ο φαύλος κύκλος της βίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ονοματεπώνυμο : Έφη Κουτσούρη Τμήμα : Γ΄1.
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Ένταση στα Βαλκάνια..
Οι δυο εμφύλιοι πόλεμοι.  Στα μέσα της δεκαετίας του 1950 ξέσπασαν οι πρώτες βίαιες συγκρούσεις, λίγο μετά την απόφαση για την ανεξαρτησία του Σουδάν,
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Γενοκτονία των Αρμενίων
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Κίνημα στο Γουδί 1909 Ελευθέριος Βενιζέλος 1910
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Το κίνημα στο Γουδί και ο Ελευθέριος Βενιζέλος
Η πτώση του Βυζαντίου.
ΛΑΛΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Από τη χρεοκοπία στο στρατιωτικό κίνημα στο Γουδί (1893 – 1909)
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΩΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1828 – 1831)
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
7. Σλάβοι και Βούλγαροι.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Επέτυχε ή απέτυχε;;;. αραβική άνοιξη καλείται το κύμα διαδηλώσεων και διαμαρτυριών με στόχο την πτώση των αυταρχικών- δικτατορικών καθεστώτων και τη μετάβαση.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Ν ΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Σ ΥΓΧΡΟΝΗ Ε ΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣ ΤΟΡΙΑ 18 ΟΣ – 20 ΟΣ ΑΙΩΝΑ Σ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τομέας Κοινωνικών.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Κοινωνικό Ζήτημα
Κόμματα Στελεχών Χρονική περίοδος: απαρχές δημοκρατίας, 19ος αιώνας. Περιορισμένο δικαίωμα ψήφου, ή καθιέρωση καθολικής ψηφοφορίας Πολιτική έκφραση:
ENOTHTA 27. Tο κίνημα στο Γουδί (1909)
ΜΠΣ «Διακυβέρνηση, ανάπτυξη και ασφάλεια στην Μεσόγειο»
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Καππαδοκία Λυδία Εξάρχου Κλειώ Γκουτζάνη Ειρήνη Δημητρακοπούλου
Η Τουρκία τη δεκαετία του 1960
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Η Ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας
Επιστροφή στη δημοκρατία, Τουργκούτ Οζάλ, οικονομική ανάπτυξη και άνοδος του πολιτικού Ισλάμ.
Η δεκαετία του 1970 και το πραξικόπημα του 1980
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Το αγροτικό ζήτημα. Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης Αγροτικός τομέας: κυριαρχία μέχρι το 19 ο αιώνα Οικονομικές εξελίξεις (βιομηχανική επανάσταση)
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Κάποτε στην Αμερική… Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Το συνέδριο της Βιέννης
4ο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Οι στρατηγικές επιλογές των ΗΠΑ και Ρωσίας στο χώρο της Μέσης Ανατολής υπό το πρίσμα της διαρκούσης Συριακής κρίσης» Τχής (ΠΒ) Ευάγγελος.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
O ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΧΑΣΜΟΣ.
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Χαλούλος Παναγιώτης, Απρ. 2005
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πρωθυπουργός
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ο φαύλος κύκλος της βίας Κουρδικό πρόβλημα ο φαύλος κύκλος της βίας

Οι Κούρδοι στο Οθωμανικό κράτος Βρίσκονται στα ανατολικά όρια της Αυτοκρατορίας, στα σύνορα με την Ιράν (Δυναστεία των Καζάρ) H κοινωνική οργάνωση βασιζόταν στις φυλές και οι φύλαρχοι λειτουργούσαν σαν σύνδεσμος μεταξύ του λαού και της κεντρικής εξουσίας. Το Οθωμανικό κράτος περιόρισε την ισχύ των φυλάρχων (Εμίρηδες, Σατράπηδες) Ο περιορισμός της ισχύος των φυλάρχων οδήγησε σε συγκρούσεις μεταξύ των ισχυρών οικογενειών

