Salome Panayiotou B’ Dimotiko Scholeio Daliou June 2016

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ACTIONAID PROJECT Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους. Εκπαιδευμένοι δάσκαλοι για όλους. 3 ο Πρότυπο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου Τμήμα : Ε1 Αγγλικών.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
John Dewey
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μαθηματοσ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ-ΛΙΑΓΚΗΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Salome Panayiotou B’ Dimotiko Scholeio Daliou June 2016 Erasmus+ KA1 Staff Mobility “Identify the Hidden Talent in Your Classroom” Palermo, 6 -10 June 2016 Salome Panayiotou B’ Dimotiko Scholeio Daliou June 2016

Identify the hidden talent in your classroom Facilitator: Carmelo Pollichino Who is he? “I'm a free lance trainer in national and international projects, mainly Creative Thinking, Communication, Entrepreneurship, Adult Education, Train to Trainers. My working experience is based on Project Management and Consultant in national project. I'm very curious and I like the new challenges “.

Objectives The general course profile aims to help the teachers/supervisors develop a general picture about the students as well as to give them ideas how to help students to discover their talents and motivate them.

Training methods used & main activities Minimum theory + maximum practice + feedback = accelerated growth Non-formal education, role-playing, cooperative learning.

Non formal education Άτυπη εκπαίδευση Ποια είναι η έννοια της άτυπης εκπαίδευσης; Άτυπη εκπαίδευση είναι ένας γενικός όρος για την εκπαίδευση έξω από ένα πρότυπο σχολικό περιβάλλον. Άτυπη εκπαίδευση είναι η με σεβασμό και σοφία, αυθόρμητη διαδικασία της καλλιέργειας μάθησης. Λειτουργεί μέσω της συνομιλίας, και της εξερεύνησης και η διεύρυνσης της εμπειρίας.

What is a talent?

Talent versus High Potential Learning Students(HPL) Αν αρχίσουμε από την αναζήτηση και εκπαίδευση ταλέντων μόνο μερικοί μαθητές θα είναι ταλέντα. Αν αρχίσουμε όμως από την αναζήτηση και εκπαίδευση μαθητών HPL τότε κάθε μαθητής μπορεί να είναι ταλέντο. Το μυστικό είναι να δημιουργήσουμε τις ιδιαίτερες μαθησιακές συνθήκες για να οικοδομήσουμε ταλέντα. Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε τους μαθητές να σκέφτονται «έξω από το κουτί»! Χωρίς πλαίσια! Επομένως ποιο ταλέντο είσαι και όχι ποιο ταλέντο έχεις!

Τα HLP εργάζονται στο πεδίο της κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης Δραστηριότητα: Χωρίζουμε τους μαθητές σε δύο ομάδες. Σε κάθε ομάδα δίνουμε από 10 φύλλα χαρτιού Α4, ψαλίδι και χαρτότελα και ζητάμε να φτιάξουν ένα ανθρώπινο σώμα σε 30 λεπτά που να μπορεί να στέκεται από μόνο του. Επειδή θέλουμε όμως ο καθένας να είναι διαφορετικός βάζουμε κάποιους περιορισμούς π.χ.: Ένας μόνο θα μιλά. Ένας χρησιμοποιεί μόνο το αριστερό του χέρι. Ένας χρησιμοποιεί μόνο το δεξί του χέρι. Ένας χρησιμοποιεί μόνο τα δύο χέρια κλπ. Οι μαθητές αναγκάζονται να συνεργαστούν για να τα καταφέρουν.

Give them the opportunity to fail, to experiment, to try!

Born to Learn!

Μετακίνηση από το «πρόβλημα» στην «πρόκληση». Μετακίνηση από το «πρόβλημα» στην «πρόκληση». Ποτέ να μην χρησιμοποιείς τη λέξη « πρόβλημα» γιατί είναι έξω από σένα. Να χρησιμοποιείς τη λέξη «πρόκληση» γιατί είσαι μέρος της. Ο μαθητής είναι στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας, όχι η ύλη, όχι το βιβλίο! Ακτινογραφούμε τους μαθητές που έχουμε απέναντί μας και προσαρμόζουμε στα δικά τους μέτρα τη διδασκαλία. – Όχι προκρούστεια μεθοδολογία! Δεν μεταδίδουμε τη γνώση την οικοδομούμε με τους μαθητές μας! Οι μαθητές πρέπει να κατανοούν και να αποδέχονται τη δράση και τη αντίδραση. Δίνουμε ευκαιρίες να προσπαθήσουν, να πειραματιστούν και να αποτύχουν.

Χάρτης ενσυναίσθησης 1. What they… 2 Χάρτης ενσυναίσθησης 1.What they… 2.What they would like … a)think b)feeling c)saying d)listening e) doing f)seeing

Αξιολόγηση πληροφοριών χάρτη ενσυναίσθησης Στο πρώτο μέρος του χάρτη υπήρχαν πολλά αρνητικά σχόλια ενώ στο δεύτερο τα περισσότερα ήταν θετικά. Τα παιδιά θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο με θετικό τρόπο. Απαραίτητη η χρήση της τεχνολογίας. Κοινωνικά δίχτυα και εφαρμογές μας βοηθάνε να επικοινωνούμε καλύτερα με τους μαθητές μας! Η χρήση της τεχνολογίας κάνει τα μαθήματα πιο ενδιαφέροντα. Είμαστε δάσκαλοι με πολλές προοπτικές και δυνατότητες (High Potential Teachers)

