Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος: 2012-2013 Εξάμηνο Β’ <<ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ>> Θέμα: Σύνθετες γνωστικές λειτουργίες Ονόματα σπουδαστών: Γεωργούλας Παναγιώτης Κιάκης Βασίλειος Όνομα διδάσκοντα: Κ. Κουνενού

Μάθηση και Διδασκαλία των Εννοιών Έννοια είναι μια κατηγορία που χρησιμοποιείται για την ομαδοποίηση παρόμοιων γεγονότων, ιδεών, αντικειμένων ή ανθρώπων.

Απόψεις για τη Μάθηση των Εννοιών Στις έρευνες οι ψυχολόγει βασίστηκαν στην υπόθεση ότι οι έννοιες έχουν κάποιες κοινές προσδιοριστικές ιδιότητες ή διακριτικά χαρακτηριστικά. Προσδιοριστικές ιδιότητες: Αρχέτυπο Υπόδειγμα Έννοιες και σχήματα

Στρατηγικές για τη Διδασκαλία των Εννοιών Είναι ένας τρόπος με τον οποίο βοηθάμε τους μαθητές να καταλάβουν συγκεκριμένες έννοιες και να εξασκήσουν δεξιότητες της σκέψης.  Παράμετροι μαθήματος: Παραδείγματα Σχετικές και άσχετες ιδιότητες Ονομασία Ορισμός

Η δομή του μαθήματος: Πρωτότυπα Μη παραδείγματα Επανεξέταση Επέκταση και σύνδεση εννοιών: Κατανόηση εννοιών Χαρτογράφηση εννοιών

Διδασκαλία των Εννοιών μέσω της Ανακάλυψής Οι πρώτες έρευνες του Jerome Bruner για τη σκέψη έστρεψαν το ενδιαφέρον του στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που ενθαρρύνουν τη μάθηση των εννοιών και την ανάπτυξη της σκέψης. Στο έργο του τόνισε πόσο σημαντικό είναι το άτομο να καταλάβει τη δομή του αντικειμένου που μελετάει, πόση σημαντική είναι η ενεργητική μάθηση, πόσο αναγκαίος είναι ο ρόλος της στην πραγματική κατανόηση και πόσο σημαντικός είναι ο επαγωγικός συλλογισμός στη μάθηση.

Δομή και ανακάλυψη: Δομή Μάθηση μέσω της ανακάλυψης Επαγωγικός συλλογισμός Ανακάλυψη εν δράση: Διαισθητική σκέψη

Διδασκαλία των Εννοιών μέσω της Εξήγησης Ο David Ausubel πίστευε ότι οι άνθρωποι αποκτούν γνώσεις κυρίως μέσω της αποδοχής. Οι έννοιες, οι αρχές και οι ιδέες πρέπει παρουσιάζονται στα άτομα.    Μοντέλο της επεξηγηματικής διδασκαλίας: Ουσιαστική λεκτική μάθηση Παραγωγικό συλλογισμό

Προ-οργανωτές: Πρόκειται για μια εισαγωγική δήλωση που είναι αρκετά περιεκτική ώστε να περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θα ακολουθήσουν. Οι οργανωτές εξυπηρετούν τρεις σκοπούς: Κατευθύνουν Τονίζουν Υπενθυμίζουν Οι προ-οργανωτές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες: Συγκριτικοί οργανωτές Επεξηγηματικοί οργανωτές

Συμπέρασμα για τους προ-οργανωτές: Βοηθούν τους μαθητές να μάθουν, ιδίως όταν το υλικό προς μάθηση είναι αρκετά άγνωστο, πολύπλοκο ή δύσκολο, εάν πληρούνται δυο προϋποθέσεις. Πρώτον: για να είναι αποτελεσματικός ο οργανωτής πρέπει οι μαθητές να τον καταλαβαίνουν. Δεύτερον: πρέπει να υποδεικνύει τις σχέσεις ανάμεσα στις βασικές έννοιες και τους όρους που θα χρησιμοποιηθούν. Τα βήματα ενός επεξηγηματικού μαθήματος: Προ-οργανωτής Παρουσίαση Τέλος

Διδασκαλία των Εννοιών σε Ετερογενείς Τάξεις Μια πρόσφατη προσέγγιση στη διδασκαλία των εννοιών που επίσης τονίζει τη σύνδεση των νέων πληροφοριών με την πρότερη γνώση ονομάζεται αναλογική διδασκαλία. Αναλογική διδασκαλία: Εφαρμόζεται Στόχος

Ένα πρόβλημα έχει: Αρχική διατύπωση: την τρέχουσα κατάσταση. Ένα στόχο: το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ένα δρόμο: που πρέπει να ακολουθήσουμε για να επιτύχουμε το στόχο (συμπεριλαμβανομένων των πράξεων ή των δραστηριοτήτων που πρέπει να εκτελέσετε για να οδηγηθείτε στο στόχο). Η επίλυση προβλημάτων: Ορίζεται συνήθως ως η ανάπτυξη καινούργιων απαντήσεων που ξεπερνούν την απλή εφαρμογή των κανόνων που έχουμε μάθει προηγουμένως για την επίτευξη ενός στόχου. 

