Τεχνολογία και Εκπαίδευση Περιεχόμενο της έννοιας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι Εκπαιδευτικά προγράμματα με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή -
Advertisements

Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με προβλήματα.
Γνωστικά (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mindtools) Γώγουλος Γ., Κουτσουρελάκης Χ., Παπαδάκης Στ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Διδακτική της Πληροφορικής Γιώργος Σούλτης 2009.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων / δράσεων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
1 Εφαρμογές Η/Υ στη Λογοπαθολογία Ενότητα 13 : Τηλεκπαίδευση και τηλεσυμβουλευτική Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
INTERNATIONAL HELLENIC CULTURAL and EDUCATIONAL CONSORTIUM
Τι είναι τα πολυμέσα; Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Επιμορφωτική Ενότητα 13 Χρήση ΤΠΕ για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση.
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
Υλικό Υπολογιστών Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
B' ΤΑΞΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 1
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
Δημιουργώντας Εικονικές Συλλογές σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Πληροφορική Γ΄ Γυμνασίου
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Τεχνολογίες Μάθησης
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογία και Εκπαίδευση Περιεχόμενο της έννοιας Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Εισαγωγή

Μια πρώτη ματιά για την εκπαιδευτική τεχνολογία Μια πρώτη ματιά για την εκπαιδευτική τεχνολογία http://www.youtube.com/watch?v=UFwWWsz_X9s&NR=1&feature=endscreen http://www.youtube.com/watch?v=wuyrP_HhWEg http://www.youtube.com/watch?v=xx2Slxp0TkM http://www.youtube.com/watch?v=Qd6ydh6v8SU http://www.global.yamaha.com/products/music/digitalpianos.html

Περιεχόμενο της έννοιας Τεχνολογία - 1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Απλές μηχανές που κάνουν την καθημερινή ζωή μας πιο εύκολη μεταφέροντας την επιστημονική γνώση σε πρακτικά θέματα. Μας περιορίζει αν χρειαστεί να αναφερθούμε σε κάτι έξω από τα καθημερινά (π.χ. στην κατάκτηση του διαστήματος, την ηλεκτρονική μάθηση, την κινητή τηλεφωνία). Άρα η παραπάνω περιγραφή δεν αρκεί για να περιγράψει τον όρο τεχνολογία.

Περιεχόμενο της έννοιας Τεχνολογία - 2 Η χρήση της τεχνολογίας είναι απαραίτητη για επικοινωνίες μεταφορές ιατρική και βιολογία που εξελίσσονται με την πρόοδο της τεχνολογίας. Η εξέλιξη της τεχνολογίας αφορά: την επιστήμη την τέχνη (γλυπτική, ζωγραφική, μουσική) τις θεωρητικές επιστήμες (π.χ. ψυχολογία, γλωσσολογία)

Περιεχόμενο της έννοιας Τεχνολογία - 3 Παράλληλα, με την εξέλιξη της τεχνολογίας δημιουργούνται τόσο στην τέχνη όσο και στην επιστήμη, μια σειρά από άλλα πρακτικά προβλήματα και προβλήματα εφαρμογών της τεχνολογίας τα οποία πρέπει να συνεκτιμηθούν. Για το λόγο αυτό γίνονται συζητήσεις για τα πνευματικά δικαιώματα, την ηλεκτρονική δυσφήμιση, την παραποίηση κειμένων και τόσα άλλα.

Άρα…. άτομα με εξειδικευμένη γνώση και ικανότητες οφείλουν να επιστρατεύονται και να δίνουν αληθινή ζωή και πνοή στα μηχανήματα προκειμένου να ωφεληθεί ο άνθρωπος και η κοινωνία μας γενικότερα.

