Η ιστορία της φωτογραφίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.
Advertisements

Φωτογραφική μηχανή Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής.
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Η εξέλιξη της οικογενειακής φωτογραφίας με το πέρασμα των χρόνων
ΌΤΑΝ ΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ιστορία της φωτογραφίας Οι καλύτερες φωτογραφίες στην ιστορία…
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ music: STARS OF THE LID - Articulate Silences Part 2.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 41ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ασπρόμαυρη Φωτογραφία
Η ιστορία και η εξέλιξη της
Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
ΖΩΗ με ΝΟΗΜΑ.
Η ΣΕΛΗΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ APOLLO. ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1)Πρόλογος. 2)Tα πρώτα βήματα-Ο δρόμος για την Σελήνη- Αμερικανικά και Σοβιετικά Σχέδια. 3)Το διαστημικό.
Ατομική Ψυχολογία (Alfred Adler) Bασικές προτάσεις Πίσω από κάθε ανθρώπινη ενέργεια υπάρχει μια προσπάθεια να προχωρήσει ο άνθρωπος από μια μειονεκτική.
΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο.
ΒΑΛΣ Ένας Αριστοκρατικός Χορός. Τι Είναι το Βάλς? Πόσα Είδη Υπάρχουν? Θεωρείται, χορός της ισορροπίας λόγω του ότι περιλαμβάνει πολλές στροφές και αποτελεί.
Τμήμα Β2 του Γυμνάσιου της Νέας Περάμου Καβάλας. Με λένε Μαρίνα Είμαι ο Kevin Με λένε Σοφιέ Με λένε Σαλ Είμαι ο Στέφανος Με λένε Μυρτώ Είμαι η Κατερίνα.
Αναμφίβολα η διαφήμιση έχει εισβάλλει στη ζωή μας δυναμικά. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημιστικά μηνύματα από τα ΜΜΕ, το ραδιόφωνο, τις αφίσες, το.
ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Η φωτογραφία ως τέχνη Καλλιτεχνικά κινήματα που επηρέασαν τη φωτογραφία Η αισθητική της φωτογραφίας.
Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»
Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη  των έμβιων όντων και γενικά  των φαινομένων της ζωής είναι μελετά δομή, λειτουργία και συμπεριφορά.
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
Ιστορία Οικονομικών Θεωριών
Η ΚΛΕΨΥΔΡΑ.
Ο άνθρωπος έχει πάει στ’ αλήθεια στη σελήνη;
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Οι Εξισώσεις τού Maxwell Παρουσίαση: Διονύσης Παρασκευόπουλος
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Project 1 ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
Αργόν Το χημικό στοιχείο Αργό (Argon) είναι ένα άχρωμο ευγενές αέριο με ατομικό αριθμό 18 και ατομικό βάρος 39,948 . Έχει θερμοκρασία τήξης -189,3 C° και θερμοκρασία.
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ερευνητική εργασία: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
H μεγαλη εκρηξη.
ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ.
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Μηχάνημα Hawley Δ. Χαλαζωνίτης.
Βραβευμένοι Επιστήμονες που έσωσαν την ζωή μας
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
Βασικό γνώρισμα κάθε κοινωνίας
Φιλε, μην καπνιζεισ Η συμμετοχή του 5ου γυμνασίου Αλεξανδρούπολης
Η ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου.
Επιστημονική Εκδήλωση
Ινδιάνοι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ
ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ Γκόγκα Έλενα Μασούρα Στεφανία
Η ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Επικοινωνώ, άρα είμαι ελεύθερος»
Ταινία : Φιλαδέλφεια ( Philadelphia)
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Α.Σ.Ε.Π. Είναι και πρέπει να παραμείνει θεσμικός εγγυ-ητής
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΡΟΣΣΕΛΗΝΩΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΨΕΜΑ;
4η Γεωργία-φρούτα-λαχανικά-λάδι-κρασί
Ιστορία της φωτογραφίας Οι καλύτερες 50 φωτογραφίες στην ιστορία…
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ Σχολικό έτος
Υπέρθεση Στάσιμα Κύματα
Δίκτυο είναι ένα σύνολο υπολογιστών και συσκευών
Παραγωγή και διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
music: STARS OF THE LID - Articulate Silences Part 2
Παιδικά γάλατα Τάξη – τμήμα : Β3β
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ιστορία της φωτογραφίας Διάσημες φωτογραφίες

