Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Οι θέσεις της ΕΤΠΕ για το Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαίδευση και ΤΠΕ Προβληματισμός ως προς τις προϋποθέσεις ένταξης (μέθοδοι, περιεχόμενο.
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) στην εκπαίδευση Επιμέλεια: Δ. Λιόβας.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Μάθημα 8 Ο Εννοιολογικός Χάρτης (Concept map) ως Εργαλείο Αξιολόγησης της Επίδοσης των Εκπαιδευομένων Inserire, solo in questa slide, un’immagine.
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Mάθημα 7 Εργαλεία Web 2.0 Inserire, solo in questa slide, un’immagine di sfondo che sarà utilizzata per tutte le lezioni del corso. Possibilmente scegliere.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Συμπεριφορισμός Inserire, solo in questa slide, un’immagine di sfondo che sarà utilizzata per tutte le lezioni del corso. Possibilmente scegliere un’immagine.
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2) Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ ΕΠΠΑΙΚ 2016-17, μάθημα 4 Κατερίνα Μακρή (kmakrh@ppp.uoa.gr)

παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) συμπεριφορισμός (behaviorism) παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις αλλαγή μίας συμπεριφοράς νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή νοητικό σχήμα κατασκευή της γνώσης (προσαρμογή) Χαοτική και ασυμμάζευτη γνώση

(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence) συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996

(Artificial Intelligence) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) AI (Artificial Intelligence) νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή

ΠΕΤ2: AI «’Εξυπνα» συστήματα Προσαρμοστικά συστήματα Τεχνητοί διάλογοι Κλειστές προσομοιώσεις Εννοιολογική χαρτογράφηση Διαδραστικά βιβλία και ιστορίες

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www. suddenlysmart Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων http://www.suddenlysmart.com/examples/Patient_Management/player.html

Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία δόμησης νοητικών σχημάτων http://camerasim Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία δόμησης νοητικών σχημάτων http://camerasim.com/apps/original-camerasim/web/

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  Μηχανές αναζήτησης 1. Χρήση καρτελών του Google

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  Μηχανές αναζήτησης 1. Εικόνες > σύνθετη αναζήτηση

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  Μηχανές αναζήτησης 1. Εικόνες > σύνθετη αναζήτηση < μέγεθος και χρώμα

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  Μηχανές αναζήτησης 1. Εικόνες > σύνθετη αναζήτηση > δικαιώματα

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  Μηχανές αναζήτησης 3. Χρήση -

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  Μηχανές αναζήτησης

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

Εργαλεία ΑΙ Artificial Intelligence systems  ψηφιακά λεξικά – συμφραστικοί πίνακες www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/georgakas/index.html

Βάσεις δεδομένων – Ψηφιακό Σχολείο Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών Βάσεις δεδομένων – Ψηφιακό Σχολείο

Βάσεις δεδομένων – Ψηφιακό Σχολείο Εργαλεία ΑΙ Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών Βάσεις δεδομένων – Ψηφιακό Σχολείο

Συμπεράσματα Η επιστημολογική μας θέση επηρεάζει τη θεωρία μάθησης που θα υιοθετήσουμε Η θεωρία μάθησης με τη σειρά της επηρεάζει την προσέγγιση εκπαιδευτικής τεχνολογίας που θα υιοθετήσουμε Το ποια προσέγγιση εκπαιδευτικής τεχνολογίας θα υιοθετήσουμε επηρεάζει την πρακτική μας με τη χρήση και την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία μας. È opportuno che il docente al termine di ogni lezione proceda con un riepilogo degli argomenti trattati e si congedi utilizzando la formula “Grazie per l’attenzione”.

Συλλογές εργαλείων http://www.livebinders.com/play/play_or_edit?id=51119 http://www.livebinders.com/play/play_or_edit?id=108629 http://cooltoolsforschools.wikispaces.com/ https://sites.google.com/site/educationalweb20tools/ http://constructingmodernknowledge.com/cmk08/?p=77

Bιβλιογραφία και πηγές Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp. 268-305). Mahwah N.J.: L. Erlbaum http://davidtjones.wordpress.com/2009/10/04/learning-theories-and-e-learning/