Περιεχόμενο της έννοιας Τεχνολογία - 4 Τεχνολογία = συνδυασμός μεταξύ ανθρώπινης σκέψης, κοινωνικής δομής και μηχανών με σκοπό τη δημιουργία νέων μοντέλων εργασίας Τεχνολογία = η πρακτική μέθοδος βάσει της οποίας μπορούμε να υπερτερούμε των άλλων έμβιων όντων και να δημιουργούμε όχι μόνο ανέσεις στην καθημερινή ζωή μας, στα ταξίδια, στην υγεία, στις επικοινωνίες αλλά και στην τέχνη Τεχνολογία = η εφαρμογή της επιστήμης ειδικά στη βιομηχανία και τα αντικείμενα του εμπορίου

Περιεχόμενο της έννοιας Τεχνολογία - 5 Η ITEA (International Technology Education Association -, http://www.itea.org ) αποδίδει τον όρο σε 3 μορφές: Τεχνολογία (technology) «η ανθρώπινη πρωτοπορία που εμπεριέχει γνώση και διαδικασία για να αναπτύξει συστήματα που πρόκειται να λύσουν προβλήματα και να αναπτύξουν τις ανθρώπινες ικανότητες». Εκπαιδευτική τεχνολογία (Educational Technology) τεχνολογία που χρησιμοποιεί «πολυμέσα ή οπτικοακουστικά μέσα ως εργαλεία για να αναβαθμίσουν την διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης». Τεχνολογική εκπαίδευση (Technology Education) = «μελέτη της τεχνολογίας που δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευομένους να μάθουν σχετικά με τη διαδικασία και την ευρύτερη γνώση που σχετίζεται με την τεχνολογία για να λυθούν προβλήματα και να αναπτυχθούν οι ανθρώπινες δραστηριότητες».

Ιστορική αναδρομή της τεχνολογίας Ας δούμε κάποια μικρά video…. http://www.youtube.com/watch?v=nJ0nlh5FU5A http://www.youtube.com/watch?v=UFwWWs_X9s&feature=fvwp&NR=1

Πώς θα δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να ασχοληθούν σωστά με την τεχνολογία; Εργάζονται στα σχολεία σε ομάδες ή όχι; Η δυνατότητα αυτή αφορά όχι μόνο τα χαρισματικά ή τα φυσιολογικά παιδιά αλλά και τα παιδιά με ειδικές ικανότητες.

Παιδιά και νέες τεχνολογίες Τι γίνεται με τα παιδιά και την εκπαιδευτική τεχνολογία; http://www.youtube.com/watch?v=AhoOG5Kf1w4 http://www.youtube.com/watch?v=_A-ZVCjfWf8&feature=related

Παιδιά με ιδιαίτερη κλίση στην τεχνολογία Παιδιά με ιδιαίτερη κλίση στην τεχνολογία Παρατηρήθηκε σε σχολεία που υπάρχουν παιδιά με ιδιαίτερη κλίση στην τεχνολογία ότι: οι μαθητές (αγόρια και κορίτσια) ενδιαφέρονταν να κατασκευάζουν νέα αντικείμενα από διαφορετικά υλικά το καθένα. Ενδιαφέρονταν πολύ για την επιστήμη, τα μαθηματικά και τους υπολογιστές.

Ο Lewin (1995) προτείνει να υπάρξει μια ιδιαίτερη υποδομή όμοια με αυτή που υπάρχει για τα παιδιά που έχουν κλίση στη μουσική ή στα μαθηματικά και να τα ενθαρρύνει προκειμένου να βρεθούν τα ταλέντα στην τεχνολογία.

Συμπερασματικά: Εκπαιδευτική τεχνολογία είναι …… Συμπερασματικά: Εκπαιδευτική τεχνολογία είναι …… μία ευχάριστη ενασχόληση πηγή πληροφόρησης για τα παιδιά μέσα και έξω από το σχολείο διατηρώντας πάντα ένα ορθολογικό πλαίσιο χρήσης

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν Μαζί με τους γονείς να ενημερώνονται συνεχώς για την εξέλιξη της τεχνολογίας και τους κινδύνους της μη ορθολογικής χρήσης της.

Άλλες έρευνες με θέμα την εκπαιδευτική τεχνολογία

Εκπαιδευτική τεχνολογία Σύμφωνα με την Βοσνιάδου (2006): «...Χρησιμοποιούμε τους όρους "Νέες Τεχνολογίες", "Τεχνολογίες Πολυμέσων" και "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας" (ΤΠΕ) για να αναφερθούμε σε όλα τα εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προϊόντα και στις υπηρεσίες που εμπλέκονται στη συνδυαστική χρήση διαφόρων μέσων και στις οποίες μπορεί να έχει κανείς πρόσβαση μέσω της τηλεόρασης ή των υπολογιστών. Εκτός των κλασικών λογισμικών που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση, περιλαμβάνονται και τα βίντεο, τα προϊόντα που είναι εγγεγραμμένα σε οπτικούς δίσκους (CDROM και CD-Ι), καθώς επίσης και διάφορες υπηρεσίες προσβάσιμες μέσω δικτύων τηλεματικής...».