Η φωτογραφία ξεκίνησε ως ιδέα από τον Αριστοτέλη τον 4ο αιώνα π. Χ Η φωτογραφία ξεκίνησε ως ιδέα από τον Αριστοτέλη τον 4ο αιώνα π.Χ.  Ο Αριστοτέλης περιέγραψε τον τρόπο που θα μπορεί να λειτουργεί η πρώτη camera obscura. Τι είναι αυτό; Ένα σκοτεινό κουτί στη μια του πλευρά οποίου υπάρχει μια πολύ μικρή τρύπα για να περνά το φως. Μπορεί να είναι ένα μεταφερόμενο δωμάτιο που δεν αφήνει το φως να περάσει από πουθενά αλλού παρά μόνο από μια μικρή τρύπα. Οι ακτίνες του φωτός περνούν μέσα από την μικρή τρύπα, και επειδή ταξιδεύουν σε ευθεία γραμμή , σχηματίζουν στην απέναντι πλευρά μια αντεστραμμένη εικόνα των αντικειμένων που βρίσκονται έξω από το κουτί.

Η camera obscura χρησιμοποιούνταν από πολλούς ζωγράφους της Αναγεννησιακής εποχής, άλλοτε ως ενίσχυση της ζωγραφιάς τους κι άλλοτε ως αμιγή αντιγραφή της εικόνας, δηλαδή του αντικειμένου, τοπίου ή ατόμου που θα ζωγράφιζαν. Οι περισσότεροι δεν αποκάλυπταν, ότι χρησιμοποιούσαν αυτή την κατασκευή, καθώς δεν ήθελαν να δώσουν την εντύπωση πώς επί της ουσίας «έκλεβαν» και αντέγραφαν μια φωτογραφία πάνω στον καμβά τους, αντί να σχεδιάζουν κάτι αυτοδημιούργητο. Η παραδοχή αυτής της μεθόδου μπορούσε να τους εξαπολύσει μέχρι και κατηγορίες για εξαπάτηση.

Κατά το 16ο αιώνα τοποθετήθηκε στη μικρή οπή ένας συγκεντρωτικός φακός, ο οποίος βελτίωνε σημαντικά την οπτική ποιότητα του απεικονιζόμενου ειδώλου. Αναφέρεται ότι ο Κέπλερ σχεδίαζε τοπία με σημαντική ακρίβεια, αξιοποιώντας αυτή την αρχή. Το 17ο αιώνα κατασκευάστηκαν δε και φορητοί θάλαμοι, οι οποίοι έδωσαν ανεξαρτησία κινήσεων στους καλλιτέχνες. Η ιδέα της απεικόνισης του κόσμου σε μια επιφάνεια είναι λοιπόν παλιά, παρέμενε μόνο το πρόβλημα πώς θα αποτυπωθεί μόνιμα αυτή η εικόνα σε ένα χαρτί.

Η πρώτη φωτογραφία Η πρώτη φωτογραφία η όποια κατάφερε να τυπωθεί ανήκει στον Γάλλο Ερευνητή Νικηφόρο Νίεπς (Nicéphore Niépce) το 1822. Η ονομασία που έδωσε ο δημιουργός της πρώτης φωτογραφίας ήταν η “Θέα από το παράθυρο του  Le Gras”. Το θέμα της ήταν οι στέγες των παραθύρων του χωριού Chalon-sur-Saone της Γαλλίας. Είχε τοποθετήσει μια πλάκα από κασσίτερο επιστρωμένη με βιτουμένιο σε σκοτεινό θάλαμο, ο οποίος βρισκόταν μπροστά σε ένα παράθυρο με θέα το κτήμα του και την άφησε εκτεθειμένη επί οχτώ ώρες. Ο ίδιος ο Niepce ονόμασε την τεχνική του ηλιογραφία.

