ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η σημασία της σχέσης παιδιού-περιβάλλοντος Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά είναι ευαίσθητα απέναντι στο δομημένο χώρο. Οι διάφορες αρχιτεκτονικές μορφές.
Advertisements

Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2014 θέμα: ''Η διδασκαλία τραγουδιών σχετικά με τις σχολικές εορτές.
Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ Βίαιοι στερητικοί θάνατοι από αποστέρηση οξυγόνου.
9 ο ΜΑΘΗΜΑ: ΟΙΝΟΣ Παλαίωση – Ωρίμαση ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. - ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη Ταβερναράκη.
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Σχέδιο Απόσυρσης και Αντικατάστασης Παλαιών Οχημάτων Παρουσίαση Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Αξιολόγηση ποιότητας oινοποιήσιμου σταφυλιού ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΥΠΟΞΑΙΜΙΑ  Φυσιολογική PaO 2 στα άτομα ετών σε καθιστή θέση: 104,2 - (ηλικία x 0,27)mmHg 
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
Μεταβολισμός και θερμορύθμιση Φυσιολογία ΙΙ 2014.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα Κυριάκος Π Καρκούλιας Επίκ. Καθηγητής Πνευμονολογίας.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΡΥΜΟΥ ΠΑΡΝΗΘΑΣ η αναγκαστική απαλλοτρίωση των δουλειών που ισχύουν σε επιμέρους εκτάσεις του Δρυμού και δεν συμβιβάζονται με τους.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
Ενεργειακός Σχεδιασμός για Παραγωγή Ενέργειας Καβάλα 2017
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΜΘ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΤΕ Βιομάζα.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης ΕΠ «Βόρειο Αιγαίο»
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Οι φυσικές καταστάσεις.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
Τι είναι οι ΑΠΕ; 11/11/2018 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
ΠΑΛΜΙΚΗ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ CO2
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
CRYPTOSPORIDIUM PARVUM
H ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΩΝ
Κλιματική αλλαγή και ασθένειες οπωροφώρων δέντρων
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

ΦΩΤΙΑ – ΚΑΥΣΗ – ΠΥΡΚΑΓΙΑ Πυρκαγιά ή καύση εννοούμε με τη συνηθισμένη σημασία των λέξεων αυτών την καταστροφή ενός σώματος από τη θερμότητα με εμφανή σχηματισμό φλόγας. Καύση είναι η χημική ένωση μιας ουσίας με οξυγόνο ή κάποιο άλλο αέριο που συντελεί και διατηρεί την καύση η οποία συνοδεύεται από μικρή ή μεγάλη έκλυση θερμότητας, συνήθως δε και φωτιάς. Για να έχουμε λοιπόν πυρκαγιά θα πρέπει να συνυπάρχουν απαραίτητα τρεις παράγοντες: ΚΑΥΣΙΜΗ ΥΛΗ ΑΕΡΑΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

ΑΕΡΑΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΗ ΥΛΗ

Τα υγρά και τα στερεά σώματα δεν αναφλέγονται Τα υγρά και τα στερεά σώματα δεν αναφλέγονται. Αναφλέγονται μόνο οι ατμοί αυτών όταν θερμανθούν (και φτάσουν στη θερμοκρασία ανάφλεξης) αφού αναμιχτούν με Ο2 1ο στάδιο To υλικό θερμαίνεται μέχρι το σημείο που αναδίδει αναφλέξιμους ατμούς. Σημείο αναφλεξιμότητας. 2ο στάδιο. Οι αναφλέξιμοι ατμοί αναμιγνύονται με το Ο2 της ατμόσφαιρας. 3ο στάδιο. Το μίγμα αυτό των ατμών του Ο2 θα αναφλεγεί από μια πηγή ανάφλεξης.