Εφαρμογές της τεχνολογίας

Εκπαιδευτική τεχνολογία Η τεχνολογία και εφαρμογές της απευθύνονται σε όλο το κοινωνικό σύνολο. Τα παιδιά έχουν πρακτικά περισσότερο χρόνο να αφιερώσουν στο παρόν και στο μέλλον στις εφαρμογές της τεχνολογίας. Πώς το σχολείο θα εκπαιδεύσει τα παιδιά με κατάλληλο τρόπο έτσι ώστε να χρησιμοποιούν σωστά την τεχνολογία σε προσωπικό ή επαγγελματικό επίπεδο;

Τα παιδιά, μαθαίνουν από τους συνομήλικούς τους, ενήλικες (γονείς, παππούδες, δάσκαλοι) και μαθαίνουν με ποικίλους τρόπους. Αναπτύσσουν ικανότητες και δεξιότητες τις οποίες θα εφαρμόσουν αργότερα στην καθημερινή τους πράξη. Στην καθημερινή πράξη το σχολείο επεμβαίνει θετικά και προσθέτει τα στοιχεία της τεχνολογίας.

Η Εκπαιδευτική τεχνολογία ως γνωστικό αντικείμενο Η Εκπαιδευτική τεχνολογία ως γνωστικό αντικείμενο Στο νηπιαγωγείο αλλά και στα επόμενα στάδια της εκπαίδευσης τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους σε πολλούς τομείς με διαφορετικούς τρόπους Τι γίνεται, όμως, όταν στη διδασκαλία προσθέσουμε και την τεχνολογία και συγκεκριμένα είτε ως μέσο διδασκαλίας είτε ως γνωστικό αντικείμενο;

Πώς μαθαίνουν τα παιδιά; Johnston (1996) : «... Ακούγοντας τ' άλλα παιδιά. Ακούγοντας τους δασκάλους. Χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή. Εξερευνώντας τις ιδέες του καθενός. Διαβάζοντας βιβλία. Πραγματοποιώντας επισκέψεις σε μουσειακά ή επιστημονικά κέντρα. Οργανώνοντας δραστηριότητες με άλλους σε ομάδα. Παρακολουθώντας επιστημονικά τηλεοπτικά προγράμματα. Συζητώντας τις ιδέες τους με τους άλλους...».

Εκπαιδευτική τεχνολογία ως γνωστικό αντικείμενο Εκπαιδευτική τεχνολογία ως γνωστικό αντικείμενο Σπουδαιότητα του ρόλου του δασκάλου στη διδασκαλία της τεχνολογίας με τεχνολογία. Χρησιμοποιούνται περισσότερες από μία μέθοδοι προσέγγισης με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους

H χρήση της τεχνολογίας ως μέσου διδασκαλίας Xρήση της τεχνολογίας στην ανάπτυξη επιστημονικών γνώσεων στάσεων ικανοτήτων στην ανάπτυξη της παρατηρητικότητας στην καλλιέργεια του επιστημονικού σχεδιασμού μέσα από τα στάδια της υπόθεσης, της διερεύνησης, της συλλογής δεδομένων, της μέτρησης και της ερμηνείας αποτελεσμάτων με χρήση τεχνολογίας

H χρήση της τεχνολογίας ως μέσου διδασκαλίας Mε τον Η/Υ και τις ΝΤ τα παιδιά: επικοινωνούν επεξηγούν παίρνουν αποφάσεις συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία

Εκπαιδευτική τεχνολογία Η τεχνολογία γίνεται κατανοητή από τους μαθητές, όταν (Johnston, 1996): ο δάσκαλος είναι συμμέτοχος στη διαδικασία μάθησης και δίνει τις αναγκαίες κατευθύνσεις στους μαθητές τα παιδιά μαθαίνουν δια μέσου της εξερεύνησης.