Προκειμένου όμως να λυθεί το πρόβλημα της πολύωρης έκθεσης που απαιτήθηκε για να τραβηχτεί η φωτογραφία, ο Niepce υπογράφει συνεργασία με τον ζωγράφο και εφευρέτη του προδρόμου του κινηματογράφο, Louis Jacques Mande Daguerre, οι οποίοι από κοινού θα προσπαθήσουν να εξελίξουν την τεχνική του. Ο Niepce πεθαίνει σύντομα και ο Dagueree συνεχίζει μόνος του τους πειραματισμούς του και κάποια χρόνια αργότερα ο εφευρέτης ανακαλύπτει τη «Δαγκεροτυπία». Μία φωτογραφική τεχνική, εξέλιξη της τεχνικής του Niepce, η οποία μειώνει μεν τον χρόνο έκθεσης από 8 ώρες σε 30 λεπτά, όμως οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αναπαραχθούν σε αντίγραφα και οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται είναι ιδιαίτερα τοξικές. Με αυτήν την τεχνική έχουμε και μία από τις πρώτες φωτογραφίες του Daguerre που απεικονίζει το Παρίσι το 1838.

Daguerre Παρίσι το 1838. Στη φωτογραφία βλέπουμε τη Λεωφόρο Γκομπλέν ερημωμένη από κόσμο. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ίσχυε, καθώς πρόκειται για μία κεντρική λεωφόρο της πόλης, όμως ο χρόνος έκθεσης ήταν τόσο μεγάλος οπότε άνθρωποι και άμαξες δεν καταγράφηκαν εκτός από τον άνθρωπο στη γωνία αριστερά που γυάλιζε τα παπούτσια του. Η καθαρότητα της εικόνας, συγκριτικά τουλάχιστον με τον Niepce, έχει οδηγήσει πολλούς να θεωρούν επίσημα αυτήν, ως την πρώτη φωτογραφία που τραβήχτηκε ποτέ.

William Henry Fox Talbot: το αρχαιότερο αρνητικό-1835. Ο Άγγλος William Henry Fox Talbot (1800-1877) μπορεί να θεωρηθεί ο πατέρας της σύγχρονης φωτογραφίας. Ήταν από τους πρώτους που ανακάλυψαν τη σχέση αρνητικής και θετικής φωτογραφίας. O Talbot πότισε ένα φύλλο χαρτί με μια χημική ουσία που μαυρίζει όταν πέφτει επάνω της το φως. Έτσι το φως σχημάτιζε αρνητικά είδωλα των αντικειμένων πάνω στο χαρτί. Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική μπορούσε να πάρει απεριόριστο αριθμό θετικών αντιγράφων. Το πρώτο αρνητικό ήταν φτιαγμένο από χαρτί και απεικόνιζε το παράθυρο από το σπίτι του Talbot. Σήμερα φυλάγεται στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου και η μέθοδος αυτή ονομάστηκε αρχικά «καλοτυπία» από το ελληνικό κάλλος, που σημαίνει ομορφιά. και στη συνέχεια «ταλμποτυπία».

Η πειραματική μηχανή που κατασκεύασε ο Talbot to 1835. Στον εφευρέτη William Henry Fox Talbot ανήκει και το πρώτο βιβλίο με συλλογή φωτογραφιών, με τίτλο «The Pencil of Nature». Ο Talbot κατασκεύασε και μια μηχανή χρησιμοποιώντας ένα κουτί. Στο μπροστινό τμήμα υπήρχε ένας φακός σταθερής εστίασης και μια τρύπα για τη σκόπευση. Αφού άνοιγε το φωτοφράκτη, το φως από τα αντικείμενα διασταυρωνόταν στο φακό και εστιαζόταν σε μια γυάλινη πλάκα στο πίσω μέρος.

Η ανοιχτή πόρτα, 1843, Ουίλιαμ Χένρι Φοξ Τάλμποτ Η φωτογραφία τραβήχτηκε με τη φωτογραφική μηχανή που εφηύρε ο Τάλμποτ το 1835 (και η γυναίκα του βάφτισε «ποντικοπαγίδα», διότι αυτό της θύμιζε). Είναι μια από τις πρώτες φωτογραφικές μηχανές και με αυτήν τραβήχτηκε το πρώτο «αρνητικό» στην ιστορία της φωτογραφίας.

