Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) ως παράγοντας που σχετίζεται με την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά σχολικής ηλικίας.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η μαθητική μετακίνηση του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αβραμίδης Ηλίας & Θανοπούλου Αγγελική Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση!
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention):
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Σύγχρονης Διαδικτυακής Κοινωνίας
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ Μάθημα: Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας : Eκπαιδευτικές Παρεμβάσεις Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ελένη Φοιτήτριες: Μαλιάρα Γεωργία, Μαριάμ Σιαλίτα Α.Μ: 1013023, 1013048 Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Ακαδημαικό Έτος: 2016-2017

Λίγα λόγια… Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ΔΕΠ) και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), η οποία διεθνώς είναι γνωστή ως Attention Deficit Hyperactivity Disorder (AD/HD), αποτελεί μία από τις συχνότερα εμφανιζόμενες και διαγνωσκόμενες διαταραχές σε παιδιά σχολικής ηλικίας(Barkley, 1990. Τhe British Psychological Society, 1996). . Η ΔΕΠ/ΔΕΠΥ είναι οργανικής προέλευσης, στην οποία εμπλέκονται: γενετικοί ψυχολογικοί κοινωνικοί παράγοντες

Κυρίαρχα Απρόσεκτος τύπος Κυρίαρχα Υπερκινητικός/Παρορμητικός τύπος Η ΔΕΠΥ είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή που εκδηλώνεται με τα συμπτώματα της απροσεξίας και της υπερκινητικότητας – παρορμητικότητας ή και με τον συνδυασμό των παραπάνω. Παραμένει σταθερή με το πέρασμα του χρόνου και εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε αναπτυξιακή φάση του ατόμου. Υπάρχουν τρείς τύποι: Κυρίαρχα Απρόσεκτος τύπος Κυρίαρχα Υπερκινητικός/Παρορμητικός τύπος Συνδιαστικός τύπος

Η αξιολόγηση της ΔΕΠ/Υ συνήθως περιλαμβάνει: Διαγνωστικές συνεντεύξεις με: Το παιδί Τους γονείς Τους δασκάλους 2. Κλίμακες αξιολόγησης της συμπεριφοράς που συμπληρώνονται από: Και τους εκπαιδευτικούς 3. Άμεση παρατήρηση της συμπεριφοράς του παιδιού στο σχολείο 4. Κλινική αξιολόγηση

Στη συγκεκριμένη εργασία θα εξετάσουμε την εφαρμογή του εργαλείου της Ελληνικής Κλίμακας Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ η οποία συλλέγει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη συμπτωματολογία της διαταραχής με στόχο τη διάκριση των παιδιών με υψηλές βαθμολογίες ως ανήκοντα σε ομάδα υψηλού κινδύνου όσον αφορά την εμφάνιση ή τη διάγνωση της διαταραχής. Ο ρόλος της κλίμακας αυτής είναι να επιστήσει την προσοχή του βαθμολογητή σε κάποιες συμπεριφορές και να τον βοηθήσει να καθορίσει ποια παιδιά χρήζουν περαιτέρω αξιολόγησης. (Bussing, Schuhmann, Belin, Widawski, Perwien, 1998)

0= σχεδόν ποτέ 1=σπάνια 2=αρκετές φορές 3=πολύ συχνά Υπάρχουν δύο σύντομες κλίμακες (για γονείς και εκπαιδευτικούς) οι οποίες περιλαμβάνουν τα κριτήρια του DSM-IV με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια και διατυπώνονται με 18 ερωτήσεις σε μια κλίμακα τύπου Likert. kkkkk0 0= σχεδόν ποτέ 1=σπάνια 2=αρκετές φορές 3=πολύ συχνά