Επίλυση Προβλημάτων: Γενική ή Συγκεκριμένου Πεδίου; Ορισμένοι ψυχολόγοι πιστεύουν ότι οι αποτελεσματικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων αφορούν συγκεκριμένα στο πεδίο του εκάστοτε προβλήματος. Η άλλη πλευρά υποστηρίζει ότι υπάρχουν αρκετές γενικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων που έχουν εφαρμογή σε πολλούς διαφορετικούς τομείς.  

Αναγνώριση: Εύρεση του Προβλήματος Το πρώτο βήμα της διαδικασίας είναι η αναγνώριση του προβλήματος που υπάρχει και η αντιμετώπιση του προβλήματος ως ευκαιρίας.

Προσδιορισμός των Στόχων και Αναπαράσταση του προβλήματος H διαδικασία της επίλυσης προβλήματος ακολουθεί δυο διαφορετικούς δρόμους, ανάλογα με την αναπαράσταση του προβλήματος και τους στόχους που έχουμε καθορίσει. Για να αναπαραστήσετε ένα πρόβλημα και να θέσετε ένα στόχο πρέπει να: Εστιάσετε την προσοχή Κατανοήσετε τις λέξεις Κατανοήσετε ολόκληρο το πρόβλημα

Τα αποτελέσματα της αναπαράστασης του προβλήματος: Εάν η αναπαράσταση που έχετε κάνει για ένα πρόβλημα υποδεικνύει μια άμεση λύση τότε η αποστολή σας έχει επιτευχθεί. Κατά κάποια έννοια, στην πραγματικότητα δεν έχετε λύσει ένα νέο πρόβλημα, έχετε απλώς αναγνωρίσει το καινούριο πρόβλημα ως μια «παραλλαγμένη» εκδοχή ενός παλιού προβλήματος το οποίο ξέρετε ήδη πώς να λύσετε. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται επίλυση προβλήματος καθοδηγούμενη από ένα σχήμα.

Πιθανές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων 1) Αλγόριθμος 2) Ευριστική μέθοδος 3) Ανάλυση μέσων-σκοπών 4) Στρατηγική <<δουλεύοντας προς τα πίσω>> 5) Αναλογική σκέψη

Παράγοντες που παρεμποδίζουν την επίλυση ενός προβλήματος 1) Λειτουργική σταθερότητα 2) Σύνολο απαντήσεων 3) Η σημασία της προσαρμοστικότητας

Οι ειδικοί για την επίλυση προβλημάτων 1) Ειδική γνώση 2) Η γνώση των αρχάριων

Στρατηγικές μάθησης και δεξιότητες μελέτης Στρατηγικές μάθησης και δεξιότητες μελέτης   Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε κάτι για πρώτη φορά επηρεάζει τον τρόπο που το θυμόμαστε καθώς και τον τρόπο που μπορούμε αργότερα να εφαρμόσουμε την γνώση. 1) στην αρχή οι μαθητές πρέπει να εμπλακούν γνωστικά ώστε να εστιάσουν τις προσοχές τους στις σχετικές πλευρές του προς μάθηση του υλικού. 2) δεύτερον πρέπει να καταβάλουν προσπάθεια προκειμένου να σκεφτούν και να επεξεργαστούν εις βάθος τις πληροφορίες, όσο μεγαλύτερη είναι η εξάσκηση και η επεξεργασία πληροφοριών τόσο αποτελεσματικότερη είναι η μάθηση. 3) τέλος οι μαθητές πρέπει να συγκρατούν στοιχεία ουσιαστικά και να είναι σε θέση να αντιληφθούν πότε είναι απαραίτητη μια καινούργια προσέγγιση.

Στρατηγικές και τακτικές μάθησης Οι στρατηγικές μάθησης αποτελούν ιδέες για την επίτευξη μαθησιακών στόχων, ένα είδος γενικού σχεδίου επίθεσης. (Derry, 1989) Η μάθηση ξεκινάει από την εστίαση της προσοχής, όμως η διάκριση ανάμεσα στην κεντρική ιδέα και στις λιγότερο σημαντικές πληροφορίες δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. 

Εποπτικά εργαλεία μάθησης Προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε την μέθοδο της υπογράμμισης και την τήρηση σημειώσεων αποτελεσματικά, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να εντοπίζουμε τις κεντρικές ιδέες του προς μάθηση υλικού. Επιπλέον η αποτελεσματική χρήση των δύο αυτών μεθόδων εξαρτάται από το πόσο κατανοούμε την οργάνωση του κειμένου , τις συνδέσεις και τις σχέσεις ανάμεσα στις ιδέες.

Στρατηγικές ανάγνωσης Είναι ένας στρατηγικός τρόπος με τον οποίο μπορούμε να καταλάβουμε κάτι καλύτερα ακόμα και για την επίλυση ενός προβλήματος. Τέτοια παραδείγματα είναι: READS: μια στρατηγική ανάγνωσης σε πέντε βήματα: επανάληψη (Review) επικεφαλίδων, εξέταση (Examine) τονισμένων λέξεων, ερώτηση (Ask) τι περιμένω να μάθω; , κάντε το (Do) διαβάστε, συνοψίστε (Summarize) με τις δικές σας λέξεις. Άλλα παρόμοια παραδείγματα είναι: PQ4R, CAPS, KWL ...