ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΣΤΡΕΣ
Advertisements

«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Aναπαραστάσεις ασθένειας
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Ζιαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελοβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 2Ο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η σχέση χαρακτηριστικών της προσωπικότητας με την εφαρμογή τεχνικών αντιμετώπισης στρεσογόνων καταστάσεων στη Γυμναστική και η επίδραση των τεχνικών στην.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Διαταραχή Άγχους Φοβική Εμπειρία Σωματική Προδιάθεση Στρεσογόνες συνθήκες.
Δεδομένα σχετικά με τον πόνο και τον τραυματισμό!
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ208, Διάλεξη 6η
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
Τα οφέλη της αερόβιας άσκησης στις μεγαλύτερες ηλικίες
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
H συμπεριφορά του σύγχρονου άνθρώπου μπορεί να αποβεί μοιραία για την υγεία του Έλλειψη άσκησης Κακή διατροφή Χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΙΙΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΒΑΡΟΥΣ.
∆ηλώσεις Η Chris Evert (σπουδαία αθλήτρια του τένις) “Πριν από κάθε αγώνα προσπαθώ να προβάρω στο µυαλό µου τι θα συμβεί και πως θα αντιδράσω σε συγκεκριμένες.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΚΕΤΟΥ ΚΟΤΣΙΡΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΠΟΝΑΩ!!
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Φυσιολογικές μεταβολές, απόδοση και fitness κατά την αύξηση της ηλικίας Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης.
TM KEΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΣΧΟΝΤΑ. Το φυσιολογικό και το παθολογικό άγχος Το φυσιολογικό άγχος είναι μία υγιής, φυσιολογική αντίδραση που.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Διατροφικές Ανάγκες Αθλητών Μεγάλων Αποστάσεων. % Πρόσληψη Ημερήσιας Ενέργειας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ M.Sc., Ph.D
Το φυσιολογικό νεογέννητο βρέφος
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
· ΠΡΟΕΓΧΕΙΡΗΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ · Χορηγήστε τα αντιθυρεοειδικά φάρμακα και τα σκευάσματα ιωδίου σύμφωνα με τις οδηγίες και παρακολουθήστε τις δράσεις τους.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Παπαπαντελής Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
Παγκρεατικές Ορμόνες και Άσκηση
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Ομοιοσταση Βιολογία Γ’ Λυκείου.
N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Κλεαρχοσ σταματουλακησ Ψυχολογοσ- Life coach
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D. AΓΧΟΣ ΣΤΡΕΣ ΔΙΕΓΕΡΣΗ

ΟΡΙΣΜΟΙ 1) ΔΙΕΓΕΡΣΗ -- Ένταση Συμπεριφοράς Θετική--Αρνητική, Ευχάριστη--Δυσάρεστη 2) ΑΓΧΟΣ (Spielberger, 1966) ΑΓΧΟΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΟ) -- «Υποκειμενικά, Συνειδητά Αντιλαμβανόμενα Αισθήματα Ανησυχίας Και Έντασης, Συνοδευόμενα Ή Σχετιζόμενα Με Ενεργοποίηση Ή Διέγερση Του Αυτόνομου Νευρικού Συστήματος»

(ΣYNEXEIA) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ -- «Μια Αποκτημένη Συμπεριφορική Προδιάθεση Η Οποία Προδιαθέτει Το Άτομο Να Αντιλαμβάνεται Ένα Μεγάλο Αριθμό Αντικειμενικά Μη Απειλητικών Καταστάσεων Ως Απειλητικές Και Να Απαντάει Σε Αυτές Με Αντιδράσεις Περιστασιακού Άγχους Δυσανάλογες Σε Μέγεθος Με Το Μέγεθος Του Αντικειμενικού Κινδύνου»

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΑΓΧΟΥΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟ -- Επίγνωση Δυσάρεστων Συναισθημάτων Σχετικά Με Τον Εαυτό, Με Εξωτερικά Ερεθίσματα, Ανησυχία, Ενοχλητικές Νοερές Εικόνες (Υψηλό Μέρες Πριν Τον Αγώνα Και Μετά Μέχρι Την Έναρξη Του) ΣΩΜΑΤΙΚΟ -- Αντίληψη Της Φυσιολογικής Διέγερσης Που Έχει Αρνητική Κατεύθυνση (Αύξηση Την Ημέρα Του Αγώνα Με Κορύφωση Λίγο Πριν Την Έναρξη)

ΠΡΟΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ COX (1994) 24 ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΓΧΟΣ 18 ΠΡΟΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΑΓΧΟΣ 12 Ξεκίνημα Αγώνα 1 Εβδομάδα 2 Μέρες 1 Μέρα 2 Ώρες 30 Λεπτά

3) ΣΤΡΕΣ (McGrath, 1970) ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ: Α) Περιβαλλοντικό Ερέθισμα Που Θέτει Απαιτήσεις Στο Άτομο Β) Αντίληψη Ατόμου Για Το Ερέθισμα Και Για Το Πως Πρέπει Να Αντιμετωπιστεί Γ) Την Πραγματική Ενέργεια - Απάντηση Του Ατόμου Δ) Τις Συνέπειες Της Ενέργειας Αυτής ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ, ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ

