Με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα; (βλ. Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, κ.τλ.) Ούτε οι σχολικές μονάδες ούτε οι Δήμοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικών Σχολείων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Δεκέμβριος 2010.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
ΠΔ152/2013 (ΦΕΚ240 Α ): Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας Eκπ/σης Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ.: Κριτήρια διοικητικής.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Χορογραφίες Προγραμμάτων Γυμναστικής για Όλους
Χορευτικό ταξίδι στο χρόνο και στον τόπο: από το βορρά στο νότο
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Εκπαίδευση και μειονότητες
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα; (βλ. Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, κ.τλ.) Ούτε οι σχολικές μονάδες ούτε οι Δήμοι έχουν προηγούμενη εμπειρία Πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστούνε για να μπορέσουν να εντάξουν τα παιδιά στις σχολικές μονάδες; Παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και έχουν εμπειρίες. Είμαστε έτοιμοι (υπάρχει τεχνογνωσία); Είναι οι Τάξεις υποδοχής, τα διαπολιτισμικά σχολεία ή τα μαθήματα στην κανονική τάξη η κατάλληλη μεθοδολογία; Παιδιά χωρίς άδεια παραμονής Migrationsverkets (2014b) statistik visar att de flesta asylsökande barn och unga som för närvarande kommer till Sverige, kommer från länder som innebär att de kommer att ha en varierande utbildningsbakgrund med sig. Med detta som utgångspunkt har Skolinspektionen genomfört en riktad tillsyn med fokus på hur kommunala huvudmän tar ansvar för utbildning för asylsökande barn och barn som vistas i landet utan tillstånd. Tillsynen har fokuserat på om kommunerna tillvaratar barnens rätt till utbildning. Skolinspektionen har också på huvudmannanivå granskat undervisningens innehåll och de stödjande insatser som barnens ges. Det finns till exempel kommuner som väljer att inledningsvis kartlägga och undervisa eleverna i en särskild undervisningsgrupp med stöd av personal som talar elevernas modersmål. Andra kommuner väljer att slussa ut eleverna i ordinarie klass direkt efter ankomsten och där kartlägga, utreda och undervisa eleverna med hjälp av studiehandledare på modersmålet. Den riktade tillsynen har inte gått på djupet i processen kring hur skolor värderar och analyserar varje enskilt asylsökande barns behov och olika former av särskilt stöd. Det kan dock konstateras att det i flera av de besökta kommunerna finns en generell riktlinje för om barnen ska placeras i någon form av så kallad förberedelseklass (det vill säga den särskilda stödinsatsen särskild undervisningsgrupp) eller om de ska undervisas i ordinarie klass från början. Skolinspektionen (2014) har i en tidigare granskning påtalat att ingen av dessa rutiner är lämplig. I en del kommuner fattas till exempel beslut om särskild undervisningsgrupp och anpassad studiegång direkt i anslutning till att eleverna skrivs in vid skolenheten. I andra kommuner fattas dessa beslut när eleven i fråga varit placerad i särskild undervisningsgrupp och undervisats i enbart ett fåtal ämnen under en längre tid. I tillsynen finns också exempel på kommuner som utsett en särskild ”rektor” för nyanlända elever som fattar de beslut som rektorn vid den skolenhet där eleven är inskriven egentligen ska fatta.

Χαρτογράφηση των προβλημάτων με τη βοήθεια του προσωπικού των Δήμων... Βοήθεια στη μητρική γλώσσα των προσφύγων Σχολικός ψυχολόγος, νοσοκόμα/ος, κοινωνικός λειτουργός στα σχολεία Οι τάξεις είναι γεμάτες! Δεν υπάρχει ούτε παγκάκι! Έχουμε φτάσει στα όριά μας! Μερικές από τις εκφράσεις που ακούγονται από την πλευρά των σχολείων. Υπάρχουν άλλοι χώροι; Μπορούν να αξιοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς; Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τις γλώσσες των παιδιών; Μας επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία να απασχολήσουμε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό προσωπικό που δεν πληροί τις νομοθετικές προϋποθέσεις; Κατά τη διάρκεια που εμείς κάνουμε τις συγκεκριμένες αναφορές η κατάσταση συνεχώς τροποποιείται.