Τόσο στην έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια της καύσης τα διάφορα σώματα αναδίδουν εύφλεκτους ατμούς ή και βρίσκονται σε κατάσταση σκόνης που όμως είναι απαραίτητο να αναμιγνύονται σε κατάλληλη αναλογία αέρα (Ο2) για να συνεχίσει να υπάρχει η φωτιά. Παράδειγμα: Υλικά – ουσίες εταιρείες πετρελαιοειδών: Μίγμα ατμών βενζίνης με αέρα σε αναλογία κάτω του 1,3% είναι αδύνατον να αναφλεγεί. Μίγμα ατμών βενζίνης με αέρα σε αναλογία άνω του 6% είναι πολύ πλούσιο και θεωρητικά επίσης δεν μπορεί να αναφλεγεί. Μίγμα ατμών βενζίνης με αέρα σε αναλογίες ανάμεσα στο 1,3% και 6% είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για ανάφλεξη και μάλιστα έκρηξη. Τα σημεία 1,3% και 6% λέγονται όρια έκρηξης ή και όρια ευφλεκτότητας και οι αναλογίες που περιλαμβάνονται μεταξύ αυτών των ορίων αποτελούν την κρίσιμη εκρηκτική περιοχή της βενζίνης. Τα αντίστοιχα όρια ευφλεκτότητας για το υγραέριο είναι: Προπάνιο : Κατώτερο = 2,37 Ανώτερο = 9,50 Βουτάνιο : Κατώτερο =1,86 Ανώτερο = 8,41  

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΔΟΣΗΣ – ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ Δια της Αγωγής (στερεά σώματα) Δια της Μεταφοράς (υγρά) Δια της ακτινοβολίας Σημ* Πάντα η θερμότητα μεταδίδεται από ένα θερμό σώμα σε ένα ψυχρότερο λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας ανάμεσά τους

ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ {Ε} ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ {Α} ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ {Β} ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ {C} ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ {D} ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ {Ε}

Κατηγορία Α Είναι πυρκαγιές που προέρχονται από την καύση στερεών υλικών, οργανικής συνήθως συνθέσεως, στις οποίες η ανάφλεξη λαμβάνει χώρα κανονικά με σχηματισμό "τεφροανθράκων" (ξύλο, χαρτί, άχυρο, υφάσματα, διάφορα πλαστικά κ.λπ.) Κατηγορία Β Είναι πυρκαγιές που προέρχονται από υγρά καύσιμα ή υγροποιημένα αέρια (π.χ. αιθέρας, οινόπνευμα, βενζίνη, λάδια, λίπη κ.α). Κατηγορία C Είναι πυρκαγιές που προέρχονται από αέρια καύσιμα (μεθάνιο, προπάνιο, βουτάνιο, ασετυλίνη, υδρογόνο κ.λπ.) Κατηγορία D Είναι πυρκαγιές που οφείλονται στην καύση μετάλλων νάτριο, κάλλιο, μαγνήσιο, τιτάνιο κ.λπ. Κατηγορία Ε Είναι πυρκαγιές που προέρχονται από καύσιμα των προηγουμένων κατηγοριών (A, B, C, D) πάνω ή κοντά σε ηλεκτρικές συσκευές ή εγκαταστάσεις, που βρίσκονται υπό τάση.

ΑΙΤΙΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΓΥΜΝΕΣ ΦΛΟΓΕΣ (ΚΕΡΙΑ, ΣΠΙΡΤΑ, ΜΑΓΕΙΡΙΚΑ ΣΚΕΥΗ κλπ) ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΗ ΥΛΗ. ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ (ΣΠΙΝΘΗΡΕΣ, ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΑ κλπ) ΑΝΑΜΜΕΝΕΣ ΘΕΡΜΑΣΤΡΕΣ ΑΠΌ ΤΣΙΓΑΡΑ ΤΡΙΒΗ, ΚΡΟΥΣΗ, ΠΙΕΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ (ΛΟΓΩ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ Ή ΖΥΜΩΣΗΣ) ΣΠΙΝΘΗΡΕΣ ΑΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΣΕΙΣΜΟΣ – ΑΚΡΑΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΗΛΙΑΚΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΥΡΟΒΟΛΑ ΟΠΛΑ-ΚΡΟΤΙΔΕΣ κλπ