Η κοιλάδα της σκιάς του θανάτου, 1855, Ρότζερ Φέντον : πρώτη επεξεργασμένη φωτογραφία της ιστορίας. Η διάσημη φωτογραφία θεωρείται ίσως η παλαιότερη που έχει τραβηχτεί στη διάρκεια πολεμικής σύρραξης και είναι η εικόνα ενός πεδίου μάχης από τον πόλεμο της Κριμαίας (1853 -1856). Ορισμένοι ερευνητές έχουν διατυπώσει την άποψη ότι οι μπάλες κανονιού που απεικονίζονται έχουν προστεθεί εκ των υστέρων από τον φωτογράφο για να κάνουν τη φωτογραφία πιο δυνατή ─ αν κάτι τέτοιο ισχύει, τότε μπορούμε να κάνουμε λόγο για την πρώτη επεξεργασμένη φωτογραφία της ιστορίας.

Η πρώτη έγχρωμη φωτογραφία Η πρώτη έγχρωμη φωτογραφία. O Σκωτσέζος φυσικός James Clerk Maxwell παρουσιάζει το 1861 την πρώτη έγχρωμη φωτογραφία που αποτυπώνει μία... σκωτσέζικη κορδέλα. Για τη δημιουργία της φωτογραφίας με την κορδέλα έγιναν τρεις ίδιες ασπρόμαυρες λήψεις, τρεις διαφάνειες, που χρωματίστηκαν μέσω φίλτρων με τα τρία βασικά χρώματα κόκκινο, πράσινο και μπλε. Στη συνέχεια, η προβολή τους τις συνέπτυξε σε μία μοναδική έγχρωμη σύνθετη εικόνα.

Εσείς πατάτε το κουμπί, εμείς κάνουμε τα υπόλοιπα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1880 πολλοί επίδοξοι φωτογράφοι δίσταζαν ακόμη να ασχοληθούν με τη φωτογραφία λόγω του κόστους και της πολυπλοκότητάς της. Αλλά το 1888, όταν ο Τζορτζ Ίστμαν εφεύρε την Κόντακ, μια φορητή εύχρηστη φωτογραφική μηχανή σε σχήμα κουτιού η οποία περιείχε εύκαμπτο φιλμ σε ρολό, ο δρόμος για την ερασιτεχνική φωτογραφία άνοιξε διάπλατα. Όταν το φιλμ γέμιζε, ο πελάτης έστελνε ολόκληρη τη μηχανή στο εργοστάσιο. Εκεί επεξεργάζονταν το φιλμ, τοποθετούσαν καινούριο στη μηχανή και την έστελναν πίσω μαζί με τις εμφανισμένες φωτογραφίες — όλα αυτά με σχετικά μικρό κόστος. Το σύνθημα: «Εσείς πατάτε το κουμπί, εμείς κάνουμε τα υπόλοιπα» δεν ήταν υπερβολή.

Πρώτη & Δεύτερη: Πρώτες μηχανές νταγκεροτυπίας (~1840), Τρίτη: Voigtlaender του 1850 με φυσούνα για μεταβαλλόμενο μήκος σκοτεινού θαλάμου, Τέταρτη: Στερεοσκοπική του Jules Dubosq, 1851

Πρώτη: Thomas Sutton, 1860, Δεύτερη: Έγχρωμη φωτογράφηση L Πρώτη: Thomas Sutton, 1860, Δεύτερη: Έγχρωμη φωτογράφηση L.Ducos du Hauron Τρίτη & Τέταρτη: J. Lancaster & Son, 1888 & 1889

