Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Μάθημα: Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση Φοιτήτριες: Γκουντελίτσα Κατερίνα.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Διδακτική της Πληροφορικής
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύδη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Μάθημα: Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση Φοιτήτριες: Γκουντελίτσα Κατερίνα.
ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Slideshare.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Στερεότυπα- Προκαταλήψεις- Ρατσισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Ομάδα εργασίας: Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα (600) Τορονίδου Μαρία (599) Φλώρινα, Μάιος 2017 Υπεύθυνος Καθηγητής: Παλαιγεωργίου Γεώργιος

Η Πρόταση Παρουσίαση υλικού εκπαιδευτικών ιστολογίων μέσω της εφαρμογής P owΤoon. Θέμα: Παρουσίαση υλικού & δραστηριοτήτων για σχολικές γιορτές, επίσκεψη πεδίου, παγκόσμιες ημέρες & εκπαιδευτικά λογισμικά – παιχνίδια. Συλλογή δεδομένων από: Εκπαιδευτικά Ιστολόγια. Συμπληρωματικές πηγές.

Εκπαιδευτικά λογισμικά – παιχνίδια. Η Προταση Ανά Τάξη Παρουσίαση υλικού, δραστηριοτήτων & προτάσεων σχετικά με: Σχολικές γιορτές Επίσκεψη πεδίου Παγκόσμιες ημέρες Εκπαιδευτικά λογισμικά – παιχνίδια.

Συγκεκριμένα Πχ Οργάνωση σχολικών γιορτών Πχ Οργάνωση επίσκεψης πεδίου Για όλες τις τάξεις του Δημοτικού & του Νηπιαγωγείου. Αναζήτηση & Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού Υλικό για αφίσες, κολάζ, βίντεο, θεατρικές παραστάσεις, τραγούδια, μουσική, ιστορίες, ταινίες. Προτάσεις εργαλείων (Pixton, Powtoon, Vialogues, MindMapping ,Glogster τα οποία ανήκουν στην κατηγορία Web 2.0). Πχ Οργάνωση σχολικών γιορτών Δημιουργία λίστας στην οποία θα παρουσιάζονται τα βήματα της επίσκεψη πεδίου (χρήση εργαλείου Lesson/Paths Web 2.0). Μελέτη ιστολογίων & καταγραφή στοιχείων για το πεδίο καθώς & πιθανές δραστηριότητες & προετοιμασία για την επίσκεψη. Πχ Οργάνωση επίσκεψης πεδίου

Powtoon Web 2.0 εφαρμογή για τη δημιουργία κινούμενων παρουσιάσεων (animated presentations) ή για τη δημιουργία βίντεο που παρουσιάζουν ένα θέμα (Βιντεοπαρουσιάσεις). Δημιουργία εντυπωσιακών βίντεο χωρίς δυσκολία. Εκκίνηση με έτοιμο καλοσχεδιασμένο πρότυπο & πάνω σε αυτό χτίζεις προσθέτοντας έξτρα διαφάνειες, αλλάζοντας κείμενα & προσθέτοντας έτοιμα σχέδια και εικόνες. 

Powtoon Οι παρουσιάσεις συνοδεύονται από μουσική είτε έτοιμα μουσικά θέματα είτε ανεβάζοντας mp3 αρχεία από τον υπολογιστή. Υπάρχει & δυνατότητα ηχογράφησης. Τελειώνοντας τη βιντεοπαρουσίασή, μπορείς να την μεταφορτώσεις στο youtube ή να την ενσωματώσεις σε οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα. Η δοκιμαστική δωρεάν έκδοση επιτρέπει τη δημιουργία 30 βιντεοπαρουσιάσεων. 

Jigsaw Η μέθοδος Jigsaw Oμαδοσυνεργατική μέθοδος οργάνωσης της λειτουργίας τάξης / κοινότητας μάθησης. Όπως σε ένα παιχνίδι συναρμολόγησης κομματιών, δηλαδή σε ένα παζλ, το κάθε κομμάτι είναι σημαντικό για την ολοκλήρωση της τελικής εικόνας. Για να σχηματιστεί η ολότητα του θέματος που μελετάται, ζητείται από το κάθε μέλος να μάθει & να διδάξει στην υπόλοιπη κοινότητα μάθησης ένα μέρος της γνώσης που ανέλαβε να αποκτήσει. Το περιβάλλον μάθησης είναι δομημένο σε δύο επίπεδα συνεργασίας των ατόμων: (α) συνεργασία στην ομάδα σύνθεσης και (β) συνεργασία στην ομάδα ειδίκευσης. Το αντικείμενο προς μάθηση διαιρείται σε επιμέρους υποθέματα.