Selye, 1983 «μη-συγκεκριμένη αντίδραση του σώματος σε οποιαδήποτε απαίτηση εγείρεται επάνω του». 2 ΕΙΔΗ: Α) «καλό στρες» - ΕΥΝΟΪΚΟ Β) «κακό στρες» - ΔΥΣΦΟΡΙΑ

ΣΤΑΔΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Απαιτήσεις από το περιβάλλον Ο δύσκολος αγώνας Η αντίληψη του ατόμου για τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος Πολύ δύσκολα θα κερδίσω. Η ικανότητα μου δεν είναι αρκετή Απάντηση Διέγερση Περιστασιακό Άγχος Αυξημένη τάση μυών Αυξημένος καρδιακός σφυγμός Ταχύτερη αναπνοή Αρνητικές σκέψεις Αύξηση τάσης μυών Συμπέρασμα Μειωμένη απόδοση

Συνηθισμένοι Δείκτες Στρες Που Μπορεί να Τροποποιηθούν με την Άσκηση Συνηθισμένοι Δείκτες Στρες Που Μπορεί να Τροποποιηθούν με την Άσκηση ·        Επιθετικότητα ·        Άγχος ·        Αρτηριοσκλήρυνση ·        Καρδιαγγειακή ικανότητα αντίδρασης στο ψυχολογικό στρες ·        Στεφανιαία καρδιακή ασθένεια ·        Κατάθλιψη ·        Φόβος ·        Εχθρικότητα ·        Επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης του πλάσματος ·        Καρδιακός σφυγμός ηρεμίας ·        Συστολική και διαστολική πίεση αίματος, ως παράγοντας κινδύνου για εγκεφαλική ασθένεια καταστροφή οργάνων

ΑΙΤΙΕΣ ΑΓΧΟΥΣ 1) ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ: Α) Ύπαρξη Στάνταρ Για Κρίση Αποδοχής Β) Ακριβής Εκτίμηση Των Δυνατοτήτων Τους Γ) Εκτίμηση Ότι Η Απόδοση Τους Θα Είναι Σύμφωνα Με Τις Δυνατότητες Τους Δ) Αν Η Απόδοση Τους Καθορίσει Το Αποτέλεσμα 2) ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ -- Αντίληψη Του Από Τον Αθλητή

ΑΓΧΟΣ - ΔΙΕΓΕΡΣΗ - ΑΠΟΔΟΣΗ Α) ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΥ U (Oxedine, 1970) Σχέση Απόδοσης Και Διέγερσης 1) ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΜΕΓΑΛΗ ή ΜΙΚΡΗ -- Είναι Ανασταλτική Για Την Απόδοση 2) ΥΨΗΛΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΕ ΑΘΛΗΜΑΤΑ -- Με Δύναμη Και Ταχύτητα 3) ΧΑΜΗΛΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ -- Σε Αθλήματα Που Απαιτούν Λεπτές Μυϊκές Κινήσεις

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Β) ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ (Hardy, 1990; 1996) Εξετάζει Την Αλληλεπίδραση Του Γνωστικού Και Σωματικού Άγχους Στον Επηρεασμό Της Απόδοσης ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΧΑΜΗΛΗ ΥΨΗΛΗ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΓΧΟΣ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕΤΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΨΗΛΟ ΥΨΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΧΑΜΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ Γ) ΓΝΩΣΤΙΚΟ-ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΨΗΛΗ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΑΓΧΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΓΧΟΣ ΧΑΜΗΛΗ ΧΑΜΗΛΟ ΥΨΗΛΟ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Δ) ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΟΥ-ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΟΥ ΑΓΧΟΥΣ (Jones, 1995) Η Σχέση Στρεσογόνου Αιτίας Και Απόδοσης Επηρεάζεται Από Την Αντίληψη Κατάστασης Του Αθλητή Σημαντικό Ρόλο Παίζει Το Κατά Πόσο Αντιλαμβάνονται Οι Αθλητές/τριες Ότι Μπορούν Να Ελέγξουν Τα Συμπτώματα Του Στρες Που Προκαλούνται Από Διάφορες Αιτίες

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΕΛΕΓΧΟΣ;;; ΝΑΙ ΟΧΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΛΕΓΧΟΣ;;; ΝΑΙ ΟΧΙ Θετικές Προσδοκίες για: α) Ικανότητα Αντιμετώπισης β) Επίτευξη Στόχου Αρνητικές Προσδοκίες για: α) Ικανότητα Αντιμετώπισης β) Επίτευξη Στόχου ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ερμηνεύονται ως ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ερμηνεύονται ως ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΑ

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 1) Αναγνώριση Των Συμπτωμάτων Του Στρες 2) Μείωση Της Σημασίας Του Αποτελέσματος 3) Εξάλειψη Της Αβεβαιότητας Των Αθλητών/τριών 4) Εύρεση Του Ιδανικού Επιπέδου Διέγερσης Από Μόνοι Τους 5) Διδασκαλία Τεχνικών Έλεγχου Διέγερσης

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) 6) Ανάπτυξη Αυτοπεποίθησης 7) Καθορισμός Ρεαλιστικών Στόχων Απόδοσης 8) Θετική Επεξήγηση Της Αυξημένης Διέγερσης 9) Διδασκαλία Αντιμετώπισης Στρεσογόνων Καταστάσεων