Η πρώτη ψηφιακή μηχανή έκανε την εμφάνισή της το 1990 Η πρώτη ψηφιακή μηχανή έκανε την εμφάνισή της το 1990. Σε αυτού του είδους τις φωτογραφίες δε χρησιμοποιείται το χημικό φιλμ αλλά φωτοευαίσθητοι αισθητήρες, οι οποίοι αποτελούνται από μικροσκοπικά εικονοστοιχεία που βοηθούν στην ανάλυση της εικόνας. Ένας αριθμός πληροφοριών μεταφέρεται στα κυκλώματα της φωτογραφικής μηχανής όπου γίνεται η επεξεργασία και αποθήκευση της εικόνας σε αναγνωρίσιμη μορφή. Για την αποθήκευση των φωτογραφιών υπάρχουν και οι κάρτες μνήμης που μπορούν να αφαιρεθούν από τη μηχανή και να μεταφέρουν το αποθηκευμένο υλικό σε άλλες φωτογραφικές μηχανές ή υπολογιστές. Η φωτογραφία είχε γίνει προσιτή σε όλους, και οι δισεκατομμύρια στάσεις που τραβιούνται κάθε χρόνο στη σημερινή εποχή δείχνουν ότι η αποδοχή της παραμένει αμείωτη. Εκτυπώσεις υψηλής ποιότητας μπορούν να γίνουν ακόμη και στο σπίτι με τη χρήση κομπιούτερ και εκτυπωτή. Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η φωτογραφία έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο. Ας γνωρίσουμε λοιπόν μερικές από τις σημαντικότερες φωτογραφίες όλων των εποχών! Φωτογραφίες που αποτύπωσαν μια σπάνια στιγμή. Φωτογραφίες που πίσω τους έχουν και μια ιστορία, άλλοτε πικρή κι άλλοτε εύθυμη. Φωτογραφίες που άφησαν κι έγραψαν ιστορία. Γιατί όπως λένε και οι Κινέζοι, μια φωτογραφία χίλιες λέξεις…

Η τραγωδία του ζέπελιν "Χίντενμπουργκ" Το 1937, πριν την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, οι Ναζί παρουσιάζουν το μεγαλύτερο αερόπλοιο στον κόσμο. Το ζέπελιν "Χίντενμπουργκ". Το ζέπελιν φτάνει στις ΗΠΑ, στο Νιου Τζέρσι. Ήταν Πέμπτη 6 Μαΐου 1937. Ο καμεραμάν καταγράφει την προσγείωση όταν κάτι δεν πάει καλά... Η καταστροφή είναι ολοκληρωτική. Τη ζωή τους θα χάσουν 36 άνθρωποι ενώ αποτελεί μεγάλο μυστήριο πώς κατάφεραν να σωθούν 62!

Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Αδόλφος Χίτλερ επιτηρεί την πιο πρόσφατη του κατάκτηση, το κατεχόμενο πλέον Παρίσι .(1940 )

Ο τελευταίος Εβραίος της Βίνιτσα (1941) Αυτή η δυνατή εικόνα του θανάτου του τελευταίου Εβραίου στη Vinnitsa, της Ουκρανίας, βρέθηκε στο λεύκωμα ενός στρατιώτη των Ταγμάτων Θανάτου. Το όνομα της προέρχεται από την ετικέτα που είχε κολλήσει ο συγκεκριμένος στρατιώτης στο πίσω μέρος της φωτογραφίας, και συνοπτικά μεταφέρει την τραγωδία που συνέβη στην Vinnitsa: Και οι 28.000 εβραίοι που ζούσαν εκεί δολοφονήθηκαν βάναυσα.

Η Απόβαση της Νορμανδίας (1944) Τραβηγμένη από τον Robert Capa,η εμβληματική αυτή φωτογραφία απεικονίζει το αιματηρό μέτωπο στο Omaha Beach, κατά την θρυλική Απόβαση στην Νορμανδία. Η απόκοσμη, θολή εικόνα μας δίνει μία ιδέα από το χάος του πολέμου.

Υψώνοντας την Αμερικάνικη Σημαία στο Iwo Jima (1945) Υψώνοντας την Αμερικάνικη Σημαία στο Iwo Jima (1945). Η πασίγνωστη αυτή φωτογραφία του Joe Rosenthal κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ. Απεικονίζει μια ομάδα πατριωτών Αμερικάνων Πεζοναυτών να υψώνουν την σημαία στην κορυφή του βουνού Suribachi κατά τη διάρκεια της μάχης στο Ιαπωνικό νησί Ίβο Τζίμα, κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι μισοί από τους άνδρες που απεικονίζονται στην φωτογραφία σκοτώθηκαν στη μάχη.

