ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Advertisements

Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
Κατερίνα Σαντοριναίου
«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Το Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΤΡΟΥ ΑΝΝΙΤΑ ΚΕΡΑΤΣΑ
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, Στην τεχνη & στον πολιτισμο
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΧΡΩΜΑ Εξουδετέρωση Δυσχρωμιών Ιδιομορφίες Μετώπου
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Αρχαϊκή Τέχνη.
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Ακαδημαϊκό έτος Κωδ. Μαθήματος 057 Υπεύθυνος μαθήματος: Αμούτζας Κ. Επίκουρος Καθηγητής.
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Η ΊΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΟΊΚΟΥ COCO CHANEL. Το 1910 ανοίγει ένα μαγαζί με καπέλα με το όνομα «Chanel Modes» και γνώρισε τεράστια επιτυχία όταν μία σταρ του θεάτρου.
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
FASHION.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΝΔΥΣΗΣ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΝΔΥΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ (17ος ΑΙΩΝΑΣ) Πτυχιακή εργασία των : Κασίδου Θεοδοσίας(4/07) και Πιπέλη Αικατερίνης(8/07) Επιβλέπουσα : Κοντάρα Αικατερίνη ΚΙΛΚΙΣ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2015

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η έννοια Μπαρόκ: ορισμός και ετυμολογία Ιστορικά και οικονομικά γεγονότα Οι τέχνες κατά την εποχή του Μπαρόκ Ανδρική ενδυμασία Γυναικεία ενδυμασία Το Μπαρόκ στη σύγχρονη εποχή

ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ Η καταγωγή της λέξης Μπαρόκ πιθανολογείται ότι προέρχεται από την πορτογαλλική λέξη “barocco” που σημαίνει κακοφτιαγμένο, ακανόνιστο μαργαριτάρι, με ανώμαλη επιφάνεια. Όρος που χαρακτηρίζεται για την εκκεντρικότητα, τις έντονες αντιθέσεις και το επιθετικό ύφος, και την αδιαφορία προς τους κανόνες.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΙΔ΄ : Η άνοδος της Γαλλίας ως την μεγαλυτέρη δύναμη της Ευρώπης ΤΟ ‘ΕΔΙΚΤΟ ΤΗΣ ΝΑΝΤΗΣ (1598) : Ανεξιθρησκεία στους Γάλλους Προτεστάντες ΤΕΧΝΕΣ : Η γρήγορη ανάπτυξη και οι διαβαθμίσεις θεατρίκότητας ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ : (Φυσική, Αστρονομία) Γαλλιλαίος : “ Η Γη γυρίζει” ΘΡΗΣΚΕΙΑ : Η θρησκευτική τέχνη ως προπαγάνδα για την παπική εξουσία

Βernini, Εκκλησία του Αγ. Ανδρέα, Ρώμη, 1658-70. ΤΕΧΝΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ – ΈΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ: Το Μπαρόκ χρησιμοποιεί την συγκινησιακή απήχηση ως μέσο για να φτάσει στο πνεύμα κατά έναν ειδικό τρόπο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ : H “καθαρή” αρχιτεκτονική αναζητά τις πλαστικές εντυπώσεις των όγκων και τις οπτικές εντυπώσεις των επιφανειών (Guarrini , Borromini,Bernini, κ.α.) ΓΛΥΠΤΙΚΗ : Δύο βασικοί προσανατολισμοί του Μπαρόκ : Θρησκευτικός Κοσμικός (Bernini, Mochi, Zirandon, κ.α.) Βernini, Εκκλησία του Αγ. Ανδρέα, Ρώμη, 1658-70.

Rembrandt, Η Νυχτερινή περίπολος, Ελαιογραφία, Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας, 1642. Bernini, Η Καθέδρα του Αγ. Πέτρου, Καθεδρικός Ναός Αγ. Πέτρου, Ρώμη, 1656-1666. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ : Πλούσιος, γεμάτος ζωντάνια και ομορφιά χειρισμός του φωτός. (Caravaggio, Rubens, Rembrandt, κ.α) ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΪΑ, ΚΕΡΑΜΙΚΗ

ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ -Ο τρόπος ένδυσης, συχνά, υποδήλωνε και την θρησκευτική ή πολιτική θέση του άνδρα “CAVALIERS” : Καλοντυμένοι στρατιώτες που πολέμησαν υπέρ του βασιλιά Καρόλου Α’ στον εμφύλιο πόλεμο της Αγγλίας το 1642-48: -Μεγαλοπρεπή ενδύματα “ROUNDHEADS” : Οπαδοί του Κρόμγουελ και πολέμησαν υπέρ του Κοινοβουλίου : -Απαλά χρώματα, λιγότερο διακοσμημένα υφάσματα “Laughing Cavalier, Frans Hals, Λάδι σε καμβά, Λονδίνο, 1624.”