Η μέθοδος Jigsaw

Εκπαιδευτικά παιχνίδια – λογισμικά Οργάνωση Expert 1 Σχολικές Γιορτές Expert 2 Επίσκεψη Πεδίου Expert 3 Παγκόσμιες Ημέρες Expert 4 Εκπαιδευτικά παιχνίδια – λογισμικά Ομάδα Σύνθεσης 2 Α’ & Β’ Δημοτικού Ομάδα Σύνθεσης 3 Γ’ & Δ’ Δημοτικού Ομάδα Σύνθεσης 4 Ε’ & Στ’ Δημοτικού Ομάδα Σύνθεσης 1 Νηπιαγωγείο Ομάδα Συντονισμού

14 Αρχές Μαθησιακής Κοινότητας 1. Αρχή της Ανάπτυξης της Κοινότητας Κάθε μέρος του έργου επεξεργάζεται ατομικά & συλλογικά προκειμένου μέσα από τη συζήτηση & τον σχολιασμό του να αξιοποιηθεί η γνώση του κάθε μέλους αλλά & να επεκταθεί με τη βοήθεια της ομάδας. Έτσι αξιοποιείται & προσφέρεται στην κοινότητα οι γνώσεις του κάθε ατόμου. 2. Αρχή των Αναδυόμενων Στόχων Η συνεχής αξιολόγηση, δηλαδή η διαμορφωτική αξιολόγηση που πραγματοποιείται σε όλη τη διάρκεια του έργου συμβάλλει στη συνεχή αναδιαμόρφωση των στόχων που έχουν τεθεί βάση των αναγκών & των ικανοτήτων κάθε μέλους της ομάδας. 3. Αρχή της διατύπωσης των στόχων Κάθε ομάδα πρέπει να ορίσει τους δικούς της στόχους οι οποίοι θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μελών της αλλά πρωτίστως θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με τον κεντρικό στόχο του προϊόντος & να συμβάλλουν στην επίτευξή του. Θα πρέπει να διατυπωθούν & τα κριτήρια που θα οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων αυτών.

14 Αρχές Μαθησιακής Κοινότητας 4. Μεταγνωστική Αρχή Κάθε ομάδα & κάθε μέλος ξεχωριστά θα πρέπει να ελέγχουν την πορεία της διαδικασίας του έργου αλλά & της εργασίας των ατόμων. Να αξιολογούν την πορεία τους & να υπάρχει η αντίστοιχη ανατροφοδότηση σε όλη την κοινότητα. 5. Αρχή της Υπέρβασης των Ορίων Δεδομένο του ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί πρωτόγνωρη εμπειρία για τους συμμετέχοντες, τυπικά κάθε ομάδα & κάθε μέλος της ξεχωριστά προκειμένου να ανταπεξέλθει στη διαδικασία θα πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό. Ο καθένας καλό είναι να φανεί δεκτικός σε νέες ιδέες & να «ξεφύγει» από τα δεδομένα του. 6. Αρχή του Σεβασμού στους Άλλους Είναι τέτοια η οργάνωση της κοινότητας έτσι ώστε κάθε μέλος των ομάδων να έχει ξεχωριστό μερίδιο ευθύνης & έργο. Προκειμένου να ολοκληρωθεί το προϊόν τα μέλη πρέπει να σέβονται απόλυτα το ένα το άλλο, καθώς αλληλοεξαρτώνται μεταξύ τους & κανένας δεν μπορεί να πετύχει τον στόχο του αν δεν δείξουν σεβασμό ο ένας στον άλλον & δεν εργαστούν συλλογικά.