Η συγκεκριμένη κλίμακα διαιρείται σε δύο υποκλίμακες της : Ελλειμματικής Προσοχής, η οποία υπολογίζεται με το άθροισμα των βαθμολογιών των ερωτήσεων με μονή αρίθμηση (1,3,5,7,9,11,13,15,17) Υπερκινητικότητας- Παρορμητικότητας, η οποία υπολογίζεται με το άθροισμα των βαθμολογιών των ερωτήσεων με ζυγή αρίθμηση (2,4,6,8,10,12,14,16,18) Η αρχική συνολική βαθμολογία υπολογίζεται με την άθροιση των αρχικών βαθμολογιών των δύο υποκλιμάκων.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 18 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (9 ερωτήσεις με μονή αρίθμηση) ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ-ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (9 ερωτήσεις με ζυγή αρίθμηση) ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Η Ελληνική Κλίμακα αξιολόγησης ΔΕΠ/Υ δόθηκε σε δύο εκπαιδευτικούς για δύο διαφορετικά παιδιά. Συγκεκριμένα η μια κλίμακα αφορούσε μια μαθήτρια με διάγνωση ΔΕΠ/Υ και η άλλη, ένα μαθητή που δεν εμφάνιζε καμιά υπόνοια για την ύπαρξη της διαταραχής. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν και θα συγκριθούν τα αποτελέσματα των παιδιών.

Γενικά στοιχεία μαθητή 1 Όνομα: Γιάννης Ηλικία: 12 ετών Τάξη φοίτησης: ΣΤ’ Σχολείο φοίτησης: Γενικό Δημόσιο σχολείο Κατοικεί σε αστική περιοχή Δεν παρουσιάζει συμπτώματα ΔΕΠ/Υ ν

Αποτελέσματα: Ερωτηματολόγιο 1 Ο Γιάννης συγκέντρωσε στην κάρτα βαθμολόγησης (για εκπαιδευτικούς) στα αγόρια στην υποκλίμακα της : Ελλειμματικής Προσοχής 0/9 που αντιστοιχεί σε ποσοστό 1%. Υπερκινητικότητας-Παρορμητικότητας 2/9 που αντιστοιχεί σε 10% Στη συνολική κλίμακα βαθμολόγησης η πιθανότητα για την ύπαρξη της διαταραχής αντιστοιχεί σε 1%.

Συμπερασματικά με βάση τον παραπάνω πίνακα όπου παρουσιάζονται οι βέλτιστες τιμές ουδών των υποκλιμάκων και της Συνολικής Βαθμολογίας τα αποτελέσματα του Γιάννη οδηγούν σε αποκλεισμό της ΔΕΠ/Υ τόσο στις υποκλίμακες της Ελλειμματικής Προσοχής και της Υπερκινητικότητας-Παρορμητικότητας όσο και στην Συνολική Βαθμολογία.

Γενικά στοιχεία μαθητή 2 Όνομα: Μαρία Ηλικία:12 Τάξη φοίτησης: ΣΤ’ Σχολείο φοίτησης: Ιδιωτικό σχολείο Κατοικεί σε αστική περιοχή Έχει διάγνωση ΔΕΠ/Υ

Αποτελέσματα: Ερωτηματολόγιο 2 Αποτελέσματα: Ερωτηματολόγιο 2 Η Μαρία συγκέντρωσε στην κάρτα βαθμολόγησης (για εκπαιδευτικούς) στα κορίτσια στην υποκλίμακα της : Ελλειμματικής Προσοχής 23 βαθμοί που αντιστοιχεί σε ποσοστό 99%. Υπερκινητικότητας-Παρορμητικότητας 13 βαθμοί που αντιστοιχεί σε 93% Στη συνολική κλίμακα βαθμολόγησης η πιθανότητα για την ύπαρξη της διαταραχής αντιστοιχεί σε 98%.

Συμπερασματικά με βάση τον παραπάνω πίνακα όπου παρουσιάζονται οι βέλτιστες τιμές ουδών των υποκλιμάκων και της Συνολικής Βαθμολογίας τα αποτελέσματα της Μαρίας οδηγούν σε διάγνωση της ΔΕΠ/Υ τόσο στις υποκλίμακες όσο και στην Συνολική Βαθμολογία. Ειδικότερα στην υποκλίμακα της Ελλειμματικής Προσοχής συγκέντρωσε 99% και στης Υπερκινητικότητας-Παρορμητικότητας 93%. Στη Συνολική Βαθμολογία συγκέντρωσε 98%. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει επίσης ότι η Μαρία ανήκει στο Μεικτό Τύπο.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!