Τσιανάκα Ε¹, Σταματιάδης Ε², Βενιζέλος Μ². ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΝΤΡΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Τσιανάκα Ε¹, Σταματιάδης Ε², Βενιζέλος Μ². ¹ Νευροχειρουργική Κλινική, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας. ² 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Μετάβαση 5η ΥΠΕ Νοσοκομεία ΙΚΑ - ΕΤΑΜ Μονάδες Υγείας Κέντρα Υγείας
Διαστασιολόγηση (2.000.000 πληθυσμός) Στερεά Ελλάδα Θεσσαλία 33 Κέντρα Υγείας 14 Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία 307 Περιφερειακά Ιατρεία 11 Νοσηλευτικές Μονάδες Υγείας 1.779 Προσωπικό
Κέντρα Υγείας Θεσσαλίας Ελασσόνα Γόννοι Καλαμπάκα Τύρναβος Αγιά Φαρκαδόνα Πύλη Παλαμάς Ζαγορά Μουζάκι Φάρσαλα Βελεστίνο Σοφάδες Αργαλαστή Σκιάθος Αλμυρός Σκόπελος
Κέντρα Υγείας Στερεάς Ελλάδας Δομοκός Μακρακώμη Στυλίδα Ιστιαία Μαντούδι Δ. Φραγκίστα Αταλάντη Αμφίκλεια Ψαχνά Λιδωρίκι Ιτέα Αλίαρτος Αλιβέρι Δίστομο Σχηματάρι
Σκοπός Καθημερινή επαφή της διοίκησης της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας (5η ΥΠΕ) Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, με τις εποπτευόμενες Μονάδες Υγείας. Άμεση αντιμετώπιση των διαφόρων διοικητικών και λειτουργικών προβλημάτων, χρησιμοποιώντας ιεραρχικό σύστημα προτεραιοτήτων.
Υλικό και Μέθοδος Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή λογισμικού. Αποτελεί τμήμα του Πληροφορικού Συστήματος Διοίκησης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), της 5ης ΥΠΕ. Αναπτύχθηκε από τη Δ/νση Πληροφορικής χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση (in-house). Περιβάλλον λειτουργίας Dypethessaly Private Cloud, με το λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows Server 2012 R2, βάση δεδομένων Microsoft SQL Server 2012, πλαίσιο ανάπτυξης συστήματος .NET Framework και Application Server SharePoint Server.
Υλικό και Μέθοδος Η εφαρμογή τέθηκε σε λειτουργία στις 15/07/2015 και συνεχίζεται έως και σήμερα. Συμμετέχουν και τα 33 ΚΥ, τα οποία υπάγονται στην 5η ΥΠΕ.
Διαδικασία Σύνδεση στο Πληροφοριακό Σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με το όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης τους (http://civil.dypethessaly.gr/pricare) Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συμβάν να καταχωρηθεί, το αναφέρουν με ένα μόνο κλικ. Στην περίπτωση συμβάντος, επιλέγουν το Θέμα (Έκτακτο Συμβάν, Ιατρικό Θέμα. Νοσηλευτικό Θέμα, Διοικητικό Θέμα) και στη συνέχεια πληκτρολογούν στο πεδίο Σύντομη Περιγραφή το συμβάν που έλαβε χώρα (ελεύθερο κείμενο). Αν επιθυμούν η Διοίκηση της 5ης ΥΠΕ να επικοινωνήσει μαζί τους, για περαιτέρω ενέργειες στο παραπάνω συμβάν, τότε και μόνο τότε επιλέγουν το κουτί Άμεση Προσωπική Επικοινωνία Καταχωρούν το συμβάν (στην περίπτωση εκτάκτου συμβάντος ή/και Άμεσης Προσωπικής Επικοινωνίας αποστέλλεται αυτόματη ειδοποίηση προς Διοίκηση και Υπεύθυνο ΠΦΥ (email και κινητό).
Αναφορά Κανονικής Ροής Εργασιών (1 click) Αναφορά Συμβάντος
Συνολική Ημερήσια Αναφορά Κέντρων Υγείας (Προβολή: ΥΠΕ)
Αποτελέσματα Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής, υπήρχε άμεση ανταπόκριση των Κέντρων Υγείας. Στο τέλος του πρώτου δεκαπενθημέρου παρατηρήθηκε καθολική συμμόρφωση των συμμετεχόντων Κέντρων Υγείας, με τις οδηγίες ορθής χρήσης της εφαρμογής.
Συμπεράσματα Η ανταπόκριση των Κέντρων Υγείας, καταδεικνύει την ανάγκη για άμεση επικοινωνία με τον ιεραρχικά ανώτερο διοικητικό σχηματισμό, ώστε τα καθημερινά ανακύπτοντα προβλήματα να βρίσκουν λύση, παρακάμπτοντας τη γραφειοκρατία. Φαίνεται πως η εν λόγο εφαρμογή είναι αρκετά εύχρηστη, με φιλικό περιβάλλον πλοήγησης. Σημαντική βοήθεια αποτελεί η αναλυτική ενημέρωση των χρηστών για τις προσφερόμενες δυνατότητες και την πολιτική ορθής χρήσης.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