ο δάσκαλος ή τα παιδιά θέτουν στην τάξη προβλήματα που ξεκινούν από τα ενδιαφέροντα και τις απορίες των ίδιων των παιδιών η έρευνα επικεντρώνεται σε ένα ειδικό επιστημονικό στόχο ή θέμα το επιλεγόμενο θέμα που προέρχεται και ανακύπτει μέσα από τη συζήτηση και τον διάλογο μεταξύ δασκάλου και παιδιών, διερευνάται μέσα από τη συγκρότηση ομάδων με κοινά ενδιαφέροντα και ιδέες.

Τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία Η Johnston (1996) υποστηρίζει ότι: «Η μέθοδος επίλυσης προβλήματος σε συνδυασμό με τη χρήση της τεχνολογίας, θα δώσει ένα πολύ καλό εξαγόμενο, ακολουθώντας την επιστημονική διαδικασία.»

ο εκπαιδευτικός στην τάξη Τα βήματα που θα ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός στην τάξη είναι τα ακόλουθα:

α) Αναζήτηση Τι μπορούμε να δούμε; (παρατήρηση) Τι μπορούμε να ανακαλύψουμε; (ερωτήσεις) Πώς μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε; (κατηγοριοποίηση) Ποιες προϋπάρχουσες ιδέες έχουμε; (υπόθεση) Πώς επικοινωνούν οι ιδέες μας; (επικοινωνία)

β ) Σχεδιασμός Τι θα διερευνήσουμε; Ποιά υλικά θα χρησιμοποιήσουμε; Πώς θα επιλέξουμε τις μεταβλητές μας; Πώς θα συλλέξουμε τα δεδομένα μας;

γ) Υπόθεση Τι θα συμβεί εάν....;

δ) Διερεύνηση Πώς θα χρησιμοποιήσουμε το πλάνο μας; Ποιον εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσουμε; Πώς θα μετρήσουμε; Πώς θα καταγράψουμε τα δεδομένα;

ε) Ερμηνεία Τι βρήκαμε; Τι σημαίνει το αποτέλεσμα; Άλλαξαν οι ιδέες μας;

Μπορούμε να εξηγήσουμε: στ) Επικοινωνία Μπορούμε να εξηγήσουμε: τι κάναμε τι βρήκαμε τι αλλάξαμε

Εκπαιδευτική τεχνολογία Πριν από την εισαγωγή της τεχνολογίας στην τάξη …. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών από κοινού με τα παιδιά να οργανώνουν τις επιθυμητές εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στόχο τη μάθηση.

Ο ρόλος του δασκάλου έχει χαρακτήρα υποκινητικό καθοδηγητικό αξιολογικό ανατροφοδοτικό διαμεσολαβητικό

Δραστηριότητες στο διαδίκτυο Απλά παραδείγματα … http://www.techandyoungchildren.org http://cct.edc.org

Το διαδίκτυο και η χρήση του στην εκπαιδευτική διαδικασία Το διαδίκτυο και η χρήση του στην εκπαιδευτική διαδικασία Πλήθος ιδεών και εφαρμογών της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Νέοι τρόποι εξατομικευμένης μάθησης σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο με τα προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης.

Οπτικοποίηση της πληροφορίας Γιατί να χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο; Η Βοσνιάδου (2006) αναφέρει ότι : «... σημαντικά χαρακτηριστικά των ΤΠΕ είναι η οπτικοποίηση της πληροφορίας. Η χρήση εικόνων προσελκύει το ενδιαφέρον μπορεί να μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες σε μικρό χρονικό διάστημα η χρήση εικόνων δεν έχει πάντα εκπαιδευτική αξία».

ΤΠΕ συγκριτικά με μέσα μαζικής ενημέρωσης ΤΠΕ συγκριτικά με μέσα μαζικής ενημέρωσης «…τα πολυμέσα διαθέτουν τις αμφιλεγόμενες ιδιότητες της τηλεόρασης, γρήγορες εναλλαγές απλοποιημένες αφηγήσεις εστίαση της προσοχής σε διασημότητες ή σε βίαιες και καταστροφικές ειδήσεις. οι ΤΠΕ αποθαρρύνουν τα παιδιά από την ανάγνωση βιβλίων καταστούν μια παθητική δραστηριότητα επιβλαβής για την ανάπτυξη της νοητικής περιέργειας και της δημιουργικότητας…»

Για τις μη ελκυστικές χρήσεις των ΤΠΕ κριτικές αναφέρονται σε χαρακτηριστικά του μέσου αυτού καθαυτού, αλλά και των τρόπων χρήσης του.

