα των υπολογιστών.
Οι μελλοντολόγοι πιστεύουν ότι Οι μελλοντικές χρήσεις της τεχνολογίας θα έχουν ίσως άμεσες επιπτώσεις στην αξία και την αυτοεκτίμηση του ατόμου, αφού η ανθρώπινη προσφορά θα είναι πολλές φορές περιττή.
Βασικές αρχές του νέου Α.Π. (Farson) Η παιδεία θα εκτιμάται ως εμπειρία και όχι ως προπαρασκευή. Στο μέλλον η παιδεία θα είναι πλούσια σε εμπειρίες και θα δίνει ικανοποίηση. Θα επικρατήσει η δια βίου εκπαίδευση Η εκπαίδευση θα είναι διασκέδαση, θα επικρατήσει μια ευχάριστη ανθρώπινη κατάσταση, με θετικά συναισθήματα
Βασικές αρχές του νέου Α.Π. (Farson) Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει και μη διανοητικά στοιχεία, συναισθηματικές και άλλες δεξιότητες για πληρέστερη ανάπτυξη του ατόμου και επικοινωνία. Θα είναι σχεδιασμένη από τους μαθητές κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος της Θα πραγματοποιείται σε ομαδικά πλαίσια, κάτι που θα συμβάλλει στην αλληλοενίσχυση της μάθησης
Βασικές αρχές του νέου Α.Π. (Farson) Ο δάσκαλος θα παίζει το ρόλο του διευκολυντή. Η εκπαίδευση δε θα περιορίζεται σε τάξεις και σε μαθήματα. Πηγή μάθησης, το περιβάλλον από την τοπική μέχρι την παγκόσμια κοινότητα, θα μελετώνται προβλήματα της εποχής με διακλαδικό τρόπο.
Τα εμπόδια του νέου Α.Π. (Farson) Η ηθική των διαμαρτυρομένων Ο φόβος της συναισθηματικότητας Ο φόβος της οικειότητας Ο μύθος ότι επιθυμούμε δημιουργικότητα και καινοτομίες Η αντίσταση των εξτρεμιστών