Οι Κούρδοι στο Οθωμανικό κράτος Οι Εμίρηδες σταδιακά αντικαταστάθηκαν από τους Σεΐχηδες. Ο όρος Σεΐχης περιγράφει έναν θρησκευτικό ηγέτη, αρχηγική φιγούρα μια φυλής που συνήθως έχει αποφοιτήσει από κάποιο Ισλαμικο σχολείο Οι Σεΐχηδες ανήκαν για αιώνες σε Ισλαμικά τάγματα Σούφι ή δερβίσηδων. Οι πιο σημαντικές εξ αυτών ήταν αυτές των Κιζιλμπάσηδων και των Νακσίμπεντι. Η κεντρική εξουσία ήταν επιφυλακτική προς αυτά τα τάγματα λόγω αδυναμίας ελέγχου τους και υιοθέτης εκ μέρους τους στοιχείων από το σιιτικό Ισλάμ

Οι Κούρδοι στο Οθωμανικό κράτος Στα τέλη του 19ου αιώνα υπήρχαν εντάσεις και εξεγέρσεις με προέξάρχουσα αυτή του Σεΐχη Ubayd Allah (Ουμπαΐντ Αλλάχ) που μίλησε για πρώτη φορά για την ανάγκη ενός ανεξάρτητου Κουρδιστάν. Η αναταραχή προβλημάτισε την Οθωμανική κυβέρνηση αλλά οι Κούρδοι ήταν πολύτιμο στοιχείο για την αντιμετώπιση του Αρμενικού εθνικισμού.

Το ιππικό του Αβδούλ Χαμίτ και οι Αρμένιοι Το 1891 ο Αβδούλ Χαμίτ ενέκρινε τη σύσταση ενός σώματος ατάκτων με σκοπό την αντιμετώπιση της Ρωσικής επέκτασης στην Ανατολική Μικρά Ασία. Τα σώματα αυτά σύντομα υπερέβησαν τον ρόλο τους. Η ηγεσία και η συμμετοχή στα σώματα αυτά ήταν ζήτημα κύρους αλλά και οικονομικό. Όταν η κεντρική κυβέρνηση αδυνατούσε να πληρώσει τα σώματα επιτρεπόταν η συλλογή φόρων από τα Αρμενικά χωριά. Παρότι το πείραμα κρίθηκε αποτυχημένο οι συνετέλεσε στην ενσωμάτωση ενός αριθμού Κούρδων στον κρατικό ιστό.

Κεμαλικό κράτος και Κούρδοι Αν και οι Κούρδοι συνέβαλαν στην εκκαθάριση της Μικράς Ασίας από το Χριστιανικό στοιχείο η επιβολή της Τουρκικού εθνικισμού από το Κεμαλικό κράτος δεν άφηνε περιθώρια για την παροχή εθνοτικών δικαιωμάτων. Ο γεωγραφικός διαχωρισμός των Κούρδων συνέβαλε στην δυσκολία δημιουργίας ενιαίας εθνικής ταυτότητας. Το σύστημα των φυλών ήταν επίσης αποτρεπτικός παράγοντας στην εμφάνιση Κουρδικού εθνικισμού.

Κεμαλικό κράτος και Κούρδοι Οι αρχικές σκέψεις για αναγνώριση κάποιου είδους αυτονομίας στους Κούδρους. Παράγοντες ήταν: Η πίεση από το Κουρδικό στοιχείο στο Βόρειο Ιράκ (Μοσούλη) και η σκέψη παροχής αυτονομίας από τη Βρετανική διοίκηση Οι πολιτικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες των Κούρδων δεν ευνοούσαν την ένταξή τους σ’ένα κράτος που θα ακολουθούσε ευρωπαϊκά πρότυπα όπως το οραματίστηκε ο Κεμάλ. Η πίεση του Τουρκικού εθνικισμού δεν επέτρεπαν οποιαδήποτε συζήτηση για Κουρδική αυτονομία.