Συμπεράσματα Ο ρόλος του δασκάλου είναι να ανεβάζει όλους τους μαθητές. Ο δάσκαλος ανακαλύπτει τα ταλέντα αλλά δεν διαμορφώνει τις προοπτικές. Η δυναμική της ομάδας είναι πολύ σημαντική. Αρχικά αναγνωρίζουμε ποιους μαθητές έχουμε απέναντι μας. Πρωταρχικό ρόλο έχουν τα κίνητρα. Ώθηση θετικής πτυχής κάθε μαθητή. Ευχάριστο περιβάλλον μάθησης – Laughter yoga! Έμφαση στις καλές ανθρώπινες σχέσεις. Ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή και διερευνούμε τη μη συμμετοχή ρωτώντας τους. Δημιουργούμε ευκαιρίες για προσπάθεια και αλληλεπίδραση με θετική πάντα διάθεση. Αναμειγνύουμε τους «ταλαντούχους» μαθητές με τους υπόλοιπους για να οικοδομήσουμε τη κοινωνία του μέλλοντος. Ομαδική εργασία! Ανακαλύπτουμε το ταλέντο – Ανακαλύπτουμε τη διαφορετικότητα. Η ευφυΐα είναι δυνατότητα – προοπτική! (potential) Πρέπει να επενδύσουμε στη διαφορετικότητα.

Άλλες δραστηριότητες Κατασκευή δρόμων Τέσσερις ομάδες παίρνουν ρόλους αγροτών, δασκάλων, ψαράδων και εμπόρων και διαπραγματεύονται τη δημιουργία δρόμων ανάμεσα στις περιοχές τους έτσι ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντά τους. Νικητής αυτός που θα κατασκευάσει τους περισσότερους δρόμους ανάμεσα στην περιοχή του και τις άλλες περιοχές.Μοναδικός περιορισμός να μη σταυρώνουν οι δρόμοι που κατασκευάζουν. Ρόλοι: Διαπραγματευτής, σχεδιαστής δρόμων. 2. Story cubes game Χωρίζονται σε τρεις ομάδες και πρέπει με τη βοήθεια των κύβων να φτιάξουν μια ιστορία «out of the box” κάτω από ένα ανοιχτό τίτλο π.χ. «Ο Σούπερ ήρωας». Ομάδα 1:Προφίλ – εισαγωγή - 3 κύβοι Ομάδα 2:Κύριο μέρος ιστορίας 3+3 κύβοι Ομάδα 3:Κλείσιμο ιστορίας 3+3+3 κύβοι

Δραστηριότητες 3. The six thinking hats – Τα έξι καπέλα της σκέψης του De Bono Η μέθοδος των έξι καπέλων σκέψης, είναι μια επαναστατική μέθοδος του Edward De Bono, η οποία ανήκει σε ένα σύνολο προσεγγίσεων οι οποίες χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της κριτικής και της δημιουργικής σκέψης. Τα 6 καπέλα σκέψης είναι μια σημαντική τεχνική που βοηθά στην απόκτηση σφαιρικής και όχι μονοδιάστατης αντίληψης των πραγμάτων, στην επιτυχή επίλυση προβλημάτων, στην κοινωνικοποίηση και στην απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας, στην ενεργό συμμετοχή για απόκτηση της γνώσης, στη χαρά της μάθησης και της δημιουργίας.

Reciprocal maieutic approach Μαιευτική μέθοδος – Σωκράτης 1.Είναι ένας τρόπος ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης. 2. Δίνεται η ευκαιρία σύνδεσης προβλήματος με την πραγματικότητα. 3.Συνειδητοποίηση της διαφορετικότητας μας – ενσυναίσθηση, γκρέμισμα στερεότυπων, αποδοχή, σεβασμός. (danilodolci.org) Γίνεται συζήτηση σε κύκλο. Ο δάσκαλος- εμψυχωτής βάζει ένα θέμα ή μια ερώτηση στο τραπέζι και το κάθε μέλος έχει την ευκαιρία να μιλήσει για αυτό με βάση τα προσωπικά του βιώματα. Ενδεικτικές ερωτήσεις: -Ποιο είναι το όνειρό σου. -Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για να το πετύχεις. -Ποιος είναι ο ρόλος σου στην κοινωνία. -Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στη ζωή σου. -Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή στη ζωή σου. Ένα λάθος που έκανες κι αν είχες την ευκαιρία θα το διόρθωνες. -Τι θα ήθελες να αλλάξεις στη ζωή σου για να γίνεις ένα καλύτερο άτομο. Τα μέλη διατηρούν το δικαίωμα να μην απαντήσουν αν δεν θέλουν.

Ακόμα κι όταν πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο, εμείς επιλέγουμε το φως γιατί πρέπει να βρισκόμαστε σε μια συνεχή αναζήτηση νέων προσεγγίσεων και μεθόδων διδασκαλίας αφού έχουμε να οικοδομήσουμε τους μελλοντικούς πολίτες !

Η νύχτα στο Παλέρμο κρύβει μυστήριο και ο δικός μας ρόλος είναι Η νύχτα στο Παλέρμο κρύβει μυστήριο και ο δικός μας ρόλος είναι ... να το ανακαλύψουμε και να το προβάλουμε θετικά!

Up & Up by Coldplay