ΜΕΣΑ (ΥΛΙΚΑ) ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΝΕΡΟ ΑΦΡΟΣ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΚΑΤΑΣΒΕΣΤΙΚΕΣ ΞΗΡΕΣ ΣΚΟΝΕΣ ΥΔΡΑΤΜΟΣ ΑΜΜΟΣ, ΧΩΜΑ, ΑΔΡΑΝΗ ΥΛΙΚΑ, ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΤΕΤΡΑΧΛΩΡΙΟΥΧΟΣ ΑΝΘΡΑΚΑΣ ΧΛΩΡΟΒΡΩΜΟΜΕΘΑΝΙΟ ΘΕΙΟΥΧΟΣ ΑΝΘΡΑΚΑΣ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΒΡΩΜΙΟΥΧΟ ΜΕΘΥΛΙΟ ΑΖΩΤΟ

ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΚΑΤΑΣΒΕΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙΟΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΚΑΤΑΣΒΕΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ A Πράσινο Συνήθη καιόμενα υλικά, ξύλα, χαρτιά, άχυρα, υφάσματα, πλαστικά, ελαστικά. Γενικώς στεριά υλικά οργανικής σύνθεσης τα οποία καιόμενα σχηματίζουν στάχτη και κάρβουνο. Νερό, αφρός, ξηρά σκόνη. B Κόκκινο Εύφλεκτα υγρά, υγρά καύσιμα (πετρελαιοειδή, διαλύτες και άλλα εύφλεκτα υγρά κ.λ.π). Διοξείδιο του άνθρακα (CO2), ξηρά σκόνη, αφρός, ομίχλη νερού. C Μπλε Αέρια καύσιμα (μεθάνιο, προπάνιο, βουτάνιο, ασετιλίνη, υδρογόνο κτλ Διοξείδιο του άνθρακα ξηρά σκόνη, HALONS 1211 (αλογονομένοι υδρογονάνθρακες). D Κίτρινο Μέταλλα (νάτριο, κάλλιο, μαγνήσιο, τιτάνιο και ζιρκόνιο). Ξηρά σκόνη, άμμος, γραφίτης E Είναι πυρκαγιές που προέρχονται από καύσιμα των προηγουμένων κατηγοριών (Α,Β,C,D) πάνω ή κοντά σεηλεκτρικές συσκευές ή εγκαταστάσεις που βρίσκονται υπό τάση. Διοξείδιο άνθρακα   

ΦΟΡΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΜΕΣΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ

ΤΥΠΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΩΝ Πυροσβεστήρες νερού: Συνήθως έχουν χωρητικότητα 10 lt και η εκτόξευση του γίνεται με τη την βοήθεια CO2 ή και N. Eίναι κατάλληλοι για κατάσβεση πυρκαγιών (α και μόνο). Πυροσβεστήρες αφρού: Όμοιοι σαν κατασκευές με τους προηγούμενους, με τη διαφορά οτι περιέχουν και κάποια αφρό (α και β) Πυροσβεστήρες ξηράς σκόνης: Παρόμοιοι με τους προηγούμενους, με περιεχόμενο εκτός της σκόνης κάποιου προωθητικού αερίου είτε εντός του δοχείου είτε σε εξωτερικό ειδικό φιαλίδιο. Θεωρούνται ίσως οι καλύτεροι πυροσβεστήρες αφού μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πυρκαγιές κατηγοριών α,β,c,d,e Πυροσβεστήρες CO2 : κατασκευαστικά διαφέρουν από τους προηγούμενους αφού τα δοχεία τους είναι δοκιμασμένα σε πολύ μεγαλύτερες πιέσεις (β,c,e).