Εκπαιδευτική τεχνολογία «Οι ΤΠΕ προσφέρουν πρόσβαση σε μεγάλο αριθμό ελκυστικών εικόνων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με δημιουργικό τρόπο για να αυξήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών να διευκολύνουν την κατανόηση κειμένων να αναπτύξουν την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής να συνδέσουν την επιστημονική εξήγηση των φαινομένων με την καθημερινή ζωή

«…. παράδειγμα χρήσης οπτικά πλούσιων περιβαλλόντων με πολυμέσα που υποστηρίζει την ανάπτυξη της ανάγνωσης και γραφής είναι το πρόγραμμα MOST (Multimedia Environments that Organize and Support Text» «Ο σκοπός του προγράμματος (του Πανεπιστημίου του Vanderbilt) είναι να υποστηρίξει τη μάθηση των παιδιών που κινδυνεύουν να αποτύχουν στο σχολείο, οργανώνοντας τη διδασκαλία γύρω από ιστορίες με πλούσιες απεικονίσεις, τις οποίες μαθητές και εκπαιδευτικοί μπορούν να διερευνήσουν...».

Θέμα προς συζήτηση το πρόγραμμα MOST (Multimedia Environments that Organize and Support Text Σύγχρονα προγράμματα http://www.wikispaces.com

Εκπαιδευτική τεχνολογία Μπορούν σήμερα οι Νέες Τεχνολογίες να αντικαταστήσουν το δάσκαλο και το παραδοσιακό σχολείο; Οι Νέες Τεχνολογίες δεν είναι σε θέση να αντικαταστήσουν το γνωστό σε όλους μας παραδοσιακό σχολείο γιατί: η προσωπική επαφή του μαθητή και του εκπαιδευτή είναι σημαντική στη διαδικασία μάθησης. χρησιμοποιούνται εναλλακτικά οι τηλεδιασκέψεις Αλλά……. Ο Papert (1980) διατύπωσε την άποψη ότι τα σχολεία στο μέλλον θα ανατιναχθούν από τον Η/Υ και θα αντικατασταθεί το μολύβι και το χαρτί από τον υπολογιστή.

Τα περισσότερα σχολεία σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να εντάξουν τον υπολογιστή και τις Νέες Τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία Και όχι να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά μοντέλα μάθησης μόνο με χρήση Νέων Τεχνολογιών.

Θέματα για συζήτηση στο εργαστήριο (Pange et al 2001, Pange 2004, http://learnlink.aed.org/Publications/Sourcebook/chapter4/computers_in_Schools_modelofuse.pdf). http://www.youtube.com/watch?v=5Xb5spS8pmE&NR=1&feature=endscreen http://www.youtube.com/watch?v=DRBW8eJGTVs

Συμπερασματικά Η χρήση του διαδικτύου καταδεικνύει ότι οι υπολογιστές είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της τεχνολογίας. Η εισαγωγή των υπολογιστών στην εκπαιδευτική διαδικασία σήμερα μπορεί να γίνει μέσα από τέσσερις μορφές

Κοινωνική άποψη Οι Νέες Τεχνολογίες αποτελούν μέρος της κοινωνίας η οποία συνεχώς αλλάζει http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype

Επαγγελματική άποψη Οι σύγχρονες εργασιακές απαιτήσεις επιβάλουν στους εργαζόμενους και στους εκπαιδευόμενους να γνωρίσουν την χρήση των Νέων Τεχνολογιών http://www.mitpressjournals.org

Παιδαγωγική άποψη Η εκπαίδευση με υπολογιστές και Νέες Τεχνολογίες αξιοποιεί περισσότερο τα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα https://www.tcrecord.org/content.asp?ContentID=626

Καταλυτική άποψη Τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα είναι ισχυρά όργανα αναβάθμισης και αλλαγής όχι μόνο σε προσωπικό αλλά και σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο.

Ιδέες για χρήση ΝΤ στην τάξη http://www.youtube.com/watch?v=NS2PqTTxFFc&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=9m4JVD9lBaM