Διαφωτισμος-Μοντεσκιε

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
Η ομορφιά δεν είναι το παν
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Καλωσήρθατε!!!.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
ΒΟΛΤαιΡΟΣ - διαφωτισμοσ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Μιχάλης Γκριτζάπης Γ1 Σελ.11 ασκ.2
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαφωτισμος-Μοντεσκιε Αντρεάνα Κυρίλλου Β’1 Εργασία Ιστορίας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ανέκαθεν θαύμαζα τον πολιτισμό του Διαφωτισμού. Όταν, λοιπόν μας δόθηκε η ευκαιρία να επιλέξουμε οι ίδιοι το περιεχόμενο της εργασίας, είχα υπόψη μου κυρίως τους Διαφωτιστές. Αυτές οι σπουδαίες και παγκοσμίως αναγνωρισμένες προσωπικότητες μου ελκύουν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον. Τα έργα τους είχαν και εξακολουθούν να έχουν καθοριστικό ρόλο στην ανθρώπινη πορεία και ιστορία, γι’αυτό θεώρησα πως η μελέτη τους θα είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Θέλησα έτσι να στρέψω την προσοχή μου, με σκοπό να αποκτήσω και ‘γω η ίδια μία σφαιρική άποψη, στον Μοντεσκιέ. Ο Μοντεσκίε, ο οποίος ασχολήθηκε με την πολιτική και συγκεκριμένα με την δάκριση των εξουσιών, πιστεύω πως με την θεωρία του κατάφερε να ανατρέψει πολλά δεδομένα της τότε εποχής, όπως όλοι οι πνευματικά διανοούμενοι άνθρωποι της εποχής του. Με την θεωρία του διαφαίνεται και το ηθικό περιεχόμενο του χαρακτήρα του, αλλά και οι αξίες που ήθελε να μεταλαμπαδέψει στους πολίτες. Γι’αυτό το λόγο, αποφάσισα να επικεντρωθώ στον συγκεκριμένο Διαφωτιστή.

Προβληματικη Διεκπεραιώνοντας την εργασία αυτή, έπρεπε αρχικά να ψάξω να βρω την σχετική βιβλιογραφία. Υλικό βρήκα αρκετό, τόσο για τον Διαφωτισμό, όσο και για τον Διαφωτιστή Μοντεσκιέ με τον οποίο ασχολήθηκα στην παρούσα εργασία. Συνάντησα όμως δυσκολία στη γλώσσα της βιβλιογραφίας, καθώς έβρισκα αρκετά άρθρα και διαλέξεις που ανέλυαν τα περισσότερα την όλη θεωρία του Μοντεσκιέ, φιλοσοφικά, κατι που για μένα ήταν δύσκολο να κατανοήσω. Ακόμη, δυσκολεύτηκα να βρω πρωτογενείς πηγές, παρόλο που εντόπισα διάφορα αποσπάσματα των έργων του μέσα από τις δευτερογενείς πηγές. Ευτυχώς όμως κάποια άλλη ιδιαίτερη δυσκολία δεν υπήρξε και όση περισσότερη ώρα ασχολούμουν με την εργσία τόσα περισσότερα μάθαινα, κάτι που με χαροποιούσε.

Μεθοδος-μεσα εργασιας: Πηγές: Althusser Louis, Μοντεσκιέ, πολιτική και ιστορία, μτφ: Φώτης Σιατίστας, Εκδ. ΠΛΕΘΡΟΝ, Αθήνα 2005 Γουδέλη Κυριακή, Κείμενα νεώτερης και σύγχρονης φιλοσοφίας, Εκδ. ΕΑΠ, Πάτρα 2008 Israel Jonathan, Η Ευρώπη και ο Ριζοσπαστικός Διαφωτισμός. Μια τυπολογία των Διανοητικών και Πολιτισμικών πηγών της Νεοτερικότητας, μτφ: Μ.Χ.Χατζηιωάννου, Εκδ: ΙΝΕ/ΕΙΕ , Αθήνα 2005 Κιτρομηλίδης Πασχάλης, Πολιτικοί Στοχαστές των Νεότερων Χρόνων,Εκδ. ΠΟΡΕΙΑ, Αθήνα 2007 Μολυβάς Γρηγόρης, Φιλοσοφία στην Ευρώπη,Εκδ. ΕΑΠ, Πάτρα 2000 Mortier Roland, Φώτα του Ευρωπαϊκού 18ου αιώνα, μτφ: Γιώργος Τόλιας, Εκδ. Ε.Ι.Ε, Αθήνα 2003 Χρύση Αλέξανδρος, Ο στωικός Montesquieu. Νόμος και Ελευθερία,Εκδ. «Πολύτροπον», Αθήνα 2008