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ Οι ΑΝΔΡΕΣ φορούσαν: Doublet : άνω ένδυση, σκληρό και εφαρμοστό, αλλά “πεταχτό” στους γοφούς Φαρδύς γιακάς : Έπεφτε στους ώμους(δαντέλα ή λινό), καταργώντας το όρθιο περιλαίμιο Τελαμώνες : Φαρδιές ζώνες, τους φορούσαν πάνω απο τον δεξί ώμο και κατέληγε στο αριστερό ισχίο- Προσάρτημα για να κρατάει το ξίφος Μανίκια : Στερεώνονταν στο κορσάζ με λωρίδες και επωμίδες Φουφούλα-Βράκα : Αρχικά φορούσαν ένα φουσκώμένο παντελόνι, αργότερα πιο εφαρμοστή βράκα που έφτανε ώς το γόνατο Κάπα : Στολισμένη στο τελείωμα με σιρίτι

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ Οι ΑΝΔΡΕΣ φορούσαν : Κοντό γιλέκο : Σαν μπολερό, τα μανίκια έφταναν ώς τον αγκώνα Πουκάμισο : Στολισμένο με δαντέλα και βολάν στην λαιμόκοψη και τις μανσέτες Γιακάς : Πολλά γιλέκα είχαν ψηλούς κολαριστούς γιακάδες, ενώ άλλα είχαν απαλές λαιμοκόψεις Βέστα (vest) : Εμφανίστηκε το 1670, σακάκι Περσικής καταγωγής- στενό μέχρι την μέση και φαρδύ από τη μέση ώς το γόνατο Παντελόνι : Μεσοφόρι-κυλότα, ένα είδος φούστας- πολύ φαρδύ ώς το γόνατο.Η φόδρα ήταν πιο μακριά και φαινόταν Παλτό: Άρχισαν να το κουμπώνουν και τα μανίκια έφταναν ώς τους καρπούς

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ Πλούσιος διάκοσμος στην ενδυμασία, πολυτελή υφάσματα και δαντέλες έδιναν μια μεγαλοπρεπή εμφάνιση στη γυναίκα Το κύριο ένδυμα που φοριέται από τις γυναίκες, από όλες τις κοινωνικές τάξεις, ήταν το φόρεμα (αποτελείται από ένα εφαρμοστό μπούστο με ενωμένα διακοσμητικά μανίκια και μακριές φούστες) Η εποχή ήθελε την γυναικεία σιλουέτα να στενευει καθως ήταν επηρεασμένη αρκετά από την γαλλική μόδα. Queen Elizabeth I, Άγνωστος καλλιστέχνης, 17ος αιώνας.

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ Οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ φορούσαν : Στόμαχοι/κορσέδες: ένα τριγωνικό κομμάτι μπροστά στη μέση για να συγκρατεί τα φορεμάτα Μεσοφόρια και κρινολίνο: έδιναν σχήμα στις φούστες και πρόσθεταν όγκο στο σώμα και κρατούσαν τις γυναίκες ζεστές Μανίκια: Ηταν φαρδιά στη μασχάλη και φουσκωτά, καλύπτοντας πλήρως τα χέρια.Πολλές φορές χωρίζονταν σε δύο κομμάτια που δέναν μαζί με κορδέλες. Γιακάδες: χαμηλοί από δαντέλα, άφηναν το ντεκολτέ αρκετά ανοιχτό. Γιλέκα:τα φορούσαν, μερικές φορές, μεταξύ του εξωτερικού ενδύματος και του εσωρούχου. Θεωρήθηκαν κρυφή ενδυμασία. Γάλλοι ευγενείς (1630)

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ Οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ φορούσαν : Κορσάζ: έγινε πιο μυτερό κ εφαρμοστό και το ντεκολτέ άνοιξε κι άλλο αποκαλύπτοντας τους ώμους.Μεγαλύτερη ακαμψία από το στόμαχο και τον κορσέ.Ήταν, συνήθως, στολισμένοι με κορδέλες, φιόγκους και δαντέλες. Φούστες: στα πλάγια και στο πίσω κομμάτι άρχισαν να φουσκώνουν με την βοήθεια των μπομπαριών. Eξακολουθούσαν να είναι πολύ μακριές και φαρδιές. Mανίκια: πλέον έφταναν ως τους αγκώνες και ήταν στολισμένα με δαντελένιες μανσέτες. Γάντια: Πρώτη φορά θα φορεθούν από τις γυναίκες για να καλύψουν το υπόλοιπο χέρι. Πλούσιος διάκοσμος στην ενδυμασία, (1695)

ΤΑ ΠΑΝΩΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΑΚΑΔΕΣ Παλτό ή “justaucorps” (ζακέτες) :φοριέται πάνω από το πουκάμισο και το γιλέκο. Πανωφόρι χωρίς γιακά, έφτανε κάτω από το γόνατο. Έδενε μόνο στον λαιμό και άνοιγε σε σχήμα ανάποδου “V”. Γιακάδες: υπήρχαν δύο είδη, το περιλαίμιο από άκαμπτο φραμπαλά που περικύκλωνε τον λαιμό και τον γιακά που έπεφτε στους ώμους. Ήταν δεμένοι στον λαιμό με ειδικά κορδόνια που είχαν στο τελείωμά τους μικρές φούντες ή διακοσμητικούς φιόγκους και ήταν φτιαγμένοι από μετάξι. Ουίσκα: ήταν ένας μεγάλος, όρθιος γιακάς που συχνά συγκρατιόταν στην θέση του με ένα συρματένιο σκελετό, ιδιαίτερα σκληρή, με φορτωμένη διακόσμηση στον λαιμό που φοριόταν κατά τη διάρκεια των πρώτων δεκαετιών του 17ου αιώνα.

ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΜΑΝΣΟΝ: μονωμένο σωλήνα από ύφασμα ή γούνα στο οποίο τα χέρια θα μπορούσαν να μπαίνουν, στερεώνονται σε μία ζώνη στη μέση. ΦΟΥΛΑΡΙΑ: μια μακριά λωρίδα υφάσματος τυλιγμένη χαλαρά γύρω από το λαιμό, πρόγονοι της σύγχρονης γραβάτας, στοιχεία για την αντικατάσταση των σκληρών περιλαίμιων. ΜΠΑΣΤΟΥΝΙΑ: ένας ξύλινος άξονας, με τις άκρες του συνήθως τυλιγμένες σε μέταλλο, ήταν ένα σημαντικό εξάρτημα μόδας για τους άνδρες. ΒΕΝΤΑΛΙΕΣ: κατασκευασμένες από εξαιρετικά υλικά, όπως μετάξι ή διακοσμημένο χαρτί, τεντωμένο ενδιάμεσα με λαβές από ελεφαντόδοντο, σημαντικό εξάρτημα για τις πλούσιες γυναίκες. ΜΑΣΚΕΣ: είχαν τόσο πρακτική όσο και διακοσμητική χρήση, κάλυπταν είτε το πλήρες πρόσωπο ή απλά τη μύτη και τα μάτια, φτιαγμένες από λεπτό σκληρό άσπρο ύφασμα με τρύπες για τα μάτια.

ΧΤΕΝΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΟΥΚΕΣ Χτένισμα “fontange”: το στυλ αποτελούταν από ένα μικρό σωρό κατσαρών μαλλιών με κορδέλες και φιόγκους ακριβώς πάνω από το μέτωπο, εξελίχθηκε σε έναν υψηλό πύργο από μπούκλες που είχαν συσσωρευτεί πάνω σε μια συρματένια βάση Χτένισμα “hurly-burly”: μπούκλες στο ύψος του ώμου ή και κοντύτερες από το κέντρο της κεφαλής και πλαισίωνε το πρόσωπο της γυναίκας Χτένισμα “Lovelocks”: ήταν μια μικρή τούφα μαλλιών που έπεφτε από την κορυφή του κεφαλιού,ήταν μακρύτερη από τα υπόλοιπα μαλλιά Περούκες: έγιναν αναγκαίες για τους Γάλλους αυλικούς, όταν ο βασιλιάς Λουδοβίκος ΙΔ’ ανέβηκε στο θρόνο Δαντελένια fontage (1694).

ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ Κατασκευάζονται σε ευθεία γραμμή, το βασικό μοτίβο σόλας, έτσι ώστε τα παπούτσια να προσαρμόζονται και στα δύο πόδια. Οι μύτες των παπουτσιών άλλαξαν από το να είναι στρόγγυλες σε τετράγωνες. Στερεώνονται με κορδέλες και αγκράφες. Όλα τα παπούτσια και οι μπότες είχαν τακούνια που ήταν τουλάχιστον μια ίντσα(2,54cm) ψηλά. Το στυλ που φοριούνται από τους άνδρες και τις γυναίκες ήταν οι παντόφλες, που ήταν παπούτσια για να τα φορούν γρήγορα, με τακούνια, που δεν κάλυπταν τη φτέρνα, φοριόταν στο σπίτι ή για περιστασιακά γεγονότα. Βασικό υπόδημα οι μεγάλες, ελαστικές στο πάνω μέρος, ψηλοτάκουνες μπότες από δέρμα.

ΤΟ ΜΠΑΡΟΚ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ DOLCE&GABBANA : Εμπνεύστηκαν απο τις θρησκευτικές παραδόσεις και παραστάσεις. (Fall/winter 2012/2013)

SALVATORE FERRAGAMO : Η επίδειξη μόδας στο μουσείο του Λούβρου

ALEXANDER McQUEEN : Εμπνέυστηκε απο το Ελισαβετιανό ύφος

CHRISTIAN LACROIX : Δημιούργησε ένα είδος μπαρόκ μινιμαλισμού

ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΝΤΡΙΚΟ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙ ΤΟΥ 1620

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ -ΣΑΚΑΚΙ: ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ -ΣΑΚΑΚΙ:

-ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ: -KAΠΑ: