ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Advertisements

Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΟΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η Ψυχολογική αξία της βιωματικής μάθησης στην Αγωγή της Στοματικής Υγείας Ζωή Κασαπίδου Ψυχολόγος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Μαθητές με βαρηκοΐα στην 8η ΕΑΕ Δίον 18/9
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Παιδαγωγική σχέση.
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
3.1 «Σύστημα» – Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ηλικιακή-νοητική-μαθησιακή ομοιογένεια Κριτήρια : ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Δίκτυα εξασφάλισης της ομοιογένειας Ήδη από τον 19ο αι. :δύο παράλληλα σχολικά δίκτυα : -Ακαδημαϊκός προσανατολισμός -Βασική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση Από τον 20ο αι. ενιαία δημοτική εκπαίδευση. Διατηρήθηκαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Γενικό Γυμνάσιο και Λύκειο> Πανεπιστήμιο Κατώτερη και μέση τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση> αγορά εργασίας

Στην Ελλάδα: η ΠΕ ήταν πάντοτε ενιαία Η ΔΕ επιλεκτική: εισαγωγικές εξετάσεις από την ΠΕ στη ΔΕ Και διαφοροποιημένη:διαφορετικοί τύποι Λυκείου (Γενικό, Τεχνικό Επαγγελματικό, Ενιαίο Πολυκλαδικό). Με τον Νόμο 2525/97, οι τύποι Λυκείου ενσωματώνονται στο Γενικό Λύκειο, ενώ λειτουργούν και τα Τεχνολογικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια(ΤΕΕ) για μαθητές που δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στο ΄Γενικό Λύκειο

Τάξεις ίδιας ηλικίας Ωστόσο: α. όχι ίδια βιολογική-ψυχολογική ωρίμανση β. άλλες εμπειρίες, κίνητρα, άλλη αυτοαντίληψη γ. στην Α΄ Δημοτικού εγγράφονται μαθητές με διαφορά 11 μηνών και 4 εβδομάδων

Προτάσεις κατά καιρούς -παράλληλα τμήματα ομοιογενείς ομάδες επίδοσης μέσα στην ίδια τάξη

Παράλληλα Τμήματα Ανάλογα με τη νοητική ικανότητα (ο δείκτης νοημοσύνης επηρεάζει τη σχολική μάθηση(;)-είναι σταθερός(;)-είναι εύκολο να μετρηθεί(;). Fidley & Bryan: (για να εξασφαλισθεί η ανομοιογένεια) χωρισμός των μαθητών μιας τάξης ανάλογα με την επίδοση σε δεκάδες ή πεντάδες κλπ: ένα τμήμα θα αποτελέσουν μαθητές της 1ης, 3ης, 5ης δεκ’αδας ή πεντάδας κλπ. Κινητά τμήματα ανάλογα με τις επιδόσεις (συνήθως στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά)

Συμπληρωματικά μέτρα Επανάληψη της τάξης Προώθηση κατά μια τάξη Εσωτερική-ενδοταξική διαφοροποίηση Ενισχυτική διδασκαλία Βοηθός δασκάλου Δάσκαλος (ειδικής αγωγής) τάξεων ένταξης

Αταξικά σχολεία Σχολεία κυρίως Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: κατάργηση των 6 τάξεων και των αντίστοιχων ΑΠ και δημιουργία τριών επιπέδων (1-2 τάξη, 3-4 τάξη, 5-6 τάξη: οι μαθητές διαφέρουν ηλικιακά 2-3 χρόνια αλλά μαθησιακά βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο Διδασκαλία: Team teaching

Η καλύτερη τάξη είναι η ανομοιογενής τάξη Αυτοεκπληρούμενη προφητεία: τα τμήματα και οι ομάδες μαθητών χαμηλής επίδοσης εγκλωβίζονται από τις προσδοκίες του εκπαιδευτικού

Οι προσδοκίες του εκπαιδευτικού διαμορφώνονται από: Την κοινωνική προέλευση Το φύλο Τη σχολική επίδοση Τη θέση τους στην τάξη Εξωτερική εμφάνιση * Αυξημένες προσδοκίες για παιδιά ανώτερων τάξεων, κορίτσια που κάθονται στα πρώτα θρανία και έχουν ωραία εμφάνιση

Διαφοροποίηση στην επικοινωνία (με καλούς μαθητές)-επίδραση της άλω Διαφοροποίηση στην επικοινωνία (με καλούς μαθητές)-επίδραση της άλω.Οι καλοί μαθητές αμείβουν τον εκπαιδευτικό και επιβεβαιώνουν την επαγγελματική του επάρκεια. Διαφοροποίηση στον χρόνο αναμονής αι βοήθειας Διαφοροποίηση στον τρόπο αντιμετώπισης των λανθασμένων απαντήσεων

Διαφοροποίηση στον τρόπο ανατροφοδότησης: δεν πρέπει να επαινούμε συχνά και με μεγάλη έμφαση τις πλέον ασήμαντες επιτυχίες ούτε να αξιολογούμε θετικά και τις σχετικά λανθασμένες απαντήσεις αποφεύγοντας να κάνουμε κριτική. Αυτό γίνεται αντιληπτό από όλους τους μαθητές και αναδεικνλυει την αδυναμία του μαθητή. Αντίθετα οι αδύνατοι μαθητές βοηθούνται από τον εκπαιδευτικό που συνδυάζει την ενθάρρυνση με την κριτική και τις ρεαλιστικές απαιτήσεις.

Πρόληψη αντί για θεραπεία Με τον Νόμο 2327/95 εγγράφονται στην Α΄Δημοτικού τον Σεπτέμβριο οι μαθητές, οι οποίοι συμπληρώνουν την 31 Δεκεμβρίου του ιδίου έτους τα 6 έτη. Στο Νηπιαγωγείο η έγκαιρη προληπτική παρέμβαση (πριν τις τάξεις ένταξης, παράλληλης στήριξης κλπ). Διάγνωση και παρέμβαση (η οποία θα συνεχισθεί και στις πρώτες τάξεις του ΔΣ) πριν τη συστηματική διδασκαλία ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής. - τεστ σχολικής ετοιμότητας:-μεταφρασμένο από τα σουηδικά,- το Αθηνά Τεστ, το Ιλλινόϊς Τεστ και το Γεώργας Τεστ.

Η διαδικασία της διάγνωσης πρέπει να ξεκινά κατά την αρχή της άνοιξης Η διαδικασία της διάγνωσης πρέπει να ξεκινά κατά την αρχή της άνοιξης. Η γνώμη της νηπιαγωγού με βάση τις κλείδες: 80% ορθή. Όσοι μαθητές κριθούν ότι παρουσιάζουν προβλήματα σε 3 ή περισσότερους τομείς παραπέμπονται για εξέταση σε επιτροπή από ειδικευμένους (δασκάλους και νηπιαγωγούς στο τεστ ετοιμότητας). Όσοι δεν κριθούν ότι πρέπει να εγγραφούν στην Α΄ Δημοτικού συνεχίζουν στο νηπιαγωγείο (δεύτερη χρονιά, προδημοτική τάξη με προσαρμοσμένο πρόγραμμα στις ανάγκες που εντόπισαν οι μετρήσεις). Αν βρίσκονται σε οριακή κατάσταση, εγγράφονται στην Α΄Δημοτικού, αλλά υποστηρίζονται λίγες ώρες την εβδομάδα.

Συνεκπαίδευση κανονικών και ειδικών μαθητών *Μοντέλο ελλειμματικότητας> ιδρυματισμός Μοντέλο ένταξης-ενσωμάτωσης-συνεκπαίδευσης: -μερική ένταξη: συλλειτουργία ειδικής τάξης ή ειδικού σχολείου στο σχολικό συγκρότημα του κανονικού σχολείου, ώστε να υπάρχει κοινή παρακολούθηση τουλάχιστον μερικών (των δευτερευόντων) μαθημάτων.

Πλήρης ένταξη: κοινό πρόγραμμα ταυτόχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές διαφορετικών δυνατοτήτων και αναγκών=ενιαία τάξη. Η μορφή της μερικής συνεκπαίδευσης γίνεται αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς. Η πλήρης συνεκπαίδευση δημιουργεί ερωτηματικά κυρίως λόγω της ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής και της κατάρτισης των εκπαιδευτικών.