Κεμαλικό κράτος και Κούρδοι Κάθε αναφορά στο Κουρδικό στοιχείο απαλείφθηκε. Η κατάργηση του Χαλιφάτου και το κλείσιμο των Θεολογικών σχολείων καθώς και η απαγόρευση των αδερφοτήτων αντιμετωπίστηκαν πολύ αρνητικά από τους Κούρδους. Η πορεία εκκοσμίκευσης απομάκρυνε ακόμα περισσότερο τους Κούρδους από τους Τούρκους. Εξέγερση Σεΐχη Σαΐντ: Την άνοιξη του 1925 Σεΐχης Σαΐντ έκανε λόγο για αντικατάσταση των Τούρκων διοικητών στις Τουρκικές περιοχές. Συγκεντρώθηκε μια ομάδα 5000 ανταρτών αλλά το κίνημα δεν κατάφερε να ελέγξει τις μεγάλες πόλεις. Το Τουρκικό κράτος αντέδρασε και στις 4 Σεπτεμβρίου 1925 47 αντάρτες μαζί με τον Σεΐχη Σαΐντ απαγχονίστηκαν στο Ντιγιάρμπακιρ.

Κεμαλικό κράτος και Κούρδοι Μετά την αντιμετώπιση της εξέγερσης ξεκίνησε μια βίαιη προσπάθεια εφαρμογής της Κεμαλικής πολιτικής εκκοσμίκευσης Το Κεμαλικό κράτος βρήκε ευκαιρία να αντιμετωπίσει ποικίλους εσωτερικούς εχθρούς της περιοχής. Η εξέγερση απέδειξε την αδυναμία σύμπτυξης ενιαίου μετώπου μεταξύ του Κούρδων.

Δημοκρατικό κόμμα και Κουρδικό πρόβλημα Επιστροφή της θρησκείας στην κοινωνική ζωή Άρση περιορισμών για θρησκευτικούς ηγέτες και επιστροφή τους από την εξορία Εκβιομηχάνιση της γεωργικής παραγωγής με την εισαγωγή των τρακτέρ με τη βοήθεια του Σχεδίου Μάρσαλ Απώλεια γης για μικροκαλλιεργητές, έξοδος προς τα μεγάλα αστικά κέντρα στην ΝΑ Τουρκία και στην υπόλοιπη χώρα. Κούρδοι γίνονται θύματα ρατσιστικών επιθέσεων Μέσω αστικοποίησης οι Κούρδοι αποκτούν πρόσβαση στα πανεπιστήμια

1960-1980 Ριζοσπαστικοποίηση Οι κουρδικές κοινότητες των μεγάλων πόλεων ριζοσπαστικοποιούνται εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων και του κοινωνικού αποκλεισμού. Το φιλελεύθερο σύνταγμα του 1960 επιτρέπει τον συνδικαλισμό και την ίδρυση πολιτικών φορέων. Το πραξικόπημα του 1970 ανατρέπει το κλίμα φιλελευθερισμού. Η πολιτική βία της δεκαετίας του 1970 έχει θύματα Κούρδους και Αλεβίδες. Ίδρυση του PKK

1980 – 1999 PKK To PKK διευρύνει την επιρροή του μετά το πραξικόπημα του 1980. Η μαρξιστική του ρητορική δεν είναι αποδεκτή από τους συντηρητικούς Κούρδους Η βία του PKK προκαλεί την κρατική βία Ιδρύονται πολιτοφυλακές οι οποίες συχνά αφήνονται ανεξέλεγκτες Σε αντίποινα για τη στήριξη στο PKK ο στρατός εκκενώνει και ισοπεδώνει χωριά – εσωτερική μετανάστευση

1999-2014 Προσπάθειες συμβιβασμού και έκρηξη βίας Οι Κούρδοι εμπιστεύτηκαν το AKP από αντίδραση στις πολιτικές των κοσμικών κομμάτων Από το 2004 και μετά εφαρμόστηκαν πολιτικές χαλάρωσης των αντικουρδικών μέτρων με εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων Κουρδικής γλώσσας στα ΜΜΕ και τον τύπο. Η άτυπη συμμαχία Κούρδων – AKP έλαβε τέλος με την είσοδο στη βουλή του HDP και την αδυναμία συγκρότησης αυτοδύναμης κυβέρνησης από το AKP. Πόλεμος στη Συρία, ριζοσπαστικοποίηση νέας γενιάς – δρόμος χωρίς επιστροφή;