Η Σοβιετική σημαία στο Reichstag του Βερολίνου (1945) Τα σοβιετικά στρατεύματα να σηκώνουν την σημαία τους στην κορυφή του Γερμανικού Κοινοβουλίου, Ράιχσταγκ. Εκτός από καθοδηγούμενη, η πραγματική φωτογραφία είναι πειραγμένη.

Η ατομική βόμβα στο Ναγκασάκι (1945) Η ρίψη ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα του 20ου αιώνα που σφράγισαν την νίκη των συμμάχων κατά του Άξονα. Η χρήση αυτού του όπλου θεωρήθηκε απαραίτητη από τις ΗΠΑ για την αποφυγή μεγάλης στρατιωτικής απόβασης με πολλούς νεκρούς καθώς και ο μόνος ικανός δρόμος να πεισθεί ο αντίπαλος σε άνευ όρων παράδοση. Οδήγησε στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου με την παράδοση της Ιαπωνίας λίγες μέρες αργότερα. Ο αρχικός αριθμός των θυμάτων που πέθαναν ακαριαία από τη ρίψη των βομβών υπολογίζεται σε περίπου 70.000 στη Χιροσίμα και 40.000 στο Ναγκασάκι. Όμως μέχρι το 1950 οι ολέθριες συνέπειες της πυρηνικής ακτινοβολίας έφτασαν τα θύματα στις 200.000 .

Το φιλί του ναύτη, 1945 Το φιλί του ναύτη, 1945 Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος είχε τελειώσει και οι στρατιώτες στις 14 Αυγούστου 1945 επέστρεφαν στα σπίτια τους. Μέσα στο γενικότερο κλίμα ευφορίας, το φιλί του ναύτη Glenn McDuffie με την άγνωστή του τότε νοσοκόμα Edith Shain προέκυψε αυθόρμητα στη μέση του δρόμου στην Times Square. Η στιγμή απαθανατίστηκε από τον Alfred Eisenstaedt και έμεινε στην ιστορία ως "το φιλί του ναύτη", συμβολίζοντας το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Η εκτέλεση της Saigon, 1968 Ο αρχηγός Αστυνομίας του νοτίου Βιετνάμ Nguyen Ngoc Loan σήκωσε το χέρι του και πυροβόλησε τον Βιετκόνγκ Nguyen Van Lem στο κεφάλι. Ο φακός του Eddie Adams απαθανάτισε την τραγική στιγμή και η εν λόγω φωτογραφία έγινε γρήγορα σύμβολο της βιαιότητας του πολέμου του Βιετνάμ. Με μια πιο προσεκτική ματιά μπορεί κανείς να διακρίνει τη σφαίρα που εξέρχεται από το κρανίο του άτυχου Βιετκόνγκ.

Ανατολή της Γης (1968) Είναι ίσως η διασημότερη διαστημική εικόνα στην ιστορία της ΝASA, γνωστή και ως η "Ανατολή της Γης". Η μνημειώδης εικόνα από τον William Anders, τραβήχτηκε παραμονή Χριστουγέννων του 1968 από το πλήρωμα του Απόλλων 8, ενώ βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη.

Νιλ Άρμστρονγκ : Ο πρώτος άνθρωπος πάτησε στο φεγγάρι (1969) Η NASA -και μαζί της ο υπόλοιπος κόσμος- πανηγύριζε την στιγμή που ο πρώτος άνθρωπος, ο αμερικανός αστροναύτης Νιλ Άρμστρονγκ, στις 21 Ιουλίου 1969, πάτησε το πόδι του στο φεγγάρι. Όμως οι συνωμοσιολογικές θεωρίες συνεχίζουν να αφθονούν γύρω από την ιστορική αποστολή «Απόλλων 11», φθάνοντας στο σημείο να αμφισβητούν ακόμα κι αν συνέβη ποτέ το γεγονός!