Αρχικά, αφιέρωσα πολύ από τον χρόνο μου στο να ψάξω να βρω την κατάλληλη βιβλιογραφία από την οποία και θα αντλόυσα όλα τα δεδομένα και τις πληροφορίες μου. Θα έπρεπε τα βιβλία μου να ήταν αξιόλογες πηγές, αντικειμενικών ιστοριογράφων έτσι ώστε να μην δυσκολευτώ ιδιαίτερα στην κατανόηση της θεωρίας του Μοντεσκίε, αλλά και να αποφύγω το ενδεχόμενο της λανθασμένης πληροφόρησης. Στη συνέχεια, αφόυ επέλεξα την πιο πάνω βιβλιογραφία, προσπάθησα να κατανοήσω την θεωρία του ξεκινώντας από τα βασικά για να μπορώ να κατανοησω και την ανάλυσή της από τους συγγραφείς, που θα διάβαζα μετέπειτα. Διαβάζοντας τα κεφάλαια των βιβλίων που αφορόυσαν τον Μοντεσκιέ, έλαβα υπόψη μου κάποια ορθά σχόλια κατά την άποψή μου, των καθηγητών της Φιλοσοφίας και της Ιστορίας. Τέλος, κρίνοντας πρώτα τι ήταν αναγκαίο να συμπεριλάβω στην σύνθεσή μου, προσπάθησα όσο καλύτερα μπορούσα, να συμπτίξω όλες τις πληροφορίες που διάβασα προσθέτοντας όμως και την προσωπική μου άποψη.

Συμπερασματα Κάνοντας την εργασία αυτή, αντιλήφθηκα το πόσο με ωφέλεσε και με χαροποίησε το γεγονός ότι κατόρθωσα να την συνθέσω γράφοντας για ένα τόσο αξιόλογο πρόσωπο της παγκόσμιας Ιστορίας. Μέσα από τις απαιτήσεις της εργασίας αναγκάστηκα να διαβάσω αρκετά και σε βάθος έτσι ώστε να μπορώ να τα ερμηνεύσω με δικά μου λόγια εντάσσοντας και τις δικές μου σκέψεις και απόψεις. Αυτό λοιπόν με ωφέλεσε σε πολύ μεγάλο βαθμό αν και ήταν αρκετά δύσκολο κυρίως στην αρχή, αλλά αι χρονοβόρο. Παρόλα αυτά αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση λαμβάνοντας υπόψη μου το αποτέλεσμα και θεωρώ πως άξιζε στην τελική τον κόπο. Όσον αφορά το τι αποκόμισα από την εργασία μου, ταυτίζεται με αυτό για το οποίο επέλεξα το συγκεκριμένο θέμα. Εμπλούτισα ακόμη περισσότερο τις γνώσεις μου για εκείνη την εποχή, για τον «Αιώνα των Φώτων», και διαπίστωσα για ακόμη μια φορά πόσο η γνώση βοηθά τον άνθρωπο να χειραφετηθεί και να κηδεμονεύει αυτός τον νου του και όχι οι άλλοι. Είδα το πόσο ωφέλεσαν οι φιλόσοφοι Διαφωτιστές την ανθρωπότητα με τις αρχές της ελευθερίας και της ισότητας που οι ίδιοι διακήρυτταν και θαύμασα ξανά τον ανθρώπινο νου. Δίκαια λοιπόν κι ο Μοντεσκιέ θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους του κόσμου, μια και η πολιτική και κοινωνική οργάνωση των περισσότερων κρατών στηρίχθηκε στη θεωρία του περί διάκρισης της εργασίας. Δίκαια όμως και οι υπόλοιποι διαφωτιστές με τα έργα και τις θεωρίες τους αποτελούν σπουδαίες πηγές μελέτης.

Ευχαριστω για την προσοχη σας! Ευχαριστω για την προσοχη σας!