14 Αρχές Μαθησιακής Κοινότητας 7. Αρχή της Ασφαλούς Αποτυχίας Η κάθε ομάδα οφείλει να είναι δεκτικοί σε τυχόν λάθη των μελών της & να φροντίζει μέσω της εποικοδομητικής συζήτησης να διορθώνονται. Η συνεχής αξιολόγηση & ανατροφοδότηση συμβάλλει στη διόρθωση τέτοιων λαθών. 8. Αρχή της Δομικής Εξάρτησης Η οργάνωση της κοινότητας σύμφωνα με τη μέθοδο Jigsaw εξασφαλίζει την εξάρτηση των μελών των ομάδων μεταξύ τους. Όλα τα άτομα αλληλεπιδρούν & αναγνωρίζουν την αξία του άλλου. 9. Αρχή του Βάθους αντί του Πλάτους Οι ομάδες ειδίκευσης εμβαθύνουν πάνω σε συγκεκριμένα θέματα έτσι ώστε επιστρέφοντας τα άτομα στις αρχικές τους ομάδες να μεταφέρουν τις ειδικές τους γνώσεις σε όλη την ομάδα. Επομένως όλα τα άτομα αποκτούν γνώσεις ειδικές για ένα συγκεκριμένο θέμα αλλά & γενικές γνώσεις.

14 Αρχές Μαθησιακής Κοινότητας 10. Αρχή της ποικιλίας της εμπειρογνωμοσύνης Το κάθε μέλος των ομάδων συνεισφέρει σε αυτές σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις, το ακαδημαϊκό του προφίλ, έτσι ο καθένας με τον δικό του τρόπο προσφέρει τις γνώσεις του στην κοινότητα δεδομένου ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός. 11. Αρχή των Πολλαπλών Τρόπων Συμμετοχής Κάθε μέλος αναλαμβάνει διαφορετικούς ρόλους ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκει κατά την πορεία της διαδικασίας. Στην ομάδα ειδίκευσης, ειδικεύεται πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο επιστρέφοντας στην αρχική του ομάδα οφείλει να το εξηγήσει. Επίσης, οφείλει να ακούσει τις πληροφορίες των άλλων, να καταγράψει, να αξιολογήσει. 12. Αρχή των Πολλαπλών Τρόπων Συμμετοχής Κάθε ομάδα κοινοποιεί στις υπόλοιπες ομάδες το έργο της μέσω των μελών που αλλάζουν ομάδες & μεταφέρουν τις πληροφορίες σε όλα τα μέλη.

14 Αρχές Μαθησιακής Κοινότητας 13. Αρχή του Διαμοιρασμού Όταν κάθε φοιτητής παρουσιάζει το υλικό του στην υπόλοιπη ομάδα του, πραγματοποιείται συζήτηση, σχολιασμός & πιθανόν διόρθωση. Το προϊόν αφορά ολόκληρη την κοινότητα &για τον λόγο αυτό όλοι έχουν άποψη. 14. Αρχή της Διαπραγμάτευσης Η ποιότητα του προϊόντος καθορίζεται από τον βαθμό επίτευξης όλων των παραπάνω αρχών. Η ίδια η κοινότητα θα πρέπει να είναι σε θέσει να αξιολογήσει το προϊόν που παρήγαγε & να προβεί σε τυχόν διορθώσεις.

Οι αρχές Παιδαγωγικής 2.0 Συμμετοχικότητα -Επικοινωνία -Συνεργασία -Συνδεσιμότητα -Κοινότητα Παραγωγικότητα -Δημιουργικό περιεχόμενο μαθητή -Συμβολή του μαθητή στη γνώση -Παραγωγικότητα -Δημιουργικότητα και καινοτομία Εξατομίκευση -Επιλογές διδασκόμενου -Φορέας διδασκόμενου -Προσαρμογή -Προσωπική ρύθμιση και διαχείριση

Οι αρχές Παιδαγωγικής 2.0 Συμμετοχικότητα Εξατομίκευση Παραγωγικότητα Σε κάθε ομάδα το κάθε μέλος συνεισφέρει σύμφωνα με τις κλίσεις & τα ενδιαφέροντά του. Το τελικό προϊόν χαρακτηρίζει όλα τα μέλη. Εξατομίκευση Το κάθε μέλος εξαρτάται από τα υπόλοιπα. Κανείς δεν μπορεί να επιτύχει τον στόχο του, αν όλοι δεν επικοινωνών & δεν εργάζονται συλλογικά. Η μέθοδος Jigsaw απαιτεί την αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητών. Συμμετοχικότητα Το κάθε μέλος ξεχωριστά καλείται να δημιουργήσει κάτι καινούργιο, το οποίο θα ενωθεί με τα έργα των υπολοίπων, έτσι ώστε να δημιουργηθεί το τελικό προϊόν. Παραγωγικότητα