Στην πλήρη της μορφή, η παρέμβαση που έχει ως σκοπό KAI την αναβάθμιση σχολικών μονάδων με πολιτισμικά μικτό πληθυσμό προβλέπει ανάπτυγμα δραστηριοτήτων σε πέντε πεδία λειτουργίας των σχολείων προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (γυμνάσιο) εκπαίδευσης: 1.Σχολική Οργάνωση και Διοίκηση Ανάπτυξη και υλοποίηση προγραμμάτων ενεργοποίησης του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου προς μία κατεύθυνση ουσιαστικής λειτουργίας των συλλογικών οργάνων διοίκησης των σχολείων Διερεύνηση των γλωσσικών και μαθησιακών αναγκών των μαθητών ανά σχολική μονάδα Δημιουργία δικτύων διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων μελών της τοπικής κοινότητας Διερεύνηση αναγκών των σχολικών μονάδων με στόχο την εξασφάλιση των προϋποθέσεων υλοποίησης των παρεμβατικών δραστηριοτήτων.

Στο πεδίο αυτό εντάσσονται οι δραστηριότητες: 2. Αναλυτικό Πρόγραμμα (Περιεχόμενο και Οργάνωση της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας)  Στο πεδίο αυτό εντάσσονται οι δραστηριότητες: Ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων γλωσσικής και μαθησιακής υποστήριξης των μαθητών των ομάδων στόχου κατά τη διάρκεια του ισχύοντος, μη διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, ανάλογα με τις γλωσσικές και μαθησιακές ανάγκες τους Συμπεριλαμβάνονται: Ανάπτυξη και εφαρμογή πειραματικών Προγραμμάτων Σπουδών διαφοροποιημένων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης για την εντατική διδασκαλία της ελληνικής σε νεοεισερχόμενους στο εκπαιδευτικό σύστημα μαθητές που βρίσκονται στο αρχικό στάδιο εκμάθησης της γλώσσας Ανάπτυξη και εφαρμογή πειραματικών Προγραμμάτων Ενίσχυσης της Επίδοσης των μαθητών των ομάδων στόχου ανάλογα με τις γλωσσικές και μαθησιακές τους ανάγκες Ανάπτυξη και πειραματική εφαρμογή διαγνωστικών εργαλείων Εμπλουτισμός του υποστηρικτικού διδακτικού και του εποπτικού υλικού του ΚΕΔΑ.

3. Επαγγελματική Ανάπτυξη του προσωπικού των σχολικών μονάδων   Ανάπτυξη και υλοποίηση σειράς εξειδικευμένων επιμορφωτικών δραστηριοτήτων σε ενδοσχολική και διασχολική βάση, οι οποίες σχεδιάζονται κατ΄αντιστοιχίαν προς τις προβλεπόμενες παρεμβατικές δραστηριότητες και εκδιπλώνονται παράλληλα με αυτές.

4. Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη των μαθητών   Ανάπτυξη και εφαρμογή προγράμματος συμβουλευτικής παρέμβασης- υποστήριξης μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων Ανάπτυξη δικτύων διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων μελών της τοπικής κοινότητας.

5. Πρόγραμμα ενίσχυσης σχέσεων σχολείου-γονείς-κοινότητα Ανάπτυξη δικτύων Πρόγραμμα σύνδεσης των σχολείων με τους γονείς των μαθητών των ομάδων στόχου με την εμπλοκή του ειδικά κατηρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Οι Διαδικασίες των Παρεμβατικών Ενεργειών   Η υποστήριξη προβλέπεται να πραγματοποιηθεί υπό την καθοδήγηση των συνεργατών του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών και των αντίστοιχων τοπικών Πανεπιστημίων σε περιοχές εκτός της Αττικής σε συνεργασία με την τοπική Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών των σχολείων υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Τα μέτρα υποστήριξης διαφέρουν από σχολείο σε σχολείο, καθώς οι γλωσσικές και μαθησιακές ιδιαιτερότητες των μαθητών ανά σχολική μονάδα διαμορφώνουν τις παρεμβατικές ενέργειες.