Το κορίτσι της Napalm, 1972 Ήταν 8 Ιουνίου του 1972 όταν το χωριό Trang Bang στο νότιο Βιετνάμ βομβαρδίστηκε με βόμβες ναπάλμ.  Η 9χρονη τότε Phan Thi Kim Phuc, τα ρούχα της οποίας πήραν φωτιά, άρχισε να τρέχει στον δρόμο γυμνή, μαζί με άλλα παιδιά, κλαίγοντας και ουρλιάζοντας από τον πόνο. Εκείνη τη στιγμή ο φωτογράφος , Nικ Ουτ,  έστρεψε τον φωτογραφικό του φακό προς το μέρος του έντρομου πλήθους, αποτυπώνοντας τη φρίκη του Βιετνάμ.

Το Κορίτσι του Αφγανιστάν (1985) Το κορίτσι με τα έντονα, πράσινα μάτια είχε γεννηθεί περίπου το 1972 στο Αφγανιστάν, αργότερα όμως και επί Σοβιετικής κατοχής της χώρας αναγκάστηκε να φύγει, ως πρόσφυγας, στο Πακιστάν. Εκεί το '85 την φωτογράφησε ο Steve McCurry και το εξώφυλλο του National Geographic έγινε το πιο αναγνωρίσιμο στην ιστορία του περιοδικού. Με την πτώση του καθεστώτος των Ταλιμπάν το 2001 ,την ξαναβρήκε και την ξαναφωτογράφησε.

Ο Άγνωστος Επαναστάτης(1989) Η φωτογραφία του διαδηλωτή ο οποίος με το σώμα του σταμάτησε την πορεία μια ίλης αρμάτων μάχης στις 5 Ιουνίου του 1989, κατά την διάρκεια των διαδηλώσεων στην πλατεία Τιενανμέν. Θεωρείται ως μια από τις πιο σημαντικές φωτογραφίες του 20ού αιώνα και έγινε σύμβολο της αντίστασης, της δύναμης και της ελευθερίας. 

Το πρόσωπο του AIDS (1990) Η εικόνα του David Kirby περιστοιχισμένου από μέλη της οικογένειάς του στο περιοδικό LIFE τον Νοέμβριο του 1990 είναι αυτή που ταυτίστηκε όσο καμία με την επιδημία του HIV/AIDS που μέχρι τότε είχε μολύνει εκατομμύρια ανθρώπους. Οφείλεται σε αυτό το αχανές βλέμμα του χτυπημένου από την ασθένεια νέου που αποτύπωσε η με τον φωτογραφικό της φακό η Therese Frare.

Ο λιμός του Σουδάν (1994) Ο Νοτιοαφρικανός φωτογρά-φος Kevin Carter, πήγε στο Σουδάν για να αποτυπώσει με τον φακό του τη φρίκη του λιμού και της εξαθλίωσης. Εκεί βρέθηκε αντιμέτωπος με το θέαμα ενός μικρού κοριτσιού, εξαντλημένου από την πείνα, να προσπαθεί με όσες δυνάμεις διαθέτει να φτάσει στον σταθμό τροφοδοσίας του ΟΗΕ Εκείνη τη στιγμή ένας γύπας προσγειώθηκε σε απόσταση 2-3 μέτρων, περιμένοντας τη στιγμή του θανάτου για να το κατασπαράξει. Προσπάθησε να μην διώξει το αρπακτικό πουλί με κάποια του κίνηση μέχρι να απαθανατίσει με τον φωτογραφικό του φακό τη στιγμή. Ήθελε την καλύτερη δυνατή λήψη. Στοιχειωμένος από τα όσα είχε αντικρίσει, τις εξαρτήσεις του από τα ναρκωτικά και τα οικονομικά προβλήματα, αυτοκτόνησε στα 33 του χρόνια, τρεις μήνες αφότου του απονεμήθηκε το βραβείο Pulitzer.

11η Σεπτεμβρίου: Η ημέρα που άλλαξε τον κόσμο(2001) Η   11η Σεπτεμβρίου έχει γραφτεί με «μαύρα γράμματα» στην ιστορία της Αμερικής, καθώς ήταν η ημέρα κατά την οποία 19 τρομοκράτες, που συνδέονταν με την Αλ Κάιντα, κατέλαβαν τέσσερα αεροπλάνα, με σκοπό να πραγματοποιήσουν επιθέσεις αυτοκτονίας εναντίον στόχων στις ΗΠΑ . Το αποτέλεσμα της επίθεσης αυτής ήταν περίπου τρεις χιλιάδες άτομα να χάσουν τη ζωή τους και καταστροφικές ζημιές ύψους 10 δισ. δολαρίων, ενώ οι επιθέσεις αυτές στην «καρδιά» των ΗΠΑ, αποτέλεσαν τη «νομιμοποιητική βάση» για τις αμερικανικές εισβολές σε Αφγανιστάν και Ιράκ, με πρόσχημα την καταπολέμηση της τρομοκρατίας .

Άνθρωπος σε πτώση- 11 Σεπτεμβρίου 2001 Η φωτογραφία του Richard Drew, που ονομάστηκε "The Falling Man", έγινε εικόνα - σύμβολο της τρομοκρατικής επίθεσης της 11ης Σεπτεμβρίου που συγκλόνισε τον κόσμο. Μέχρι και σήμερα κανείς δεν γνωρίζει την ταυτότητα του ανθρώπου -ένας από τους πολλούς που επέλεξαν να πηδήξουν- της συγκεκριμένης φωτογραφίας. Η απόλυτη αποτύπωση της φρίκης και της απελπισίας. Ανθρώπινες ψυχές που έχουν παγώσει στον αέρα, ενώ οδηγούνται στον θάνατο.

Το φιλί των επεισοδίων (2011) Το σφύριγμα της λήξης του αγώνα χόκεϊ ανάμεσα στους Vancouver Canucks και τους Boston Bruins έβρισκε τους γηπεδούχους να χάνουν το Stanley Cup. Οι ταραχές στους δρόμους του Βανκούβερ μετά την ήττα δεν άργησαν να ξεσπάσουν και οι αρχές ανέλαβαν δράση για να περιορίσουν τα επεισόδια. Ο Scott Jones και η Alex Thomas θα βρεθούν πεσμένοι στον δρόμο από τις δυνάμεις των αστυνομικών. Το φιλί τους σε ένα "πολεμικό" σκηνικό που θα απαθανατίσει ο Rich Lam γίνεται μια από τις πιο διάσημες φωτογραφίες των τελευταίων χρόνων.

Παιδάκι μόνο μέσα σε ερείπια στη Συρία (2013) Την απόλυτη καταστροφή και απόγνωση, αποτυπώνει η συγκλονιστική φωτογραφία από τη Συρία, η οποία δείχνει ένα παιδί να περπατάει μόνο του, σε ένα δρόμο ανάμεσα σε ερείπια και σκελετούς βομβαρδισμένων κτιρίων. Το τρομακτικό πρόσωπο του πολέμου και του θανάτου σοκάρει και συγκλονίζει, ενώ η φωτογραφία κάνει το γύρο του διαδικτύου, υπενθυμίζοντάς μας το δράμα ενός ακόμα λαού στη γειτονιά μας.

Το μικρό αγόρι που σόκαρε τον κόσμο: Αϊλάν Κουρντί (2015) Υπόλογη απέναντι στην εικόνα του αγοριού που πέταξαν τα κύματα στα τουρκικά παράλια στέκεται η Ευρώπη. Δεν είναι ένα νεκρό παιδί, δεν είναι ένας ακόμη αριθμός. Είναι η πραγματικότητα της προσφυγικής κρίσης που γιγαντώνεται. Είναι ο Αϊλάν Κουρντί, ο τρίχρονος Σύρος που γεννήθηκε εν μέσω του εμφυλίου και δεν έζησε τίποτε άλλο από τον φόβο.

Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι πιο σημαντικές φωτογραφίες από την ανακάλυψη της! Υπάρχουν χιλιάδες ακόμη που σας περιμένουν να τις ανακαλύψετε τώρα που σας κινήσαμε (ελπίζουμε) το ενδιαφέρον ή να φτιάξετε τις δικές σας!!